Skocz do zawartości

Ar 156 1.9jtd vs. benzyna


Piotr_T

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Na wstepie zaznacze, ze moje dywagacje dotycza modeli przedlifotwych (tak do 2002/2003). Czytalem "troche" watkow o AR 156 na forach poswieconych temu modelowi i cyklicznie pojawia sie tekst o tym, ze jtd jest mniej awaryjny niz jednostki benzynowe. Z czego to wynika ? Z kiepskiej jakosci elementow uzytych w TS'ach czy wyjatkowo dobrych w jtd ? Planuje (juz dlugo, ale plany sie zaczynaja realizowac) zakup czegos wiekszego od Mietka do jazdy w miescie, a ze bardzo mi sie zawsze podobala AR 156 to ten model wlasnie mnie szczegolnie neci. Z tego co wiem to konstrukcja jtd to common rail I gen, ale z dobrodziejstwem w postaci dwumasy - zakladam wiec, ze kupno auta z 2001/2002 automatycznie rowna sie wymianie tej dwumasy, a jak reszta podzespolow ? Nie slyszalem, zeby ktos narzekal na wtryskiwacze, ale pozostaje turbosprezarka ? Co w takim razie moze pasc w takim 1.8TS ? Sprzeglo (pewnie i tak taniej niz w jtd) ? Tak naprawde to po lekturze tych watkow nie widze w kwestii silnikow jakiegos dramatu, ale moze cos (pewnie oczywistego) mi umknelo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli nie czytałeś, to TU jest kilka ciekawych informacji

Tego nie czytalem, ale tam jest masa opinii o rozrzucie od "szajs, zlom" po "cudo, samo jezdzi"... Z tego co widze, to ogolna ocena jest niezla, ale mozna trafic rowniez na mine - tylko w jakiej marce nie mozna ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje osobiste zdanie...brałbym diesla, a najchętniej 2.4.

Dlaczego? Przede wszystkim możliwość rozwoju. Kolejny argument to oczywiście spalanie, no chyba że do benzyny władujesz LPG (za podobne pieniądze wymienisz dwumasę w dieslu). Kolejny argument przeciw benzynie - podobno chleje olej. Podobno problemu z wariatorem. Osobiście nie posiadam ani diesla, ani TS, więc konkretami nie wspomogę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem 156, 1,9 jtd 115km, bałem się tego auta bo temu tamto tamtemu sramto

jezdziłem nim rok, zrobiłem 50tyś km, wymieniałem rzeczy eksploatacyjne i przednie zawieszenie, części tańsze niż np do passata b5 (mowa o oryginałach)

krótko, kupuj i się nie bój auto fajne, zrywne, silnik jak dla mnie pięknie pracuje i jeździ, a powiem że coraz jestem bliższy ku temu aby wrócić do tego auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam 147 1.9 JTD i jestem bardzo zadowolony też sie bałem diesla bo wcześniej miałem same benzyniaki...ale moje obawy rozwiały sie po pierwszych kilometrach przejechanych tym autem! Raz że spalanie o wiele mniejsze to i kultura pracy silnika jak najbardziej OK to były chyba najbardziej udane konstrukcje silnikowe fiata. No i łatwość podnoszenia mocy poprzez wgranie odpowiedniego softu...było 115KM jest 140KM nie zastanawiaj sie tylko bierz JTD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Generalnie obraz jest taki, żeby brać jednak diesla bo można w ten sposób wyeliminować jeden ze

> słabszych pkt. jakim jest silnik TS

O to sie wlasnie sprawa rozchodzi - co takiego beznadziejnego jest w TS ? Czy on tak po prostu ma, ze sie rozne losowe rzeczy wykrzaczaja ?

Auto ma byc na dojazdy do pracy (odleglosc od 8 do 16km, zaleznie od tego jak mnie najdzie) i zima pupsko mi zmarznie w dieslu wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Na wstepie zaznacze, ze moje dywagacje dotycza modeli przedlifotwych (tak do 2002/2003). Czytalem

> "troche" watkow o AR 156 na forach poswieconych temu modelowi i cyklicznie pojawia sie tekst o

> tym, ze jtd jest mniej awaryjny niz jednostki benzynowe. Z czego to wynika ? Z kiepskiej

> jakosci elementow uzytych w TS'ach czy wyjatkowo dobrych w jtd ? Planuje (juz dlugo, ale plany

> sie zaczynaja realizowac) zakup czegos wiekszego od Mietka do jazdy w miescie, a ze bardzo mi

> sie zawsze podobala AR 156 to ten model wlasnie mnie szczegolnie neci. Z tego co wiem to

> konstrukcja jtd to common rail I gen, ale z dobrodziejstwem w postaci dwumasy - zakladam wiec,

> ze kupno auta z 2001/2002 automatycznie rowna sie wymianie tej dwumasy, a jak reszta

> podzespolow ? Nie slyszalem, zeby ktos narzekal na wtryskiwacze, ale pozostaje turbosprezarka

> ? Co w takim razie moze pasc w takim 1.8TS ? Sprzeglo (pewnie i tak taniej niz w jtd) ? Tak

> naprawde to po lekturze tych watkow nie widze w kwestii silnikow jakiegos dramatu, ale moze

> cos (pewnie oczywistego) mi umknelo ?

Ja mam od 4 miesiecy 156 1,9JTD 115PS i jestem bardzo zadowolony po pierwsze nie dostaniesz auta w roczniku 2000-2003 za tak dobre pieniadze i z tak dobrze wyposazonym srodkiem!! jak Alfa po drugie czesci wcale nie kosztuja majatek bo jest to silnik stosowany u wielu. Warto wydac 250PLN i zrobic diagnoze w ASO pozniej juz tylko lac ON i jezdzic uważajac na DZIURY w drogach bo to zabujstwo dla naszych belli ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.