Skocz do zawartości

Seat Ibiza 1998 r. 1.9TDI po awarii nierówna praca silnika


DmO

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Szukam rozwiazania problemu z samochodem dla mojej dziewczyny, niestety nie mam samochodu blisko siebie, wiec moge cala sytuacje opisac tylko ogolnie. Jest problem ze znalezieniem rozwiazania i naprawienia nastepujacej usterki:

3 tygodnie temu, przy wiekszych mrozach samochod na rogrzanym silniku po pokonaniu ok 30 km szarpnal i zgasl w drodze. Po tym zdarzeniu nie bylo mozliwosci jego ponownego uruchomienia, mechanik wstepnie stwierdzil zamarznicie paliwa a gdy okazalo sie nie to, awarie pompy paliwowej, ktora zostala zawieziona do specjalizowanego warsztatu i zregenerowana. Po jej zalozeniu nadal byl problem z uruchomieniem, sprawdzono wszystko, okazalo sie ze konieczne bylo zdjecie glowicy, wymiana tloka, ktory byl skrzywiony (podobno pompa cos zblokowala). Przyznam szczerze, ze nie mam wiedzy na temat budowy silnika TDI 1.9 stosowanego w tamtych latach w seacie ibiza i ciezko mi porownywac to do innych awarii tego typu w silnikach benzynowych.

Na dzien dzisiejszy sytuacja wyglada tak, ze drugi mechanik zlozyl cala glowice, wymienione oczywiscie wszystko to co konieczne, glowica zostala wyprostowana itp. po skreceniu okazuje sie, ze silnik nadal pracuje nierowno i nie ma mozliwosci korzystania z samochodu. Podejrzewano elektryke, ale szukanie tez nic nie dalo.

Tutaj konczy sie moja dosyc ogolna wiedza o tym przypadku, ale moze ktos z Was domysla sie co tam sie moglo stac na poczatku? jakiego typu awaria to byla, czy pompa w tym silniku faktycznie mogla doprowadzic do zblokowania rozrzadu i tlok uderzyl w zawor?

Co jeszcze moze byc powodem nierownej pracy silnika TDI tej klasy?

Wszystkim z gory bardzo dziekuje za wszelkie domysly i pomoc.

Dodam, ze wczesniej nic nie wskazywalo na taka usterke i nie bylo zadnych problemow z samochodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Szukam rozwiazania problemu z samochodem dla mojej dziewczyny, niestety nie mam samochodu blisko

> siebie, wiec moge cala sytuacje opisac tylko ogolnie.

Pompa wtryskowa w tym silniku jest napędzana rozrządem, więc jej zablokowanie może spowodować kolizję silnika. Tak jak zasugerowali koledzy, zacząłbym od sprawdzenia ustawienia rozrządu (czy wałek był ustawiony na blokady), a później zmierzył kompresję na wszystkich cylindrach. Jeśli komprecha równa to sprawdziłbym wtryski i na koniec pompę na stole probierczym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.