Sysio_SC Napisano 9 Maja 2011 Udostępnij Napisano 9 Maja 2011 Witam, Mam od jakiegoś czasu, ciągnący się problem w moim bolidzie czasami zapalającej się kontrolki od oleju. Wymieniłem czujnik, olej, filtry. Problem jest mianowicie taki, że jak rozgrzeje się mocno silnik, to czasami zarzy sie kontrolka oleju. Zauwazylem ostatnio jeszcze to że jak powyłączam wszystko typu swiatla, radio itd. to kontrolka się wtedy nie zarzy. Gdzie szukać przyczyny ?? Nie mam pomysłów. Pozdrawiam PS. Silnik to 1.1 MPI przelatane ok. 145 tys Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 9 Maja 2011 Udostępnij Napisano 9 Maja 2011 > Witam, > Mam od jakiegoś czasu, ciągnący się problem w moim bolidzie czasami zapalającej się kontrolki od > oleju. > Wymieniłem czujnik, olej, filtry. > Problem jest mianowicie taki, że jak rozgrzeje się mocno silnik, to czasami zarzy sie kontrolka > oleju. Zauwazylem ostatnio jeszcze to że jak powyłączam wszystko typu swiatla, radio itd. to > kontrolka się wtedy nie zarzy. > Gdzie szukać przyczyny ?? Nie mam pomysłów. > Pozdrawiam > PS. Silnik to 1.1 MPI przelatane ok. 145 tys skoro czujnik ok jest, a po zalaniu gestrzego uleju nic sie nie zmienia to albo pompa oleju albo panewki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sysio_SC Napisano 9 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2011 Wlałem Castrol Magnatec 10w40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 9 Maja 2011 Udostępnij Napisano 9 Maja 2011 > Wlałem Castrol Magnatec 10w40 sprobuj jakis mineral. Ale ja obstawiam tak jak wyzej napisalem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sysio_SC Napisano 9 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2011 > sprobuj jakis mineral. Ale ja obstawiam tak jak wyzej napisalem Dodam że ta kontrolka zarzy się tylko i wyłącznie na wolnych obrotach, dam troche gazu i problemu żadnego nie ma. W czasie jazdy również wszystko OK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CCinek Napisano 9 Maja 2011 Udostępnij Napisano 9 Maja 2011 Tak ma być bo na wolnych pompa daje najmniejsze ciśnienie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sysio_SC Napisano 9 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2011 > Tak ma być bo na wolnych pompa daje najmniejsze ciśnienie ... czyli ewentualnie jeszcze wymienić pompę oleju ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CCinek Napisano 9 Maja 2011 Udostępnij Napisano 9 Maja 2011 > ... czyli ewentualnie jeszcze wymienić pompę oleju ?? Możesz jeszcze sprawdzić kompresję + próba olejowa. To dużo Ci powie o kondycji silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
j2kyller Napisano 9 Maja 2011 Udostępnij Napisano 9 Maja 2011 > ... czyli ewentualnie jeszcze wymienić pompę oleju ?? nie do króćset nie... tak w ogole to jechac i normalnym prawidłowo skalibrowanym manometrem sprawdzic jakie to cisnienie oleju jest a tak w szczegole "żarzenie" kontrolki wskazuje na uszkodzenie wszytkiego z wyjatkiem ukąłdu smarowania w jaki sposób ma si ta kontrolka żarzyć jesli tam jest binarnie on-off cyt"Zauwazylem ostatnio jeszcze to że jak powyłączam wszystko typu swiatla, radio itd. to kontrolka się wtedy nie zarzy." co to ma za zwiazek z ukąłdem smarowania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sysio_SC Napisano 9 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2011 > Możesz jeszcze sprawdzić kompresję + próba olejowa. To dużo Ci powie o kondycji silnika ... kompresja robiona jakies 2 miesiace temu, wszystko w jak najlepszym porządku. Podjadę jeszcze na tą próbę olejową i zobaczymy co dalej. Wielki dzięki wszystkim za porady i pomysły co dalej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maslow Napisano 9 Maja 2011 Udostępnij Napisano 9 Maja 2011 też mam ten sam problem, wymieniłem olej filtr i czujnik. Manometr podaje ciśnienie 0,8 jak zimny i około 1 bara ja się nagrzeje. Czyli wszystko jest w normie bo powinno być >0,7. Jeżdżę tak już ponad rok i nic się niedzieje , proponuje sprawdzić ciśnienie i jak będzie w normie to olać temat i jeździć tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
j2kyller Napisano 9 Maja 2011 Udostępnij Napisano 9 Maja 2011 przecie to proste budowa cepa problem nie znajduje si ew obwodzie kontrolki tylko w innym obwodzie połaczonym plusem z ta kontrolka a tym problemem jest brak masy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sysio_SC Napisano 9 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2011 > przecie to proste budowa cepa > problem nie znajduje si ew obwodzie kontrolki tylko w innym obwodzie połaczonym plusem z ta > kontrolka a tym problemem jest brak masy ... to może być też dobry trop. gdyż jakieś 2 tygodnie temu padł mi rozrusznik i jak mi go robili to się okazało, że główna masa do silnika jest walnięta i musieli zrobić nową i może coś ta stara jeszcze chrzani. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.