Maniek11 Napisano 10 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2011 Witam. Na początku chce się pożalić. Zachodzę dziś do samochodu i zauważyłem, że ktoś próbował mi go podpier....... Szkody: uszkodzona wkładka zamka od strony pasażera, wyrwana i rozwalona stacyjka i rozwalona obudowa od przełącznika zespolonego Uratowało mnie to, że miałem odpięty akumulator (na szczęście złodziej nie pomyślał, że wystarczy tylko klemę zapiąć). Mój pech, że stałem zaraz na końcu parkingu, gdybym stał trochę dalej to łapałaby mnie kamera na miasteczku studenckim. Teraz mam pytanie co muszę kupić, żeby nie było za mało lub za dużo. Czy wystarczy jak kupię samą obudowę stacyjki z kostką (np. taką: http://allegro.pl/obudowa-stacyjki-stacyjka-fiat-seicento-i1425885910.html ) i do tego kupię komplet wkładek ( np. http://allegro.pl/wkladki-wkladka-bebenki-zamka-seicento-punto-i1454759721.html ) ? Dobre ceny wołają na tych aukcjach czy za drogo? Da radę to wszystko wymienić samemu? Oczywiście nie posiadam immobilizera więc ten problem z głowy. Teraz mam jeszcze pytanie jak mam uruchomić samochód? Narazie czekam na technika z policji, a później muszę się dostać do domu (40 km) i wstawić samochód do garażu. Mam wyrwany wyłącznik zapłonu ze stacyjki, gdy próbuje to wszystko złożyć do kupy i przekręcam kluczyk w stacyjce to włączają mi się światła pozycyjne (tryb Park). I co zrobić, żeby kierownica się nie blokowała? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CCinek Napisano 10 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2011 Najlepiej by było kupić nową stacyjkę i po założeniu jej transportować auto do domu. Inny sposób to odkręcenie obecnej stacyjki od kolumny kierowniczej. Dzięki temu kierownica będzie odblokowana bo ten skobel znajduje się własnie w stacyjce. Jeśli chodzi o odpalenie auta na krótko to hmm schemat instalacji sc w łapke i łaczymy odpowiednie przewodziki ze sobą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maniek11 Napisano 11 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2011 Udało mi się poskładać starą stacyjkę i dojechać do domu, ale mam zamiar kupić w pełni sprawną stacyjkę i wymienić. Pytanie tylko jak odkręcić starą stacyjkę? Trzyma się na jakiś stożkowych śrubach których nie ma jak odkręcić....trzeba rozwiercać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
melon373 Napisano 11 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2011 > Udało mi się poskładać starą stacyjkę i dojechać do domu, ale mam zamiar kupić w pełni sprawną > stacyjkę i wymienić. Pytanie tylko jak odkręcić starą stacyjkę? Trzyma się na jakiś stożkowych > śrubach których nie ma jak odkręcić....trzeba rozwiercać? To są sruby zrywalne. Mały przecinaczek, młoteczek i jazda. Jak juz się ruszą to pójdą leciutko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CCinek Napisano 12 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2011 > To są sruby zrywalne. Mały przecinaczek, młoteczek i jazda. Jak juz się ruszą to pójdą leciutko Dobrze gadasz Może jeszcze powalczyć z gumówką ale wtedy znowu trzeba się pilnować żeby czegoś nie popalić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maniek11 Napisano 15 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 > To są sruby zrywalne. Mały przecinaczek, młoteczek i jazda. Jak juz się ruszą to pójdą leciutko nie orientujecie się, czy w do Punto I, Bravo/Brava była montowana ta sama stacyjka co do Seicento? Bo sprawdzałem po numerach w eperze i niby to samo, ale wolę się upewnić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmark2 Napisano 15 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 > nie orientujecie się, czy w do Punto I, Bravo/Brava była montowana ta sama stacyjka co do > Seicento? Bo sprawdzałem po numerach w eperze i niby to samo, ale wolę się upewnić Elektrycznie jest taka sama, różni się tylko tym że stacyjka z SC jest ok ok. 5mm krótsza i po założeniu takiej do punto razem z dolną osłoną kierownicy trzeba dość głęboko wsadzać kluczyk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maniek11 Napisano 15 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 > Elektrycznie jest taka sama, różni się tylko tym że stacyjka z SC jest ok ok. 5mm krótsza i po > założeniu takiej do punto razem z dolną osłoną kierownicy trzeba dość głęboko wsadzać kluczyk. A to ciekawe... czyli w takim razie stacyjka z punto/bravo/brava w seicento by bardziej wystawała? Kurcze na zdjęciach wyglądają identycznie i w eperze mają te same numery... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmark2 Napisano 15 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 > A to ciekawe... czyli w takim razie stacyjka z punto/bravo/brava w seicento by bardziej wystawała? > Kurcze na zdjęciach wyglądają identycznie i w eperze mają te same numery... Niestety nie mogę znaleźć fotki. Miałem porównanie jak zakupiłem stacyjkę do Punto mk1. Padła mi stacyjka, która była wymieniana przez poprzedniego właściciela, a jak przyszła paczka to okazało się że jest ok 5mm dłuższa od starej w miejscu gdzie jest założony pierścień od immobilisera i po założeniu dolnej osłony całość idealnie pasowała, i nie trzeba już było kluczyka wciskać głęboko. Wkładka pasuje, mocowanie do kolumny pasuje, kostka taka sama, jedyna różnica to długość czarnej obudowy w której siedzi wkładka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maniek11 Napisano 22 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2011 > Niestety nie mogę znaleźć fotki. Miałem porównanie jak zakupiłem stacyjkę do Punto mk1. Padła mi > stacyjka, która była wymieniana przez poprzedniego właściciela, a jak przyszła paczka to > okazało się że jest ok 5mm dłuższa od starej w miejscu gdzie jest założony pierścień od > immobilisera i po założeniu dolnej osłony całość idealnie pasowała, i nie trzeba już było > kluczyka wciskać głęboko. Wkładka pasuje, mocowanie do kolumny pasuje, kostka taka sama, > jedyna różnica to długość czarnej obudowy w której siedzi wkładka. Dziś już się wkur...zdenerwowałem. Sprawdziłem dokładnie numer eper stacyjki którą potrzebuje wpisując na stronce swój numer Vin i wyskakuje mi stacyjka o numerze 46543447. Po tym numerze znalazłęm, że taką stacyjkę sprzedaje Viamot w Krakowie - nówka, oryginał za 65 zł, czyli git. Wyglądała identycznie, więc ją kupiłem myśląc najwyżej będzie za długa i będzie trochę wystawać, na podstawie tego co pisałeś. A tu co? Jest o ok. 5mm za krótka i w obudowie kolumny zostaje brzydka szpara. Co się okazuje: stacyjka o tym numerze była stosowana w seicento ale w modelach do połowy 2000 roku, przed wejściem SC MPI, z tego co wyczytałem w eperze to nastąpiła prawdopodobnie zmiana kolumny kierowniczej przez co mocowanie stacyjki było przesunięte i zastosowano dłuższą stacyjke o numerze 46798124. Mój samochód jest z czerwca 2000, w eperze jest podane że ma krótszy typ stacyjki, a w rzeczywistości już ma dłuższy, więc lipa Mam nadzieje, że mi przyjmą zwrot w sklepie lub ewentualnie wymienią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.