Skocz do zawartości

E85 - ktos lal? Jak wrazenia?


coenmz

Rekomendowane odpowiedzi

> Niezupełnie, nie wszystkie i grzałka nie wystarcza bo co zrobisz jak

> musisz stać na mrozie cały dzień albo kilka?

No właśnie to zrobię - podepnę grzałkę, bo po to jest.

> Rozwiązuje się to tak, że E85 normalnie zawiera 15% zwyczajnej bezołowiówki, ale zimą 20-25%.

Yhy.

Nie zmienia to wciąż faktu, że problem z zimnym odpałem istnieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie to zrobię - podepnę grzałkę, bo po to jest.

Ale gdzie jest, niby na parkingu w centrum miasta masz grzałkę?

Albo na parkingu lotniskowym? W lesie? icon_rolleyes.gif

Czasem mógłbyś pomyśleć, zanim coś palniesz, bo naprawdę może się wydawać, że jedynym celem Twojego pisania jest głupawa złośliwość.

Grzałka tylko pomaga, ale nie jest niezbędna.

> Yhy.

> Nie zmienia to wciąż faktu, że problem z zimnym odpałem istnieje.

No właśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale gdzie jest, niby na parkingu w centrum miasta masz grzałkę?

> Albo na parkingu lotniskowym? W lesie?

No to masz problem, bo TAKI SAMOCHÓD SOBIE KUPIŁEŚ.

Proste, nie ?

Jeżeli masz samochód na jakieś śmieszne paliwo i nie dostaniesz go na najbliższej stacji, to jest to problem twój, czy stacji ?

> Czasem mógłbyś pomyśleć, zanim coś palniesz, bo naprawdę może się wydawać, że jedynym celem Twojego

> pisania jest głupawa złośliwość.

Czasem zastanów się troszkę głębiej nad tym, co jest napisane.

Niestety - jest mi szalenie wszystko jedno, że nie ogarniasz tego, co się jasno do Ciebie pisze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tysiące ludzi to robiło. Ale Sibui zawsze wie najlepiej.

Ale ma, w tym co pisze, sporo racji. Nie musisz się z Jego opinią zgadzać, ale przynajmnie,j niech iskierkę refleksji zasieje, w Twoim poglądzie na temat j.w.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u wulkanizatora nabij w zapas wiecej cisnienia helem bedzie lżejszy i lepiej zbierał do setki

No to jak sobie już pokpiliśmy, to przyjmijmy do wiadomości,

że jest oprogramowanie wykorzystujące wyższą liczbę okatonową.

I to wcale nierzadko fabryczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to masz problem, bo TAKI SAMOCHÓD SOBIE KUPIŁEŚ.

> Proste, nie ?

> Jeżeli masz samochód na jakieś śmieszne paliwo i nie dostaniesz go na najbliższej stacji, to jest

> to problem twój, czy stacji ?

> Czasem zastanów się troszkę głębiej nad tym, co jest napisane.

> Niestety - jest mi szalenie wszystko jedno, że nie ogarniasz tego, co się jasno do Ciebie pisze...

Typowe mydlenie oczu w celu uniknięcia przyznania się do błędu.

Palnąłeś bzdurę, że grzałka w samochodach na etanol jest w standardzie

i że niby jest konieczna. Nie jest, bo na zimę zmienia się paliwo i EOT.

Próba znieważania rozmówców więcej świadczy o Tobie, niż o nich,

ale sam sobie jestem winien że ci się podłożyłem, bo zapomniałem kim jesteś i na co cię stać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Generalnie

> - niższa wartość opałowa (sporo większe spalanie)

> - problemy z zimnym odpałem (niska lotność paliwa) - flexfuel mają w std grzałkę w bloku, żeby zimą

> przypiąć do prądu, bo inaczej nie zabangla

> - zeżre Ci błyskiem uszczelki w układzie paliwowym

> Zabawa IMO kiepska w sprzęcie niedostosowanym.

> Z ciekawostek - tzw wieść gminna niesie, że dobrym dealem jest zakup samochodu flexfuel ale nie w

> celu tankowania go E85 tylko normalnej jazdy na benzynie.

> Podobno zasadniczym atutem tych silników jest bardzo przyjemne spalanie na zwykłej benzynie.

> Nie potwierdzone u źródła, ale wydaje się to być bardzo prawdopodobne.

A co powiesz o B100 czyli bioester ? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przecież to motoryzacyjne ABC.

> Niemal każde lepsze nowoczesne auto zareaguje zwiększoną mocą na więcej oktanów.

nie, nie każde. właściwie to można zaryzykować tezę, że większość nowoczesnych, zwyczajnych aut nie zareaguje zwiększoną mocą na wyższą liczbę oktanową paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Typowe mydlenie oczu w celu uniknięcia przyznania się do błędu.

> Palnąłeś bzdurę, że grzałka w samochodach na etanol jest w standardzie

Gdzie ?!

Na Boga, GDZIE?!

Azaliż wskaż no mi to proszę palcem.

> Próba znieważania rozmówców więcej świadczy o Tobie, niż o nich,

> ale sam sobie jestem winien że ci się podłożyłem, bo zapomniałem kim jesteś i na co cię stać.

:-)

Uwielbiam schowanie głowy w piasek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to jak sobie już pokpiliśmy, to przyjmijmy do wiadomości,

> że jest oprogramowanie wykorzystujące wyższą liczbę okatonową.

> I to wcale nierzadko fabryczne.

przeca pisałem już ze np w lanosie 1.6

Ale przełączane zworą. Sam nie rozpozna liczby oktanowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zamiast ON ?

> Nie odważyłbym się tym zalać współczesnego diesla.

Jest info na dystrybutorach, aby zasięgnąć info u producenta czy mozna lać zlosnik.gif

> Atrakcje węchowe pominę :-)

Ma się jeździć, a nie wąchać. Cena jest teraz taka, że nie opłaca się tego lać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest info na dystrybutorach, aby zasięgnąć info u producenta czy mozna lać

Żaden producent nie pozwoli.

Ostatnio szczękę z hukiem zbierałem z podłogi, jak dostałem oficjalne info (fakt, nie doczytałem w instrukcji :-) ), że producent ZAKAZUJE stosowania depresatorów. Zresztą generalnie - WSZELKICH dodatków do paliwa :-)

> Ma się jeździć, a nie wąchać. Cena jest teraz taka, że nie opłaca się tego lać.

Etam

Patrząc, a raczej czując na ulicach to jest to ostatnio BARDZO popularne paliwo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żaden producent nie pozwoli.

> Ostatnio szczękę z hukiem zbierałem z podłogi, jak dostałem oficjalne info (fakt, nie doczytałem w

> instrukcji :-) ), że producent ZAKAZUJE stosowania depresatorów. Zresztą generalnie -

> WSZELKICH dodatków do paliwa :-)

Zapytałem Skoda Auto Polska - odpowiedź pozytywna zlosnik.gif Ale pytałem o konkretne auto zlosnik.gif

> Etam

> Patrząc, a raczej czując na ulicach to jest to ostatnio BARDZO popularne paliwo...

Do aut typu stary Transit

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapytałem Skoda Auto Polska - odpowiedź pozytywna Ale pytałem o konkretne auto

Napisałem o WSPÓŁCZESNYCH dieslach.

Wiesz, CR, te sprawy...

> Do aut typu stary Transit

Owszem.

Ale są i kamikaze, którzy walą śmieszne paliwa do współczesnych aut, a potem płacz "jaki to producent gooofniany sprzęt wypuścił, paaaanie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A bardziej na temat?

Widzisz, o ile sterownik będzie raczej kompatybilny w dół, czyli przystosowany do paliw będących na rynku w momencie projektowania go (i to w dodatku tych, które ZAKŁADANO do jego eksploatacji), o tyle "w górę", czyli do paliw które wyszły potem, a zwłaszcza tych, które niekoniecznie były zakładane jako te, na których będzie sprzęt eksploatowany już niekoniecznie.

Poza tym nie bardzo rozumiem jedną rzecz - samo przyspieszenie zapłonu pod wyższą LO nie uczyni mocy, skoro mamy do czynienia z paliwem o niższej wartości opałowej (na "tjónerzkje" - słabszym). O czem więc ta dyskusja się toczy, skoro samo paliwo obniża osiągi silnika (i to dość znacznie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poza tym nie bardzo rozumiem jedną rzecz - samo przyspieszenie zapłonu pod wyższą LO nie uczyni

> mocy, skoro mamy do czynienia z paliwem o niższej wartości opałowej (na "tjónerzkje" -

> słabszym). O czem więc ta dyskusja się toczy, skoro samo paliwo obniża osiągi silnika (i to

> dość znacznie).

Paliwo pozwala uzyskac wyzsza moc po skorygowaniu dawki paliwa i poprawieniu map zaplonu. W silniku doladowanym pozwala na wyzsze doladowanie z racji wyzszej liczby oktanowej. naturalnie trzeba go wiecej dolac.

Poza tym znow sie powtorze. Z racji lepszych wlasciwosci chlodzacych pozwala na bezpieczna jazde na mieszance ubozszej niz klasyczna benzyna. Z tym ze to jedynie przy czesciowych obciazeniach.

Podsumowujac: wiecej mocy to zrobienia po korekcji map i podlania wiekszej ilosci paliwa. Wtedy diabli biora ekonomie.

Mniejsze spalanie do zrobienia w srednim zakresie obrotow i jezdzie ze stala predkoscia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Paliwo pozwala uzyskac wyzsza moc po skorygowaniu dawki paliwa i poprawieniu map zaplonu. W silniku

> doladowanym pozwala na wyzsze doladowanie z racji wyzszej liczby oktanowej. naturalnie trzeba

> go wiecej dolac.

No i tak i nie.

Pytanie jak będzie się kształtował na tym paliwie współczynnik lambda - czy przypadkiem dla osiągnięcia optymalnego spalania i mocy nie trzeba go ustawić inaczej niż dla benzyny. Tego sterownik sam z siebie nie zrobi, bo nie będzie wiedział co i jak zrobić - zostanie przy standardowych nastawach, które MOGĄ być nieodpowiednie dla danego typu paliwa.

WPRAWDZIE - ECU ma możliwość adaptacji wzbogacenia/zubożenia mieszanki w oparciu o wskazania sondy lambda i POWIEDZMY, że będzie dążyć do lambda właściwego, aleeeeee - pytanie jak ma się to do sygnału z czujnika MAF - jeżeli ECU w oparciu o odczyt MAF-a zada ilość paliwa x, a w odczycie kontrolnym z sondy lambda wyjdzie kosmos, to ECU będzie korygować, ale z dużym prawdopodobieństwem może wyjść poza wartości graniczne i włączyć tryb gówniany.

> Poza tym znow sie powtorze. Z racji lepszych wlasciwosci chlodzacych pozwala na bezpieczna jazde na

> mieszance ubozszej niz klasyczna benzyna. Z tym ze to jedynie przy czesciowych obciazeniach.

Dobrze, OK, ja tego nie neguję, ale - podkreślam - W DOSTOSOWANYCH SILNIKACH.

Gdzie ECU "wie" co żre i "wie" jak się do tego żarcia dostosować.

> Podsumowujac: wiecej mocy to zrobienia po korekcji map i podlania wiekszej ilosci paliwa. Wtedy

> diabli biora ekonomie.

> Mniejsze spalanie do zrobienia w srednim zakresie obrotow i jezdzie ze stala predkoscia.

No i dochodzimy do wniosków końcowych - musi być sprzęt dostosowany do spalania tego wynalazku.

Obawiam sie, że musi być on dostosowany fabrycznie, bo w warsztacie pana Drucika to raczej nie da się tego zrobić na tyle rozsądnie, żeby osiągnąć wyniki zbliżone do fabrycznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i tak i nie.

> Pytanie jak będzie się kształtował na tym paliwie współczynnik lambda

cos kolo 9:1 o ile dobrze pamietam. Jak temat Cie interesuje to luknij do wiki, wielki rozdzial o tym jest. Nie chce m sie cytowac bo zasadniczo nikt tu az tak techniczny chyba nie jest wink.gif

>czy przypadkiem dla

> osiągnięcia optymalnego spalania i mocy nie trzeba go ustawić inaczej niż dla benzyny.

Trzeba

>Tego sterownik sam z siebie nie zrobi, bo nie będzie wiedział co i jak zrobić - zostanie przy

> standardowych nastawach, które MOGĄ być nieodpowiednie dla danego typu paliwa.

> WPRAWDZIE - ECU ma możliwość adaptacji wzbogacenia/zubożenia mieszanki w oparciu o wskazania sondy

> lambda i POWIEDZMY, że będzie dążyć do lambda właściwego, aleeeeee - pytanie jak ma się to do

> sygnału z czujnika MAF - jeżeli ECU w oparciu o odczyt MAF-a zada ilość paliwa x, a w odczycie

> kontrolnym z sondy lambda wyjdzie kosmos, to ECU będzie korygować, ale z dużym

> prawdopodobieństwem może wyjść poza wartości graniczne i włączyć tryb gówniany.

To najczestszy problem. ECU nie daje rady z korekcja dawki paliwa (uklad paliwowy noe ma zapasu rzedu 30%, mapy nie pozwalaja na tyle itp) i pojawia sie blad ze mieszanka jest zbyt uboga.

> Dobrze, OK, ja tego nie neguję, ale - podkreślam - W DOSTOSOWANYCH SILNIKACH.

> Gdzie ECU "wie" co żre i "wie" jak się do tego żarcia dostosować.

> No i dochodzimy do wniosków końcowych - musi być sprzęt dostosowany do spalania tego wynalazku.

> Obawiam sie, że musi być on dostosowany fabrycznie, bo w warsztacie pana Drucika to raczej nie da

> się tego zrobić na tyle rozsądnie, żeby osiągnąć wyniki zbliżone do fabrycznych.

Da sie to zrobic w warsztacie. Koszt to circa 800 euro dla silnika r4. Ogarniaja temat zarowno w takich dupowozach jak Mazda 6 jak i Cayenne w najmocniejszej wersji. Klienci mocno soibe chwala. Bardziej niz gaz glownie ze wzgledu na o wiele wieksza funkcjonalnosc instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napisałem o WSPÓŁCZESNYCH dieslach.

> Wiesz, CR, te sprawy...

Myślałem, że moje auto jest współczesne hehe.gif

> Owszem.

> Ale są i kamikaze, którzy walą śmieszne paliwa do współczesnych aut, a potem płacz "jaki to

> producent gooofniany sprzęt wypuścił, paaaanie".

To prawda, widziałem Puga co to odjechał ze stacji, po czym zatrzymał się 500 m dalej. Zalał pełniuśki bak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślałem, że moje auto jest współczesne

:-)

> To prawda, widziałem Puga co to odjechał ze stacji, po czym zatrzymał się 500 m dalej. Zalał

> pełniuśki bak

Może pańcia pomyliła pistolety i zamiast tego z czarnym kondonem złapała ten z zielonym....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A już jak wipałera zatankujesz, to normalnie poleci...

Wujek - produkujesz się do niewłaściwych ludzi. Oni głęboko wierzą w to że ich sportowe auta jak tylko poczują vipałera to kołami pasa startowego szukają.

Pomiędzy "zwykłym, chamskim" nPb 95 a "sportowym vipałerem" potrafi być złotówka na litrze różnicy - toć to żyła złota i "money for nothing".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> cos kolo 9:1 o ile dobrze pamietam. Jak temat Cie interesuje to luknij do wiki, wielki rozdzial o

No chyba słabo pamiętasz i pomyliłeś ze stopniem sprężania.

Współczynnik lambda to współczynnik nadmiaru powietrza. Idealnie powinien być 1 co świadczy o stechiometrycznym składzie mieszanki czyli o tym, że tlenu jest dokładnie tyle ile trzeba.

Co do jego wartości to nie widzę problemu. E85 też potrzebuje odpowiednią ilość tlenu. Wskazania sondy lambda powinny to wyregulować. Nie wiem czy istnieją turbiny, których ciśnienie doładowania może być sterowane przez ECU ale jeśli tak to zastosowanie paliwa o większej liczbie oktanowej powinno pozwolić na wysterowanie większej dawki powietrza do cylindra i uzyskanie większej mocy bez niebezpieczeństwa spalania stukowego co nie jest korzystna nie ze względy na twardą pracę i efekty dźwiękowe ale na to, że zapłon rozpoczyna się nie tam gdzie trzeba i fala uderzeniowa rozprzestrzenia się niewłaściwie co skutkuje spadkiem mocy i efektywności silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Da sie to zrobic w warsztacie. Koszt to circa 800 euro dla silnika r4. Ogarniaja temat zarowno w

> takich dupowozach jak Mazda 6 jak i Cayenne w najmocniejszej wersji. Klienci mocno soibe

> chwala. Bardziej niz gaz glownie ze wzgledu na o wiele wieksza funkcjonalnosc instalacji.

Czyli warsztat Pan Drucik X co.

Brak gwarancji producenckiej i w razie czego "oddal się krokiem dynamicznym".

IMVVVVHO gra nie warta świeczki, podobnie jak samo FF fabryczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No chyba słabo pamiętasz i pomyliłeś ze stopniem sprężania.

Tyle, ze nie w moim silniku hehe.gif

Mowie wlasnie o lambda wynoszacym 1 czyli stechioometrycznym skladzie mieszanki. Dla benzyny jest to 14,7 (o ile mnie pamiec nie myli). Dla e85 jest to 9,7:1 (wlasnie sprawdzilem).

> Współczynnik lambda to współczynnik nadmiaru powietrza. Idealnie powinien być 1 co świadczy o

> stechiometrycznym składzie mieszanki czyli o tym, że tlenu jest dokładnie tyle ile trzeba.

Wiem o tym.

> Co do jego wartości to nie widzę problemu. E85 też potrzebuje odpowiednią ilość tlenu.

typowym problemem po zalaniu e85 jest wlasnie nadmiar powietrza. A chac byc dokladnym niedobor paliwa. I wynika to wlasnie ze skladu stechiometrycznego e85.

>Wskazania sondy lambda powinny to wyregulować.

Jestes pewien? To nie sa male roznice. Wiekszosc sond raczej wyjdzie poza skale gdy wartosci rozjada sie o takie wartosci.

>Nie wiem czy istnieją turbiny, których ciśnienie

> doładowania może być sterowane przez ECU ale jeśli tak to zastosowanie paliwa o większej

> liczbie oktanowej powinno pozwolić na wysterowanie większej dawki powietrza do cylindra i

> uzyskanie większej mocy bez niebezpieczeństwa spalania stukowego co nie jest korzystna nie ze

> względy na twardą pracę i efekty dźwiękowe ale na to, że zapłon rozpoczyna się nie tam gdzie

> trzeba i fala uderzeniowa rozprzestrzenia się niewłaściwie co skutkuje spadkiem mocy i

> efektywności silnika.

Zasadniczo jesli bez zwiekszenia dawki paliwa zaczniesz tam wiecej dmuchac to efekt bedzie tragiczny. I nie pomoze nawet liczba oktanoiwa jaka legitymuje sie e85.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pomiędzy "zwykłym, chamskim" nPb 95 a "sportowym vipałerem" potrafi być złotówka na litrze różnicy

> - toć to żyła złota i "money for nothing".

"paaanie, bardzo dobra, NIEMIECKA benzyna!"

Mnie tylko łzy śmiechu zalały oczy, jak ci "wypałerofcy" co to KONIECZNIE MUSZĄ wszelkie premiumy tankować stanęli z płaczem jak przywaliło minus 20.

Ot, taka tajemnica - droższe paliwo, a niższa jakość... :-)

Taki suprajs...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli warsztat Pan Drucik X co.

> Brak gwarancji producenckiej i w razie czego "oddal się krokiem dynamicznym".

gwarancja producencka nie zaklada jakickolwiek ingerencji w to wyprodukowala fabryka. Nawet instalacje gazu montowane w ASO to mniej lub bardziej dodrutowanie do silnika instalacji. Mimo to jesli ktos mi daje gwarancje w Niemczech to z zasady nie jest kawalek papieru ktorym moge wytrzec dupe.

> IMVVVVHO gra nie warta świeczki, podobnie jak samo FF fabryczne.

To by juz zalezalo od tego o ile wzroslo by spalanie w normalnej jezdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wujek - produkujesz się do niewłaściwych ludzi. Oni głęboko wierzą w to że ich sportowe auta jak

> tylko poczują vipałera to kołami pasa startowego szukają.

> Pomiędzy "zwykłym, chamskim" nPb 95 a "sportowym vipałerem" potrafi być złotówka na litrze różnicy

> - toć to żyła złota i "money for nothing".

"nothing"?

ale masz świadomość tego, że wiele aut "usportowionych" (czyli wiele tzw. hot-hatchy) ma wyższą moc na vpower100, ponieważ potrafią skorzystać z wyższej liczby oktanowej? czy tak sobie tylko radośnie trolujesz? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> "nothing"?

> ale masz świadomość tego, że wiele aut "usportowionych" (czyli wiele tzw. hot-hatchy) ma wyższą moc

> na vpower100, ponieważ potrafią skorzystać z wyższej liczby oktanowej? czy tak sobie tylko

> radośnie trolujesz?

Jakie są to przyrosty ?

Jaki odsetek spośród użytkowników "wipałerów" stanowią takie pojazdy ?

O efekcie placebo słyszał ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie są to przyrosty ?

Pytanie tez gdzie sa te przyrosty. 5KM dodanych na koncu obrotmierza da niewiele. Dodanie ich w polowie obrotmierza potrafi byc odczuwalne.

> Jaki odsetek spośród użytkowników "wipałerów" stanowią takie pojazdy ?

Obstawiam, ze spory bo reszta to elpidzi i byle taniej do przodu? Jakos nie sadze ze osoba jezdzaca polonezem caro i nie szukajaca sportowych wrazen za kolkiem leje vi paler rejsing, nie sadzisz?

> O efekcie placebo słyszał ?

Slyszal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie są to przyrosty ?

to chyba oczywiste, że zależy to od konkretnego modelu, ale np. 10-20KM...

> Jaki odsetek spośród użytkowników "wipałerów" stanowią takie pojazdy ?

nie wiem, sprawdź sobie w roczniku statystycznym, bo mnie to nie interesuje smirk.gif

noras napisał "głęboko wierzą w to że ich sportowe auta jak tylko poczują vipałera to kołami pasa startowego szukają. [...] toć to żyła złota i "money for nothing""

więc go wyprowadzam z błędu, bo właśnie w przypadku aut "sportowych" to nie jest wcale "nothing" tylko realny przyrost mocy.

> O efekcie placebo słyszał ?

facepalm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie tez gdzie sa te przyrosty. 5KM dodanych na koncu obrotmierza da niewiele. Dodanie ich w

> polowie obrotmierza potrafi byc odczuwalne.

Padło stwierdzenie "10-20 KM".

Obawiam się, że strach wejść z tym "faktem" w polemikę...

> Obstawiam, ze spory bo reszta to elpidzi i byle taniej do przodu? Jakos nie sadze ze osoba jezdzaca

> polonezem caro i nie szukajaca sportowych wrazen za kolkiem leje vi paler rejsing, nie

> sadzisz?

obstawiam raczej wąską grupkę pasjonatów, oraz tych, którzy nie płacą za paliwo do swoich aut z własnej kieszeni.

Doświadczenie podpowiada mi, że tego typu paliwa nie stanowią istotnego procentu sprzedaży, aczkolwiek z uwagi na dużo bardziej atrakcyjne marże są wciąż w obrocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Padło stwierdzenie "10-20 KM".

"to chyba oczywiste, że zależy to od konkretnego modelu" ok.gif

> Obawiam się, że strach wejść z tym "faktem" w polemikę...

ależ śmiało, wchodź w polemikę - z pewnością tej klasy fachowiec ma mnóstwo faktów do przedstawienia w tej sprawie ok.gif

ja tam mam trochę głupich logów i wykresów, więc z czym do ludzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Padło stwierdzenie "10-20 KM".

> Obawiam się, że strach wejść z tym "faktem" w polemikę...

Pokazalem wykres obrazujacy przyrost w doladowanym silniku. Wynika on jedynie z dostoswania map wtrysku i zaplonu. Czyli do ugrania jest sporo i to wlasnie elektronika.

Niesadze aby wykres byl trefny. VTG ne jest chyba pod presja koncernu sprzedajacego w PL e85.

> obstawiam raczej wąską grupkę pasjonatów,

To czy jest to waska grupa to rzecz dyskusyjna. Spora czesc ludzi decydujac sie na takie czy inne przerobki swojego auta zdaje sobie sprawe z faktu koniecznosci przuejscia na drozsze paliwo.

> Doświadczenie podpowiada mi, że tego typu paliwa nie stanowią istotnego procentu sprzedaży,

> aczkolwiek z uwagi na dużo bardziej atrakcyjne marże są wciąż w obrocie.

W tym nie ma raczej nic dziwnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> "paaanie, bardzo dobra, NIEMIECKA benzyna!"

> Mnie tylko łzy śmiechu zalały oczy, jak ci "wypałerofcy" co to KONIECZNIE MUSZĄ wszelkie premiumy

> tankować stanęli z płaczem jak przywaliło minus 20.

> Ot, taka tajemnica - droższe paliwo, a niższa jakość... :-)

> Taki suprajs...

no popatrz, przejeździłem jednym z moich aut całą mroźną zimę (bywało i -30*C) na Vpower100 i ani razu nie miałem problemów... hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tyle, ze nie w moim silniku

> Mowie wlasnie o lambda wynoszacym 1 czyli stechioometrycznym skladzie mieszanki. Dla benzyny jest

> to 14,7 (o ile mnie pamiec nie myli). Dla e85 jest to 9,7:1 (wlasnie sprawdzilem).

Nie wiem o czym piszesz ale na pewno to nie jest wspłczynnik lambda.bo on powinien być 1 a w rzeczywistości wacha się 0,97-1.03. Może podajesz odczyt z sondy a on reprezentuje lambdę a nie podaje jej wartości.

> Wiem o tym.

> typowym problemem po zalaniu e85 jest wlasnie nadmiar powietrza. A chac byc dokladnym niedobor

> paliwa. I wynika to wlasnie ze skladu stechiometrycznego e85.

Możliwe ale to nijak się ma do liczby oktanowej. To zależy od reakcji utleniania. W etanolu już jest jeden atom tlenu więc powietrza trzeba mniej ale sterownik powinien to udźwignąć. Jeśli nie to pewnie wina leży w zdefiniowanych wartościach granicznych. PO prostu wszystko jest OK a sterownik uznaje,że mieszanka jest za bogata

> Zasadniczo jesli bez zwiekszenia dawki paliwa zaczniesz tam wiecej dmuchac to efekt bedzie

> tragiczny.

Dmuchać jednostkowo mniej. Ale dzięki większej liczbie oktanowej mogę więcej wtłoczyć do cylindra i uzyskac większą moc.

I jeszcze co do mocy uzyskiwanej przy różnych liczbach oktanowych i innych parametrach bez zmian. To nie liczba oktanowa w tym wypadku jest ważna ale kaloryczność paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jaki musi byc stosunek paliwa do powietrza zeby lambda byla rowna 1?

stechiometryczny. Czyli wszystkie atomy węgla mają dostać 2 tleny a każde 2 wodory jeden. Tyle,że w tych obliczeniach mieszają trochę węglowodory, tlenki azotu i siarki. Zobacz np. tu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W jaki sposób?

np. w moim aucie benzyna 98okt. (nie wspominając o 95) nie pozwalała na przekroczenie ~300KM - problemem było min. spalanie stukowe.

po zalaniu paliwa100 okt. udało się osiągnąć ~320KM i jeszcze był zapas ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no popatrz, przejeździłem jednym z moich aut całą mroźną zimę (bywało i -30*C) na Vpower100 i ani

> razu nie miałem problemów...

Słowo-klucz -> PALIWO.

Kto powiedział, że mowa tylko o benzynie ?

Paliwa premium występują jako benzyny (nawet nie tylko w odmianach 98 i więcej oct) oraz jako DIESEL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to chyba oczywiste, że zależy to od konkretnego modelu, ale np. 10-20KM...

np. Mustang 5.0 którym jeździłem " Regular Fuel: 402 @ 6.500, Premium Fuel: 412 @ 6,500 "

w zwykłym sedanie (Altima) miałem na klapce wlewu info ,że dla najlepszych osiągów powinienem użyć premium czyli 98

HanYs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.