robert2609 Napisano 24 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2011 Witam powoli szykuję się do kupna 2go auta jako,że mam jeszcze sporo czasu chętnie poczytam za i przeciw o tych dwóch wybranych autach,co mnie interesują-mianowicie; 1.PEUGEOT 307 po lifcie od 2005r sinik 1,6hdi 90PS lub 110PS NIE 2.O 2.CHAVROLET LACETTI sedan lub hb wersja z silnikiem 2.0TCDI lub 1.8 benzyna-gaz ogólnie auta mi się podobają poczytałem o nich trochę i jak to bywa mają swoje zalety i wady.Cena to tak no max 25PLN. Pug chyba lepiej wypasiony można trafić (komp.pokładowy)czego chyba nie ma w lacetti.No ale czekam na wypowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 24 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2011 Pomijając urodę na zewnątrz to w środku zdecydowanie ładniejszy jest Pług, również jakość materiałów na plus francuza. Natomiast Lacetti to auto typu plug&play, nie trzeba czytać instrukcji, żeby wiedzieć gdzie co jest i do czego służy. Lacek jest bardzo wygodny, zapewnia duzo miejsca z przodu oraz z tyłu i faktycznie tylna kanapa wygra z niejednym kompaktem. Co do silników diesla to HDI są bardziej znane, spalanie będzie mniejse i koszty serwisowania również będą niższe. W przypadku diesla Lacetti pozostaje Ci tylko ASO. Jeżeli zdecydujesz się na Lacetti to zauważ, że wiele aut sprzedawanych jest w okolicach przebiegu 90kkm, czyli czas wymiany rozrządu (koszt w ASO od 1500 do 2000zł, poza ASO nie zrobisz, albo się nie opłaca i zbyt duże ryzyko). Czyli albo targuj się o cenę rozrządu, albo kupuj już po udokumentowanej wymianie. Oprócz kompa pokładowego w Lacetti dostaniesz wszystko co w Pługu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 24 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2011 Z tej trojki tj. Pug HDI , Laczek TCDI i Laczek LPG to tylko LACZEK LPG Czemu ? Mianowicie: - najprostszy w budowie (zadnych dwumas , turbin , wtryskiwaczy i masy elektroniki patrzy pug) - najtrwalsze zawieszenie (szczegolnie vs laczek diesel ,ktory ma za ciezki silnik i szybko kiluje przednia zawieche) i zarazem najtansze w naprawach (w laczku zrobisz remont calego zawieszenia za cene zrobienia belki w pugu) - najtanszy w zakupie (diesle trzymaja cene) - z reguly male przebiegi w uzywkach - tanie czesci - patrz chociazby hurtownia potak (do diesla w laczku prawie nie wystepuja zamienniki ) Minusy : - mniejszy zasieg - mniejszy kop ( w stosunku do laczku diesla , co do puga sie nie wypowiadam bo nie wiem w ,ktore hdi celujesz) - mniejszy bagaznik (bo musisz wozic kolo) Dlaczego nie pug i laczek diesel ? Bo: - laczek diesel = zero zamiennikow , padajaca przednia zawiecha i przyjemny ale lubiacy wypic silnik - pug hdi = belka , dwumas , kolo pasowe , turbo , wtryski , upierdliwa elektryka p.s. co do wypasu w pugu to jedyna przewaga jest komputerek aleeee za 60 dolarow USA , dostaniesz do laczka taki ,ze ten z puga moze sie schowac pod stol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miromat Napisano 24 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2011 >Jeżeli zdecydujesz się > na Lacetti to zauważ, że wiele aut sprzedawanych jest w okolicach przebiegu 90kkm, czyli czas > wymiany rozrządu (koszt w ASO od 1500 do 2000zł, poza ASO nie zrobisz, albo się nie opłaca i > zbyt duże ryzyko). Poza ASO zrobisz i się opłaca (700-800 zł, mówię o silniku benzynowym). A w czym ryzyko? Ja nie widzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 24 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2011 > Poza ASO zrobisz i się opłaca (700-800 zł, mówię o silniku benzynowym). A w czym ryzyko? Ja nie > widzę. Benzyna a diesel to dwie rozne historie jezeli chodzi o lacetti Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert2609 Napisano 24 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2011 > Benzyna a diesel to dwie rozne historie jezeli chodzi o lacetti Lacetti 1.8 ma tą samą moc co 2.0 diesel na bagażniku aż tak mi nie zależy wersja sedan ma miejsca dużo,ale wolałbym hb z racji tego że zgrabniejszy sedan razi gabarytem ale chyba komfort jazdy lepszy?biorę pod uwagę lacetti bo dużo można wyrwać z pierwszej ręki no i rocznikowo młodszy,gaz wolałbym założyć sam(tzn zlecić montaż) Peugeot dużo elektroniki 2óch znajomych ma i sobie chwalą jeden śmiga od nowosci i ma ponad 200na blacie 0 problemów,drugi 70 i też nic się nie dzieje,zależy jak kto trafi. biorąc pod uwagę spalanie tych obu aut wychodzi w sumie jednakowo hdi 5,5 śr.lacetti 10-11lpg a nie wiem jak to lpg jeszcze będzie długo w tej cenie,znając rząd to ciach bach i może być wesoło znam sprawę hdi i jego potecjalnych układów które mogą człowieka doprowadzić do parteru mowa tu o dwumasy wtryski itp,a czy silnik lacetti ten 1,8 radzi sobie z gazem?ma jakieś słabe punkty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miromat Napisano 24 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2011 >a czy silnik lacetti ten 1,8 radzi sobie z gazem?ma jakieś słabe punkty? Tu klik masz opis naszego kolegi, który niedawno sprzedał Lacetti 1,8. Chyba nie był taki zły, skoro zrobił prawie 80 kkm na gazie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Liseh Napisano 24 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2011 Tak nie do końca się zgodze. Po pierwsze PUG z 1.6 HDI nie ma dwumasy, turbo bez zmiennej geometrii i nie ma FAp'u Po drugie wielkość Puga - to jeden z największych kompaktów. To się naprawde czuje. Po trzecie - jesteś pewny że Laczka możesz dostac z dwustrefową klimą np ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 24 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2011 > Poza ASO zrobisz i się opłaca (700-800 zł, mówię o silniku benzynowym). A w czym ryzyko? Ja nie > widzę. Chłopie czytaj ze zrozumieniem. Dla Lacetti diesel części hurtowni Potak kosztują ok. 1200zł a gdzie jeszcze robocizna u mechanika. Tak więc nie ma sensu ryzykować zabawą poza ASO dla kilku stówek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 24 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2011 > biorąc pod uwagę spalanie tych obu aut wychodzi w sumie jednakowo hdi 5,5 śr.lacetti 10-11lpg To jeżeli oczekujesz spalania na takim poziomie to o Lacetti z silnikiem diesla zapomnij. Przy jeździe kapeluszniczej w trasie nie zejdziesz niżej niż 6,5 litra, ale jadąc 90km/h na V biegu po autostradzie. Lekkie przyśpieszenie do 130 km/h powoduje wzrost spalania o litr i to w trasie. We Wrocławiu w korkach spalał i w granicach 9-10 litrów ropy. Ale sam silniczek jeżeli chodzi o kulturę pracy to super, cichy jak benzyna, ciągnie od samego dołu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 24 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2011 > Tak nie do końca się zgodze. > Po pierwsze PUG z 1.6 HDI nie ma dwumasy, turbo bez zmiennej geometrii i nie ma FAp'u Ktory konkretnie? > Po drugie wielkość Puga - to jeden z największych kompaktów. To się naprawde czuje. Siedziales laczku? > Po trzecie - jesteś pewny że Laczka możesz dostac z dwustrefową klimą np ? A to takie wazne? W pugu to kolejna rzecz do zepsucia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miromat Napisano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2011 > Chłopie czytaj ze zrozumieniem. Dla Lacetti diesel części hurtowni Potak kosztują ok. 1200zł a > gdzie jeszcze robocizna u mechanika. Chłopie czytaj ze zrozumieniem. Przecież napisałem, że mówię o silniku benzynowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.