Skocz do zawartości

Scan 100


czajnik23

Rekomendowane odpowiedzi

Kto wie gdzie w okolicy Łosic ,Siedlec , Białej Podlaskiej, oprócz serwisu w Siedlcach ma skaner SCAN100. W Siedlcach spec od elektryki w serwisie na urlopie. Objaw taki ze są błędy P0132 i raz był P0172. Sonda lambda na wolnych obrotach stoi na ok 1v cały czas. Dopiero przegazowanie i jazda daje zmianę napięcia na sinusoide.Sonda podstawiona nowa oryginał i dalej bez zmian. Robiony reset Ecu przez noc nic nie zmienia.Dodatkowo podczas jazdy po puszczeniu gazu szarpie i odwrotnie.Kiedy toczę się na wolnych obrotach i daje gazu zwolniona reakcja na pedał po sekundzie rusza. Na programie od Staga widać kiedy puszczam gaz od 5ms czas wtrysku ginie jakby było zgaszone auto. Wtedy jest to szarpnięcie. Same wolne obroty to ok 5ms wczesniej zapłon zchodził do ok 2ms. Tak sobie myślę ze mapa benzynowa rozjechała się kto pomoże w zagadnieniu. Dodam ze KTES-y i inne testery robia tylko kasowanie błędów i pare podstawowych rzeczy nic wyrafinowanego sciana.gif w Chevrolecie. Auto nie gasnie wolne obroty ok 750 obrotow czasami trochę bujają się. Rurki od podciśnienie pooglądałem nic nie wylazło, nie słychać syczenia z podciśnienia auto ma 94kkm prawie wszystko na LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie leje przypadkiem wtryskiwacz? To samo jest na gazie benzynie?

Wtryski od gazu Matrixy HD344 maja ok 7kkm nalotu a bezynowe tyle co rozpalanie auta i 7kkm od nowosci do instalki gazu. Filtry i swiece wymienione 4kkm od przegladu po 90kkm. Na gazie nawet jakby troche lepiej szarpania bardziej "miękkie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasy, które podajesz, to czas wtrysku benzyny, czy LPG?

Jaki masz czas wtrysku benzyny na biegu luzem zarówno na benzynie, jak też i na LPG, bo to w Stagu możesz sprawdzić? Po zmianie paliwa odczekaj tylko do ustalenia czasu wtrysku.

Nie wiem, jak w 1.4, ale w 1.8 wszystkie parametry rzeczywiste odczytasz darmowym rosyjskim Chevrolet Explorerem. Adaptację też to chyba zeruje. Trzeba tylko mieć najzwyklejszy kabel VAG KL do Volkswagena. Lekkie szachy są tylko z kodowaniem znaków w tym programie, ale jak będziesz miał problemy, to mogę Ci pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czasy, które podajesz, to czas wtrysku benzyny, czy LPG?

> Jaki masz czas wtrysku benzyny na biegu luzem zarówno na benzynie, jak też i na LPG, bo to w Stagu

> możesz sprawdzić? Po zmianie paliwa odczekaj tylko do ustalenia czasu wtrysku.

> Nie wiem, jak w 1.4, ale w 1.8 wszystkie parametry rzeczywiste odczytasz darmowym rosyjskim

> Chevrolet Explorerem. Adaptację też to chyba zeruje. Trzeba tylko mieć najzwyklejszy kabel VAG

> KL do Volkswagena. Lekkie szachy są tylko z kodowaniem znaków w tym programie, ale jak

> będziesz miał problemy, to mogę Ci pomóc.

Podeslij kolego link do softu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na stanie jeszcze ELM 327 1.4B USB EUROSCAN 2010 OBDII CAN zaraz podejde do auta i zobacze czy bedzie komunikacja. Prosimy o podpowiedz rozwiazanie zagadnienia krzakow w programie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam na stanie jeszcze ELM 327 1.4B USB EUROSCAN 2010 OBDII CAN zaraz podejde do auta i zobacze czy

> bedzie komunikacja. Prosimy o podpowiedz rozwiazanie zagadnienia krzakow w programie.

Do tego musisz mieć zwykłego VAG KL. ELM raczej nie zagada.

Co do krzaków, to częściowo pomaga narzędzie Microsoft Applocale. Dalej jest trochę śmieci, ale zasadnicza część programu z wartościami rzeczywistymi idzie poprawnie (przynajmniej w XP).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do tego musisz mieć zwykłego VAG KL. ELM raczej nie zagada.

> Co do krzaków, to częściowo pomaga narzędzie Microsoft Applocale. Dalej jest trochę śmieci, ale

> zasadnicza część programu z wartościami rzeczywistymi idzie poprawnie (przynajmniej w XP).

Potwierdzam Elm nie rozmawiamawia z autem. Z racji zawodu mam kabelek k-line z zestawu Martecha. Rozebrałem Elema i podpiolem sie pod złącze pin 7 linia K-line program zobaczył auto teraz biore sie za krzaki w programie.Program bardzo fajny wyświetla bardzo wiele danych o parametrach,wyswietlanie w formie wykresu jak w oscyloskopie.Co do auta to potrafi zapalic bład P0172 bogata mieszanka.Na wolnych obrotach nadal sonda 1v, co ciekawe po włączeniu klimy zaczyna sie normalna praca i sa oscylacje. Ma ktos pomysła lub jest ktos z kolegow z moich okolic bardziej kumaty w zagadnieniu to podjade i popatrzymy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przysiadłem dzisiaj do TISA poczytałem i naprawiłem claps.gif auto usterka trywialna sparciał i popękał wężyk od czujnika ciśnienia w kolektorze dolotowym. W palcach kruszył się. Co do softu to jest super.Dodam jeszcze ze mam nowa oryginalna sonde lambda do sprzedania pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie, to ten ruski jeszcze obleci. Problem jest z kodowaniem. Gadałem z twórcą tego softu i nie bardzo pasuje im wersja angielska, bo chodzi chyba o jakieś sprawy związane z szeroko pojętą ochroną własności intelektualnych. Jajo z kodowaniem też jest chyba celowe. Na kompach z europejskim Windowsem nie da się tego chyba odpalić 100% prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak dla mnie, to ten ruski jeszcze obleci. Problem jest z kodowaniem. Gadałem z twórcą tego softu i

> nie bardzo pasuje im wersja angielska, bo chodzi chyba o jakieś sprawy związane z szeroko

> pojętą ochroną własności intelektualnych. Jajo z kodowaniem też jest chyba celowe. Na kompach

> z europejskim Windowsem nie da się tego chyba odpalić 100% prawidłowo.

Da sie, odpaliłem i wszystkie dane byly w Cyrylicy i same zakladki z programu podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja zakładki mam ze śmieciami. Jaki masz system? WIN XP sp2, w systemie w panelu ustawiasz rosyjski w 3 zakladkach komp zapyta czy instalowac pliki jezyka potwierdzasz z systemu nie z płyty. Komp robi restart paczujesz applocate program chevi explorer i masz w pelni dzialajacy program. Ja robiłem według tego opisu z jakiejs gry i jezyka japonskiego.http://gamecenter.pl/forum/index.php?showtopic=227835

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy macie jakiś sposób żeby przetłumaczyć z tego cokolwiek? Bo raczej niełatwo jest skopiować

> tekst i wrzucić do google translate? Aż tak dobrze władacie rosyjskim?

Jezyk rosyjski to tyle co ze szkoly i wakacji w Bulgarii. Program prosty po 30 minutach obczaisz . Masz wyswietlane dane w postaci wykresu widac jak sonda dziala taka fajna sinusoida.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy macie jakiś sposób żeby przetłumaczyć z tego cokolwiek? Bo raczej niełatwo jest skopiować

> tekst i wrzucić do google translate? Aż tak dobrze władacie rosyjskim?

Ja, co prawda rosyjskiego nigdy nie uczyłem się w szkole, ale badzro dawno temu samodzielnie nauczyłem się czytać cyrylicę. W momencie uruchomienia programu Chevrolet Explorer (czyli jakieś 25 lat póżniej) dowiedziłem się, do czego mi to potrzebne. hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> > Ja zakładki mam ze śmieciami. Jaki masz system? WIN XP sp2, w systemie w panelu ustawiasz

> rosyjski w 3 zakladkach komp zapyta czy instalowac pliki jezyka potwierdzasz z systemu nie z

> płyty. Komp robi restart paczujesz applocate program chevi explorer i masz w pelni dzialajacy

> program. Ja robiłem według tego opisu z jakiejs gry i jezyka

> japonskiego.http://gamecenter.pl/forum/index.php?showtopic=227835

Dzięki. Będę próbował, jak znowu będę miał wolną chwilę. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W momencie uruchomienia programu Chevrolet Explorer (czyli

> jakieś 25 lat póżniej) dowiedziłem się, do czego mi to potrzebne.

No ja niestety rosyjski ni w ząb, jakby ktoś z Was miał chwilę czasu kiedyś i mógł zrobić mały manual - wystarczyłoby tłumaczenie, jak odczytać tę cyrylicę po PL / ANG to byłbym (i myślę nie tylko ja) wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ja niestety rosyjski ni w ząb, jakby ktoś z Was miał chwilę czasu kiedyś i mógł zrobić mały

> manual - wystarczyłoby tłumaczenie, jak odczytać tę cyrylicę po PL / ANG to byłbym (i myślę

> nie tylko ja) wdzięczny.

Generalnie alfabet stosunkowo prosty, bo czerpie z łacińskiego i z greckiego.

To Ci powinno pomóc:

http://pl.wiktionary.org/wiki/Aneks:Transliteracja_j%C4%99zyka_rosyjskiego

To raz, a druga sprawa to rozumienie czytanych słów. Część jest podobna do naszych, ale inne "deko" się różnią. Dla przykładu datczik to czujnik, dvigatiel - silnik, naprjażjenije - napięcie, vozduch - powietrze, a vpusk to dolot. Ja też języka, jako takiego, nie znam, ale jakoś w ten sposób daję radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>WIN XP sp2, w systemie w panelu ustawiasz

> rosyjski w 3 zakladkach komp zapyta czy instalowac pliki jezyka potwierdzasz z systemu nie z

>płyty.

Jakbyś mógł mi jeszcze to dokładniej wytłumaczyć (zrzut ekranu z otwatymi zakładkami), w którym miejscu dokładnie ma być rosyjski ustawiony, to byłbym wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakbyś mógł mi jeszcze to dokładniej wytłumaczyć (zrzut ekranu z otwatymi zakładkami), w którym

> miejscu dokładnie ma być rosyjski ustawiony, to byłbym wdzięczny.

We wtorek podesle zrzuty na priva.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To Ci powinno pomóc:

> http://pl.wiktionary.org/wiki/Aneks:Transliteracja_j%C4%99zyka_rosyjskiego

> To raz, a druga sprawa to rozumienie czytanych słów. Część jest podobna do naszych, ale inne "deko"

> się różnią. Dla przykładu datczik to czujnik, dvigatiel - silnik, naprjażjenije - napięcie,

> vozduch - powietrze, a vpusk to dolot.

Ok, dzięki smile.gif będę próbować, jak tylko skończę magisterkę i okazałoby się, że znajdę jeszcze chwilę czasu. Może faktycznie coś się w ten sposób uda. Nigdy nie miałem rosyjskiego w szkole ani żadnej innej okazji by choć trochę liznąć ten język, więc kompletnie nie wiedziałem jak się do niego zabrać smile.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> Jak już połączysz się z sterownikiem (MR-140), to klikasz przycisk wskazany strzałką i dajesz

> "tak".

No właśnie tak myślałem ale ten przycisk jest nieaktywny jak jestem połączony...

dzięki - widzę, że u Ciebie aktywny jest, u mnie gada z ABS-em z poduchami już nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak już połączysz się z sterownikiem (MR-140), to klikasz przycisk wskazany strzałką i dajesz

> "tak".

no ok opanowałem podświetliło się więc wykonałem kasowanie, zgasł silnik i następne odpalenie było utrudnione. Odpalił ale zaplaił sie check, sprawdziłem kod i oznacza brak zaprogramowania korekty uzębienia. Ostatnia opcja to właśnie ta programowanie. Wiec slasowałem błąd i włączyłem programowanie na momet pokazło się okienko z jakimś przyciskiem i wrócił do ekranu głównego. Nie było potwierdzenia ani poleceń (w scan 100 slkaner prosi o wejście na 4000 obrotów). Niestety po wyłączniu stacyjki błąd znowu się pojawia więc programowanie nie przeszło prawidłowo. Próbowałen jeszcze z 10 razy na różne sposoby łącznie z szybkim naciskaniem przycisku w okienku zanim zniknie i kupa. Może kolega to sprawdzić - bardzo proszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Może kolega to sprawdzić - bardzo

> proszę.

U mnie wyskakiwało okienko z warunkami do przeprowadzenia tej operacji (było chyba m.in. o wyłączeniu klimatyzacji) i był wybór tak - nie. Z wiadomych powodów nie szedłem dalej. smile.gif A i jeszcze jedno, może to istotne, ale silnik wtedy miałem wyłączony.

A że tak się jeszcze spytam - z jakiego powodu chciałeś kasować adaptację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie wyskakiwało okienko z warunkami do przeprowadzenia tej operacji (było chyba m.in. o

> wyłączeniu klimatyzacji) i był wybór tak - nie. Z wiadomych powodów nie szedłem dalej. A i

> jeszcze jedno, może to istotne, ale silnik wtedy miałem wyłączony.

> A że tak się jeszcze spytam - z jakiego powodu chciałeś kasować adaptację?

Spadanie obrotów do 400 po wysperzęgleniu, korekta krótkoterminowa 0% długoterminowa 10% - winne złe pokrycie map w Stagu 4, silnik inaczej zachowywał sie na benzynie, a inaczej na gazie.

Szkoda ze kolega nie poszedł dalej ale jeśli by byłl kolega tak uprzejmy to poproszę te przetłumaczone warunki przed naciśnięciem "nie" może coś robie źle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spadanie obrotów do 400 po wysperzęgleniu, korekta krótkoterminowa 0% długoterminowa 10% - winne

> złe pokrycie map w Stagu 4, silnik inaczej zachowywał sie na benzynie, a inaczej na gazie.

Ale na dłuższą metę to i tak trzeba coś w LPG przynajmniej wyregulować. Jakie masz wtryskiwacze i ile przejechały?

> Szkoda ze kolega nie poszedł dalej

Zależy z jakiego punktu widzenia. Gdyby mi stało się to, co Tobie, nie byłbym raczej specjalnie szczęśliwy. smile.gif

>ale jeśli by byłl kolega tak uprzejmy to poproszę te

> przetłumaczone warunki przed naciśnięciem "nie" może coś robie źle...

Postaram się jutro znaleźć wolny czas bo z tą zmianą języków w Win XP jest trochę zabawy. Applocale niestety nie działa u mnie w 100% dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale na dłuższą metę to i tak trzeba coś w LPG przynajmniej wyregulować. Jakie masz wtryskiwacze i

> ile przejechały? 1

Już wyregulowałem; magic jet-y mają 30 tys ale były juz gumki zmieniane

> Zależy z jakiego punktu widzenia. Gdyby mi stało się to, co >Tobie, nie byłbym raczej specjalnie

> szczęśliwy.

E tam eksperymenty trzeba robić i już, wczoraj dałem aby zrobił i zapisał korektę i chyba w końcu sie udało bo błąd znikną i już dzisiaj nie występuje, co ciekawe zrobił to na wolnych obrotach czego scan 100 nie potrafi, ale nie wiem nadal dlaczego wcześniej mu nie wychodziło.

> Postaram się jutro znaleźć wolny czas bo z tą zmianą języków w Win XP jest trochę zabawy.

E tam 5 minut zmieniasz jezyk w dwóch zakładkach (klawiatury nie zmieniasz) ponowny restart i śmiga jak ta lala

> Applocale niestety nie działa u mnie w 100% dobrze.

u mnie tylko poduszek nie czyta..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Już wyregulowałem; magic jet-y mają 30 tys ale były juz gumki zmieniane

> E tam eksperymenty trzeba robić i już, wczoraj dałem aby zrobił i zapisał korektę i chyba w końcu

> sie udało bo błąd znikną i już dzisiaj nie występuje, co ciekawe zrobił to na wolnych obrotach

> czego scan 100 nie potrafi, ale nie wiem nadal dlaczego wcześniej mu nie wychodziło.

Ciężko wyczuć. Może miałeś np. klimę na "auto" ustawioną?

> E tam 5 minut zmieniasz jezyk w dwóch zakładkach (klawiatury nie zmieniasz) ponowny restart i śmiga

> jak ta lala

Tak, tylko u mnie komp jest dość ostro zaśmiecony i ten reset idzie dość długo.

> u mnie tylko poduszek nie czyta..

Nie mam obecnie czasu przekładać pinów w Vagu, ale kiedyś popróbuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciężko wyczuć. Może miałeś np. klimę na "auto" ustawioną?

Nie, wszystko wyłączyłem..

> Tak, tylko u mnie komp jest dość ostro zaśmiecony i ten reset idzie dość długo.

Ciekawe dlaczego tak jest, w mojej chybrydzie reset robi sie 0,5 sekundy

> Nie mam obecnie czasu przekładać pinów w Vagu, ale kiedyś popróbuję.

ok jak będziesz sie nudził to zobacz zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, wszystko wyłączyłem..

> Ciekawe dlaczego tak jest, w mojej chybrydzie reset robi sie 0,5 sekundy

> ok jak będziesz sie nudził to zobacz

Muszę sobie zrobić jakiś przełącznik linii K po różnych pinach. Czasami grzebię tym też przy fiatach, a tam wykorzystują jeszcze inne nóżki w gnieździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy później...

Odświeżam temat.

Koledzy u mnie program Chevrolet explorer po potraktowaniu go AppLocale i zmiany języka na Rosyjski (русский) oraz zmiany w Win 7 w panelu sterowania\ region i języki na Rosyjski (Rosja) nie wszystkie krzaki z programu mi znikają. W zał. zrzut ekranu.

Ponadto po podłączeniu do samochodu skomunikował się tylko z silnikiem, z ABS-em i poduchami nie. Jaki może być tego powód?

Chciałbym wymienić czujnik abs gdyż mam objawy takie jak z tego postu:

http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=285550656&page=0&fpart=2&vc=1

post-138977-14352516211039_thumb.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze pamiętam, to koniec końców wystarczy zmienić w odpowiednim miejscu język na rosyjski. Komputer uruchomi się po tej operacji z prawidłową obsługą cyrylicy. Nie używasz wtedy Applocale. Tak jest w XP - nie wiem, co w 7.

Co do komunikacji, to żeby poszły inne sterowniki niż ECM, musisz przepiąć linię K w fejsie na odpowiednią nóżkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O ile dobrze pamiętam, to koniec końców wystarczy zmienić w odpowiednim miejscu język na rosyjski.

> Komputer uruchomi się po tej operacji z prawidłową obsługą cyrylicy. Nie używasz wtedy

> Applocale. Tak jest w XP - nie wiem, co w 7.

> Co do komunikacji, to żeby poszły inne sterowniki niż ECM, musisz przepiąć linię K w fejsie na

> odpowiednią nóżkę.

Czyli w VAG-u z pinu 7 na ....?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.