Stefekp80 Napisano 17 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2011 Zapalił mi się check, wymrugałem sobie błąd (0136), po kilku poprawnych uruchomieniach auta check zgasł, więc zignorowałem ten fakt. Po kilku dniach znowu pojawił się błąd (0130) i też sam zgasł. Za trzecim razem, gdy wyskoczył błąd skumałem, że wyskakuje tylko, gdy jeżdżę z włączoną klimatyzacją. Pojechałem w końcu na komputer i tam wyszły tylko dwa błędy pierwszy: P0136 - o2 sensor circuit high voltage (B1 S2) - not present (Sygnał sondy za wysoki) P0130 - o2 sensor circuit circuit malfunction (Bank1, Sensor 1) - Invlid (Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy? l) Czy ktoś się już spotkał z występowaniem takich błędów podczas używania klimy? Tydzień bez klimy i błąd znika. I nie wiem, o którą sondę chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maaster Napisano 17 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2011 > . Pojechałem w końcu na komputer i tam wyszły tylko dwa błędy pierwszy: Skoro kompem były odczytane kody to meches powiniem Ci powiedzieć która to Sonda. Tak było u mnie. Pokazał mi pracę 1 Sondy a potem drugiej. > P0136 (Sygnał sondy za wysoki) W moich kodach błędów na samym końcu wiersza jest znaczek (2) . Domyślałem się że to właśnie chodzi o drugą SL. Mechanik mi to potwierdził właśnie kompem. > Czy ktoś się już spotkał z występowaniem takich błędów podczas używania klimy? Ja nie. Mnie zawsze wywalało błąd gdy hamowałem silnikiem. pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 17 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2011 Błąd dotyczy obu sond. Tzn sprawcą jest pierwsza sonda (130 - sensor 1), a po pewnym czasie dołącza do niej druga. Masz zbyt bogatą mieszankę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stefekp80 Napisano 18 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 18 Lipca 2011 > Błąd dotyczy obu sond. Tzn sprawcą jest pierwsza sonda (130 - sensor 1), a po pewnym czasie dołącza > do niej druga. Masz zbyt bogatą mieszankę. Rozumiem, że sondy są sprawne i nie trzeba ich wymieniać? Przyczyny trzeba szukać gdzie indziej? Jakieś sugestie? Obecnie błędów brak bo już dwa tygodnie klimy nie włączałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 18 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2011 Podstawa to zrobić pomiary - co sonda pokazuje przy różnych stanach silnika. Pierwsza sonda, druga nie ma na razie znaczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 18 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2011 Ja tu widzę problem z umasieniem. Z klimą to się zapewne o tyle wiąże, że włącza się wtedy wiatrak czyli duży odbiornik energii. Robi się spadek napięcia na kulawej masie - tzn podciąga poziom masy do której jest sonda podłączona w górę i przekłamuje jej wskazanie. Czy faktycznie to jest to zjawisko - łatwo wykryć podłaczając sie jakims programem diagnostycznym do ECM i testując zachowanie sygnału z sondy na załączanie się wiatraka klimy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.