Glaca Napisano 29 Marca 2011 Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 Mam osprzęt z silnika palio 1.2 8v 75 2000r. (silnik też miałem ale się... skończył). Tam jest czujnik temp. płynu 3-pinowy. 2 piny idą na komputer a jeden na zegary. Znalazłem dziś termostat z silnika 1.6 16v i tam jest wkręcony podobny czujnik. Czy możliwe, że to jest identyczny czujnik, czy może mieć inne parametry? Nigdzie w żadnym katalogu nie mogę znaleźć takiego czujnika w silniku 1.6 - są albo 2 albo 4 pinowe A może przy okazji ktoś rozwiąże moją zagadkę? Jak silnik zimny to po odpaleniu obroty są wysokie (3-4 tys) i po chwili zaczynają falować w okolicach 2 tys. Jak go przegonię tak konkretniej to obroty się robią 500 i często gaśnie.... Czasem jak jest średnio ciepły (ale nie jest to regułą) to obroty są ok. Krokowiec nówka, tps nówka, posprawdzana szczelność w dolocie... Głupieję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sienolot Napisano 29 Marca 2011 Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 > Mam osprzęt z silnika palio 1.2 8v 75 2000r. (silnik też miałem ale się... skończył). > Tam jest czujnik temp. płynu 3-pinowy. 2 piny idą na komputer a jeden na zegary. > Znalazłem dziś termostat z silnika 1.6 16v i tam jest wkręcony podobny czujnik. > Czy możliwe, że to jest identyczny czujnik, czy może mieć inne parametry? Na moje to "jeden pies" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 29 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 > Na moje to "jeden pies" Znalazłem jednak taki czujnik pod 1.6 i ma inny numer niż ten do 1.2 pomimo zewnętrznego podobieństwa 1.2 1.6 no i jest połowę tańszy W dodatku mają różne kolory obudów. Szare, czarne i czerwone Gdzie znaleźć dane takiego czujnika? Workshop coś powie? (nie powiedział) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sienolot Napisano 29 Marca 2011 Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 ... a co mówi eper ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 29 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 > ... a co mówi eper ? A e-per ma jakieś SGR. 10226 i nie wiem jak to rozszyfrować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARCYK1 Napisano 29 Marca 2011 Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 nigdy ich nie mierzyłem różnią się kolorami:) Sprawdź w katalogu te czujniki w Clio,Thalia są identyczne jak we Fiacie może więcej danych zdobędziesz p.s. jutro sprawdzę w katalogu czym się różnią Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 29 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 > nigdy ich nie mierzyłem > różnią się kolorami:) > Sprawdź w katalogu > te czujniki w Clio,Thalia są identyczne jak we Fiacie może więcej danych zdobędziesz > p.s. jutro sprawdzę w katalogu czym się różnią Założyłem ten szary (miałem czerwony) ale obroty dalej falują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 29 Marca 2011 Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 > Założyłem ten szary (miałem czerwony) ale obroty dalej falują. Autoadaptację robiłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 29 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 > Autoadaptację robiłeś? Tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARCYK1 Napisano 29 Marca 2011 Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 ten krokowiec made in china czy oryginał? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 29 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 > ten krokowiec made in china czy oryginał? TO jest już 3-ci krokowiec i powiem Ci szczerze - ja już teraz nie wiem ale poprzednie były oryginały tylko jeden był pożyczony, drugi niechcący popsułem a ten jest nowy i... to samo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARCYK1 Napisano 30 Marca 2011 Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 > TO jest już 3-ci krokowiec i powiem Ci szczerze - ja już teraz nie wiem ale poprzednie były > oryginały tylko jeden był pożyczony, drugi niechcący popsułem a ten jest nowy i... to samo hmm sprawdź wężyk od podciśnienia do mapa czy szczelny kolektor ssący zmieniałeś czy swój zakładałeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 30 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 > hmm > sprawdź wężyk od podciśnienia do mapa czy szczelny > kolektor ssący zmieniałeś czy swój zakładałeś Mam cały cza ten samo kolektor. Tylko jeśli to nieszczelność to czemu po przejechaniu kilku km. przestaje falować, spada do 500 obr i gaśnie i tak już jest do końca aż zostawię go na noc i rano znowu obroty są wysokie i falują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzej_zee Napisano 31 Marca 2011 Udostępnij Napisano 31 Marca 2011 > i gaśnie i tak już jest do końca aż zostawię go na noc i rano znowu obroty są wysokie i > falują. czujnik położenia przepustnicy - odepnij, powinna zapalić się marchewa, a po efekcie zobaczysz czy coś się zmieni czy nie, jak się zmieni to to nie ten czujnik wariuje, sprawdź wtyczkę ewentualnie wiązkę do tego czujnika, uszkodzony czujnik temp daje inny efekt - np równe (oczywiście wyższe) spalanie np na trasie i w mieście, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 31 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2011 > czujnik położenia przepustnicy - odepnij, powinna zapalić się marchewa, a po efekcie zobaczysz czy > coś się zmieni czy nie, > jak się zmieni to to nie ten czujnik wariuje, > sprawdź wtyczkę ewentualnie wiązkę do tego czujnika, Odpinałem, nie ma różnicy. > uszkodzony czujnik temp daje inny efekt - np równe (oczywiście wyższe) spalanie np na trasie i w > mieście, U mnie spalanie i tak przekracza 15 więc mnie to lotto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 2 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2011 Dorwałem autodatę i tam jest napisane, że czujnik ma 400Ohm/20stC W 1.6 jest napisane 209/80 Tylko teraz pytanie, czy to po prostu inny punkt (żeby było łatwiej zmierzyć na rozgrzanym silniku) czy inne parametry. W sienie bodajże w 1.6 jest napisane też 400/20 więc wychodzi, że to może być to samo. Mój stary czujnik ma 1700Ohm w temp. pokojowej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.