Skocz do zawartości

Zmieniono świece do Brawy 80 16V?


czypr

Rekomendowane odpowiedzi

W ubiegłym roku przy wymianie kabli powiedzieli mi w ASO, że "była zmiana" świec do silnika 1,2 i zamiast NGK DCPR8EKC stosuje się świece z 7 w symbolu.

Czy komuś coś wiadomo na ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W ubiegłym roku przy wymianie kabli powiedzieli mi w ASO, że "była zmiana" świec do silnika 1,2 i

> zamiast NGK DCPR8EKC stosuje się świece z 7 w symbolu.

> Czy komuś coś wiadomo na ten temat?

Do 06.1999r były świece DCPR8EKC, od 06.1999r DCPR8E-N. Takich samych o ciepłocie 7 nie dostaniesz, bo to są świece z innym gwintem i tylko do silników 1,2 16V Fiata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

Kiedy w ASO sprawdzali przyczyny usterki (nie pracowały wszystkie cylindry), wkręcili mi takie używane świece z 7 i napisem FIAT. Gwint pasował i silnik dobrze pracował.

Czas mi już wymieniać świece, ale w ASO są strasznie drogie, a w Internecie wszędzie tylko takie z 8.

Czy mogą zdarzać się podróbki NGK? Można ufać sklepom internetowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Quote:

DCPR8E-N 5692

Kup za: 32.67 PLN

Kupuję: szt.

Informacje Inter Cars o towarze:

DCPR8E-N 5692

Świeca zapłonowa

Producent:

NGK

Opis:

NGK Świeca zapłonowa (cena za 1 szt.) FIAT BRAVA/BRAVO/MAREA 1.2 16V 98-01;STILO 1.2 16V 02.02-

W magazynie:

>9 szt.

Cena detaliczna (z VAT):

34.40 PLN

Kup za:

32.67 PLN


Link do sklepu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki za odpowiedź.

> Kiedy w ASO sprawdzali przyczyny usterki (nie pracowały wszystkie cylindry), wkręcili mi takie

> używane świece z 7 i napisem FIAT. Gwint pasował i silnik dobrze pracował.

> Czas mi już wymieniać świece, ale w ASO są strasznie drogie, a w Internecie wszędzie tylko takie z

> 8.

> Czy mogą zdarzać się podróbki NGK? Można ufać sklepom internetowym?

Też miałem problem z paleniem na 3 cylindry jakiś tekst

Problem rozwiązały świece Champion RA4HCX wink.gif 40zł za komplet w intercars zlosnik.gif Czyli takie jak wychodziły z fabryki wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuję bardzo za te wszystkie informacje.

Widziałem w Internecie, że zawsze do tego silnika jest 8.

Zatem chyba nie ma co kombinować i takie wstawiać.

Tak przy okazji, który rozmiar klucza do świec pasuje do tego silnika (1242 ccm)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy później...

> Dziekuję bardzo za te wszystkie informacje.

> Widziałem w Internecie, że zawsze do tego silnika jest 8.

> Zatem chyba nie ma co kombinować i takie wstawiać.

> Tak przy okazji, który rozmiar klucza do świec pasuje do tego silnika (1242 ccm)?

Witam,

klucz 16

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W ubiegłym roku przy wymianie kabli powiedzieli mi w ASO, że "była zmiana" świec do silnika 1,2 i

> zamiast NGK DCPR8EKC stosuje się świece z 7 w symbolu.

> Czy komuś coś wiadomo na ten temat?

Ciekawa sprawa, też już musze myśleć o nowych świecach a 1,2 jest wrażliwy na ich dobór.

- jaką masz wersję silnika 60kW (82KM)?

- jakie kable stosujesz?

- czy w symbolu świecy NGK zmieniła się tylko 8 na 7 czy coś jeszcze. Jak ywmienisz świece może zapodaj ddjęcie/ dokładny numer tych nowych z ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekawa sprawa, też już musze myśleć o nowych świecach a 1,2 jest wrażliwy na ich dobór.

> - jaką masz wersję silnika 60kW (82KM)?

> - jakie kable stosujesz?

> - czy w symbolu świecy NGK zmieniła się tylko 8 na 7 czy coś jeszcze. Jak ywmienisz świece może

> zapodaj ddjęcie/ dokładny numer tych nowych z ASO.

Nie rozumiem jakiejś dziwnej fascynacji świecami NGK zlosnik.gif

Osobiście mam do nich uraz od czasu gdy porcelanka wpadła do cylindra angryfire.gif W bravie niewiele brakowało by do tego doszło angryfire.gif

Po co kombinować 8 ...7... jak fabryka wkładała RA4HCX i jeździło to ok zlosnik.gif w dodatku komplet kosztuje tyle co jedna NGK grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie rozumiem jakiejś dziwnej fascynacji świecami NGK

> Osobiście mam do nich uraz od czasu gdy porcelanka wpadła do cylindra W bravie niewiele

> brakowało by do tego doszło

> Po co kombinować 8 ...7... jak fabryka wkładała RA4HCX i jeździło to ok w dodatku komplet

> kosztuje tyle co jedna NGK

Może masz rację.

Jaką masz wersję silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na starych świecach miałem nagar, a tu:

http://www.ngk.de/pl/technika-w-szczegolach/swiece-zaplonowe/diagnoza/objawy-uszkodzen/

piszą, że przyczyną mogło być to, że "wybrano niewłaściwą wartość cieplną (za zimną świecę)".

Zatem 7 jako cieplejsza będzie lepsza. Może właśnie z tego powodu zmieniono świece, jak mnie poinformowano w ASO?

Piszą tam też, że bardzo istotny jest moment dokręcenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kiedy w ASO sprawdzali przyczyny usterki (nie pracowały wszystkie cylindry), wkręcili mi takie

> używane świece z 7 i napisem FIAT. Gwint pasował i silnik dobrze pracował.

A czemu cewki nie sprawdzisz czy daje iskry na wszystkie kable, teraz zima właśnie cewki padają - ich żywotność to około 100 tys. km. Oryginalna Marelli nie jest droga i szybko sie ja wymienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.