Skocz do zawartości

Opinie i informacje o silniku 1.6 multijet diesel


SinSinSin

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie ,

od jakiegos czasu noszę sie zamiarem kupienia sobie dupowozu. Moje poczciwe Stilo po wymianie polosi , amorow przód , sprężyn wszystkich , sprzęgła , pieprzonego simmeringa wału korbowego - zostaje w rodzinie. Po wrzuceniu kasy w Stilo nie mam serca go sprzedawać .

Najpierw zakochałem się w Cromie. Dyskusja w rodzinie i zapadła decyzja , że będzie Croma FL.

Życie życiem ale po poszukiwaniach złapałem depreche - ceny z kosmosu , a jak dobra cena to z kolei sprzedający jakiś dziwny (np. gość mi wciskał kit ,że wlewa olej long life i wymienia go co 50tys km i raptem 2 razy go zmienial - auto ma 130 kkm nalotu, niby nie bite ale pół przodu było robione itp itd) . Stwierdziłem , że może porozglądam sie za Bravo.

I dlatego chciałem się Was zapytać o opinie o tym silniku 1.6 diesel. Który to common rail tam jest ? Wiem , że są wersje 105 i 120 (+ dpf) .

Jakie tam są wtryski? Piezo czy elektromagnesy ? i czy da sie ja naprawiać. Mam nadzieje ,że to również będzie tak udana jednostka jak 1.9 .

Czy ma jakies istotne wady? Pomijam standardowe bolączki jak turbo , egr , dwumas ,przepływke. Mam na myśli jakieś niespodzianki jak klapy wirowe czy coś podobnego .

Jak z trwałością ? znacie jakieś osoby co mają duże przebiegi i jak im to lata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż....to nadal nie zweryfikowana jednostka więc może byś tak dobrze jak z Multijet 1.9 ale i też źle jak w 2.0TDI (czego nikomu nie życzę).

A do tego ta przeklęta skrzynia 6 biegowa gdzie auto jeździ na niskich obrotach obciążając koło dwumasowe.... smile.gif

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na mobile.de było kiedyś bravo 1.6 120 DPF z nalotem 358 000km zlosnik.gif

a tak poważnie to silnik całkiem ok, ekonomiczny. na pewno do wywalenia EGR... ja mam dopiero 38 000 km więc nie będę miarodajny zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakbym trafil Bravo z 1.9 to tez byloby ok. W 150KM klapy wirowe ale jest to do ogarnięcia.

Silnik trwały , nie pekają głowice , jakieś tłoki sie nie wypalają itp smile.gif Generalnie jak fiat zrobi diesla to nie ma jakiś kłopotów wink.gif "W sumie 1.3 , 1.9 i 2.4 to super konstrukcje - trzeba tylko dbac o nie a jakas klęska nie powinna nadciągnąć " - słowa gościa gdzie robiłem zawieche w stilo. Niestety o 1.6 malo wiedział .

1.6 z 300kkm nalotu ? To chyba podważa gdzieś tu na forum napisaną informacje , że na szkoleniach aso mowiono że po 200kkm 1.6 to klozet i do kosza smile.gif

Na stronie cinsoftu widziałem Marea z jakims kosmicznym przebiegiem i jeszcze trzymała parametry + remap hehe Napawa to mnie optymizmem :

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> auto z 03.2008 i klap wirowych nie uswiadczy w 150tce

To sie nazywa dobry news zlosnik.gif !

Jestem za ekologią jesli działa i nie sprawia problemów a rozwiązania są trwałe smile.gif czyt. nie musze pompować w to kasy . Tym razem chyba eko schowano do szuflady w obawie przed reputacją firmy zlosnik.gif

EDIT: A jak to jest z usuwaniem DPF a ? Legal to jest ? Czy po prostu musi spełniać obowiązujące normy emisji niezależnie od tego czy ma dpf czy nie ma ? W polsce minimalną normą jest euro 2 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ten kto wie co to klapy wirowe taka informacje juz dawno posiada

Ja nie wiedziałem zlosnik.gif

Czyli wtryski na elektromagnesach smile.gif

Klap niet zlosnik.gif

Czyli można brać jakby mi sie trafił . W sobote idę na łowy w takim razie : ) może coś pooglądam Bravolotów : )

A DPF do ogarnięcia? - wiecie jak to z tym dpf em ? Jak z tym usuwaniem (legal nie legal ?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

>

> A do tego ta przeklęta skrzynia 6 biegowa gdzie auto jeździ na niskich obrotach

> Pozdr

Nasuwają mi się dwa pytania: przez kogo przeklęta i dlaczego auto ma z tego powodu jeździć na niskich obrotach?

Przeklęcie dotyczy tych obrotów czy skrzyni jako takiej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.