Sibui Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 > Niezupełnie, nie wszystkie i grzałka nie wystarcza bo co zrobisz jak > musisz stać na mrozie cały dzień albo kilka? No właśnie to zrobię - podepnę grzałkę, bo po to jest. > Rozwiązuje się to tak, że E85 normalnie zawiera 15% zwyczajnej bezołowiówki, ale zimą 20-25%. Yhy. Nie zmienia to wciąż faktu, że problem z zimnym odpałem istnieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 > No właśnie to zrobię - podepnę grzałkę, bo po to jest. Ale gdzie jest, niby na parkingu w centrum miasta masz grzałkę? Albo na parkingu lotniskowym? W lesie? Czasem mógłbyś pomyśleć, zanim coś palniesz, bo naprawdę może się wydawać, że jedynym celem Twojego pisania jest głupawa złośliwość. Grzałka tylko pomaga, ale nie jest niezbędna. > Yhy. > Nie zmienia to wciąż faktu, że problem z zimnym odpałem istnieje. No właśnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 > Ale gdzie jest, niby na parkingu w centrum miasta masz grzałkę? > Albo na parkingu lotniskowym? W lesie? No to masz problem, bo TAKI SAMOCHÓD SOBIE KUPIŁEŚ. Proste, nie ? Jeżeli masz samochód na jakieś śmieszne paliwo i nie dostaniesz go na najbliższej stacji, to jest to problem twój, czy stacji ? > Czasem mógłbyś pomyśleć, zanim coś palniesz, bo naprawdę może się wydawać, że jedynym celem Twojego > pisania jest głupawa złośliwość. Czasem zastanów się troszkę głębiej nad tym, co jest napisane. Niestety - jest mi szalenie wszystko jedno, że nie ogarniasz tego, co się jasno do Ciebie pisze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 > Tak, a czym zwiększa się kompresję, oprogramowaniem ECU? u wulkanizatora nabij w zapas wiecej cisnienia helem bedzie lżejszy i lepiej zbierał do setki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 > Tysiące ludzi to robiło. Ale Sibui zawsze wie najlepiej. Ale ma, w tym co pisze, sporo racji. Nie musisz się z Jego opinią zgadzać, ale przynajmnie,j niech iskierkę refleksji zasieje, w Twoim poglądzie na temat j.w. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 > u wulkanizatora nabij w zapas wiecej cisnienia helem bedzie lżejszy i lepiej zbierał do setki No to jak sobie już pokpiliśmy, to przyjmijmy do wiadomości, że jest oprogramowanie wykorzystujące wyższą liczbę okatonową. I to wcale nierzadko fabryczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 > No to masz problem, bo TAKI SAMOCHÓD SOBIE KUPIŁEŚ. > Proste, nie ? > Jeżeli masz samochód na jakieś śmieszne paliwo i nie dostaniesz go na najbliższej stacji, to jest > to problem twój, czy stacji ? > Czasem zastanów się troszkę głębiej nad tym, co jest napisane. > Niestety - jest mi szalenie wszystko jedno, że nie ogarniasz tego, co się jasno do Ciebie pisze... Typowe mydlenie oczu w celu uniknięcia przyznania się do błędu. Palnąłeś bzdurę, że grzałka w samochodach na etanol jest w standardzie i że niby jest konieczna. Nie jest, bo na zimę zmienia się paliwo i EOT. Próba znieważania rozmówców więcej świadczy o Tobie, niż o nich, ale sam sobie jestem winien że ci się podłożyłem, bo zapomniałem kim jesteś i na co cię stać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 > Generalnie > - niższa wartość opałowa (sporo większe spalanie) > - problemy z zimnym odpałem (niska lotność paliwa) - flexfuel mają w std grzałkę w bloku, żeby zimą > przypiąć do prądu, bo inaczej nie zabangla > - zeżre Ci błyskiem uszczelki w układzie paliwowym > Zabawa IMO kiepska w sprzęcie niedostosowanym. > Z ciekawostek - tzw wieść gminna niesie, że dobrym dealem jest zakup samochodu flexfuel ale nie w > celu tankowania go E85 tylko normalnej jazdy na benzynie. > Podobno zasadniczym atutem tych silników jest bardzo przyjemne spalanie na zwykłej benzynie. > Nie potwierdzone u źródła, ale wydaje się to być bardzo prawdopodobne. A co powiesz o B100 czyli bioester ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 > Przecież to motoryzacyjne ABC. > Niemal każde lepsze nowoczesne auto zareaguje zwiększoną mocą na więcej oktanów. nie, nie każde. właściwie to można zaryzykować tezę, że większość nowoczesnych, zwyczajnych aut nie zareaguje zwiększoną mocą na wyższą liczbę oktanową paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 > A co powiesz o B100 czyli bioester ? Zamiast ON ? Nie odważyłbym się tym zalać współczesnego diesla. Atrakcje węchowe pominę :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 > Typowe mydlenie oczu w celu uniknięcia przyznania się do błędu. > Palnąłeś bzdurę, że grzałka w samochodach na etanol jest w standardzie Gdzie ?! Na Boga, GDZIE?! Azaliż wskaż no mi to proszę palcem. > Próba znieważania rozmówców więcej świadczy o Tobie, niż o nich, > ale sam sobie jestem winien że ci się podłożyłem, bo zapomniałem kim jesteś i na co cię stać. :-) Uwielbiam schowanie głowy w piasek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 > No to jak sobie już pokpiliśmy, to przyjmijmy do wiadomości, > że jest oprogramowanie wykorzystujące wyższą liczbę okatonową. > I to wcale nierzadko fabryczne. przeca pisałem już ze np w lanosie 1.6 Ale przełączane zworą. Sam nie rozpozna liczby oktanowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 > Zamiast ON ? > Nie odważyłbym się tym zalać współczesnego diesla. Jest info na dystrybutorach, aby zasięgnąć info u producenta czy mozna lać > Atrakcje węchowe pominę :-) Ma się jeździć, a nie wąchać. Cena jest teraz taka, że nie opłaca się tego lać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 11 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 > przeca pisałem już ze np w lanosie 1.6 > Ale przełączane zworą. Sam nie rozpozna liczby oktanowej. Ale lanos to troche starawy sprzet. Obecnie komputeryx sterujace poszly troszke do przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 > Obecnie komputeryx sterujace poszly troszke do przodu. No to wlej to swojego blaszaka, E85, zobaczymy czy intel rozpozna ilość oktanów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 11 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 > No to wlej to swojego blaszaka, E85, zobaczymy czy intel rozpozna ilość oktanów A bardziej na temat? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 > Jest info na dystrybutorach, aby zasięgnąć info u producenta czy mozna lać Żaden producent nie pozwoli. Ostatnio szczękę z hukiem zbierałem z podłogi, jak dostałem oficjalne info (fakt, nie doczytałem w instrukcji :-) ), że producent ZAKAZUJE stosowania depresatorów. Zresztą generalnie - WSZELKICH dodatków do paliwa :-) > Ma się jeździć, a nie wąchać. Cena jest teraz taka, że nie opłaca się tego lać. Etam Patrząc, a raczej czując na ulicach to jest to ostatnio BARDZO popularne paliwo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 > Żaden producent nie pozwoli. > Ostatnio szczękę z hukiem zbierałem z podłogi, jak dostałem oficjalne info (fakt, nie doczytałem w > instrukcji :-) ), że producent ZAKAZUJE stosowania depresatorów. Zresztą generalnie - > WSZELKICH dodatków do paliwa :-) Zapytałem Skoda Auto Polska - odpowiedź pozytywna Ale pytałem o konkretne auto > Etam > Patrząc, a raczej czując na ulicach to jest to ostatnio BARDZO popularne paliwo... Do aut typu stary Transit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 > Zapytałem Skoda Auto Polska - odpowiedź pozytywna Ale pytałem o konkretne auto Napisałem o WSPÓŁCZESNYCH dieslach. Wiesz, CR, te sprawy... > Do aut typu stary Transit Owszem. Ale są i kamikaze, którzy walą śmieszne paliwa do współczesnych aut, a potem płacz "jaki to producent gooofniany sprzęt wypuścił, paaaanie". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 > A bardziej na temat? Widzisz, o ile sterownik będzie raczej kompatybilny w dół, czyli przystosowany do paliw będących na rynku w momencie projektowania go (i to w dodatku tych, które ZAKŁADANO do jego eksploatacji), o tyle "w górę", czyli do paliw które wyszły potem, a zwłaszcza tych, które niekoniecznie były zakładane jako te, na których będzie sprzęt eksploatowany już niekoniecznie. Poza tym nie bardzo rozumiem jedną rzecz - samo przyspieszenie zapłonu pod wyższą LO nie uczyni mocy, skoro mamy do czynienia z paliwem o niższej wartości opałowej (na "tjónerzkje" - słabszym). O czem więc ta dyskusja się toczy, skoro samo paliwo obniża osiągi silnika (i to dość znacznie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 11 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 > Poza tym nie bardzo rozumiem jedną rzecz - samo przyspieszenie zapłonu pod wyższą LO nie uczyni > mocy, skoro mamy do czynienia z paliwem o niższej wartości opałowej (na "tjónerzkje" - > słabszym). O czem więc ta dyskusja się toczy, skoro samo paliwo obniża osiągi silnika (i to > dość znacznie). Paliwo pozwala uzyskac wyzsza moc po skorygowaniu dawki paliwa i poprawieniu map zaplonu. W silniku doladowanym pozwala na wyzsze doladowanie z racji wyzszej liczby oktanowej. naturalnie trzeba go wiecej dolac. Poza tym znow sie powtorze. Z racji lepszych wlasciwosci chlodzacych pozwala na bezpieczna jazde na mieszance ubozszej niz klasyczna benzyna. Z tym ze to jedynie przy czesciowych obciazeniach. Podsumowujac: wiecej mocy to zrobienia po korekcji map i podlania wiekszej ilosci paliwa. Wtedy diabli biora ekonomie. Mniejsze spalanie do zrobienia w srednim zakresie obrotow i jezdzie ze stala predkoscia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 > Paliwo pozwala uzyskac wyzsza moc po skorygowaniu dawki paliwa i poprawieniu map zaplonu. W silniku > doladowanym pozwala na wyzsze doladowanie z racji wyzszej liczby oktanowej. naturalnie trzeba > go wiecej dolac. No i tak i nie. Pytanie jak będzie się kształtował na tym paliwie współczynnik lambda - czy przypadkiem dla osiągnięcia optymalnego spalania i mocy nie trzeba go ustawić inaczej niż dla benzyny. Tego sterownik sam z siebie nie zrobi, bo nie będzie wiedział co i jak zrobić - zostanie przy standardowych nastawach, które MOGĄ być nieodpowiednie dla danego typu paliwa. WPRAWDZIE - ECU ma możliwość adaptacji wzbogacenia/zubożenia mieszanki w oparciu o wskazania sondy lambda i POWIEDZMY, że będzie dążyć do lambda właściwego, aleeeeee - pytanie jak ma się to do sygnału z czujnika MAF - jeżeli ECU w oparciu o odczyt MAF-a zada ilość paliwa x, a w odczycie kontrolnym z sondy lambda wyjdzie kosmos, to ECU będzie korygować, ale z dużym prawdopodobieństwem może wyjść poza wartości graniczne i włączyć tryb gówniany. > Poza tym znow sie powtorze. Z racji lepszych wlasciwosci chlodzacych pozwala na bezpieczna jazde na > mieszance ubozszej niz klasyczna benzyna. Z tym ze to jedynie przy czesciowych obciazeniach. Dobrze, OK, ja tego nie neguję, ale - podkreślam - W DOSTOSOWANYCH SILNIKACH. Gdzie ECU "wie" co żre i "wie" jak się do tego żarcia dostosować. > Podsumowujac: wiecej mocy to zrobienia po korekcji map i podlania wiekszej ilosci paliwa. Wtedy > diabli biora ekonomie. > Mniejsze spalanie do zrobienia w srednim zakresie obrotow i jezdzie ze stala predkoscia. No i dochodzimy do wniosków końcowych - musi być sprzęt dostosowany do spalania tego wynalazku. Obawiam sie, że musi być on dostosowany fabrycznie, bo w warsztacie pana Drucika to raczej nie da się tego zrobić na tyle rozsądnie, żeby osiągnąć wyniki zbliżone do fabrycznych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 11 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 > No i tak i nie. > Pytanie jak będzie się kształtował na tym paliwie współczynnik lambda cos kolo 9:1 o ile dobrze pamietam. Jak temat Cie interesuje to luknij do wiki, wielki rozdzial o tym jest. Nie chce m sie cytowac bo zasadniczo nikt tu az tak techniczny chyba nie jest >czy przypadkiem dla > osiągnięcia optymalnego spalania i mocy nie trzeba go ustawić inaczej niż dla benzyny. Trzeba >Tego sterownik sam z siebie nie zrobi, bo nie będzie wiedział co i jak zrobić - zostanie przy > standardowych nastawach, które MOGĄ być nieodpowiednie dla danego typu paliwa. > WPRAWDZIE - ECU ma możliwość adaptacji wzbogacenia/zubożenia mieszanki w oparciu o wskazania sondy > lambda i POWIEDZMY, że będzie dążyć do lambda właściwego, aleeeeee - pytanie jak ma się to do > sygnału z czujnika MAF - jeżeli ECU w oparciu o odczyt MAF-a zada ilość paliwa x, a w odczycie > kontrolnym z sondy lambda wyjdzie kosmos, to ECU będzie korygować, ale z dużym > prawdopodobieństwem może wyjść poza wartości graniczne i włączyć tryb gówniany. To najczestszy problem. ECU nie daje rady z korekcja dawki paliwa (uklad paliwowy noe ma zapasu rzedu 30%, mapy nie pozwalaja na tyle itp) i pojawia sie blad ze mieszanka jest zbyt uboga. > Dobrze, OK, ja tego nie neguję, ale - podkreślam - W DOSTOSOWANYCH SILNIKACH. > Gdzie ECU "wie" co żre i "wie" jak się do tego żarcia dostosować. > No i dochodzimy do wniosków końcowych - musi być sprzęt dostosowany do spalania tego wynalazku. > Obawiam sie, że musi być on dostosowany fabrycznie, bo w warsztacie pana Drucika to raczej nie da > się tego zrobić na tyle rozsądnie, żeby osiągnąć wyniki zbliżone do fabrycznych. Da sie to zrobic w warsztacie. Koszt to circa 800 euro dla silnika r4. Ogarniaja temat zarowno w takich dupowozach jak Mazda 6 jak i Cayenne w najmocniejszej wersji. Klienci mocno soibe chwala. Bardziej niz gaz glownie ze wzgledu na o wiele wieksza funkcjonalnosc instalacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 > Napisałem o WSPÓŁCZESNYCH dieslach. > Wiesz, CR, te sprawy... Myślałem, że moje auto jest współczesne > Owszem. > Ale są i kamikaze, którzy walą śmieszne paliwa do współczesnych aut, a potem płacz "jaki to > producent gooofniany sprzęt wypuścił, paaaanie". To prawda, widziałem Puga co to odjechał ze stacji, po czym zatrzymał się 500 m dalej. Zalał pełniuśki bak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 > Myślałem, że moje auto jest współczesne :-) > To prawda, widziałem Puga co to odjechał ze stacji, po czym zatrzymał się 500 m dalej. Zalał > pełniuśki bak Może pańcia pomyliła pistolety i zamiast tego z czarnym kondonem złapała ten z zielonym.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 > A już jak wipałera zatankujesz, to normalnie poleci... Wujek - produkujesz się do niewłaściwych ludzi. Oni głęboko wierzą w to że ich sportowe auta jak tylko poczują vipałera to kołami pasa startowego szukają. Pomiędzy "zwykłym, chamskim" nPb 95 a "sportowym vipałerem" potrafi być złotówka na litrze różnicy - toć to żyła złota i "money for nothing". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janist Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 > cos kolo 9:1 o ile dobrze pamietam. Jak temat Cie interesuje to luknij do wiki, wielki rozdzial o No chyba słabo pamiętasz i pomyliłeś ze stopniem sprężania. Współczynnik lambda to współczynnik nadmiaru powietrza. Idealnie powinien być 1 co świadczy o stechiometrycznym składzie mieszanki czyli o tym, że tlenu jest dokładnie tyle ile trzeba. Co do jego wartości to nie widzę problemu. E85 też potrzebuje odpowiednią ilość tlenu. Wskazania sondy lambda powinny to wyregulować. Nie wiem czy istnieją turbiny, których ciśnienie doładowania może być sterowane przez ECU ale jeśli tak to zastosowanie paliwa o większej liczbie oktanowej powinno pozwolić na wysterowanie większej dawki powietrza do cylindra i uzyskanie większej mocy bez niebezpieczeństwa spalania stukowego co nie jest korzystna nie ze względy na twardą pracę i efekty dźwiękowe ale na to, że zapłon rozpoczyna się nie tam gdzie trzeba i fala uderzeniowa rozprzestrzenia się niewłaściwie co skutkuje spadkiem mocy i efektywności silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 > Da sie to zrobic w warsztacie. Koszt to circa 800 euro dla silnika r4. Ogarniaja temat zarowno w > takich dupowozach jak Mazda 6 jak i Cayenne w najmocniejszej wersji. Klienci mocno soibe > chwala. Bardziej niz gaz glownie ze wzgledu na o wiele wieksza funkcjonalnosc instalacji. Czyli warsztat Pan Drucik X co. Brak gwarancji producenckiej i w razie czego "oddal się krokiem dynamicznym". IMVVVVHO gra nie warta świeczki, podobnie jak samo FF fabryczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 11 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 > No chyba słabo pamiętasz i pomyliłeś ze stopniem sprężania. Tyle, ze nie w moim silniku Mowie wlasnie o lambda wynoszacym 1 czyli stechioometrycznym skladzie mieszanki. Dla benzyny jest to 14,7 (o ile mnie pamiec nie myli). Dla e85 jest to 9,7:1 (wlasnie sprawdzilem). > Współczynnik lambda to współczynnik nadmiaru powietrza. Idealnie powinien być 1 co świadczy o > stechiometrycznym składzie mieszanki czyli o tym, że tlenu jest dokładnie tyle ile trzeba. Wiem o tym. > Co do jego wartości to nie widzę problemu. E85 też potrzebuje odpowiednią ilość tlenu. typowym problemem po zalaniu e85 jest wlasnie nadmiar powietrza. A chac byc dokladnym niedobor paliwa. I wynika to wlasnie ze skladu stechiometrycznego e85. >Wskazania sondy lambda powinny to wyregulować. Jestes pewien? To nie sa male roznice. Wiekszosc sond raczej wyjdzie poza skale gdy wartosci rozjada sie o takie wartosci. >Nie wiem czy istnieją turbiny, których ciśnienie > doładowania może być sterowane przez ECU ale jeśli tak to zastosowanie paliwa o większej > liczbie oktanowej powinno pozwolić na wysterowanie większej dawki powietrza do cylindra i > uzyskanie większej mocy bez niebezpieczeństwa spalania stukowego co nie jest korzystna nie ze > względy na twardą pracę i efekty dźwiękowe ale na to, że zapłon rozpoczyna się nie tam gdzie > trzeba i fala uderzeniowa rozprzestrzenia się niewłaściwie co skutkuje spadkiem mocy i > efektywności silnika. Zasadniczo jesli bez zwiekszenia dawki paliwa zaczniesz tam wiecej dmuchac to efekt bedzie tragiczny. I nie pomoze nawet liczba oktanoiwa jaka legitymuje sie e85. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 > Pomiędzy "zwykłym, chamskim" nPb 95 a "sportowym vipałerem" potrafi być złotówka na litrze różnicy > - toć to żyła złota i "money for nothing". "paaanie, bardzo dobra, NIEMIECKA benzyna!" Mnie tylko łzy śmiechu zalały oczy, jak ci "wypałerofcy" co to KONIECZNIE MUSZĄ wszelkie premiumy tankować stanęli z płaczem jak przywaliło minus 20. Ot, taka tajemnica - droższe paliwo, a niższa jakość... :-) Taki suprajs... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gripen Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 > :-) > Może pańcia pomyliła pistolety i zamiast tego z czarnym kondonem złapała ten z zielonym.... Na Bliskiej jest niebieski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 11 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 > Czyli warsztat Pan Drucik X co. > Brak gwarancji producenckiej i w razie czego "oddal się krokiem dynamicznym". gwarancja producencka nie zaklada jakickolwiek ingerencji w to wyprodukowala fabryka. Nawet instalacje gazu montowane w ASO to mniej lub bardziej dodrutowanie do silnika instalacji. Mimo to jesli ktos mi daje gwarancje w Niemczech to z zasady nie jest kawalek papieru ktorym moge wytrzec dupe. > IMVVVVHO gra nie warta świeczki, podobnie jak samo FF fabryczne. To by juz zalezalo od tego o ile wzroslo by spalanie w normalnej jezdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 > Na Bliskiej jest niebieski Nie jeżdżę na bidastacje :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 > Wujek - produkujesz się do niewłaściwych ludzi. Oni głęboko wierzą w to że ich sportowe auta jak > tylko poczują vipałera to kołami pasa startowego szukają. > Pomiędzy "zwykłym, chamskim" nPb 95 a "sportowym vipałerem" potrafi być złotówka na litrze różnicy > - toć to żyła złota i "money for nothing". "nothing"? ale masz świadomość tego, że wiele aut "usportowionych" (czyli wiele tzw. hot-hatchy) ma wyższą moc na vpower100, ponieważ potrafią skorzystać z wyższej liczby oktanowej? czy tak sobie tylko radośnie trolujesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 > "nothing"? > ale masz świadomość tego, że wiele aut "usportowionych" (czyli wiele tzw. hot-hatchy) ma wyższą moc > na vpower100, ponieważ potrafią skorzystać z wyższej liczby oktanowej? czy tak sobie tylko > radośnie trolujesz? Jakie są to przyrosty ? Jaki odsetek spośród użytkowników "wipałerów" stanowią takie pojazdy ? O efekcie placebo słyszał ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 11 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 > Jakie są to przyrosty ? Pytanie tez gdzie sa te przyrosty. 5KM dodanych na koncu obrotmierza da niewiele. Dodanie ich w polowie obrotmierza potrafi byc odczuwalne. > Jaki odsetek spośród użytkowników "wipałerów" stanowią takie pojazdy ? Obstawiam, ze spory bo reszta to elpidzi i byle taniej do przodu? Jakos nie sadze ze osoba jezdzaca polonezem caro i nie szukajaca sportowych wrazen za kolkiem leje vi paler rejsing, nie sadzisz? > O efekcie placebo słyszał ? Slyszal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 > Jakie są to przyrosty ? to chyba oczywiste, że zależy to od konkretnego modelu, ale np. 10-20KM... > Jaki odsetek spośród użytkowników "wipałerów" stanowią takie pojazdy ? nie wiem, sprawdź sobie w roczniku statystycznym, bo mnie to nie interesuje noras napisał "głęboko wierzą w to że ich sportowe auta jak tylko poczują vipałera to kołami pasa startowego szukają. [...] toć to żyła złota i "money for nothing"" więc go wyprowadzam z błędu, bo właśnie w przypadku aut "sportowych" to nie jest wcale "nothing" tylko realny przyrost mocy. > O efekcie placebo słyszał ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 > Pytanie tez gdzie sa te przyrosty. 5KM dodanych na koncu obrotmierza da niewiele. Dodanie ich w > polowie obrotmierza potrafi byc odczuwalne. Padło stwierdzenie "10-20 KM". Obawiam się, że strach wejść z tym "faktem" w polemikę... > Obstawiam, ze spory bo reszta to elpidzi i byle taniej do przodu? Jakos nie sadze ze osoba jezdzaca > polonezem caro i nie szukajaca sportowych wrazen za kolkiem leje vi paler rejsing, nie > sadzisz? obstawiam raczej wąską grupkę pasjonatów, oraz tych, którzy nie płacą za paliwo do swoich aut z własnej kieszeni. Doświadczenie podpowiada mi, że tego typu paliwa nie stanowią istotnego procentu sprzedaży, aczkolwiek z uwagi na dużo bardziej atrakcyjne marże są wciąż w obrocie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 > Padło stwierdzenie "10-20 KM". "to chyba oczywiste, że zależy to od konkretnego modelu" > Obawiam się, że strach wejść z tym "faktem" w polemikę... ależ śmiało, wchodź w polemikę - z pewnością tej klasy fachowiec ma mnóstwo faktów do przedstawienia w tej sprawie ja tam mam trochę głupich logów i wykresów, więc z czym do ludzi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 11 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 > Padło stwierdzenie "10-20 KM". > Obawiam się, że strach wejść z tym "faktem" w polemikę... Pokazalem wykres obrazujacy przyrost w doladowanym silniku. Wynika on jedynie z dostoswania map wtrysku i zaplonu. Czyli do ugrania jest sporo i to wlasnie elektronika. Niesadze aby wykres byl trefny. VTG ne jest chyba pod presja koncernu sprzedajacego w PL e85. > obstawiam raczej wąską grupkę pasjonatów, To czy jest to waska grupa to rzecz dyskusyjna. Spora czesc ludzi decydujac sie na takie czy inne przerobki swojego auta zdaje sobie sprawe z faktu koniecznosci przuejscia na drozsze paliwo. > Doświadczenie podpowiada mi, że tego typu paliwa nie stanowią istotnego procentu sprzedaży, > aczkolwiek z uwagi na dużo bardziej atrakcyjne marże są wciąż w obrocie. W tym nie ma raczej nic dziwnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 > "paaanie, bardzo dobra, NIEMIECKA benzyna!" > Mnie tylko łzy śmiechu zalały oczy, jak ci "wypałerofcy" co to KONIECZNIE MUSZĄ wszelkie premiumy > tankować stanęli z płaczem jak przywaliło minus 20. > Ot, taka tajemnica - droższe paliwo, a niższa jakość... :-) > Taki suprajs... no popatrz, przejeździłem jednym z moich aut całą mroźną zimę (bywało i -30*C) na Vpower100 i ani razu nie miałem problemów... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janist Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 > Tyle, ze nie w moim silniku > Mowie wlasnie o lambda wynoszacym 1 czyli stechioometrycznym skladzie mieszanki. Dla benzyny jest > to 14,7 (o ile mnie pamiec nie myli). Dla e85 jest to 9,7:1 (wlasnie sprawdzilem). Nie wiem o czym piszesz ale na pewno to nie jest wspłczynnik lambda.bo on powinien być 1 a w rzeczywistości wacha się 0,97-1.03. Może podajesz odczyt z sondy a on reprezentuje lambdę a nie podaje jej wartości. > Wiem o tym. > typowym problemem po zalaniu e85 jest wlasnie nadmiar powietrza. A chac byc dokladnym niedobor > paliwa. I wynika to wlasnie ze skladu stechiometrycznego e85. Możliwe ale to nijak się ma do liczby oktanowej. To zależy od reakcji utleniania. W etanolu już jest jeden atom tlenu więc powietrza trzeba mniej ale sterownik powinien to udźwignąć. Jeśli nie to pewnie wina leży w zdefiniowanych wartościach granicznych. PO prostu wszystko jest OK a sterownik uznaje,że mieszanka jest za bogata > Zasadniczo jesli bez zwiekszenia dawki paliwa zaczniesz tam wiecej dmuchac to efekt bedzie > tragiczny. Dmuchać jednostkowo mniej. Ale dzięki większej liczbie oktanowej mogę więcej wtłoczyć do cylindra i uzyskac większą moc. I jeszcze co do mocy uzyskiwanej przy różnych liczbach oktanowych i innych parametrach bez zmian. To nie liczba oktanowa w tym wypadku jest ważna ale kaloryczność paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janist Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 > na vpower100, ponieważ potrafią skorzystać z wyższej liczby oktanowej? W jaki sposób? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 11 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 > Nie wiem o czym piszesz ale na pewno to nie jest wspłczynnik lambda.bo on powinien być 1 a w > rzeczywistości wacha się 0,97-1.03. A jaki musi byc stosunek paliwa do powietrza zeby lambda byla rowna 1? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janist Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 > A jaki musi byc stosunek paliwa do powietrza zeby lambda byla rowna 1? stechiometryczny. Czyli wszystkie atomy węgla mają dostać 2 tleny a każde 2 wodory jeden. Tyle,że w tych obliczeniach mieszają trochę węglowodory, tlenki azotu i siarki. Zobacz np. tu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 11 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 > stechiometryczny. Czyli wszystkie atomy węgla mają dostać 2 tleny a każde 2 wodory jeden. Tyle,że w > tych obliczeniach mieszają trochę węglowodory, tlenki azotu i siarki. Zobacz np. tu A jaki jest sklad stechiometryczny dla e85? A jaki dla pb 95? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janist Napisano 11 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2010 > W jaki sposób? np. w moim aucie benzyna 98okt. (nie wspominając o 95) nie pozwalała na przekroczenie ~300KM - problemem było min. spalanie stukowe. po zalaniu paliwa100 okt. udało się osiągnąć ~320KM i jeszcze był zapas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 12 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2010 > no popatrz, przejeździłem jednym z moich aut całą mroźną zimę (bywało i -30*C) na Vpower100 i ani > razu nie miałem problemów... Słowo-klucz -> PALIWO. Kto powiedział, że mowa tylko o benzynie ? Paliwa premium występują jako benzyny (nawet nie tylko w odmianach 98 i więcej oct) oraz jako DIESEL. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 12 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2010 > Słowo-klucz - > Kto powiedział, że mowa tylko o benzynie ? napisałeś w tamtej wypowiedzi ""paaanie, bardzo dobra, NIEMIECKA benzyna!"" więc ja głupi pomyślałem, że piszesz o benzynie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 12 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2010 > to chyba oczywiste, że zależy to od konkretnego modelu, ale np. 10-20KM... np. Mustang 5.0 którym jeździłem " Regular Fuel: 402 @ 6.500, Premium Fuel: 412 @ 6,500 " w zwykłym sedanie (Altima) miałem na klapce wlewu info ,że dla najlepszych osiągów powinienem użyć premium czyli 98 HanYs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.