Skocz do zawartości

Obudowa termostatu - spawanie


woj76

Rekomendowane odpowiedzi

> a nie lepiej wymienic na nowy? duzy koszt to to nie jest

Nie opisałem do końca, nie chcę go naprawiać (termostatów u mnie w piwnicy jest pod dostatkiem), tylko wspawać w niego dodatkowy kruciec do wody do turbiny. Króciec niestety nie będzie alu, tylko stal galwanizowana (chyba).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a nawiercenie otworu i nagwintowanie brales pod uwage?

Przerabiałem już te wszystkie zagadki jak robiłem flanszę do T. Rurka od krućca ma za chudą ściankę, żeby ją narżnąć, jakby się dało, to tak bym właśnie zrobił. Mogę natomiast zrobić tak jak z flanszą przed spawaniem. Dziurę w termostacie nawiercić 0.5 mm za małą na krucieć i go wcisnąć imadłem i nie spawać. Ale wolałbym mieć na 100% szczelne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Króciec niestety nie będzie alu,

> tylko stal galwanizowana (chyba).

Więc zapomnij o spawaniu wink.gif

Jeśli termostat jest z aluminium lub jego stopu to nie pospawasz go ze stalowym króćcem zlosnik.gif

Ba jeśli jest z jakiegoś dziwnego stopu aluminium to nawet z aluminiowym nie pospawasz grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy obudowa termostatu jest zrobiona z materiału, który można w miarę łatwo spawać, czy raczej nie?

poszukal na allegro termostatu oryginalnego od tjeta albo grande punto 1.4 16v, mają odpowiednie wyjścia które mozna użyć do tego celu.

o coś takiego, albo taki,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> poszukal na allegro termostatu oryginalnego od tjeta albo grande punto 1.4 16v, mają odpowiednie

> wyjścia które mozna użyć do tego celu.

> o coś takiego, albo taki,

O tym też wiem, ale mi trochę nie leżą one geometrycznie. Ale póki co wogóle się tym nie martwię, zapraszam na oglądanie wykresu zeby.GIFzeby.GIFzeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie opisałem do końca, nie chcę go naprawiać (termostatów u mnie w piwnicy jest pod dostatkiem),

> tylko wspawać w niego dodatkowy kruciec do wody do turbiny. Króciec niestety nie będzie alu,

> tylko stal galwanizowana (chyba).

a mym zdaniem ów wyjście na chłodzenie turbo ze złego miejsca ciągniesz gdyż z głowicy (termostatu) tędy leci płyn z największą temperaturą więc szukał bym miejsca na wejściu a nie na wyjściu układu chłodzenia do silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a mym zdaniem ów wyjście na chłodzenie turbo ze złego miejsca ciągniesz gdyż z głowicy (termostatu)

> tędy leci płyn z największą temperaturą więc szukał bym miejsca na wejściu a nie na wyjściu

> układu chłodzenia do silnika

i tak i nie, teoretycznie i praktycznie ten od 8V podchodzi pod 16V ale nie zawsze jak się okazuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.