SebaSRS Napisano 25 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2011 Ostatnio coś klepało w zawieszeniu, podjechaliśmy do SKP i wyszło- łącznik stabilizatora (czyli norma, jeden wymieniony jesienią drugi teraz) oraz tuleja na belce tylnej . Łącznik to spoko kątówka, dwa klucze, piwo i jazda i problemu nie ma, jednak interesuje mnie coś na temat tej tulei. Szukałem, szukałem i nic nie znalazłem. W związku z tym mam pytanie, czy wymieniał to ktoś? Jeśli wymieniał mechanik to ile wział? Przy jakim przebiegu tuleja poszła? Czy część u potaka zapisana jako: "TULEJKA DRĽŻKA POPRZECZNEGO TYŁ" (nr części 96550051 i 96550055) to ta tuleja? Lepiej mechanikowi zawieść swoją ( tą od potaka)? czy lepiej niż on sam zamówi? U nas 4 lata eksploatacji i 51kkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 25 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2011 W Lacetti nie ma z tyłu belki. To po pierwsze. Wymienne tulejki są w drążkach poprzecznych. Jeśli uszkodzeniu uległy te w drązku podłużnym (reakcyjnym), to wymienia się go w całości. Kosztuje z łapą jakieś 130 zł w Potaku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebaSRS Napisano 25 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2011 > W Lacetti nie ma z tyłu belki. To po pierwsze. To żeś mnie zdziwił, może pomyliłem się, a spec co innego powiedział Powiedział dodatkowo że u nich (SKP należące do ASO) samej tulei nie ma ale jest firma która zajmuje się dorabianiem i wprasowywaniem tulei i powiedział jak się nazywa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 > To żeś mnie zdziwił, może pomyliłem się, a spec co innego powiedział Tzn. nie ma belki w klasycznym rozumieniu, jak jest w Cruze, czy w Lanosie. Jest zawieszenie wielowahaczowe. Dwa drążki poprzeczne i jeden podłużny (na każde koło), do tego stabilizator. Jest belka, do której mocowane są wahacze poprzeczne, ale to kawał tłoczonej blachy, który nie ma żadnych elementów gum-met. > Powiedział dodatkowo że u nich (SKP należące do ASO) samej tulei nie ma ale jest firma która > zajmuje się dorabianiem i wprasowywaniem tulei i powiedział jak się nazywa. Mógł pokazać, o którą konkretnie chodzi, ale skoro nie ma tego jako części zamienne, to może chodzić o drążek podłużny, który występuje jako całość. Jeśli tak, to nie dorabiaj do niego tulei, tylko kup nowy. Przy tej cenie rzeźbienie rzemieślniczych tulejek jest bez sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konradek Napisano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 Może to ta część: Wątek tutaj jakiś tekst Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tdon Napisano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 > Przy tej cenie rzeźbienie > rzemieślniczych tulejek jest bez sensu. Z tymi oryginałami to chyba różnie bywa... Przy takiej trwałości tulejek, jak u mnie w tylnej belce w aveo, liczyłbym raczej na to, że zamiennik okaże się trwalszy od oryginału. Mam tu jednak na myśli nie klasyczne "rzemiosło", lecz raczej produkty jakiejś znanej firmy zajmującej się profesjonalnie produkcją części zamiennych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 O ile się dobrze orientuję, to w tym konkretnym elemencie tulejki są zawulkanizowane wprost w drążku, więc jak je ktoś chce wymienić, to zostaje w zasadzie rzemiosło, no chyba że trafią się jakieś gotowe możliwe do wprasowania w te uszy. IMHO bez sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tdon Napisano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 > O ile się dobrze orientuję, to w tym konkretnym elemencie tulejki są zawulkanizowane wprost w > drążku.......... Ups..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 26 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 Ale to nie jest jakiś duży problem, bo kompletny element kosztuje z wysyłką około 130 zł. Ja u siebie go wymieniłem, ale stary nie był od tego nowego wiele gorszy. Stukało co innego. Przebieg - na pewno 120 kkm, więc to 130 zł i bardzo prosta wymiana nie stanowi tutaj żadnej niedogodności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebaSRS Napisano 7 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2011 A mam pytanie co to za część która znajduje się zaraz nad zaznaczeniem? Takie grube "cóś". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebaSRS Napisano 30 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2011 A mógłby mi ktoś wytłumaczyć co to za część której nr. podałem w pierwszym poście? > TULEJKA DRĽŻKA POPRZECZNEGO TYŁ" (nr części 96550051 i >96550055) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 30 Maja 2011 Udostępnij Napisano 30 Maja 2011 > A mógłby mi ktoś wytłumaczyć co to za część której nr. podałem w pierwszym poście? > > TULEJKA DRĽŻKA POPRZECZNEGO TYŁ" (nr części 96550051 i >96550055) Obie masz na tym rysunku: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebaSRS Napisano 31 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2011 Dzięki, o coś takiego mi chodziło . Czyli ta tulejka mogła się wybić. Jeśli po wymianie łączników nadal będzie stukać, to w stacji diagnostycznej poproszę aby diagnosta mi pokazał o którą tulejkę mu chodzi. Jednak wydaje mi się że to ta część pokazana na tym screenie z TIS'a. Dzięki wszystkim za rady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jezyk69 Napisano 28 Października 2011 Udostępnij Napisano 28 Października 2011 W nawiązaniu. Czy przy wymianie tulei belki tylnej w Aveo potrzebna jest od razu wymiana płynu hamulcowego, czy można go jakoś skutecznie zatamować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 29 Października 2011 Udostępnij Napisano 29 Października 2011 > W nawiązaniu. Czy przy wymianie tulei belki tylnej w Aveo potrzebna jest od razu wymiana płynu > hamulcowego, czy można go jakoś skutecznie zatamować? Jak po odkręceniu przewodów je zatkasz, to czemu nie? Ja przewody sztywne zaślepiam za pomocą kawałków wężyka zaślepionych z drugiej strony drutem stalowym lub starą śrubą z obciętą częścią gwintowaną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.