goden Napisano 15 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 Witam Mam problem z punciakiem. Pali w granicach 10l/100km a jezdze 80% w trasie Cały czas ekodriving ale nic z tego bo spalanie nie spada Na wolnych obrotach mam około 1050 obrotów, i tu moim zdaniem jest kłopot. Wymieniłem już siliczek krokowy, mapsensor a wczoraj i sondę lambda. Po wymianie sondy lambda obroty nie spadły, natomista auto zaczęło jechac znacznie gorzej tzn. przy przyspieszaniu się jakby na chwilę zadusi (na kazdym biegu w okolicach 2 - 3k obrotów) - przed wymianą tego nie było. Na kompie nic w sumie nie pokazało, temperatura w normie błędów nie było, tylko wskazanie sondy lambda było bogate ( przed wyminą, teraz jeszcze nie wiem) Jakieś pomysły co to może być? gazu auto nie widziało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piohol Napisano 15 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 sonda nowa czy używka, oryginał czy zamiennik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goden Napisano 15 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 > sonda nowa czy używka, oryginał czy zamiennik? sonda uzywana oryginalna sprawdzona. a jeszcze takie pytanie czy głębokość wkręcenia sondy lambda ma znaczenie? bo mechanicy nie mogli dokrecic sondy i wystaje z dwa zwoje ( tak wiem partactwo, no ale bylem przy nich i faktycznie nie wchodzila) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 15 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 Skąd masz pewność, że sonda była OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goden Napisano 15 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 > Skąd masz pewność, że sonda była OK. no nie mam 100% , ale objawy nie ustaly a do tego jeszcze te duszenie sie przy przyspieszaniu i szukam jeszcze mozliwosci, pytanie jeszcze co z glebokoscia wkrecenia sondy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psychik Napisano 15 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 a po wykreceniu starej porownaliscie, ze wzrokowo jest to samo? jesli na nowej dziala gorzej, to wkrecaj stara i patrz co sie dzieje. caly czas jestem zdania, ze podwyzszone spalanie jest z winy podwyzszonych obrotow, a te albo z winy elektroniki: sonda lambda, map sensor, krokowiec, czujnik temperatury, tps lub z powodu nieszczelnosc w ukladzie dolotowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goden Napisano 15 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 > a po wykreceniu starej porownaliscie, ze wzrokowo jest to samo? > jesli na nowej dziala gorzej, to wkrecaj stara i patrz co sie dzieje. > caly czas jestem zdania, ze podwyzszone spalanie jest z winy podwyzszonych obrotow, a te albo z > winy elektroniki: sonda lambda, map sensor, krokowiec, czujnik temperatury, tps lub z powodu > nieszczelnosc w ukladzie dolotowym. psychik przeciez sam robiles diagnostyke oprocz tpsa wszystko wymienione, nieszczelnosci tez nie stwierdzono Wiec pytanie od czego mogą byc podwyzszone obroty jeszcze procz tych wyzej wyminionych rzeczy? [edyta] dopisze jeszcze ze bezposrednio po zmianie sondy odpalone auto chodzilo idealnie na niskich obrotach - niestety po wyjechaniu od mechaniorów wrocilo do normy czyli do obrotow powyzej 1000 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piohol Napisano 15 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 > sonda uzywana oryginalna sprawdzona. > a jeszcze takie pytanie czy głębokość wkręcenia sondy lambda ma znaczenie? Tak ma znaczenie >bo mechanicy nie mogli > dokrecic sondy i wystaje z dwa zwoje ( tak wiem partactwo, no ale bylem przy nich i faktycznie > nie wchodzila) Powinna oprzeć się na uszczelce, dlaczego mechanicy nie poprawili gwintu w kolektorze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goden Napisano 15 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 > Tak ma znaczenie > bo mechanicy nie mogli > Powinna oprzeć się na uszczelce, dlaczego mechanicy nie poprawili gwintu w kolektorze? ehh o mechanikach to juz mam zdanie ale bana nie chce czyli tak przepuszczalem dzisiaj akcja dokrecania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piohol Napisano 15 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 > ehh o mechanikach to juz mam zdanie ale bana nie chce > czyli tak przepuszczalem dzisiaj akcja dokrecania Uważaj żeby jej nie ukręcić. Zmień warsztat bo Ci twoi magicy źle rokują dla rozwiązania problemu z Twoim kropkiem. Niech wezmą oscyloskop lub programem diagnostycznym sprawdzą oscylację sondy aby jednoznacznie określić jej stan. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goden Napisano 15 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 > Uważaj żeby jej nie ukręcić. > Zmień warsztat bo Ci twoi magicy źle rokują dla rozwiązania problemu z Twoim kropkiem. Niech wezmą > oscyloskop lub programem diagnostycznym sprawdzą oscylację sondy aby jednoznacznie określić > jej stan. no to uśmiech do psychika Psychik nie idziesz dzisiaj czasme na basen? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psychik Napisano 15 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 > no to uśmiech do psychika > Psychik nie idziesz dzisiaj czasme na basen? jade, ale euroscana mam w domu, a sondy i tak nie sprawdzimy w ten sposob. mowie Ci - najpierw odepnij sonde i testuj na odpietej, a jak bedzie roznica, to wsadzaj stara. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 15 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 Można jeszcze odpiąć wtyczkę sondy i pojeździć z odpiętą sondą... tak a'propos duszenie przy przyśpieszaniu... tak wiem, czytałem na drzewku, nie na blacie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goden Napisano 15 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 > Można jeszcze odpiąć wtyczkę sondy i pojeździć z odpiętą sondą... tak a'propos duszenie przy > przyśpieszaniu... > tak wiem, czytałem na drzewku, nie na blacie... po odpieciu sondy nic sie nie zmienia w pracy silnika, tzn obroty sa nadal podwyzszone. duszenie przy przyspieszaniu czyli efekt jakby sie gaz na chwile odpuściło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piohol Napisano 15 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 > po odpieciu sondy nic sie nie zmienia w pracy silnika, tzn obroty sa nadal podwyzszone. > duszenie przy przyspieszaniu czyli efekt jakby sie gaz na chwile odpuściło TPS mówi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goden Napisano 15 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 > TPS mówi tak nagle bezpośrednio po zmianie sondy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psychik Napisano 15 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 > TPS mówi raczej nie, bo euroscan pokazywal kat 7 stopni, co jak na ta przepustnice jest w normie. jakby co, to mam tpsa jeszcze jakiegos. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGUS Napisano 15 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 witaj zacznij od podstaw- przejrzyj dokładnie szczelność dolotu, wygląda że moze brać lewe powietrze. pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piohol Napisano 15 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 > tak nagle bezpośrednio po zmianie sondy? Przecież obroty podniesione miałeś już wcześniej i to przymulenie podczas przyspieszania. Jeżeli map został wymieniony to pozostał TPS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
melon373 Napisano 15 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 > raczej nie, bo euroscan pokazywal kat 7 stopni, co jak na ta przepustnice jest w normie. > jakby co, to mam tpsa jeszcze jakiegos. Ogladałem to dzisiaj. Sonda którą ma teraz wkręconą jest uszkodzona zewnętrznie - przygnieciona, tak jakby pochodziła z auta ktore miało stłuczke. Pytanie do Ciebie czy w pomiarze parametrów widać było ze pracuje? Podwyzszone obroty to kwestia wydmuchanej uszczelki pod przepustnicą. Widać jak wyłazi spod podstawki, a po siknięciu odrdzewiaczem motor zareagował zmianą obrotów Tu będzie cały sekret imo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psychik Napisano 15 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 > Ogladałem to dzisiaj. jednak garaz to jest to. > Pytanie do Ciebie czy w pomiarze parametrów > widać było ze pracuje? podlaczalismy sie tylko ze stara i pracowala, ale caly czas bylo "bogato". > Podwyzszone obroty to kwestia wydmuchanej uszczelki pod przepustnicą. Widać jak wyłazi spod > podstawki, a po siknięciu odrdzewiaczem motor zareagował zmianą obrotów > Tu będzie cały sekret imo a sonda do zwrotu, chyba, ze od Darcyka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
melon373 Napisano 15 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 > jednak garaz to jest to. > podlaczalismy sie tylko ze stara i pracowala, ale caly czas bylo "bogato". dostawał lewe powietrze za przepustnicą, to i sonda świrowała. Jego sonda bedzie ok, a ta co kupil to złom - gwint uszkodzony i chyba blyckami odkręcana, bo cała obsmykana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goden Napisano 16 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2011 > dostawał lewe powietrze za przepustnicą, to i sonda świrowała. obym tylko kupiłe tą podkładkę uszczelniającą jak najszybciej > Jego sonda bedzie ok, a ta co kupil to złom - gwint uszkodzony i chyba blyckami odkręcana, bo cała > obsmykana no coż, interesy z AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matts Napisano 16 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2011 Jeśli chodzi o sonde jest od Mariusza, sam na niej jeździłem jakiś czas z AFR i wskazania były poprawne, przed wysyłką specjalnie jeszcze ją testowaliśmy na AFR aby być pewnym, i wszystko było OK, porównanie mam do innych. U mnie wkręcała się do końca kolektora. Po wykręceniu starej sie czyści gwint, a zjechana jest bo była wykręcana z kolektora w którym była od nowości, to spróbujcie sobie wkręcić na zimnym kolektorze taką nieruszaną sondę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matts Napisano 16 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2011 > a sonda do zwrotu, chyba, ze od Darcyka... Sam kiedyś brałem od Darcyka i była walnięta, nie ma reguły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.