SinSinSin Napisano 5 Września 2011 Udostępnij Napisano 5 Września 2011 Witajcie , od jakiegos czasu noszę sie zamiarem kupienia sobie dupowozu. Moje poczciwe Stilo po wymianie polosi , amorow przód , sprężyn wszystkich , sprzęgła , pieprzonego simmeringa wału korbowego - zostaje w rodzinie. Po wrzuceniu kasy w Stilo nie mam serca go sprzedawać . Najpierw zakochałem się w Cromie. Dyskusja w rodzinie i zapadła decyzja , że będzie Croma FL. Życie życiem ale po poszukiwaniach złapałem depreche - ceny z kosmosu , a jak dobra cena to z kolei sprzedający jakiś dziwny (np. gość mi wciskał kit ,że wlewa olej long life i wymienia go co 50tys km i raptem 2 razy go zmienial - auto ma 130 kkm nalotu, niby nie bite ale pół przodu było robione itp itd) . Stwierdziłem , że może porozglądam sie za Bravo. I dlatego chciałem się Was zapytać o opinie o tym silniku 1.6 diesel. Który to common rail tam jest ? Wiem , że są wersje 105 i 120 (+ dpf) . Jakie tam są wtryski? Piezo czy elektromagnesy ? i czy da sie ja naprawiać. Mam nadzieje ,że to również będzie tak udana jednostka jak 1.9 . Czy ma jakies istotne wady? Pomijam standardowe bolączki jak turbo , egr , dwumas ,przepływke. Mam na myśli jakieś niespodzianki jak klapy wirowe czy coś podobnego . Jak z trwałością ? znacie jakieś osoby co mają duże przebiegi i jak im to lata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luteczek Napisano 5 Września 2011 Udostępnij Napisano 5 Września 2011 No cóż....to nadal nie zweryfikowana jednostka więc może byś tak dobrze jak z Multijet 1.9 ale i też źle jak w 2.0TDI (czego nikomu nie życzę). A do tego ta przeklęta skrzynia 6 biegowa gdzie auto jeździ na niskich obrotach obciążając koło dwumasowe.... Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 6 Września 2011 Udostępnij Napisano 6 Września 2011 na mobile.de było kiedyś bravo 1.6 120 DPF z nalotem 358 000km a tak poważnie to silnik całkiem ok, ekonomiczny. na pewno do wywalenia EGR... ja mam dopiero 38 000 km więc nie będę miarodajny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SinSinSin Napisano 6 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 6 Września 2011 jakbym trafil Bravo z 1.9 to tez byloby ok. W 150KM klapy wirowe ale jest to do ogarnięcia. Silnik trwały , nie pekają głowice , jakieś tłoki sie nie wypalają itp Generalnie jak fiat zrobi diesla to nie ma jakiś kłopotów "W sumie 1.3 , 1.9 i 2.4 to super konstrukcje - trzeba tylko dbac o nie a jakas klęska nie powinna nadciągnąć " - słowa gościa gdzie robiłem zawieche w stilo. Niestety o 1.6 malo wiedział . 1.6 z 300kkm nalotu ? To chyba podważa gdzieś tu na forum napisaną informacje , że na szkoleniach aso mowiono że po 200kkm 1.6 to klozet i do kosza Na stronie cinsoftu widziałem Marea z jakims kosmicznym przebiegiem i jeszcze trzymała parametry + remap hehe Napawa to mnie optymizmem : Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 6 Września 2011 Udostępnij Napisano 6 Września 2011 >W 150KM klapy wirowe ale jest to do ogarnięcia auto z 03.2008 i klap wirowych nie uswiadczy w 150tce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SinSinSin Napisano 6 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 6 Września 2011 > auto z 03.2008 i klap wirowych nie uswiadczy w 150tce To sie nazywa dobry news ! Jestem za ekologią jesli działa i nie sprawia problemów a rozwiązania są trwałe czyt. nie musze pompować w to kasy . Tym razem chyba eko schowano do szuflady w obawie przed reputacją firmy EDIT: A jak to jest z usuwaniem DPF a ? Legal to jest ? Czy po prostu musi spełniać obowiązujące normy emisji niezależnie od tego czy ma dpf czy nie ma ? W polsce minimalną normą jest euro 2 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bullseye Napisano 6 Września 2011 Udostępnij Napisano 6 Września 2011 > auto z 03.2008 i klap wirowych nie uswiadczy w 150tce Mój 06.2007 i również bez klap. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luteczek Napisano 7 Września 2011 Udostępnij Napisano 7 Września 2011 > auto z 03.2008 i klap wirowych nie uswiadczy w 150tce W 120 też.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 7 Września 2011 Udostępnij Napisano 7 Września 2011 > W 120 też.... to super bo w 120tce nigdy nie bylo.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luteczek Napisano 7 Września 2011 Udostępnij Napisano 7 Września 2011 > to super bo w 120tce nigdy nie bylo.... O to chodzi, o to chodzi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 7 Września 2011 Udostępnij Napisano 7 Września 2011 > O to chodzi, o to chodzi... nie wiem jaki jest sens pisac ze 120tka nie ma gdyz nigdy nie miala? jak dla mnie to spamisz chopaku i tyle, poruszony temat klap nie tyczyl sie motora 8v Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luteczek Napisano 7 Września 2011 Udostępnij Napisano 7 Września 2011 > nie wiem jaki jest sens pisac ze 120tka nie ma gdyz nigdy nie miala? jak dla mnie to spamisz > chopaku i tyle, poruszony temat klap nie tyczyl sie motora 8v Nie wszyscy wiedzą więc informacja może się przydać. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 7 Września 2011 Udostępnij Napisano 7 Września 2011 > To sie nazywa dobry news ! wtryski elektrom. czyli zasada taka sama jak w 1.9 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 7 Września 2011 Udostępnij Napisano 7 Września 2011 > Nie wszyscy wiedzą więc informacja może się przydać. > Pozdrawiam ten kto wie co to klapy wirowe taka informacje juz dawno posiada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SinSinSin Napisano 7 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 7 Września 2011 > ten kto wie co to klapy wirowe taka informacje juz dawno posiada Ja nie wiedziałem Czyli wtryski na elektromagnesach Klap niet Czyli można brać jakby mi sie trafił . W sobote idę na łowy w takim razie : ) może coś pooglądam Bravolotów : ) A DPF do ogarnięcia? - wiecie jak to z tym dpf em ? Jak z tym usuwaniem (legal nie legal ?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 7 Września 2011 Udostępnij Napisano 7 Września 2011 > A DPF do ogarnięcia? - wiecie jak to z tym dpf em ? Jak z tym usuwaniem (legal nie legal ?) dpf to nie problem.. a reszte pytania odpowiedz sobie sam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SinSinSin Napisano 7 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 7 Września 2011 > dpf to nie problem.. a reszte pytania odpowiedz sobie sam bo sie naczytałem jakiś pierdół na urlopie w Auto Szmacie ... Jak będzie problem to sie pomyśli Dzięki za odpowiedzi. Z tego co widze nie ma co sie bać 1.6 diesla Pozdr! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SinSinSin Napisano 10 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2011 Znalazłem taki artykuł . Widze , że źródło to FAP ale i tak miło poczytać www.autoflesz.pl/artykuly/1760,Fiat_krotka_historia_silnika_Diesla.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbik1967 Napisano 23 Września 2011 Udostępnij Napisano 23 Września 2011 > > A do tego ta przeklęta skrzynia 6 biegowa gdzie auto jeździ na niskich obrotach > Pozdr Nasuwają mi się dwa pytania: przez kogo przeklęta i dlaczego auto ma z tego powodu jeździć na niskich obrotach? Przeklęcie dotyczy tych obrotów czy skrzyni jako takiej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.