Diesel330 Napisano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2011 Jako iż belka tłucze niemiłosiernie przyszedł czas na regeneracje. Jak tłucze i stuka, to poduszki tez trzeba wymienić. Mechanik który bedzie wymieniać belke chce mi opchnąć poduszki firmy sasic za 250zl...Jak dla mnie to trochę dużo ,bo mogę je kupić za 80zl. Kumpel zaproponował mi poduszki z trzech firm Sasic,Febi,Corteco. Pytanie brzmi ,które poduszki będą najlepsze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cimi Napisano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2011 > Jako iż belka tłucze niemiłosiernie przyszedł czas na regeneracje. > Jak tłucze i stuka, to poduszki tez trzeba wymienić. > Mechanik który bedzie wymieniać belke chce mi opchnąć poduszki firmy sasic za 250zl...Jak dla mnie > to trochę dużo ,bo mogę je kupić za 80zl. > Kumpel zaproponował mi poduszki z trzech firm Sasic,Febi,Corteco. > Pytanie brzmi ,które poduszki będą najlepsze? Z tych trzech wybrałbym FEBI. Do mojej Lali kupowałem poduszkę/łącznik pod skrzynię biegów właśnie z FEBI, miały zeszlifowane numery części i nie do końca im poszło zeszlifowanie znaczka Renault stąd sądzę iż Febi robi części na pierwszy montaż w fabryce lub do serwisów. pozdro cimi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diesel330 Napisano 30 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2011 Ciekawe spostrzeżenie Pytam sie bo sasic był najtańszy i polecany przez mechanika, i nie wiem czy jak zapłace wiecej to będzie lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekS(axo) Napisano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2011 > Ciekawe spostrzeżenie > Pytam sie bo sasic był najtańszy i polecany przez mechanika, i nie wiem czy jak zapłace wiecej to > będzie lepiej. Sasic faktycznie kiedys robil dobrej jakosci czesci i byl wybierany przez mechanikow rowniez z tego powodu (drugim powodem byl montaz fabryczny). Ale firma wyraznie zeszla na psy niestety. Teraz dobry mechanik zamiast czesci Sasica wybiera Lemforder i/lub Hutchinson (jesli najwazniejszym dla klienta nie jest najnizsza cena). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cimi Napisano 30 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2011 > Sasic faktycznie kiedys robil dobrej jakosci czesci i byl wybierany przez mechanikow rowniez z tego > powodu (drugim powodem byl montaz fabryczny). Ale firma wyraznie zeszla na psy niestety. Teraz > dobry mechanik zamiast czesci Sasica wybiera Lemforder i/lub Hutchinson (jesli najwazniejszym > dla klienta nie jest najnizsza cena). Hutchinson też był/jest stosowany na pierwszy montaż, widziałem także poduszkę z zeszlifowanymi numerami OE. pozdro cimi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiaczek Napisano 1 Maja 2011 Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 > Z tych trzech wybrałbym FEBI. Do mojej Lali kupowałem poduszkę/łącznik pod skrzynię biegów właśnie > z FEBI, miały zeszlifowane numery części i nie do końca im poszło zeszlifowanie znaczka > Renault stąd sądzę iż Febi robi części na pierwszy montaż w fabryce lub do serwisów. > pozdro > cimi Febi (teraz to grupa Febi - Bilstein ) nie do końca jest producentem części tylko w większości pakowaczem ( często wrzuca części SWAGa) tak jak np EVR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cimi Napisano 1 Maja 2011 Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 > Febi (teraz to grupa Febi - Bilstein ) nie do końca jest producentem części tylko w większości > pakowaczem ( często wrzuca części SWAGa) tak jak np EVR Tego nie wiedziałem że Febi tylko pakuje, w każdym razie jakość elementu w opakowaniu FEBI jest taka sama jak w oryginale, i jak na razie nic podważającego jakość zakupionego produktu nie zauważyłem. pozdro cimi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekS(axo) Napisano 1 Maja 2011 Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 > Hutchinson też był/jest stosowany na pierwszy montaż, widziałem także poduszkę z zeszlifowanymi > numerami OE. Wiekszosc duzych renomowanych producentow robi czesci na pierwszy montaz. Nie inaczej jest z Hutchinson czy Lemforder. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cimi Napisano 1 Maja 2011 Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 > Wiekszosc duzych renomowanych producentow robi czesci na pierwszy montaz. Nie inaczej jest z > Hutchinson czy Lemforder. Dziwi mnie jedno opakowanie serwis Renault - koszt poduszki około 300zł. Opakowanie FEBI bez numerów OE 105 zł. A nie sądzę iż producent na tym nie zarabia. W każdym razie ceny niektórych rzeczy kosmiczne w serwisie renault. A potem z tego biorą się legendy że Renault (ogólnie francuskie) jest drogie w eksploatacji, a twierdzą tak głownie Ci którzy serwisują auta w serwisach Renault/PSA, a nie zadają sobie trudu aby znaleźć części w pierwszej lepszej hurtowni motoryzacyjnej, no bo płacić za opakowanie 200 zł w moim przypadku jest przesadą . pozdro cimi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiaczek Napisano 1 Maja 2011 Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 > Dziwi mnie jedno opakowanie serwis Renault - koszt poduszki około 300zł. Opakowanie FEBI bez > numerów OE 105 zł. A nie sądzę iż producent na tym nie zarabia. W każdym razie ceny niektórych > rzeczy kosmiczne w serwisie renault. A potem z tego biorą się legendy że Renault (ogólnie > francuskie) jest drogie w eksploatacji, a twierdzą tak głownie Ci którzy serwisują auta w > serwisach Renault/PSA, a nie zadają sobie trudu aby znaleźć części w pierwszej lepszej > hurtowni motoryzacyjnej, no bo płacić za opakowanie 200 zł w moim przypadku jest przesadą . > pozdro > cimi Wiesz na czym polega ASO - na tym że przyjeżdżasz, montują Ci część, dostajesz FV - dowód na ew. reklamacje i wyjeżdżasz. Z zamiennikami jest tak że albo się uda kupić po primo pasujący zamiennik, a po secondo dobry zamiennik, który się nie rozsypie po paru dniach. Co do części to na pewno więcej od ASO zarabia na nich importer, ASO ma w większości przypadków mniejszy narzut niż większość sklepów motoryzacyjnych Z autopsji powiem Ci że grupa VW jest tańsza od Reni nie tylko w zamienniku ale i w oryginale Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiaczek Napisano 1 Maja 2011 Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 > Wiekszosc duzych renomowanych producentow robi czesci na pierwszy montaz. Nie inaczej jest z > Hutchinson czy Lemforder. różnica jest taka że LMI zostawi swoją sowę na oryginale i tak to idzie i na pierwszy montaż i na zamiennik aftermarketowy. Usuwane szlifierkami nr OE mogą świadczyć o co najmniej dwóch rzeczach: - pracownik hurtowni motoryzacyjnej powie: za dużo zrobili na pierwszy montaż i muszą zatrzeć nr. OE by sprzedać w aftermarkecie ( niedomyślni jacyś że nie wiedzą ile częsci mają zrobić ) - ktoś z przedstawicielstwa danej marki powie: partia części posiadającej wady, które dyskwalifikują ją do sprzedaży jako części pierwszomontażowe i dalej do ASO Prawda będzie gdzieś w połowie. IMHO lepszy dobry zamiennik z oznaczeniami producenta niż taki "poszlifowy" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diesel330 Napisano 1 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 Chyba sie troche zgubiłem... z tego co widzę to raczej sasic odpada. Kumpel oferuje mi jeszcze Febi i Corteco, z czego Corteco jest droższe..choć za komplet i tak zapłace połowe mniej niż u mechanika. Jak myslicie co wybrać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiaczek Napisano 2 Maja 2011 Udostępnij Napisano 2 Maja 2011 > Chyba sie troche zgubiłem... > z tego co widzę to raczej sasic odpada. > Kumpel oferuje mi jeszcze Febi i Corteco, z czego Corteco jest droższe..choć za komplet i tak > zapłace połowe mniej niż u mechanika. > Jak myslicie co wybrać? z tych dwóch co do marki to bardziej Corteco bym polecał - robią części od ponad 50 lat - do VW Garbusów już dostarczali podzespoły Najlepiej by było jak byś miał możliwość zajrzeć do obu pudełek i porównać organoleptycznie co tam jest wsadzone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolchyla Napisano 3 Maja 2011 Udostępnij Napisano 3 Maja 2011 > z tych dwóch co do marki to bardziej Corteco bym polecał - robią części od ponad 50 lat - do VW > Garbusów już dostarczali podzespoły Najlepiej by było jak byś miał możliwość zajrzeć do obu > pudełek i porównać organoleptycznie co tam jest wsadzone. Co do Corteco - nie wiem- nie miałem styczności. Febi- Jest ok, ale szukałbym dalej. Febi i Swag to to samo. Różnie bywa. W astrze się zawiodłem jeżeli chodzi o tuleje wahacza. W tym samochodzie raz w roku konieczna była wymiana. Bardzo mile zaskoczyły mnie elementy gumowe firmy Meyle. A gdyby nie ceny Lemforder/ Moog to chciałbym tylko te stosować. TRW też wysoko oceniam, ale to jeżeli chodzi o końcówki drążków i sworznie wahaczy. Ja teraz stoję przed wyborem wahaczy, łączników stabilizatorów do Xsary Picasso. I najbardziej jestem zainteresowany właśnie Meyle. Niestety cholernie ciężko je znaleźć. Jakoś się utarło niestety w stereotypach, że do pewnych modeli aut pewne części są dostępne jedynie pewnych producentów. Np TRW wahacz bez najmniejszego problemu. ale nie jestem przekonany do niego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiaczek Napisano 3 Maja 2011 Udostępnij Napisano 3 Maja 2011 > Co do Corteco - nie wiem- nie miałem styczności. > Febi- Jest ok, ale szukałbym dalej. > Febi i Swag to to samo. Różnie bywa. W astrze się zawiodłem jeżeli chodzi o tuleje wahacza. W tym > samochodzie raz w roku konieczna była wymiana. > Bardzo mile zaskoczyły mnie elementy gumowe firmy Meyle. > A gdyby nie ceny Lemforder/ Moog to chciałbym tylko te stosować. TRW też wysoko oceniam, ale to > jeżeli chodzi o końcówki drążków i sworznie wahaczy. > Ja teraz stoję przed wyborem wahaczy, łączników stabilizatorów do Xsary Picasso. I najbardziej > jestem zainteresowany właśnie Meyle. Niestety cholernie ciężko je znaleźć. Jakoś się utarło > niestety w stereotypach, że do pewnych modeli aut pewne części są dostępne jedynie pewnych > producentów. Np TRW wahacz bez najmniejszego problemu. ale nie jestem przekonany do niego. Meyle to marka oferowana przez hurtownie Auto Partner i Inter Parts. Sam wielokrotnie stosowałem części tej marki i sobie je chwalę W hurtowni bezpośrednio nie kupuj bo nie są nastawieni na sprzedaż detaliczną (przepłacisz i to mocno vs warsztatu/sklepu) Co do wahaczy to daj VINa na priva Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.