qkiz78 Napisano 30 Marca 2011 Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 Witam wszystkich Trochę ryzykuję z tym tematem, ale nie znalazłem podobnego posta, więc piszę. Problem jak w temacie. Przymierzam się ostatecznie do zakupu auta i już od jakiegoś czasu naprawdę poważnie myślę o Vectrze B, przy obecnych cenach paliw, jak i z uwagi na niewielkie przebiegi roczne (do 10 tys. km) raczej benzyna z LPG, raczej 1,8 niż 1,6. Rocznik 2002 lub 2001. Czy moglibyście podpowiedzieć, na co zwracać uwagę przy zakupie w/w auta? Taki mini-poradnik kupującego Z góry dziękuję w imieniu swoim jak i innych laików, którym się Vectra podoba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek82 Napisano 30 Marca 2011 Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 Jak bym zaczął poszukiwania od korozji, nie wiem jak w młodszych rocznikach ale starsze to było często sito. W 1.8 normą są pęknięte kolektory oczywiście to nie przekreśla auta bo motor zwłaszcza Z18XE to bardzo fajny silnik (mam taki w zafirze) ale warto o tym pomyśleć, bo nie zawsze da się pospawać a wtedy koszty rosną bo katalizator zintegrowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ralfik77 Napisano 31 Marca 2011 Udostępnij Napisano 31 Marca 2011 > Jak bym zaczął poszukiwania od korozji, nie wiem jak w młodszych rocznikach ale starsze to było > często sito. Jesli nie chcesz bawić w pękające kolektory szukaj z silnikiem 1.8 po lifcie, czyli oznaczenie silnika x18xe1, silnik jest z przepustnicą na linkę a nie elektroniczną, pozatym posiada jedną sondę lambda, a nie jak w przypadku z18xe dwie, więc koszty utrzymania mniejsze, i moc mniejsza o 10 KM, ja takowy silnik posiadam i nie narzekam, demonem prędkości zapewne nie jest ale do sprawnego poruszania się jak dla mnie wystarczy. Jedną z jego wad jest to, że ma komputer umieszczony na bloku silnika więc od zmian temperatury i wibracji potrafi zrobić psikusa i się popsuć, ostatnio to przerabiałem u siebie. Jeśli chodzi o rdzę to zwróć uwagę na ranty drzwi i tylne błotniki. Jeśli w zawieszeniu z tyłu nic nie słychać i koła nie stoją /\ to chyba można uznać że tulejki ok. Wiecej grzechów nie pamiętam. Ja mam z lpg, średnie spalanie w mieście takim jak Warszawa wacha się od 10 do 13 l/100 km, w trasie z prędkościami do 130 km/h spala mi 8-9 litrów lpg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qkiz78 Napisano 31 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2011 A tak ogólnie to te silniki dobrze znoszą gaz? I czy rozrząd jest na pasku czy na łańcuchu? Jeszcze jedno: sprzęgło + wymiana: ile to może kosztować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniac Napisano 31 Marca 2011 Udostępnij Napisano 31 Marca 2011 > A tak ogólnie to te silniki dobrze znoszą gaz? > I czy rozrząd jest na pasku czy na łańcuchu? > Jeszcze jedno: sprzęgło + wymiana: ile to może kosztować? Sprzęgło luk ok 320zł wymiana ok 200zł Edit: rozrząd na pasku, gaz znowszą dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qkiz78 Napisano 31 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2011 > Sprzęgło luk ok 320zł wymiana ok 200zł > Edit: rozrząd na pasku, gaz znowszą dobrze. Dzięki, konkretny gość jesteś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.