iopi Napisano 25 Września 2011 Udostępnij Napisano 25 Września 2011 Autko gaśnie, lub zaczyna szarpać, da się odpalić, ale nie za każdym razem. Gdy auto gaśnie słychać pracujący przekaźnik (cykanie) chyba przekaźnik pompy paliwa, prawe nadkole wewnątrz auta. Przy odpalaniu również ma podobne zachowanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 25 Września 2011 Udostępnij Napisano 25 Września 2011 Wyjmij przekaźnik i zmostkuj kabelki w jego gnieździe. Jak się poprawi to masz winnego. Jeśli cyka więcej niż raz to już jest podejrzany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iopi Napisano 25 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 25 Września 2011 > Wyjmij przekaźnik i zmostkuj kabelki w jego gnieździe. Jak się poprawi to masz winnego. > Jeśli cyka więcej niż raz to już jest podejrzany. Się troszkę naczytałem o temacie na googlach, i mam pewna rozbieżność auto ma silnik 1,6 16v z 96 r. posiada komputer i sterownik pompy paliwa ? na aukcjach widzę do tego modelu zarówno sterowniki jak i całe ecu rozumiem że są to dwie różne części , tak wyglądają. Przekaźnik cyka więcej niż raz... nawet terkocze.. i zastanawiam się czy to ... nie sterownik pompy lub ecu o ile to nie to samo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 25 Września 2011 Udostępnij Napisano 25 Września 2011 ECU steruje całym silnikiem - paliwem i zapłonem. Nie ma osobnego sterownika pompy. Tak bywa w dieslach. Skoro przekaźnik terkocze to bardzo prawdopodobne, że się skończył. Żeby być jednak pewnym trzeba sprawdzić, czy jest stałe napięcie na zasilaniu cewki przekaźnika, gdy wykonuje te cyrki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 25 Września 2011 Udostępnij Napisano 25 Września 2011 > Przekaźnik cyka więcej niż raz... nawet terkocze.. Podłącz równolegle do cewki przekaźnika LEDa albo żaróweczkę. Jak będzie mrugać w takt terkotania to problem jest w ECU. Jak będzie świecić ciągłym światłem - problem w przekaźniku. Pozdroofka EDIT: Orochimaru mnie ubiegł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iopi Napisano 26 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2011 > Podłącz równolegle do cewki przekaźnika LEDa albo żaróweczkę. Jak będzie mrugać w takt terkotania > to problem jest w ECU. Jak będzie świecić ciągłym światłem - problem w przekaźniku. > Pozdroofka > EDIT: > Orochimaru mnie ubiegł Podłączony pod komp pokazał błąd erg i czujnik położenia wału, i tu pytanie. Czy to czujnik wału czy wałka rozrządu, bo podobno komp nie jest wstanie tego wykryć Ps. co polecacie do diagnostyki, jaki interfejs i jakie oprogramowanie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 26 Września 2011 Udostępnij Napisano 26 Września 2011 > Czy to czujnik wału czy wałka rozrządu, bo podobno komp nie jest wstanie tego wykryć Jest w stanie. To, który to czujnik zależy od kodu błędu, ale nawet wtedy warto sprawdzić wskazania obu, bo diagnoza samego kompa może być błędna. > Ps. co polecacie do diagnostyki, jaki interfejs i jakie oprogramowanie ? Do obecnej OpelScanner, o ile nie zamierzasz kupować w przyszłości Astry H i wyżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iopi Napisano 26 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2011 > Jest w stanie. To, który to czujnik zależy od kodu błędu, ale nawet wtedy warto sprawdzić wskazania > obu, bo diagnoza samego kompa może być błędna. > Do obecnej OpelScanner, o ile nie zamierzasz kupować w przyszłości Astry H i wyżej. zamierzam, i po polsku czy coś jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 26 Września 2011 Udostępnij Napisano 26 Września 2011 opcom jest po polsku i gada z Astrami F-J. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 26 Września 2011 Udostępnij Napisano 26 Września 2011 > opcom jest po polsku i gada z Astrami F-J. Szkoda tylko, że nie gada z C16NZ... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iopi Napisano 27 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 27 Września 2011 > Jest w stanie. To, który to czujnik zależy od kodu błędu, ale nawet wtedy warto sprawdzić wskazania > obu, bo diagnoza samego kompa może być błędna. Wiecie może jak sprawdzić ten czujnik wału ? Czujnik wałka jest już w moim modelu montowany w "rozrządzie" i podobno trzeba go wypinać by go wymienić, jest dużo droższy, i jakoś nie mogę go znaleźć na allegro. |Co do tego erg czy po zaślepieniu, auto traci na mocy ? czy są jakieś efekty uboczne, poza świecącą lampką check engine ? U mnie jest podobno w pełni elektroniczny i koszt wymiany dość znaczny, poszukałem trochę na allegro i znalazłem nowe w kwotach około 250 zł, pytanie czy znalazłem to co trzeba, podobno nie warto zakładać używek bo one również nie działają Dzięki wszystkim za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balus Napisano 27 Września 2011 Udostępnij Napisano 27 Września 2011 > |Co do tego erg czy po zaślepieniu, auto traci na mocy ? czy są jakieś efekty uboczne, poza > świecącą lampką check engine ? EGR zaślepiłem, wstawiłem emulator, check się nie zapala a autko nabrało chęci do życia, silnik jest bardziej elastyczny, nie szarpie przy jeździe w korkach i lepiej się wkręca w obroty. Same ++++ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 27 Września 2011 Udostępnij Napisano 27 Września 2011 > Wiecie może jak sprawdzić ten czujnik wału ? Można sprawdzić oscyloskopem, albo porównać wskazania diagnoskopem. Błąd wywala zwykle gdy ecu wykryje, że jeden wał przyspiesza (bądź zwalnia) względem drugiego, co w normalnej pracy silnika nie jest możliwe. Po zaślepieniu EGR-a silnik zwykle zyskuje na mocy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iopi Napisano 27 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 27 Września 2011 > Można sprawdzić oscyloskopem, albo porównać wskazania diagnoskopem. > Błąd wywala zwykle gdy ecu wykryje, że jeden wał przyspiesza (bądź zwalnia) względem drugiego, co w > normalnej pracy silnika nie jest możliwe. > Po zaślepieniu EGR-a silnik zwykle zyskuje na mocy. Zgadza się autko zyskało na mocy egr zaślepiony, czuujnik wału został wymieniony, balus coś wspomniał o emulatorze, jak go zdobyć ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 27 Września 2011 Udostępnij Napisano 27 Września 2011 > wspomniał o emulatorze, jak go zdobyć ? KLIK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iopi Napisano 27 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 27 Września 2011 > KLIK bzdurka na allegro tego nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 27 Września 2011 Udostępnij Napisano 27 Września 2011 > bzdurka na allegro tego nie ma czy aby to zdobyć odrazu musisz to kupić na allegro, tam masz link również na inny portal poświęcony bardziej elektronicznym sprawom i tam masz opisane jak sobie przykładowo samemu zrobić. PZDR VEN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balus Napisano 28 Września 2011 Udostępnij Napisano 28 Września 2011 >jak go zdobyć ? Poszło na priv. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iopi Napisano 29 Września 2011 Autor Udostępnij Napisano 29 Września 2011 > Poszło na priv. Dziękuje jeszcze raz wszystkim za zainteresowanie tematem Emulator i zaślepka już kupiony na allegro czekam na przesyłkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.