pp505 Napisano 8 Września 2011 Udostępnij Napisano 8 Września 2011 ... bez demontażu sprężarki jest możliwe? przerabiał to ktoś? bo coraz głośniej chodzi mi sprężarka klimatyzacji, ale nie chciałbym ponownie w tym roku rozszczelnić układu więc chciałbym to spróbować zrobić na aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 8 Września 2011 Udostępnij Napisano 8 Września 2011 Ratuuunku... Sąsiad.... klikaj i do ZTS kuknij myślę, że bez dwóch dodatkowych nadgarstków w każdej ręce ciężko bardzo będzie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pp505 Napisano 8 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 8 Września 2011 > Ratuuunku... > Sąsiad.... klikaj i do ZTS kuknij > myślę, że bez dwóch dodatkowych nadgarstków w każdej ręce ciężko bardzo będzie.... Czytałem tego manuala ale chodzi mi dokładnie o wymianę bez demontażu, kiedyś na necie o tym czytałem, ale nie pamiętam gdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sacrum Napisano 8 Września 2011 Udostępnij Napisano 8 Września 2011 > Czytałem tego manuala ale chodzi mi dokładnie o wymianę bez demontażu, kiedyś na necie o tym > czytałem, ale nie pamiętam gdzie. Mówisz = masz KLYK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pp505 Napisano 18 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2011 Jednak poddałem się co do naprawy łożyska na aucie i sprężarka już jest wymontowana z samochodu. Puki co nie rozkręciłem jej jeszcze tylko leży w garażu i mam do Was jeszcze jedno pytanie, ponieważ w manualu padło stwierdzenie, że łożysko huczy tylko jak jest klima wyłączona. A u mnie jak była wyłączona to było słuchać delikatne huczenie, a po włączeniu klimatyzacji huczenie stawało się bardzo głośne dlatego pomyślałem, że to może nie jest wina łożyska? co wy na to? Po demontażu stwierdziłem też lekki luz na kole pasowym sprężarki co by jednak wskazywało na padnięte łożysko no i podczas zakręcenia kołem słychać szmery. No i jakby ktoś kiedyś szukał łożyska to i na allegro idzie takie znaleźć. Narazie nie zamawiałem ponieważ mam wątpliwości takie jak powyżej napisałem, że może sprężarka już jest na wykończeniu, a nie łożysko. http://allegro.pl/lozysko-audi-mercedes-toyota-35x52x12-denso-i1867040279.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 18 Października 2011 Udostępnij Napisano 18 Października 2011 no skoro na wylaczonej sprezarce juz masz odglosy to tymbardziej na obciazonej(wlaczonej) bedzie slychac... chyba ze jeszcze spie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pp505 Napisano 18 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2011 > no skoro na wylaczonej sprezarce juz masz odglosy to tymbardziej na obciazonej(wlaczonej) bedzie > slychac... > chyba ze jeszcze spie Cytat z manuala ArekWolf: Quote: 2. Uruchamiamy silnik z założonym paskiem. Uruchamiamy klimatyzację, gdy pisk ustaje lub cichnie - winne jest te same łożysko. Podczas gdy klimatyzacja jest wyłączona pracuje jedynie koło pasowe, pod włączeniu klimy do koła pasowego dociskane jest sprzęgło za pomocą elektromagnesu które wraz z kołem pasowym obraca ośkę napędu sprężarki. Felerne łożysko pracuje zatem w każdej chwili bez znaczenia czy klimatyzacja działa lub nie. A tu następny cytat z drugiego manuala Quote: Określenie faktu, że to akurat jest własnie łożysko sprężarki a nie jakaś rolka napinająca nie jest trudne - wystarczy na włączonym silniku na postoju włączyć klimę - jeśli huczenie ustaje to znaczy właśnie, że uszkodzone jest to łożysko (gdy sprężarka pracuje owe łozysko też nie pracuje i dlatego nie huczy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekWolf Napisano 18 Października 2011 Udostępnij Napisano 18 Października 2011 Pawle, łożysko które w naszych sprężarkach sprawia problemy to łożysko na którym osadzone jest całe koło pasowe sprężarki klimatyzacji. Działa ono niezależnie od tego czy klimatyzacja chodzi ( z dociśniętym sprzęgłem obracając oś sprężarki ) czy pozostaje w spoczynku ( obraca się tylko koło pasowe sprężarki ). Problemy mogą tutaj być różnego pokroju, jednym szumi gdy klima jest wyłączona, innym zaś przy włączonej, reguły na to nie ma a różnice wynikają ze sposobu zużycia łożyska który może hałasować mniej przy większym obciążeniu lub odwrotnie. Stwierdzenie że łożysko nie pracuje w drugim manualu gdy klima jest włączona, jest niemożliwe do wykonania Najtańszym sposobem uzdrowienia sprężarki to wymiana tego łożyska ( można go nawet zdjąć z powrotem i odsprzedać jeśli okaże się że to nie ono było problemem ). Jeśli luz występuje na osi to tutaj bardzo podobna sytuacja wygląda jak z turbiną luz poprzeczny kwalifikuje sprężarkę do wymiany bądź regeneracji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 18 Października 2011 Udostępnij Napisano 18 Października 2011 Jak może pracować łożysko koła pasowego jak koło jest zesprzęglone z osią sprężarki? Przecież obraca się wtedy całość na ułożyskowaniu sprężarki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pp505 Napisano 18 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2011 Dobra łożysko zamówione. Jak dotrze do mnie to wprasuje i montaż no i test. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekWolf Napisano 19 Października 2011 Udostępnij Napisano 19 Października 2011 > Jak może pracować łożysko koła pasowego jak koło jest zesprzęglone z osią sprężarki? Przecież > obraca się wtedy całość na ułożyskowaniu sprężarki. Nie bardzo zrozumiałem kolegę Pracująca sprężarka klimatyzacji obraca swoją oś poprzez ruch koła pasowego z dociśniętym sprzęgłem za pomocą elektromagnesu. Łożysko o którym mówimy pracuje zarówno w czasie pracy układu jak i spoczynku. Gdy klimatyzacja nie jest załączona koło pasowe się obraca przez napęd paska wielorowkowego a sprzęgło wraz z osią stoi. Załączenie sprężarki powoduje docisk sprzęgła do koła pasowego i obrót osi. Może ja czegoś nie rozumiem, więc prosze barber wyjaśnij mi w którym momencie łożysko koła sprężarki które osadzone jest na czpieniu obudowy nie pracuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekWolf Napisano 19 Października 2011 Udostępnij Napisano 19 Października 2011 > Dobra łożysko zamówione. Jak dotrze do mnie to wprasuje i montaż no i test. Podaj proszę źródło gdzie zamawiałeś lub ew. wymiary łożyska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 19 Października 2011 Udostępnij Napisano 19 Października 2011 > Jak może pracować łożysko koła pasowego jak koło jest zesprzęglone z osią sprężarki? Przecież > obraca się wtedy całość na ułożyskowaniu sprężarki. Łożyska pracują przenosząc siły statyczne/nie ma różnicy obrotów pierścieni/ jak i w ruchu /różnica obrotów pierścieni/. Omawiane łożysko pracuje nawet przy zgaszonym silniku /przenosi napięcie paska /. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pp505 Napisano 19 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 19 Października 2011 > Podaj proszę źródło gdzie zamawiałeś lub ew. wymiary łożyska. Wyżej już podawałem: http://allegro.pl/lozysko-audi-mercedes-toyota-35x52x12-denso-i1867040279.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 19 Października 2011 Udostępnij Napisano 19 Października 2011 > Omawiane łożysko pracuje nawet przy zgaszonym silniku /przenosi napięcie paska /. Ja zawsze myślałem że łożysko pracuje tylko w ruchu obrotowym, do czego zostało wymyślone . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pp505 Napisano 26 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 26 Października 2011 Łożysko dotarło i próbowałem dziś wymienić je lecz poległem przy wykręceniu sprzęgła sprężarki doradzi ktoś jak najlepiej to odkręcić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Saigon Napisano 27 Października 2011 Udostępnij Napisano 27 Października 2011 > Jak może pracować łożysko koła pasowego jak koło jest zesprzęglone z osią sprężarki? Przecież > obraca się wtedy całość na ułożyskowaniu sprężarki. oczywiście,że tak przy pracującej sprężarce uszkodzone łożysko nie będzie słyszalne bo pracuje razem z wałkiem sprężarki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekWolf Napisano 27 Października 2011 Udostępnij Napisano 27 Października 2011 > Łożysko dotarło i próbowałem dziś wymienić je lecz poległem przy wykręceniu sprzęgła sprężarki > doradzi ktoś jak najlepiej to odkręcić? Specjalnym kluczem o którym pisałem w moim poradniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekWolf Napisano 27 Października 2011 Udostępnij Napisano 27 Października 2011 > oczywiście,że tak przy pracującej sprężarce uszkodzone łożysko nie będzie słyszalne bo pracuje > razem z wałkiem sprężarki W moim przypadku uszkodzone łożysko było słyszalne w całym zakresie obrotów silnika, wyłączenie, włączenie sprężarki zmieniało jedynie amplitudę tych dźwięków. Wymiana łożyska wyeliminowała problem całkowicie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 27 Października 2011 Udostępnij Napisano 27 Października 2011 > W moim przypadku uszkodzone łożysko było słyszalne w całym zakresie obrotów silnika, wyłączenie, > włączenie sprężarki zmieniało jedynie amplitudę tych dźwięków. Wymiana łożyska wyeliminowała > problem całkowicie. Przy włączonej sprężarce i sprawnym sprzęgle wspomniane łożysko nie ma prawa wydawać żadnych dźwięków. Pomińmy siły odśrodkowe działające na kulki ,bo doktoratu z tego tematu nie chcę robić. Czy uszkodzone łożysko przwożone w pudełku hałasuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekWolf Napisano 27 Października 2011 Udostępnij Napisano 27 Października 2011 > Przy włączonej sprężarce i sprawnym sprzęgle wspomniane łożysko nie ma prawa wydawać żadnych > dźwięków. > Pomińmy siły odśrodkowe działające na kulki ,bo doktoratu z tego tematu nie chcę robić. > Czy uszkodzone łożysko przwożone w pudełku hałasuje? Stare łożysko luzem wydaje podczas ruchu chrobot i przesuwa się bardzo luźno. Nie mam zamiaru podważać tutaj tego czy łożysko ma prawo hałasować podczas pracy czy nie i jakie są tego prawa. Mówię jedynie jak było w moim przypadku i co uleczyło moją dolegliwość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 27 Października 2011 Udostępnij Napisano 27 Października 2011 > Mówię jedynie jak było w moim przypadku i co uleczyło moją dolegliwość. Przemyślałem to zjawisko. Jest to możliwe jeżeli łożysko ma luz i koło pasowe miało odchyłkę, że tak powiem "fajtało" na boki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekWolf Napisano 27 Października 2011 Udostępnij Napisano 27 Października 2011 > Przemyślałem to zjawisko. Jest to możliwe jeżeli łożysko ma luz i koło pasowe miało odchyłkę, że > tak powiem "fajtało" na boki. Łożysko luzów poprzecznych nie miało, co za tym idzie koło nie latało na boki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pp505 Napisano 31 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 31 Października 2011 Wymieniłem już łożysko i po założeniu paska cisza. Więc wnioskuje, że łożysko było winne. Jeszcze tylko napełnić układ czynnikiem muszę. Stare łożysko ciężko się kręciło i miało lekki luz. Koszt łożyska 44zł no i czynnik będzie kosztować 90zł czyli nie całe 150zł. za całą imprezę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekWolf Napisano 1 Listopada 2011 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2011 Czyli 3 razy taniej niż u mnie w Opolu chcieli w warsztacie. Moje łożysko akurat kosztowało więcej bo 70, widocznie wtedy takie były ceny. No to masz spokój na dobre kilka lat, niestety ta jednorzędówka w takich sprężarkach nie bardzo się sprawdza i prędzej czy później siądzie ponownie. Na dobrą sprawę łożyska te wymienić będzie musiał każdy użytkownik STILO prędzej czy później. Jak poradziłeś sobie ze śrubą centralną ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pp505 Napisano 1 Listopada 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Listopada 2011 > Jak poradziłeś sobie ze śrubą centralną ? Dorobiłem klucz, dociąłem starą śrubę na kształt tego bolca i trochę siły i poszło. Myślę, że spokojnie można to zrobić na aucie i w przyszłości jak mnie jeszcze raz to spotka to tak to spróbuje zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubapies Napisano 13 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2012 Witam mam pytanie tyczące się tematu , ile przejadę autem bez sprężarki ( czyli paska na alternatorze ) i czy będę miał wtedy wspomaganie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekWolf Napisano 13 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2012 > Witam mam pytanie tyczące się tematu , ile przejadę autem > bez sprężarki ( czyli paska na alternatorze ) i czy będę miał > wtedy wspomaganie . Kup sobie za parenaście złotych krótszy pasek z ominięciem sprężarki. Poszukaj w moich postach odnośnie sprężarki jaki to pasek, wszystko podałem. Jeśli go ściągniesz całkowicie i zechcesz jechać wspomagania nie będzie. Kiedy podczas jazdy jeszcze da się jechać to już przy większych skrętach niestety stopień oporu kierownicy jest spory, o manewrowaniu już nawet nie wspominam... Akumulator może nie dać rady na dłuższych trasach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BenY21 Napisano 21 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2012 > Kup sobie za parenaście złotych krótszy pasek z ominięciem sprężarki. Polecam to opcje dla kogos kto nie ma kiedy/za co naprawic sprezarki - ja śmigałem pare tyg z krótszym paskiem az do urlopu w PL ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciekpt Napisano 10 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2015 Panowie, pomożecie z diagnozą wyjącej sprężarki klimatyzacji we Fiacie Croma? Gdy jest włączona to słychać w kabinie jednostajne buczenie (czasem mocniej a czasem słabiej). Oczywiście przy niższych prędkościach słychać bardziej. Buczenie ustaje po paru sekundach od całkowitego zatrzymania auta (np. dojazd do świateł) i pojawia się znowu podczas jazdy. Na pewno związane jest to ze sprężarką bo po jej wyłączeniu przyciskiem na konsoli ustaje po paru sekundach. Na postoju nie da się tego sprawdzić bo jest cicho gdy auto stoi. Co to może być? Pewnie nie łożysko na kole pasowym bo byłoby słychać cały czas, prawda? BTW klima działa (chłodzi) choć teraz ciężko to sprawdzić. Co prawda jakoś skutecznością nie powalała w lecie ale działa (mniej wydajna niż w poprzednim aucie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 10 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2015 mozliwe jest ze nie pada ci lozysko tylko buczy bo nie masz czynnika chlodzacego w ukladzie, aczkolwiek musialbys to sprawdzic w jakiejs stacji z obsluga klimy, na poniar, dobrze jest tez kolego przeleciec uklad czy czasem gdzies nieszczelnosaci widac typu zapocenia olejem z klimatyzacji na rurkach laczeniach itp. lozysko uwalone to charakterystyczne chrobotanie, nie bardzo buczy, u mnie w stilo jak czynnnika bylo bardzo malo w lecie gdy wlaczalem klime sprezarka buczala jak glupia , dopiero dobicie zadzialalo jak reka odjal sproboj najpierw dobic, jezeli nie to i tak czynnik beda spuszczac przy wymiane lozyska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciekpt Napisano 11 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 Normalnie jaja. Okazało się, że w układzie było 363 g czynnika czyli połowa tego co powinno być. Po uzupełnieniu sprężarka przestała wyć. Dzięki za pomysł! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 11 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 > Normalnie jaja. Okazało się, że w układzie było 363 g czynnika czyli połowa tego co powinno być. Po > uzupełnieniu sprężarka przestała wyć. Dzięki za pomysł! jakbys podpial pod komp, to by wyskoczyl blad czujnika cisnienia klimy wtedy bys na bank wiedzial odrazu co jest kaman czasem warto zaopatrzyc sie w kabelek szerokosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciekpt Napisano 12 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2015 Mam kabel i dość regularnie sprawdzam co się dzieje. Ostatni raz w zeszłym tygodniu i błędu w klimie nie było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 12 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2015 > Mam kabel i dość regularnie sprawdzam co się dzieje. Ostatni raz w zeszłym tygodniu i błędu w > klimie nie było moze byc tez tak ze prog zalaczenia bledu przez body bedzie o wiele nizszy niz panuje cisniene w ukladzie:/ dlatego nie wywala bledu lub przypadek TTTM? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.