Jarek_JD Napisano 28 Marca 2011 Udostępnij Napisano 28 Marca 2011 Kiedyś miałem taki przypadek, wtedy ASO robiło jakieś "osiowanie". Mam FiatEcuScan i ma on taką opcję "osiowanie Proxi" Przeczytałem zawarte tam informacje i nie bardzo wiem, czego się w trakcie tego osiowania (i po) spodziewać. Macie może jakieś doświadczenia i czy spokojnie można to wykonać? Opis z programu: Quote: The PROXI Alignment procedure is used to configure the modules connected to the CAN network of the vehicle. A flashing odometer indicates the the PROXI is not aligned properly. If your odometer flashes or you have added/removed/replaced CAN modules from your vehicle then you need to execute this procedure. The most common cases when you need PROXI Alignment is after replacing your Instrument Cluster or after replacing/retrofitting a Connect Nav module. NOTE: Please read carefully all data on the "Info" screen. Check if available and configured modules correspond to your vehicle. Also, if the Info screen shows that added or removed ECUs are detected, check if those ECUs are detected correctly. NOTE: Make sure that your FiatECUScan log files folder is configured properly as the program will write some important information about your current PROXY configuration and you will need to send the log file to the author in case of procedure failure. NOTE: The "Indicators Command" and "Alarm Country Mode" will be restored to the factory default value after this procedure. You may need to connect to the Body Computer and correct these settings after execution of this procedure (you need to know your vehicle's 5-digit security code to do that). WARNING: DO NOT INTERRUPT the procedure once it has started. The key should be at MAR and Engine OFF. After successfull execution of the procedure turn your key to OFF and wait at least 5 seconds before turning it back ON. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bravoemotionmjet Napisano 28 Marca 2011 Udostępnij Napisano 28 Marca 2011 Osiowanie zapisuje zebrane informacje na stałe w komputerze. Nic tym nie zepsujesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luter1980 Napisano 28 Marca 2011 Udostępnij Napisano 28 Marca 2011 ja bym podładował akumulator .. mojemu znajomemu w grande migał licznik właśnie z powodu słabego aku co prawda bravo to nie grande ... ale ja bym na tym obstawał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 28 Marca 2011 Udostępnij Napisano 28 Marca 2011 W skrócie - próba osiowania proxy polega na dostosowaniu licznika autka do body kompa pojazdu- najczęściej wykonywania w przypadku wymiany licznika, np aby osoby nie mające np ESP nie były informowane o błędzie danego układu etc. Podładuj aku - powinno zniknąć- najczęściej spadek napięcia przy rozruchu generuje taką dyskotekę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek_JD Napisano 28 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2011 > Podładuj aku - powinno zniknąć- najczęściej spadek napięcia przy rozruchu generuje taką dyskotekę Akumulator był niedawno ładowany (nawet jest wymieniony rok temu), napięcie spoczynkowe ma ok. 12,6V, więc chyba ok. Napięcie ładowania też ok (14,06-14,10V). A w temacie ładowania akumulatora prostownikiem. Przeważnie odłączałem aku do ładowania, ale po podłączeniu silnik przez pewien czas ma jakieś problemy. "Ciężko" dopala - za którymś razem, traci obroty i takie podobne historie. Dopiero po kilku dniach jazdy sytuacja wraca do normy. Ładując akumulator bez odłączania go, szaleje mi napięcie. Wyczekałem aż doszło do 15,5V i odłączyłem prostownik. Kupiłem nawet jakiś polski prostownik z kontrolą napięcia itp za 180zł i to samo. Zauważyłem, że jak aukumulator dodatkowo obciążę min 20W, napięcie ładowania (prostownikiem) stabilizuje się na ok. 13,5V. Teraz podczas ładowania podłączam żarówkę 20W lub włączam pozycyjne i jest oki. Z czym może byćzwiązany taki wzrost napięcia podczas ładowania? Czyżby znowu coś się stało z akumulatorem? Jest to Bosch S4. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 29 Marca 2011 Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 problemem może być błąd komunikacji na szynie CAN. Jakieś urządzenie może generować błędy i wtedy licznik mruga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 29 Marca 2011 Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 > problemem może być błąd komunikacji na szynie CAN. Jakieś urządzenie może generować błędy i wtedy > licznik mruga. moze cos z tym alarmem dokladanym w aso po canie, bo moze to on robi takie cuda ze wzrostem nap przy ladowaniu aku itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 29 Marca 2011 Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 > moze cos z tym alarmem dokladanym w aso po canie, bo moze to on robi takie cuda ze wzrostem nap > przy ladowaniu aku itp Ja tak miałem tuz przed padem panelu klimy w stilo. Może i szajs alarm, alarm to zło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek_JD Napisano 29 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 > moze cos z tym alarmem dokladanym w aso po canie, bo moze to on robi takie cuda ze wzrostem nap > przy ladowaniu aku itp Podjadę dzisiaj do ASO i zapytam się, ile kosztowałoby odłączenie alarmu. Na próbę odłączę i zobaczymy. Na razie znowu ładuję akumulator, tym razem obciążyłem go żarówką 24V/75W (żeby się nie spaliła) - ładnie trzyma 13,7V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mazzik Napisano 29 Marca 2011 Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 A nie zwróciłeś uwagi czy licznik miga dokładnie z taką częstotliwością jak znak : na zegarku? Bo u mnie w grande tak czasem mam, że po odpaleniu miga licznik kilometrów. Były już różne teorie: - a to awaria B&M - nie mam - a to słaby aku - ale nie dzieje się tak zawsze W końcu zauważyłem że licznik miga dokładnie tak samo jak : między godzina a minutami. Wg mnie przy odpalaniu i spadku napięcia coś idzie w komputerze/wyświetlaczu nie tak...i tak sobie miga. Osobiście - zlewam to bo oprócz migania nie ma żadnych innych skutków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DOHC Napisano 29 Marca 2011 Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 > problemem może być błąd komunikacji na szynie CAN. Jakieś urządzenie może generować błędy i wtedy > licznik mruga. Dokładnie tak Examiner załatfia problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 29 Marca 2011 Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 > Dokładnie tak > Examiner załatfia problem nie do konca, bo jesli blad byl tymczasowy i wystapil raz na jakis czas to po ponownym odpaleniu auta mogl sie nie zapisac.. tak mialem w przypadku oryginalnych czujnikow parkowania, raz na jakis czas dostawalem komunikat wspomaganie parkingowe niedostepne, i choc by sie wypuknal examem bledow nie bylo.. dopiero jak calkowicie blad oblegl licznik i to mozna bylo przeprowadzic diagnoze examem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek_JD Napisano 29 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 > nie do konca, bo jesli blad byl tymczasowy i wystapil raz na jakis czas to po ponownym odpaleniu > auta mogl sie nie zapisac.. Błędów nie było, a w Can Infoobecne centralki odpowdziedziały. Dzisiaj licznik juz przestał migać. Na razie jeszcze raz ładuje akumulator. Załączam moje druciarstwo ograniczające napięcie Nie śmiać się z podstawki pod prostownk, działa idealnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DOHC Napisano 30 Marca 2011 Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 > nie do konca, bo jesli blad byl tymczasowy i wystapil raz na jakis czas to po ponownym odpaleniu > auta mogl sie nie zapisac.. Są błędy i błędziki U mnie to wystąpiło po odpięciu kompa klimatyzacji i już się nie chciało odwalić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek_JD Napisano 30 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 Dzisiaj podczas jazdy wystąpił błąd poduszki. Podpiąłem się do centralki - błąd oporu napinacza pasażera. To samo miałem w okresie gwarancji, wymienili wtedy pas pasażera. Akumulator wczoraj naładowany, dzisiaj jego napięcie 12,6V Macie jakieś schematy do tego obwodu? Jakieś pomysły co sprawdzić? Wygląda, jakby gdzieś coś dowierało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek_JD Napisano 30 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 Foto 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 30 Marca 2011 Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 daje sie wykasowac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek_JD Napisano 30 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 > daje sie wykasowac? Tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bravoemotionmjet Napisano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2011 > Dzisiaj podczas jazdy wystąpił błąd poduszki. > Podpiąłem się do centralki - błąd oporu napinacza pasażera. > To samo miałem w okresie gwarancji, wymienili wtedy pas pasażera. > Akumulator wczoraj naładowany, dzisiaj jego napięcie 12,6V > Macie jakieś schematy do tego obwodu? Jakieś pomysły co sprawdzić? Wygląda, jakby gdzieś coś > dowierało Schemat zrobię w domu, bo tu mi coś padło i nie wyświetla rysunków. Opis poniżej: "Centralka sterowania systemu poduszki powietrznej M60 jest zasilana "poprzez kluczyk" (INT), na styku 2 konektora A, w obwodzie zabezpieczonym bezpiecznikiem F50 znajdującym się w skrzynce bezpieczników pod deską rozdzielczą B2. Styk 1 konektora A połączony jest ze specyficzną masą C50. Czujnik "early crash'' K39 rozpoznaje zderzenia lekkie i sygnalizuje je do centralki M60, styki 11 i 12 konektora A w M60 . Kiedy, w oparciu o program kontroli, dane ze wspomnianych powyżej dwóch czujników wbudowanych w centralkę wskazują na zderzenie czołowe o małej energii, centralka przesyła sygnały sterujące zadziałaniem modułów przednich pierwszego stopnia: - do Air-Bag po stronie kierowcy Q9 poprzez spiralną wiązkę w kierownicy D47 (ze styków 15 i 16 konektora A w M60); - do Air-Bag po stronie pasażera Q11 (ze styków 13 i 14 konektora A w M60); - do Air-Bag kolan kierowcy Q14 (ze styków 17 i 18 konektora A w M60); - do napinaczy przednich po stronie kierowcy Q20 (ze styków 15 i 16 konektora B w M60) i po stronie pasażera Q21 (ze styków 13 i 14 konektora B w M60). - do napinaczy tylnych Q22 (ze styków 20 i 21 konektora B w M60) i Q23 (ze styków 18 i 19 konektora B w M60). Jeżeli rozpoznane zostanie zderzenie o większej energii centralka przesyła sygnały sterujące dla interwencji przednich modułów drugiego stopnia Air Bag po stronie kierowcy Q9, poprzez spiralną wiązkę przewodów w kierownicy D47, ze styków 19 i 20 konektora A w M60 Czujniki rozpoznania zderzenia bocznego K66 (strona kierowcy) i K67 (strona pasażera) przesyłają sygnały odpowiednio do styków 25-24 i 22-23 konektora B centralki M60. Jeżeli w oparciu o program kontroli zostanie rozpoznane zderzenie boczne o pewnej sile, centralka przesyła sygnały sterujące zadziałaniem modułów: - do Side Bag przedniej po stronie kierowcy Q30 (ze styku 11 i 12 konektora B w M60); - do Side Bag przedniej po stronie pasażera Q31 (ze styku 19 i 10 konektora B w M60); - do Head Bag po stronie kierowcy Q40 (ze styku 3 i 4 konektora B w M60); - do Head Bag po stronie pasażera Q41 (ze styku 1 i 1 konektora B w M60). Struktura siedzeń, które mieszczą Side Bag połączona jest z masą C50 Wyłączniki pasa bezpieczeństwa po stronie kierowcy I46 i pasażera I47 łączą się z centralką odpowiednio na stykach 28 i 26 konektora B w M60, natomiast styk 27 dostarcza masy odniesienia. Czujnik obecności pasażera K65 umieszczony w siedzeniu łączy się z centralką na stykach 29 i 30 konektora B w M60. Poprzez linię CAN centralka M60 łączy się - ze styków 7 i 8 konektora A - z Body Computer M1 i z zestawem wskaźników E50. Gdy autodiagnostyka systemu rozpozna awarię lub stan zarejestrowania zderzenia centralka M60 przesyła poprzez sieć CAN sygnał dla lampki “sygnalizacji anomalii Air-Bag” umieszczonej w zestawie wskaźników E50. Analogicznie powodowane jest zapalenie lampki "wyłączenia Air Bag lato pasażera" i lampki "nie zapiętych pasów". " Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.