Skocz do zawartości

Vectra B - na co patrzeć przy zakupie?


qkiz78

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Trochę ryzykuję z tym tematem, ale nie znalazłem podobnego posta, więc piszę.

Problem jak w temacie.

Przymierzam się ostatecznie do zakupu auta i już od jakiegoś czasu naprawdę poważnie myślę o Vectrze B, przy obecnych cenach paliw, jak i z uwagi na niewielkie przebiegi roczne (do 10 tys. km) raczej benzyna z LPG, raczej 1,8 niż 1,6. Rocznik 2002 lub 2001.

Czy moglibyście podpowiedzieć, na co zwracać uwagę przy zakupie w/w auta? Taki mini-poradnik kupującego smile.gifsmile.gifsmile.gif

Z góry dziękuję w imieniu swoim jak i innych laików, którym się Vectra podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bym zaczął poszukiwania od korozji, nie wiem jak w młodszych rocznikach ale starsze to było często sito.

W 1.8 normą są pęknięte kolektory oczywiście to nie przekreśla auta bo motor zwłaszcza Z18XE to bardzo fajny silnik (mam taki w zafirze) ale warto o tym pomyśleć, bo nie zawsze da się pospawać a wtedy koszty rosną bo katalizator zintegrowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak bym zaczął poszukiwania od korozji, nie wiem jak w młodszych rocznikach ale starsze to było

> często sito.

Jesli nie chcesz bawić w pękające kolektory szukaj z silnikiem 1.8 po lifcie, czyli oznaczenie silnika x18xe1, silnik jest z przepustnicą na linkę a nie elektroniczną, pozatym posiada jedną sondę lambda, a nie jak w przypadku z18xe dwie, więc koszty utrzymania mniejsze, i moc mniejsza o 10 KM, ja takowy silnik posiadam i nie narzekam, demonem prędkości zapewne nie jest ale do sprawnego poruszania się jak dla mnie wystarczy. Jedną z jego wad jest to, że ma komputer umieszczony na bloku silnika więc od zmian temperatury i wibracji potrafi zrobić psikusa i się popsuć, ostatnio to przerabiałem u siebie. Jeśli chodzi o rdzę to zwróć uwagę na ranty drzwi i tylne błotniki. Jeśli w zawieszeniu z tyłu nic nie słychać i koła nie stoją /\ to chyba można uznać że tulejki ok. Wiecej grzechów nie pamiętam.

Ja mam z lpg, średnie spalanie w mieście takim jak Warszawa wacha się od 10 do 13 l/100 km, w trasie z prędkościami do 130 km/h spala mi 8-9 litrów lpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A tak ogólnie to te silniki dobrze znoszą gaz?

> I czy rozrząd jest na pasku czy na łańcuchu?

> Jeszcze jedno: sprzęgło + wymiana: ile to może kosztować?

Sprzęgło luk ok 320zł wymiana ok 200zł zlosnik.gif

Edit: rozrząd na pasku, gaz znowszą dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.