Skocz do zawartości

Przekaźnik pompy paliwa ? Gaśnie :(


iopi

Rekomendowane odpowiedzi

Autko gaśnie, lub zaczyna szarpać, da się odpalić, ale nie za każdym razem. Gdy auto gaśnie słychać pracujący przekaźnik (cykanie) chyba przekaźnik pompy paliwa, prawe nadkole wewnątrz auta. Przy odpalaniu również ma podobne zachowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wyjmij przekaźnik i zmostkuj kabelki w jego gnieździe. Jak się poprawi to masz winnego.

> Jeśli cyka więcej niż raz to już jest podejrzany.

Się troszkę naczytałem o temacie na googlach, i mam pewna rozbieżność auto ma silnik 1,6 16v z 96 r. posiada komputer i sterownik pompy paliwa ? na aukcjach widzę do tego modelu zarówno sterowniki jak i całe ecu rozumiem że są to dwie różne części , tak wyglądają.

Przekaźnik cyka więcej niż raz... nawet terkocze.. i zastanawiam się czy to ... nie sterownik pompy lub ecu o ile to nie to samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ECU steruje całym silnikiem - paliwem i zapłonem. Nie ma osobnego sterownika pompy. Tak bywa w dieslach.

Skoro przekaźnik terkocze to bardzo prawdopodobne, że się skończył.

Żeby być jednak pewnym trzeba sprawdzić, czy jest stałe napięcie na zasilaniu cewki przekaźnika, gdy wykonuje te cyrki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przekaźnik cyka więcej niż raz... nawet terkocze..

Podłącz równolegle do cewki przekaźnika LEDa albo żaróweczkę. Jak będzie mrugać w takt terkotania to problem jest w ECU. Jak będzie świecić ciągłym światłem - problem w przekaźniku.

Pozdroofka

EDIT:

Orochimaru mnie ubiegł smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podłącz równolegle do cewki przekaźnika LEDa albo żaróweczkę. Jak będzie mrugać w takt terkotania

> to problem jest w ECU. Jak będzie świecić ciągłym światłem - problem w przekaźniku.

> Pozdroofka

> EDIT:

> Orochimaru mnie ubiegł

Podłączony pod komp pokazał błąd erg i czujnik położenia wału,

i tu pytanie.

Czy to czujnik wału czy wałka rozrządu, bo podobno komp nie jest wstanie tego wykryć

Ps. co polecacie do diagnostyki, jaki interfejs i jakie oprogramowanie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy to czujnik wału czy wałka rozrządu, bo podobno komp nie jest wstanie tego wykryć

Jest w stanie. To, który to czujnik zależy od kodu błędu, ale nawet wtedy warto sprawdzić wskazania obu, bo diagnoza samego kompa może być błędna.

> Ps. co polecacie do diagnostyki, jaki interfejs i jakie oprogramowanie ?

Do obecnej OpelScanner, o ile nie zamierzasz kupować w przyszłości Astry H i wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest w stanie. To, który to czujnik zależy od kodu błędu, ale nawet wtedy warto sprawdzić wskazania

> obu, bo diagnoza samego kompa może być błędna.

> Do obecnej OpelScanner, o ile nie zamierzasz kupować w przyszłości Astry H i wyżej.

zamierzam, i po polsku czy coś jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest w stanie. To, który to czujnik zależy od kodu błędu, ale nawet wtedy warto sprawdzić wskazania

> obu, bo diagnoza samego kompa może być błędna.

Wiecie może jak sprawdzić ten czujnik wału ? Czujnik wałka jest już w moim modelu montowany w "rozrządzie" i podobno trzeba go wypinać by go wymienić, jest dużo droższy,

i jakoś nie mogę go znaleźć na allegro.

|Co do tego erg czy po zaślepieniu, auto traci na mocy ? czy są jakieś efekty uboczne, poza świecącą lampką check engine ?

U mnie jest podobno w pełni elektroniczny i koszt wymiany dość znaczny, poszukałem trochę na allegro i znalazłem nowe w kwotach około 250 zł, pytanie czy znalazłem to co trzeba, podobno nie warto zakładać używek bo one również nie działają

Dzięki wszystkim za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> |Co do tego erg czy po zaślepieniu, auto traci na mocy ? czy są jakieś efekty uboczne, poza

> świecącą lampką check engine ?

EGR zaślepiłem, wstawiłem emulator, check się nie zapala a autko nabrało chęci do życia, silnik jest bardziej elastyczny, nie szarpie przy jeździe w korkach i lepiej się wkręca w obroty. Same ++++ smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiecie może jak sprawdzić ten czujnik wału ?

Można sprawdzić oscyloskopem, albo porównać wskazania diagnoskopem.

Błąd wywala zwykle gdy ecu wykryje, że jeden wał przyspiesza (bądź zwalnia) względem drugiego, co w normalnej pracy silnika nie jest możliwe.

Po zaślepieniu EGR-a silnik zwykle zyskuje na mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Można sprawdzić oscyloskopem, albo porównać wskazania diagnoskopem.

> Błąd wywala zwykle gdy ecu wykryje, że jeden wał przyspiesza (bądź zwalnia) względem drugiego, co w

> normalnej pracy silnika nie jest możliwe.

> Po zaślepieniu EGR-a silnik zwykle zyskuje na mocy.

Zgadza się autko zyskało na mocy egr zaślepiony, czuujnik wału został wymieniony, balus coś wspomniał o emulatorze, jak go zdobyć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bzdurka na allegro tego nie ma

czy aby to zdobyć odrazu musisz to kupić na allegro, tam masz link również na inny portal poświęcony bardziej elektronicznym sprawom i tam masz opisane jak sobie przykładowo samemu zrobić.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.