Piotr_T Napisano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2011 Witam, Na wstepie zaznacze, ze moje dywagacje dotycza modeli przedlifotwych (tak do 2002/2003). Czytalem "troche" watkow o AR 156 na forach poswieconych temu modelowi i cyklicznie pojawia sie tekst o tym, ze jtd jest mniej awaryjny niz jednostki benzynowe. Z czego to wynika ? Z kiepskiej jakosci elementow uzytych w TS'ach czy wyjatkowo dobrych w jtd ? Planuje (juz dlugo, ale plany sie zaczynaja realizowac) zakup czegos wiekszego od Mietka do jazdy w miescie, a ze bardzo mi sie zawsze podobala AR 156 to ten model wlasnie mnie szczegolnie neci. Z tego co wiem to konstrukcja jtd to common rail I gen, ale z dobrodziejstwem w postaci dwumasy - zakladam wiec, ze kupno auta z 2001/2002 automatycznie rowna sie wymianie tej dwumasy, a jak reszta podzespolow ? Nie slyszalem, zeby ktos narzekal na wtryskiwacze, ale pozostaje turbosprezarka ? Co w takim razie moze pasc w takim 1.8TS ? Sprzeglo (pewnie i tak taniej niz w jtd) ? Tak naprawde to po lekturze tych watkow nie widze w kwestii silnikow jakiegos dramatu, ale moze cos (pewnie oczywistego) mi umknelo ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2011 Jeśli nie czytałeś, to TU jest kilka ciekawych informacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_T Napisano 27 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2011 > Jeśli nie czytałeś, to TU jest kilka ciekawych informacji Tego nie czytalem, ale tam jest masa opinii o rozrzucie od "szajs, zlom" po "cudo, samo jezdzi"... Z tego co widze, to ogolna ocena jest niezla, ale mozna trafic rowniez na mine - tylko w jakiej marce nie mozna ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2011 Moje osobiste zdanie...brałbym diesla, a najchętniej 2.4. Dlaczego? Przede wszystkim możliwość rozwoju. Kolejny argument to oczywiście spalanie, no chyba że do benzyny władujesz LPG (za podobne pieniądze wymienisz dwumasę w dieslu). Kolejny argument przeciw benzynie - podobno chleje olej. Podobno problemu z wariatorem. Osobiście nie posiadam ani diesla, ani TS, więc konkretami nie wspomogę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pietiagoras Napisano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2011 miałem 156, 1,9 jtd 115km, bałem się tego auta bo temu tamto tamtemu sramto jezdziłem nim rok, zrobiłem 50tyś km, wymieniałem rzeczy eksploatacyjne i przednie zawieszenie, części tańsze niż np do passata b5 (mowa o oryginałach) krótko, kupuj i się nie bój auto fajne, zrywne, silnik jak dla mnie pięknie pracuje i jeździ, a powiem że coraz jestem bliższy ku temu aby wrócić do tego auta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinscs Napisano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2011 mam 147 1.9 JTD i jestem bardzo zadowolony też sie bałem diesla bo wcześniej miałem same benzyniaki...ale moje obawy rozwiały sie po pierwszych kilometrach przejechanych tym autem! Raz że spalanie o wiele mniejsze to i kultura pracy silnika jak najbardziej OK to były chyba najbardziej udane konstrukcje silnikowe fiata. No i łatwość podnoszenia mocy poprzez wgranie odpowiedniego softu...było 115KM jest 140KM nie zastanawiaj sie tylko bierz JTD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2011 Generalnie obraz jest taki, żeby brać jednak diesla bo można w ten sposób wyeliminować jeden ze słabszych pkt. jakim jest silnik TS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_T Napisano 28 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2011 > Generalnie obraz jest taki, żeby brać jednak diesla bo można w ten sposób wyeliminować jeden ze > słabszych pkt. jakim jest silnik TS O to sie wlasnie sprawa rozchodzi - co takiego beznadziejnego jest w TS ? Czy on tak po prostu ma, ze sie rozne losowe rzeczy wykrzaczaja ? Auto ma byc na dojazdy do pracy (odleglosc od 8 do 16km, zaleznie od tego jak mnie najdzie) i zima pupsko mi zmarznie w dieslu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hexen Napisano 30 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2011 > Witam, > Na wstepie zaznacze, ze moje dywagacje dotycza modeli przedlifotwych (tak do 2002/2003). Czytalem > "troche" watkow o AR 156 na forach poswieconych temu modelowi i cyklicznie pojawia sie tekst o > tym, ze jtd jest mniej awaryjny niz jednostki benzynowe. Z czego to wynika ? Z kiepskiej > jakosci elementow uzytych w TS'ach czy wyjatkowo dobrych w jtd ? Planuje (juz dlugo, ale plany > sie zaczynaja realizowac) zakup czegos wiekszego od Mietka do jazdy w miescie, a ze bardzo mi > sie zawsze podobala AR 156 to ten model wlasnie mnie szczegolnie neci. Z tego co wiem to > konstrukcja jtd to common rail I gen, ale z dobrodziejstwem w postaci dwumasy - zakladam wiec, > ze kupno auta z 2001/2002 automatycznie rowna sie wymianie tej dwumasy, a jak reszta > podzespolow ? Nie slyszalem, zeby ktos narzekal na wtryskiwacze, ale pozostaje turbosprezarka > ? Co w takim razie moze pasc w takim 1.8TS ? Sprzeglo (pewnie i tak taniej niz w jtd) ? Tak > naprawde to po lekturze tych watkow nie widze w kwestii silnikow jakiegos dramatu, ale moze > cos (pewnie oczywistego) mi umknelo ? Ja mam od 4 miesiecy 156 1,9JTD 115PS i jestem bardzo zadowolony po pierwsze nie dostaniesz auta w roczniku 2000-2003 za tak dobre pieniadze i z tak dobrze wyposazonym srodkiem!! jak Alfa po drugie czesci wcale nie kosztuja majatek bo jest to silnik stosowany u wielu. Warto wydac 250PLN i zrobic diagnoze w ASO pozniej juz tylko lac ON i jezdzic uważajac na DZIURY w drogach bo to zabujstwo dla naszych belli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.