Skocz do zawartości

Włam do SC - potrzebuję rady


Maniek11

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Na początku chce się pożalić. Zachodzę dziś do samochodu i zauważyłem, że ktoś próbował mi go podpier....... Szkody: uszkodzona wkładka zamka od strony pasażera, wyrwana i rozwalona stacyjka i rozwalona obudowa od przełącznika zespolonego frown.gif Uratowało mnie to, że miałem odpięty akumulator (na szczęście złodziej nie pomyślał, że wystarczy tylko klemę zapiąć). Mój pech, że stałem zaraz na końcu parkingu, gdybym stał trochę dalej to łapałaby mnie kamera na miasteczku studenckim. Teraz mam pytanie co muszę kupić, żeby nie było za mało lub za dużo. Czy wystarczy jak kupię samą obudowę stacyjki z kostką (np. taką: http://allegro.pl/obudowa-stacyjki-stacyjka-fiat-seicento-i1425885910.html ) i do tego kupię komplet wkładek ( np. http://allegro.pl/wkladki-wkladka-bebenki-zamka-seicento-punto-i1454759721.html ) ? Dobre ceny wołają na tych aukcjach czy za drogo? Da radę to wszystko wymienić samemu? Oczywiście nie posiadam immobilizera więc ten problem z głowy. Teraz mam jeszcze pytanie jak mam uruchomić samochód? Narazie czekam na technika z policji, a później muszę się dostać do domu (40 km) i wstawić samochód do garażu. Mam wyrwany wyłącznik zapłonu ze stacyjki, gdy próbuje to wszystko złożyć do kupy i przekręcam kluczyk w stacyjce to włączają mi się światła pozycyjne (tryb Park). I co zrobić, żeby kierownica się nie blokowała?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej by było kupić nową stacyjkę i po założeniu jej transportować auto do domu. Inny sposób to odkręcenie obecnej stacyjki od kolumny kierowniczej. Dzięki temu kierownica będzie odblokowana bo ten skobel znajduje się własnie w stacyjce. Jeśli chodzi o odpalenie auta na krótko to hmm schemat instalacji sc w łapke i łaczymy odpowiednie przewodziki ze sobą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się poskładać starą stacyjkę i dojechać do domu, ale mam zamiar kupić w pełni sprawną stacyjkę i wymienić. Pytanie tylko jak odkręcić starą stacyjkę? Trzyma się na jakiś stożkowych śrubach których nie ma jak odkręcić....trzeba rozwiercać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Udało mi się poskładać starą stacyjkę i dojechać do domu, ale mam zamiar kupić w pełni sprawną

> stacyjkę i wymienić. Pytanie tylko jak odkręcić starą stacyjkę? Trzyma się na jakiś stożkowych

> śrubach których nie ma jak odkręcić....trzeba rozwiercać?

To są sruby zrywalne. Mały przecinaczek, młoteczek i jazda. Jak juz się ruszą to pójdą leciutko waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To są sruby zrywalne. Mały przecinaczek, młoteczek i jazda. Jak juz się ruszą to pójdą leciutko

Dobrze gadasz 20.GIF Może jeszcze powalczyć z gumówką ale wtedy znowu trzeba się pilnować żeby czegoś nie popalić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To są sruby zrywalne. Mały przecinaczek, młoteczek i jazda. Jak juz się ruszą to pójdą leciutko

nie orientujecie się, czy w do Punto I, Bravo/Brava była montowana ta sama stacyjka co do Seicento? Bo sprawdzałem po numerach w eperze i niby to samo, ale wolę się upewnić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie orientujecie się, czy w do Punto I, Bravo/Brava była montowana ta sama stacyjka co do

> Seicento? Bo sprawdzałem po numerach w eperze i niby to samo, ale wolę się upewnić

Elektrycznie jest taka sama, różni się tylko tym że stacyjka z SC jest ok ok. 5mm krótsza i po założeniu takiej do punto razem z dolną osłoną kierownicy trzeba dość głęboko wsadzać kluczyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Elektrycznie jest taka sama, różni się tylko tym że stacyjka z SC jest ok ok. 5mm krótsza i po

> założeniu takiej do punto razem z dolną osłoną kierownicy trzeba dość głęboko wsadzać kluczyk.

A to ciekawe... czyli w takim razie stacyjka z punto/bravo/brava w seicento by bardziej wystawała? Kurcze na zdjęciach wyglądają identycznie i w eperze mają te same numery...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to ciekawe... czyli w takim razie stacyjka z punto/bravo/brava w seicento by bardziej wystawała?

> Kurcze na zdjęciach wyglądają identycznie i w eperze mają te same numery...

Niestety nie mogę znaleźć fotki. Miałem porównanie jak zakupiłem stacyjkę do Punto mk1. Padła mi stacyjka, która była wymieniana przez poprzedniego właściciela, a jak przyszła paczka to okazało się że jest ok 5mm dłuższa od starej w miejscu gdzie jest założony pierścień od immobilisera i po założeniu dolnej osłony całość idealnie pasowała, i nie trzeba już było kluczyka wciskać głęboko. Wkładka pasuje, mocowanie do kolumny pasuje, kostka taka sama, jedyna różnica to długość czarnej obudowy w której siedzi wkładka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety nie mogę znaleźć fotki. Miałem porównanie jak zakupiłem stacyjkę do Punto mk1. Padła mi

> stacyjka, która była wymieniana przez poprzedniego właściciela, a jak przyszła paczka to

> okazało się że jest ok 5mm dłuższa od starej w miejscu gdzie jest założony pierścień od

> immobilisera i po założeniu dolnej osłony całość idealnie pasowała, i nie trzeba już było

> kluczyka wciskać głęboko. Wkładka pasuje, mocowanie do kolumny pasuje, kostka taka sama,

> jedyna różnica to długość czarnej obudowy w której siedzi wkładka.

Dziś już się wkur...zdenerwowałem. Sprawdziłem dokładnie numer eper stacyjki którą potrzebuje wpisując na stronce swój numer Vin i wyskakuje mi stacyjka o numerze 46543447. Po tym numerze znalazłęm, że taką stacyjkę sprzedaje Viamot w Krakowie - nówka, oryginał za 65 zł, czyli git. Wyglądała identycznie, więc ją kupiłem myśląc najwyżej będzie za długa i będzie trochę wystawać, na podstawie tego co pisałeś. A tu co? Jest o ok. 5mm za krótka i w obudowie kolumny zostaje brzydka szpara. Co się okazuje: stacyjka o tym numerze była stosowana w seicento ale w modelach do połowy 2000 roku, przed wejściem SC MPI, z tego co wyczytałem w eperze to nastąpiła prawdopodobnie zmiana kolumny kierowniczej przez co mocowanie stacyjki było przesunięte i zastosowano dłuższą stacyjke o numerze 46798124. Mój samochód jest z czerwca 2000, w eperze jest podane że ma krótszy typ stacyjki, a w rzeczywistości już ma dłuższy, więc lipa frown.gif Mam nadzieje, że mi przyjmą zwrot w sklepie lub ewentualnie wymienią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.