Skocz do zawartości

Czujnik temp. 3-pinowy


Glaca

Rekomendowane odpowiedzi

Mam osprzęt z silnika palio 1.2 8v 75 2000r. (silnik też miałem ale się... skończył).

Tam jest czujnik temp. płynu 3-pinowy. 2 piny idą na komputer a jeden na zegary.

Znalazłem dziś termostat z silnika 1.6 16v i tam jest wkręcony podobny czujnik.

Czy możliwe, że to jest identyczny czujnik, czy może mieć inne parametry?

Nigdzie w żadnym katalogu nie mogę znaleźć takiego czujnika w silniku 1.6 - są albo 2 albo 4 pinowe niewiem.gif

A może przy okazji ktoś rozwiąże moją zagadkę?

Jak silnik zimny to po odpaleniu obroty są wysokie (3-4 tys) i po chwili zaczynają falować w okolicach 2 tys.

Jak go przegonię tak konkretniej to obroty się robią 500 i często gaśnie....

Czasem jak jest średnio ciepły (ale nie jest to regułą) to obroty są ok.

Krokowiec nówka, tps nówka, posprawdzana szczelność w dolocie...

Głupieję sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam osprzęt z silnika palio 1.2 8v 75 2000r. (silnik też miałem ale się... skończył).

> Tam jest czujnik temp. płynu 3-pinowy. 2 piny idą na komputer a jeden na zegary.

> Znalazłem dziś termostat z silnika 1.6 16v i tam jest wkręcony podobny czujnik.

> Czy możliwe, że to jest identyczny czujnik, czy może mieć inne parametry?

Na moje to "jeden pies" ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na moje to "jeden pies"

Znalazłem jednak taki czujnik pod 1.6 i ma inny numer niż ten do 1.2 pomimo zewnętrznego podobieństwa

1.2

1.6

no i jest połowę tańszy spineyes.gif

W dodatku mają różne kolory obudów. Szare, czarne i czerwone spineyes.gif

Gdzie znaleźć dane takiego czujnika? Workshop coś powie? (nie powiedział)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nigdy ich nie mierzyłem

> różnią się kolorami:)

> Sprawdź w katalogu

> te czujniki w Clio,Thalia są identyczne jak we Fiacie może więcej danych zdobędziesz

> p.s. jutro sprawdzę w katalogu czym się różnią:)

Założyłem ten szary (miałem czerwony) ale obroty dalej falują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ten krokowiec made in china czy oryginał?

TO jest już 3-ci krokowiec i powiem Ci szczerze - ja już teraz nie wiem ale poprzednie były oryginały tylko jeden był pożyczony, drugi niechcący popsułem sciana.gif a ten jest nowy i... to samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> TO jest już 3-ci krokowiec i powiem Ci szczerze - ja już teraz nie wiem ale poprzednie były

> oryginały tylko jeden był pożyczony, drugi niechcący popsułem a ten jest nowy i... to samo

hmm

sprawdź wężyk od podciśnienia do mapa czy szczelny

kolektor ssący zmieniałeś czy swój zakładałeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmm

> sprawdź wężyk od podciśnienia do mapa czy szczelny

> kolektor ssący zmieniałeś czy swój zakładałeś

Mam cały cza ten samo kolektor.

Tylko jeśli to nieszczelność to czemu po przejechaniu kilku km. przestaje falować, spada do 500 obr i gaśnie i tak już jest do końca aż zostawię go na noc i rano znowu obroty są wysokie i falują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i gaśnie i tak już jest do końca aż zostawię go na noc i rano znowu obroty są wysokie i

> falują.

czujnik położenia przepustnicy - odepnij, powinna zapalić się marchewa, a po efekcie zobaczysz czy coś się zmieni czy nie,

jak się zmieni to to nie ten czujnik wariuje,

sprawdź wtyczkę ewentualnie wiązkę do tego czujnika,

uszkodzony czujnik temp daje inny efekt - np równe (oczywiście wyższe) spalanie np na trasie i w mieście,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czujnik położenia przepustnicy - odepnij, powinna zapalić się marchewa, a po efekcie zobaczysz czy

> coś się zmieni czy nie,

> jak się zmieni to to nie ten czujnik wariuje,

> sprawdź wtyczkę ewentualnie wiązkę do tego czujnika,

Odpinałem, nie ma różnicy.

> uszkodzony czujnik temp daje inny efekt - np równe (oczywiście wyższe) spalanie np na trasie i w

> mieście,

U mnie spalanie i tak przekracza 15 więc mnie to lotto rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorwałem autodatę i tam jest napisane, że czujnik ma 400Ohm/20stC

W 1.6 jest napisane 209/80

Tylko teraz pytanie, czy to po prostu inny punkt (żeby było łatwiej zmierzyć na rozgrzanym silniku) czy inne parametry. W sienie bodajże w 1.6 jest napisane też 400/20 więc wychodzi, że to może być to samo.

Mój stary czujnik ma 1700Ohm w temp. pokojowej 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.