dzidzia Napisano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 Witam, Mam problem z szarpaniem silnika ale nie tym klasycznym przy 1800-2000 obr/min. Moje występuje między 2000-3000 obr/min przy lekkim przyśpieszaniu, towarzyszy temu charakterystyczny dźwięk szurania. Wygląda to tak, że jak zaczne lekko przyśpieszać w tym zakresie to autem będzie cały czas szarpało ( nie jest to pojedyncze szarpnięcie ) dodanie gazu rozwiązuje problem. Nie występuje to też zawsze tylko czasami, na pewno nie zależy od paliwa. EGR, overboost i czujnik ciśnienia na kolektorze czyszczone, żadnych zmian. FES nie pokazuje żadnych błędów. Dodatkowo czasami mam problem ze spadkiem mocy w całym zakresie obrotowym - gorzej ciągnie od zera i brakuje tego odejścia powyżej 2000. Silnik pracuje też jakby głośniej. Nie zapala się żadna kontrolka, błedów brak. Nie wiem czy te dwa problemy są ze sobą powiązane czy nie. Trudno mi wskazać jakieś zależności od czego to zależy, raz wsiadam i auto cichutko i ochoczo mknie do przodu a raz mam wrażenie, że coś je hamuje. Podejrzewam zmienną geometrię turbiny, zaworek jest wyczyszczony ale nie wiem czu gruszka pracuje jak trzeba, czy to może powodować takie szarpanie i ogólny spadek mocy? Dodam, że mam DPF ale on się regularnie wypala co 900 km i z nim problemu nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 Sprawdził bym jak wygląda sprawa korekcji dawki paliwa na wtryskach.... FES.... no i samo ciśnienie .... czy nie szaleje .... ( uszkodzone uszczelnienie na wtryskiwaczu ) czy przypadkiem nie upala sie wtyczka na 3-cim wtryskiwaczu w silniku ( jest to jakaś wada w OPLU Vectrze C z tym silnikiem więc kto wie.... może i nas do dotyczy no i przepływka..... jak rozumiem sensor ciśnienia na kolektorze czyściłeś - myłeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzidzia Napisano 25 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 Dawki korekcyjne na drugim i czwartym wahają się w granicach 0,6 - 1. Kostki były sprawdzane i profilaktycznie czyszczone - mam te żółte, niby wadliwe ale nie było widać na nich żadnych uszkodzeń. Sensor ciśnienia czyszczony. Mnie bardzo zastanawia dźwięk szurania przy szarpaniu.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 > Dawki korekcyjne na drugim i czwartym wahają się w granicach 0,6 - 1. Kostki były sprawdzane i Nie mało > profilaktycznie czyszczone - mam te żółte, niby wadliwe ale nie było widać na nich żadnych > uszkodzeń. > Sensor ciśnienia czyszczony. Mnie bardzo zastanawia dźwięk szurania przy szarpaniu.... Koło 2-masowe ale ono bardziej stuka niż szura... masz w automacie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzidzia Napisano 25 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 > Nie mało > Koło 2-masowe ale ono bardziej stuka niż szura... > masz w automacie? Mam manual, dwumas raczej nie, od dwumasy byłyby raczej jakieś wibracje a to jest normalne szarpanie jakby na chwile odciąć dopływ paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CINEK_ Napisano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 Klapy w kolektorze są? Zrób logi jeśli chcesz wiedziec jakie to podpowiem. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzidzia Napisano 25 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 > Klapy w kolektorze są? > Zrób logi jeśli chcesz wiedziec jakie to podpowiem. > Pozdro Klap nie ma bo to 1.9 8V, podpowiedz jakie logi zrobić P.S. Dodałem ostatnie pomiary jakie mam z przed miesiąca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CINEK_ Napisano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2011 > Klap nie ma bo to 1.9 8V, podpowiedz jakie logi zrobić > P.S. > Dodałem ostatnie pomiary jakie mam z przed miesiąca Nie patrzyłem w podpis Ad logów: -boost zadany i otrzymany - cisnienie raila z/o - praca pierburga (zawor overboost) - czas wtrysku , wydatek wtrysku - predkosc obrotowa - otwarcie egr - przeplyw powietrza zadany i otrzymany Rób kombinacje boost i zawor + zawsze predkosc obrotowa, rail i inne ad paliwa + obroty Pomiar na 4ce lub 5tce z pelnym gazem nieprzerwanie od 1200obr do 4500 Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzidzia Napisano 27 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2011 Dzięki, pewnie w wekend tym się zajmę, na razie chyba na złość auto chodzi ładnie, ma kopa i chodzi cichutko... ale do wekendu kupa czasu pewnie foch mu wróci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzidzia Napisano 28 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2011 Zrobiłem na szybko logi. Chyba nic złego tam nie wychodzi. Jak na złość to silnik teraz chodzi cichutko i dynamicznie, jedynie to szarpanie dalej występuje. Jak strzeli focha i zacznie mulić to zrobie mu nowe pomiary dla porówniania. Teraz tak się przyjrzałem to mam wrażenie, że przy normlanej jeździe jest za wysokie ciśnienie doładowania, widać to szczególnie na końcu pomiaru, może stąd te szarpanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CINEK_ Napisano 28 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2011 > Zrobiłem na szybko logi. Chyba nic złego tam nie wychodzi. > Jak na złość to silnik teraz chodzi cichutko i dynamicznie, jedynie to szarpanie dalej występuje. > Jak strzeli focha i zacznie mulić to zrobie mu nowe pomiary dla porówniania. > Teraz tak się przyjrzałem to mam wrażenie, że przy normlanej jeździe jest za wysokie ciśnienie > doładowania, widać to szczególnie na końcu pomiaru, może stąd te szarpanie? Logi mają byc z wysokiego biegu najlepiej 5tka przy tym aucie (moze byc tez 4) od 1200-4500obr z pełnym gazem nieprzerwanie. To co pokazałes jest ok z puntku widzenia wartosci otrzymanych ale nie daje obrazu + nie da się tego czytac;| 120tka laduje 1,3b stalego i 1,5 w ovb. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzidzia Napisano 17 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2011 Niestety nie zrobiłem logów takich o jakie prosisz - brak czasu i odpowiedniej prostej aby rozbujać to auto do takiej prędkości - jak będzie tylko sposobność to zrobię te pomiary ale... wczoraj zrobiłem podstawowe logi w warunkach takich kiedy występuje to szarpanie czyli lekkie przyśpieszanie w zakresie 2000-3000 obr/min. To co wyszło to cały czas za duże ciśnienie doładowania np zamiast 1431 ładuje 1788. Przy bucie do dechy tych rozbieżności nie ma. Oczywiście jak na złość po podłączeniu kompa szarpanie ustało i zaraz po odłączeniu wróciło Co może być przyczyną takiego zachowania? Zaworek overboost wyczyszczony, wężyki nowe za wyjątkiem tego do turbo. Może mam zapieczone kierownice? Przy okazji sprawdziłem dawki korekcyjne na wtryskiwaczach i spadły odpowiednio do poziomu +-0,3 na pierwszym i czwartym i +-0,06 na drugim i trzecim. Silnik teraz pracuje cichutko. Wcześniej jak te dawki były wysokie to pracował znacznie głośniej. Nie wiem czy te rzeczy mogą mieć ze sobą związek. Logi w załączniku i proszę o jakieś sugestie co z tym szarpaniem jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gsz4 Napisano 17 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2011 czy przypadkiem nie > upala sie wtyczka na 3-cim wtryskiwaczu w silniku ( jest to jakaś wada w OPLU Vectrze C z tym > silnikiem więc kto wie.... może i nas do dotyczy Możesz coś więcej napisać o tym problemie, bo moja croma właśnie stoi u mechanika ze wstępną diagnozą padniętego wtryskiwacza nr 3. Po raz drugi mam problem z tym wtryskiwaczem. Za pierwszym razem pomogło dociśnięcie wtyczki przy wtryskiwaczu (pomogło to na jakieś dwa miesiące). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzidzia Napisano 17 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2011 > czy przypadkiem nie > Możesz coś więcej napisać o tym problemie, bo moja croma właśnie stoi u mechanika ze wstępną > diagnozą padniętego wtryskiwacza nr 3. > Po raz drugi mam problem z tym wtryskiwaczem. Za pierwszym razem pomogło dociśnięcie wtyczki przy > wtryskiwaczu (pomogło to na jakieś dwa miesiące). Były wadliwe wtyczki do wtryskiwaczy, upalały się styki. Jeśli masz żółte wtyczki to jest duże prawdopodobieństwo tego problemu. Są już pozmianowe wtyczki chyba niebieskie. W Vectrach to typowy problem i znany, nie wiem czy to samo dotyczy Fiata. W ASO Opla mają gotowe zetawy naprawcze do wymiany, zanim zmienisz wtryskiwacz lepiej przyjżyj się temu dokładnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gsz4 Napisano 18 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2011 > Były wadliwe wtyczki do wtryskiwaczy, upalały się styki. Jeśli masz żółte wtyczki to jest duże > prawdopodobieństwo tego problemu. Są już pozmianowe wtyczki chyba niebieskie. W Vectrach to > typowy problem i znany, nie wiem czy to samo dotyczy Fiata. W ASO Opla mają gotowe zetawy > naprawcze do wymiany, zanim zmienisz wtryskiwacz lepiej przyjżyj się temu dokładnie. Wtyczki mam raczej niebieskie ale powiem mechanikowi żeby zwrócił na to uwagę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.