Skocz do zawartości

Poduszki skretne-jakie??


Diesel330

Rekomendowane odpowiedzi

Jako iż belka tłucze niemiłosiernie przyszedł czas na regeneracje.

Jak tłucze i stuka, to poduszki tez trzeba wymienić.

Mechanik który bedzie wymieniać belke chce mi opchnąć poduszki firmy sasic za 250zl...Jak dla mnie to trochę dużo ,bo mogę je kupić za 80zl.

Kumpel zaproponował mi poduszki z trzech firm Sasic,Febi,Corteco.

Pytanie brzmi ,które poduszki będą najlepsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jako iż belka tłucze niemiłosiernie przyszedł czas na regeneracje.

> Jak tłucze i stuka, to poduszki tez trzeba wymienić.

> Mechanik który bedzie wymieniać belke chce mi opchnąć poduszki firmy sasic za 250zl...Jak dla mnie

> to trochę dużo ,bo mogę je kupić za 80zl.

> Kumpel zaproponował mi poduszki z trzech firm Sasic,Febi,Corteco.

> Pytanie brzmi ,które poduszki będą najlepsze?

Z tych trzech wybrałbym FEBI. Do mojej Lali kupowałem poduszkę/łącznik pod skrzynię biegów właśnie z FEBI, miały zeszlifowane numery części i nie do końca im poszło zeszlifowanie znaczka Renault stąd sądzę iż Febi robi części na pierwszy montaż w fabryce lub do serwisów.

pozdro

cimi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekawe spostrzeżenie

> Pytam sie bo sasic był najtańszy i polecany przez mechanika, i nie wiem czy jak zapłace wiecej to

> będzie lepiej.

Sasic faktycznie kiedys robil dobrej jakosci czesci i byl wybierany przez mechanikow rowniez z tego powodu (drugim powodem byl montaz fabryczny). Ale firma wyraznie zeszla na psy niestety. Teraz dobry mechanik zamiast czesci Sasica wybiera Lemforder i/lub Hutchinson (jesli najwazniejszym dla klienta nie jest najnizsza cena).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sasic faktycznie kiedys robil dobrej jakosci czesci i byl wybierany przez mechanikow rowniez z tego

> powodu (drugim powodem byl montaz fabryczny). Ale firma wyraznie zeszla na psy niestety. Teraz

> dobry mechanik zamiast czesci Sasica wybiera Lemforder i/lub Hutchinson (jesli najwazniejszym

> dla klienta nie jest najnizsza cena).

Hutchinson też był/jest stosowany na pierwszy montaż, widziałem także poduszkę z zeszlifowanymi numerami OE.

pozdro

cimi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tych trzech wybrałbym FEBI. Do mojej Lali kupowałem poduszkę/łącznik pod skrzynię biegów właśnie

> z FEBI, miały zeszlifowane numery części i nie do końca im poszło zeszlifowanie znaczka

> Renault stąd sądzę iż Febi robi części na pierwszy montaż w fabryce lub do serwisów.

> pozdro

> cimi

Febi (teraz to grupa Febi - Bilstein ) nie do końca jest producentem części tylko w większości pakowaczem ( często wrzuca części SWAGa) tak jak np EVR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Febi (teraz to grupa Febi - Bilstein ) nie do końca jest producentem części tylko w większości

> pakowaczem ( często wrzuca części SWAGa) tak jak np EVR

Tego nie wiedziałem że Febi tylko pakuje, w każdym razie jakość elementu w opakowaniu FEBI jest taka sama jak w oryginale, i jak na razie nic podważającego jakość zakupionego produktu nie zauważyłem.

pozdro

cimi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiekszosc duzych renomowanych producentow robi czesci na pierwszy montaz. Nie inaczej jest z

> Hutchinson czy Lemforder.

Dziwi mnie jedno opakowanie serwis Renault - koszt poduszki około 300zł. Opakowanie FEBI bez numerów OE 105 zł. A nie sądzę iż producent na tym nie zarabia. W każdym razie ceny niektórych rzeczy kosmiczne w serwisie renault. A potem z tego biorą się legendy że Renault (ogólnie francuskie) jest drogie w eksploatacji, a twierdzą tak głownie Ci którzy serwisują auta w serwisach Renault/PSA, a nie zadają sobie trudu aby znaleźć części w pierwszej lepszej hurtowni motoryzacyjnej, no bo płacić za opakowanie 200 zł w moim przypadku jest przesadą sick.gif.

pozdro

cimi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziwi mnie jedno opakowanie serwis Renault - koszt poduszki około 300zł. Opakowanie FEBI bez

> numerów OE 105 zł. A nie sądzę iż producent na tym nie zarabia. W każdym razie ceny niektórych

> rzeczy kosmiczne w serwisie renault. A potem z tego biorą się legendy że Renault (ogólnie

> francuskie) jest drogie w eksploatacji, a twierdzą tak głownie Ci którzy serwisują auta w

> serwisach Renault/PSA, a nie zadają sobie trudu aby znaleźć części w pierwszej lepszej

> hurtowni motoryzacyjnej, no bo płacić za opakowanie 200 zł w moim przypadku jest przesadą .

> pozdro

> cimi

Wiesz na czym polega ASO - na tym że przyjeżdżasz, montują Ci część, dostajesz FV - dowód na ew. reklamacje i wyjeżdżasz.

Z zamiennikami jest tak że albo się uda kupić po primo pasujący zamiennik, a po secondo dobry zamiennik, który się nie rozsypie po paru dniach.

Co do części to na pewno więcej od ASO zarabia na nich importer, ASO ma w większości przypadków mniejszy narzut niż większość sklepów motoryzacyjnych

Z autopsji powiem Ci że grupa VW jest tańsza od Reni nie tylko w zamienniku ale i w oryginale

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiekszosc duzych renomowanych producentow robi czesci na pierwszy montaz. Nie inaczej jest z

> Hutchinson czy Lemforder.

różnica jest taka że LMI zostawi swoją sowę na oryginale i tak to idzie i na pierwszy montaż i na zamiennik aftermarketowy.

Usuwane szlifierkami nr OE mogą świadczyć o co najmniej dwóch rzeczach:

- pracownik hurtowni motoryzacyjnej powie: za dużo zrobili na pierwszy montaż i muszą zatrzeć nr. OE by sprzedać w aftermarkecie ( niedomyślni jacyś że nie wiedzą ile częsci mają zrobić hmm.gif )

- ktoś z przedstawicielstwa danej marki powie: partia części posiadającej wady, które dyskwalifikują ją do sprzedaży jako części pierwszomontażowe i dalej do ASO

Prawda będzie gdzieś w połowie. IMHO lepszy dobry zamiennik z oznaczeniami producenta niż taki "poszlifowy"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba sie troche zgubiłem...

z tego co widzę to raczej sasic odpada.

Kumpel oferuje mi jeszcze Febi i Corteco, z czego Corteco jest droższe..choć za komplet i tak zapłace połowe mniej niż u mechanika.

Jak myslicie co wybrać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba sie troche zgubiłem...

> z tego co widzę to raczej sasic odpada.

> Kumpel oferuje mi jeszcze Febi i Corteco, z czego Corteco jest droższe..choć za komplet i tak

> zapłace połowe mniej niż u mechanika.

> Jak myslicie co wybrać?

z tych dwóch co do marki to bardziej Corteco bym polecał - robią części od ponad 50 lat - do VW Garbusów już dostarczali podzespoły cfaniaczek.gif Najlepiej by było jak byś miał możliwość zajrzeć do obu pudełek i porównać organoleptycznie co tam jest wsadzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z tych dwóch co do marki to bardziej Corteco bym polecał - robią części od ponad 50 lat - do VW

> Garbusów już dostarczali podzespoły Najlepiej by było jak byś miał możliwość zajrzeć do obu

> pudełek i porównać organoleptycznie co tam jest wsadzone.

Co do Corteco - nie wiem- nie miałem styczności.

Febi- Jest ok, ale szukałbym dalej.

Febi i Swag to to samo. Różnie bywa. W astrze się zawiodłem jeżeli chodzi o tuleje wahacza. W tym samochodzie raz w roku konieczna była wymiana.

Bardzo mile zaskoczyły mnie elementy gumowe firmy Meyle.

A gdyby nie ceny Lemforder/ Moog to chciałbym tylko te stosować. TRW też wysoko oceniam, ale to jeżeli chodzi o końcówki drążków i sworznie wahaczy.

Ja teraz stoję przed wyborem wahaczy, łączników stabilizatorów do Xsary Picasso. I najbardziej jestem zainteresowany właśnie Meyle. Niestety cholernie ciężko je znaleźć. Jakoś się utarło niestety w stereotypach, że do pewnych modeli aut pewne części są dostępne jedynie pewnych producentów. Np TRW wahacz bez najmniejszego problemu. ale nie jestem przekonany do niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do Corteco - nie wiem- nie miałem styczności.

> Febi- Jest ok, ale szukałbym dalej.

> Febi i Swag to to samo. Różnie bywa. W astrze się zawiodłem jeżeli chodzi o tuleje wahacza. W tym

> samochodzie raz w roku konieczna była wymiana.

> Bardzo mile zaskoczyły mnie elementy gumowe firmy Meyle.

> A gdyby nie ceny Lemforder/ Moog to chciałbym tylko te stosować. TRW też wysoko oceniam, ale to

> jeżeli chodzi o końcówki drążków i sworznie wahaczy.

> Ja teraz stoję przed wyborem wahaczy, łączników stabilizatorów do Xsary Picasso. I najbardziej

> jestem zainteresowany właśnie Meyle. Niestety cholernie ciężko je znaleźć. Jakoś się utarło

> niestety w stereotypach, że do pewnych modeli aut pewne części są dostępne jedynie pewnych

> producentów. Np TRW wahacz bez najmniejszego problemu. ale nie jestem przekonany do niego.

Meyle to marka oferowana przez hurtownie Auto Partner i Inter Parts. Sam wielokrotnie stosowałem części tej marki i sobie je chwalę ok.gif

W hurtowni bezpośrednio nie kupuj bo nie są nastawieni na sprzedaż detaliczną (przepłacisz i to mocno vs warsztatu/sklepu)

Co do wahaczy to daj VINa na priva cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.