Jettison Napisano 29 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2011 Okazało się, że poprzedni właściciel mojej Megi zalał przy84kkm zamiast oleju 5w30 (ewentualnie 5w40) olej 10w40. Samochód ma teraz 93000 km przebiegu i zastanawiam się czy wracać do oleju 5w30/5w40 czy zgodnie z "tym co się mówi" (nie powinno się wracać do syntetyka z półsyntetyka) i zalać 10w40??? Silnik nie zużywa oleju i nie jestem pewnien czy po powrocie do syntetyka nie ulegnie to zmianie. Zastanawia mnie też jak ta całą zabawa z olejami wpłynie na KZFR...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 29 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2011 jakbyś jeździł na jakimś najtańszym minerale z marketu, to mógłbyś mieć jakieś obawy. A w twojej sytuacji bez najmniejszego ryzyka możesz wracać do syntetyka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cimi Napisano 1 Maja 2011 Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 > Okazało się, że poprzedni właściciel mojej Megi zalał przy84kkm zamiast oleju 5w30 (ewentualnie > 5w40) olej 10w40. Samochód ma teraz 93000 km przebiegu i zastanawiam się czy wracać do oleju > 5w30/5w40 czy zgodnie z "tym co się mówi" (nie powinno się wracać do syntetyka z półsyntetyka) > i zalać 10w40??? Silnik nie zużywa oleju i nie jestem pewnien czy po powrocie do syntetyka nie > ulegnie to zmianie. Zastanawia mnie też jak ta całą zabawa z olejami wpłynie na KZFR...? A gdzie wyczytałeś, że olej wpływa na pracę KZFR?? Jak chcesz to możesz kupić tańszy syntetyk, wymienić ten półsyntetyk, przejechać z 1000-2000 km w celu oczyszczenia ewentualnych osadów po połsyntetyku sprawdzenia ubytkow i wymienić olej na coś lepszego Elf czy Castrol. Jeśli to za drogie rozwiązanie to można pomyśleć o wymianie tylko filtra oleju i uzupełnieniu stanu po wymianie jeśli wszystko będzie grało. Ja bym wybrał te 1 rozwiązanie z podwójną wymianą. pozdro cimi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 1 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 > A gdzie wyczytałeś, że olej wpływa na pracę KZFR?? na AK chyba wrócę do syntetyka (I step). Dzięki za sugestie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 1 Maja 2011 Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 > przejechać z 1000-2000 km w celu oczyszczenia ewentualnych osadów po > połsyntetyku Ile razy można pisać, że żaden olej o klasie jakości SJ i wyzej (a więc wszystkie semisyntetyki się tu łapią) nie ma prawa zostawić w silniku śladu nagaru czy szlamu. Tak więc wszelkie przepłukiwanie nie ma najmniejszego sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.