Skocz do zawartości

z serii doradzicie....


robert2609

Rekomendowane odpowiedzi

Witam powoli szykuję się do kupna 2go auta jako,że mam jeszcze sporo czasu chętnie poczytam za i przeciw o tych dwóch wybranych autach,co mnie interesują-mianowicie;

1.PEUGEOT 307 po lifcie od 2005r sinik 1,6hdi 90PS lub 110PS NIE 2.O

2.CHAVROLET LACETTI sedan lub hb wersja z silnikiem 2.0TCDI lub 1.8 benzyna-gaz

ogólnie auta mi się podobają poczytałem o nich trochę i jak to bywa mają swoje zalety i wady.Cena to tak no max 25PLN.

Pug chyba lepiej wypasiony można trafić (komp.pokładowy)czego chyba nie ma w lacetti.No ale czekam na wypowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomijając urodę na zewnątrz to w środku zdecydowanie ładniejszy jest Pług, również jakość materiałów na plus francuza. Natomiast Lacetti to auto typu plug&play, nie trzeba czytać instrukcji, żeby wiedzieć gdzie co jest i do czego służy. Lacek jest bardzo wygodny, zapewnia duzo miejsca z przodu oraz z tyłu i faktycznie tylna kanapa wygra z niejednym kompaktem. Co do silników diesla to HDI są bardziej znane, spalanie będzie mniejse i koszty serwisowania również będą niższe. W przypadku diesla Lacetti pozostaje Ci tylko ASO. Jeżeli zdecydujesz się na Lacetti to zauważ, że wiele aut sprzedawanych jest w okolicach przebiegu 90kkm, czyli czas wymiany rozrządu (koszt w ASO od 1500 do 2000zł, poza ASO nie zrobisz, albo się nie opłaca i zbyt duże ryzyko). Czyli albo targuj się o cenę rozrządu, albo kupuj już po udokumentowanej wymianie. Oprócz kompa pokładowego w Lacetti dostaniesz wszystko co w Pługu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tej trojki tj. Pug HDI , Laczek TCDI i Laczek LPG to tylko LACZEK LPG waytogo.gif

Czemu ?

Mianowicie:

- najprostszy w budowie (zadnych dwumas , turbin , wtryskiwaczy i masy elektroniki patrzy pug)

- najtrwalsze zawieszenie (szczegolnie vs laczek diesel ,ktory ma za ciezki silnik i szybko kiluje przednia zawieche) i zarazem najtansze w naprawach (w laczku zrobisz remont calego zawieszenia

za cene zrobienia belki w pugu)

- najtanszy w zakupie (diesle trzymaja cene)

- z reguly male przebiegi w uzywkach

- tanie czesci - patrz chociazby hurtownia potak (do diesla w laczku prawie nie wystepuja zamienniki no.gif)

Minusy :

- mniejszy zasieg

- mniejszy kop ( w stosunku do laczku diesla , co do puga sie nie wypowiadam bo nie wiem w ,ktore hdi celujesz)

- mniejszy bagaznik (bo musisz wozic kolo)

Dlaczego nie pug i laczek diesel ?

Bo:

- laczek diesel = zero zamiennikow , padajaca przednia zawiecha i przyjemny ale lubiacy wypic silnik

- pug hdi = belka , dwumas , kolo pasowe , turbo , wtryski , upierdliwa elektryka

p.s. co do wypasu w pugu to jedyna przewaga jest komputerek aleeee za 60 dolarow USA , dostaniesz do laczka taki ,ze ten z puga moze sie schowac pod stol waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Jeżeli zdecydujesz się

> na Lacetti to zauważ, że wiele aut sprzedawanych jest w okolicach przebiegu 90kkm, czyli czas

> wymiany rozrządu (koszt w ASO od 1500 do 2000zł, poza ASO nie zrobisz, albo się nie opłaca i

> zbyt duże ryzyko).

Poza ASO zrobisz i się opłaca (700-800 zł, mówię o silniku benzynowym). A w czym ryzyko? Ja nie widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Benzyna a diesel to dwie rozne historie jezeli chodzi o lacetti

Lacetti 1.8 ma tą samą moc co 2.0 diesel na bagażniku aż tak mi nie zależy wersja sedan ma miejsca dużo,ale wolałbym hb z racji tego że zgrabniejszy sedan razi gabarytem ale chyba komfort jazdy lepszy?biorę pod uwagę lacetti bo dużo można wyrwać z pierwszej ręki no i rocznikowo młodszy,gaz wolałbym założyć sam(tzn zlecić montaż)

Peugeot dużo elektroniki 2óch znajomych ma i sobie chwalą jeden śmiga od nowosci i ma ponad 200na blacie 0 problemów,drugi 70 i też nic się nie dzieje,zależy jak kto trafi.

biorąc pod uwagę spalanie tych obu aut wychodzi w sumie jednakowo hdi 5,5 śr.lacetti 10-11lpg a nie wiem jak to lpg jeszcze będzie długo w tej cenie,znając rząd to ciach bach i może być wesoło yikes.gif

znam sprawę hdi i jego potecjalnych układów które mogą człowieka doprowadzić do parteru mowa tu o dwumasy wtryski itp,a czy silnik lacetti ten 1,8 radzi sobie z gazem?ma jakieś słabe punkty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak nie do końca się zgodze.

Po pierwsze PUG z 1.6 HDI nie ma dwumasy, turbo bez zmiennej geometrii i nie ma FAp'u

Po drugie wielkość Puga - to jeden z największych kompaktów. To się naprawde czuje.

Po trzecie - jesteś pewny że Laczka możesz dostac z dwustrefową klimą np ? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poza ASO zrobisz i się opłaca (700-800 zł, mówię o silniku benzynowym). A w czym ryzyko? Ja nie

> widzę.

Chłopie czytaj ze zrozumieniem. Dla Lacetti diesel części hurtowni Potak kosztują ok. 1200zł a gdzie jeszcze robocizna u mechanika. Tak więc nie ma sensu ryzykować zabawą poza ASO dla kilku stówek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> biorąc pod uwagę spalanie tych obu aut wychodzi w sumie jednakowo hdi 5,5 śr.lacetti 10-11lpg

To jeżeli oczekujesz spalania na takim poziomie to o Lacetti z silnikiem diesla zapomnij. Przy jeździe kapeluszniczej w trasie nie zejdziesz niżej niż 6,5 litra, ale jadąc 90km/h na V biegu po autostradzie. Lekkie przyśpieszenie do 130 km/h powoduje wzrost spalania o litr i to w trasie. We Wrocławiu w korkach spalał i w granicach 9-10 litrów ropy. Ale sam silniczek jeżeli chodzi o kulturę pracy to super, cichy jak benzyna, ciągnie od samego dołu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak nie do końca się zgodze.

> Po pierwsze PUG z 1.6 HDI nie ma dwumasy, turbo bez zmiennej geometrii i nie ma FAp'u

Ktory konkretnie?

> Po drugie wielkość Puga - to jeden z największych kompaktów. To się naprawde czuje.

Siedziales laczku?

> Po trzecie - jesteś pewny że Laczka możesz dostac z dwustrefową klimą np ?

A to takie wazne? W pugu to kolejna rzecz do zepsucia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chłopie czytaj ze zrozumieniem. Dla Lacetti diesel części hurtowni Potak kosztują ok. 1200zł a

> gdzie jeszcze robocizna u mechanika.

Chłopie czytaj ze zrozumieniem. Przecież napisałem, że mówię o silniku benzynowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.