Skocz do zawartości

Wymiana łożyska w sprężarce...


pp505

Rekomendowane odpowiedzi

... bez demontażu sprężarki jest możliwe? przerabiał to ktoś? bo coraz głośniej chodzi mi sprężarka klimatyzacji, ale nie chciałbym ponownie w tym roku rozszczelnić układu więc chciałbym to spróbować zrobić na aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ratuuunku...

> Sąsiad.... klikaj i do ZTS kuknij

> myślę, że bez dwóch dodatkowych nadgarstków w każdej ręce ciężko bardzo będzie....

Czytałem tego manuala ale chodzi mi dokładnie o wymianę bez demontażu, kiedyś na necie o tym czytałem, ale nie pamiętam gdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Jednak poddałem się co do naprawy łożyska na aucie i sprężarka już jest wymontowana z samochodu. Puki co nie rozkręciłem jej jeszcze tylko leży w garażu i mam do Was jeszcze jedno pytanie, ponieważ w manualu padło stwierdzenie, że łożysko huczy tylko jak jest klima wyłączona. A u mnie jak była wyłączona to było słuchać delikatne huczenie, a po włączeniu klimatyzacji huczenie stawało się bardzo głośne dlatego pomyślałem, że to może nie jest wina łożyska? co wy na to?

Po demontażu stwierdziłem też lekki luz na kole pasowym sprężarki co by jednak wskazywało na padnięte łożysko no i podczas zakręcenia kołem słychać szmery.

No i jakby ktoś kiedyś szukał łożyska to i na allegro idzie takie znaleźć. Narazie nie zamawiałem ponieważ mam wątpliwości takie jak powyżej napisałem, że może sprężarka już jest na wykończeniu, a nie łożysko.

http://allegro.pl/lozysko-audi-mercedes-toyota-35x52x12-denso-i1867040279.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no skoro na wylaczonej sprezarce juz masz odglosy to tymbardziej na obciazonej(wlaczonej) bedzie

> slychac...

> chyba ze jeszcze spie

Cytat z manuala ArekWolf:

Quote:

2. Uruchamiamy silnik z założonym paskiem. Uruchamiamy klimatyzację, gdy pisk ustaje lub cichnie - winne jest te same łożysko. Podczas gdy klimatyzacja jest wyłączona pracuje jedynie koło pasowe, pod włączeniu klimy do koła pasowego dociskane jest sprzęgło za pomocą elektromagnesu które wraz z kołem pasowym obraca ośkę napędu sprężarki. Felerne łożysko pracuje zatem w każdej chwili bez znaczenia czy klimatyzacja działa lub nie.


A tu następny cytat z drugiego manuala

Quote:

Określenie faktu, że to akurat jest własnie łożysko sprężarki a nie

jakaś rolka napinająca nie jest trudne - wystarczy na włączonym silniku na postoju włączyć klimę -

jeśli huczenie ustaje to znaczy właśnie, że uszkodzone jest to łożysko (gdy sprężarka pracuje owe

łozysko też nie pracuje i dlatego nie huczy).


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawle, łożysko które w naszych sprężarkach sprawia problemy to łożysko na którym osadzone jest całe koło pasowe sprężarki klimatyzacji. Działa ono niezależnie od tego czy klimatyzacja chodzi ( z dociśniętym sprzęgłem obracając oś sprężarki ) czy pozostaje w spoczynku ( obraca się tylko koło pasowe sprężarki ).

Problemy mogą tutaj być różnego pokroju, jednym szumi gdy klima jest wyłączona, innym zaś przy włączonej, reguły na to nie ma a różnice wynikają ze sposobu zużycia łożyska który może hałasować mniej przy większym obciążeniu lub odwrotnie.

Stwierdzenie że łożysko nie pracuje w drugim manualu gdy klima jest włączona, jest niemożliwe do wykonania smile.gif

Najtańszym sposobem uzdrowienia sprężarki to wymiana tego łożyska ( można go nawet zdjąć z powrotem i odsprzedać jeśli okaże się że to nie ono było problemem ).

Jeśli luz występuje na osi to tutaj bardzo podobna sytuacja wygląda jak z turbiną luz poprzeczny kwalifikuje sprężarkę do wymiany bądź regeneracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak może pracować łożysko koła pasowego jak koło jest zesprzęglone z osią sprężarki? Przecież

> obraca się wtedy całość na ułożyskowaniu sprężarki.

Nie bardzo zrozumiałem kolegę wink.gif

Pracująca sprężarka klimatyzacji obraca swoją oś poprzez ruch koła pasowego z dociśniętym sprzęgłem za pomocą elektromagnesu. Łożysko o którym mówimy pracuje zarówno w czasie pracy układu jak i spoczynku. Gdy klimatyzacja nie jest załączona koło pasowe się obraca przez napęd paska wielorowkowego a sprzęgło wraz z osią stoi. Załączenie sprężarki powoduje docisk sprzęgła do koła pasowego i obrót osi.

Może ja czegoś nie rozumiem, więc prosze barber wyjaśnij mi w którym momencie łożysko koła sprężarki które osadzone jest na czpieniu obudowy nie pracuje?

sprezarka_lozysko.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak może pracować łożysko koła pasowego jak koło jest zesprzęglone z osią sprężarki? Przecież

> obraca się wtedy całość na ułożyskowaniu sprężarki.

Łożyska pracują przenosząc siły statyczne/nie ma różnicy obrotów pierścieni/ jak i w ruchu /różnica obrotów pierścieni/.

Omawiane łożysko pracuje nawet przy zgaszonym silniku /przenosi napięcie paska /.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak może pracować łożysko koła pasowego jak koło jest zesprzęglone z osią sprężarki? Przecież

> obraca się wtedy całość na ułożyskowaniu sprężarki.

oczywiście,że tak przy pracującej sprężarce uszkodzone łożysko nie będzie słyszalne bo pracuje razem z wałkiem sprężarki cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oczywiście,że tak przy pracującej sprężarce uszkodzone łożysko nie będzie słyszalne bo pracuje

> razem z wałkiem sprężarki

W moim przypadku uszkodzone łożysko było słyszalne w całym zakresie obrotów silnika, wyłączenie, włączenie sprężarki zmieniało jedynie amplitudę tych dźwięków. Wymiana łożyska wyeliminowała problem całkowicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W moim przypadku uszkodzone łożysko było słyszalne w całym zakresie obrotów silnika, wyłączenie,

> włączenie sprężarki zmieniało jedynie amplitudę tych dźwięków. Wymiana łożyska wyeliminowała

> problem całkowicie.

Przy włączonej sprężarce i sprawnym sprzęgle wspomniane łożysko nie ma prawa wydawać żadnych dźwięków.

Pomińmy siły odśrodkowe działające na kulki ,bo doktoratu z tego tematu nie chcę robić.

Czy uszkodzone łożysko przwożone w pudełku hałasuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy włączonej sprężarce i sprawnym sprzęgle wspomniane łożysko nie ma prawa wydawać żadnych

> dźwięków.

> Pomińmy siły odśrodkowe działające na kulki ,bo doktoratu z tego tematu nie chcę robić.

> Czy uszkodzone łożysko przwożone w pudełku hałasuje?

Stare łożysko luzem wydaje podczas ruchu chrobot i przesuwa się bardzo luźno. Nie mam zamiaru podważać tutaj tego czy łożysko ma prawo hałasować podczas pracy czy nie i jakie są tego prawa. Mówię jedynie jak było w moim przypadku i co uleczyło moją dolegliwość.

stare_lozysko.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem już łożysko i po założeniu paska cisza. Więc wnioskuje, że łożysko było winne. Jeszcze tylko napełnić układ czynnikiem muszę. Stare łożysko ciężko się kręciło i miało lekki luz. Koszt łożyska 44zł no i czynnik będzie kosztować 90zł czyli nie całe 150zł. za całą imprezę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

001.gif

Czyli 3 razy taniej niż u mnie w Opolu chcieli w warsztacie. Moje łożysko akurat kosztowało więcej bo 70, widocznie wtedy takie były ceny. No to masz spokój na dobre kilka lat, niestety ta jednorzędówka w takich sprężarkach nie bardzo się sprawdza i prędzej czy później siądzie ponownie. Na dobrą sprawę łożyska te wymienić będzie musiał każdy użytkownik STILO prędzej czy później. Jak poradziłeś sobie ze śrubą centralną ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak poradziłeś sobie ze śrubą centralną ?

Dorobiłem klucz, dociąłem starą śrubę na kształt tego bolca i trochę siły i poszło. Myślę, że spokojnie można to zrobić na aucie i w przyszłości jak mnie jeszcze raz to spotka to tak to spróbuje zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy później...

> Witam mam pytanie tyczące się tematu , ile przejadę autem

> bez sprężarki ( czyli paska na alternatorze ) i czy będę miał

> wtedy wspomaganie .

Kup sobie za parenaście złotych krótszy pasek z ominięciem sprężarki. Poszukaj w moich postach odnośnie sprężarki jaki to pasek, wszystko podałem. Jeśli go ściągniesz całkowicie i zechcesz jechać wspomagania nie będzie. Kiedy podczas jazdy jeszcze da się jechać to już przy większych skrętach niestety stopień oporu kierownicy jest spory, o manewrowaniu już nawet nie wspominam...

Akumulator może nie dać rady na dłuższych trasach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Panowie,

pomożecie z diagnozą wyjącej sprężarki klimatyzacji we Fiacie Croma?

Gdy jest włączona to słychać w kabinie jednostajne buczenie (czasem mocniej a czasem słabiej). Oczywiście przy niższych prędkościach słychać bardziej. Buczenie ustaje po paru sekundach od całkowitego zatrzymania auta (np. dojazd do świateł) i pojawia się znowu podczas jazdy. Na pewno związane jest to ze sprężarką bo po jej wyłączeniu przyciskiem na konsoli ustaje po paru sekundach. Na postoju nie da się tego sprawdzić bo jest cicho gdy auto stoi.

Co to może być? Pewnie nie łożysko na kole pasowym bo byłoby słychać cały czas, prawda?

BTW klima działa (chłodzi) choć teraz ciężko to sprawdzić. Co prawda jakoś skutecznością nie powalała w lecie ale działa (mniej wydajna niż w poprzednim aucie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozliwe jest ze nie pada ci lozysko tylko buczy bo nie masz czynnika chlodzacego w ukladzie, aczkolwiek musialbys to sprawdzic w jakiejs stacji z obsluga klimy, na poniar, dobrze jest tez kolego przeleciec uklad czy czasem gdzies nieszczelnosaci widac typu zapocenia olejem z klimatyzacji na rurkach laczeniach itp. lozysko uwalone to charakterystyczne chrobotanie, nie bardzo buczy,

u mnie w stilo jak czynnnika bylo bardzo malo w lecie gdy wlaczalem klime sprezarka buczala jak glupia , dopiero dobicie zadzialalo jak reka odjal grinser006.gif

sproboj najpierw dobic, jezeli nie to i tak czynnik beda spuszczac przy wymiane lozyska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Normalnie jaja. Okazało się, że w układzie było 363 g czynnika czyli połowa tego co powinno być. Po

> uzupełnieniu sprężarka przestała wyć. Dzięki za pomysł!

20.GIF jakbys podpial pod komp, to by wyskoczyl blad czujnika cisnienia klimy grinser006.gif wtedy bys na bank wiedzial odrazu co jest kaman grinser006.gif czasem warto zaopatrzyc sie w kabelek smile.gif

szerokosci 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam kabel i dość regularnie sprawdzam co się dzieje. Ostatni raz w zeszłym tygodniu i błędu w

> klimie nie było

moze byc tez tak ze prog zalaczenia bledu przez body bedzie o wiele nizszy niz panuje cisniene w ukladzie:/

dlatego nie wywala bledu lub przypadek TTTM?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.