ryjas Napisano 10 Października 2011 Udostępnij Napisano 10 Października 2011 Wiem, ze temat szeroki jak rzeka ale zadaję bardzo ogólne pytanie co by mieć jasność i ewentualną wiedze jak gadać z gazownikiem, żeby mni enie oszukał... Lanos 1,6 16V, Instalacja II generacji BRC. Ostatnio drastycznie jak dla mnie skoczyło spalanie gazu. Na trasie przy prędkościach rzedu 90-110 spala 13 l/100 w mieście ok. 15l/100. Na benzynie nawet nie próbowałem jeżdzić co by z torbami nie pójść. Auto było juz 2 razy na regulacji. Wymieniłem cewkę zapłonową, bo ponoć stara padała. Gazownik mówi, że możliwe, że trzeba wymienić krokowca gazu. Auto nie ma jakiś specjalnych objawów złej pracy. Na wolnych obrotach czasem jakby nierówno zapracuje, ale generalnie trzyma obroty i nie widac aby pływały. Moc, moim zdaniem raczej wysoka. Nie ma znacznego spadku, bo go generalnie nie odczuwam. Między benzyną a lpg różnica jest prawie niezauważalna. Czy faktycznie krokowiec gazu może mieć tutaj wpływ? Nie wymieniałem żadnych filtrów, nic nie czyściłem itp. Co może być jeszcze ewentualną przyczyną. Zadnych check enginów nie wywala. Dzięki za odpowiedzi i ewentualną podpowiedz jak gadać z fachowcem, bo nie ukrywam, że trochę zaufanie do niego mam mniejsze, po tym jak po regulacji nic się w tym spalaniu nie zmieniło... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 10 Października 2011 Udostępnij Napisano 10 Października 2011 Sprawdzilbym czy auto nie mam za duzych oporów tzn czy go cos nie trzyma chodiz oczywiscie o hample bo umnie takie cos mialo miejsce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ryjas Napisano 10 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2011 > Sprawdzilbym czy auto nie mam za duzych oporów > tzn czy go cos nie trzyma chodiz oczywiscie o hample bo umnie takie cos mialo miejsce Sprawdzałem czy coś go nie trzyma. Ale koła raczej nie sa nadmiernie gorące. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bolo_3M Napisano 10 Października 2011 Udostępnij Napisano 10 Października 2011 > Sprawdzałem czy coś go nie trzyma. Ale koła raczej nie sa nadmiernie gorące. umnie tez nie byly a jednak go troche trzymalo łatwo sprawdzic lewarek w dlon i krecic kazdym kolem i maja sie kelko obracac a nie w trudem i bez jakis dziwnych dzwieków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
resmiki Napisano 10 Października 2011 Udostępnij Napisano 10 Października 2011 > Wiem, ze temat szeroki jak rzeka ale zadaję bardzo ogólne pytanie co by mieć jasność Po pierwsze sonda do sprawdzenia. Po drugie do sprawdzenia potencjał masy sterownika gazu. Jeżeli napiecie zmierzone pomiedzy masą sterownika gazu a blokiem silnika (silnik pracujący, właczone swiatła) jest wieksze niz kilka mV to moze to spowodowac wieksze zuzycie gazu. Na benzynie nie bedzie to mieć znaczenia. IMHO, przy jednoprzewodowej sondzie masa sterownika gazu powinna być podłaczona pod blok silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nuba98 Napisano 10 Października 2011 Udostępnij Napisano 10 Października 2011 może sonda poszła.....spróbuj jechać ze stałą prędkościa ok 90 km/h oczywiscie na noPb jak sie zapali check to sonda poszła........ a wogóle to spróbuj na registerku na próbe pojezdzić (oczywiście po reg na analizatorze) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ryjas Napisano 17 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2011 Narazie wymienione kable... Swiec nie ruszałem bo od zeszłego roku kiedy były wymienione auto zrobiło może 10 -15 tys. Tak czy inaczej byłem u tego gazownika i powiedział ze z jednym kablem coś jest nie tak. Zobaczymy Auto mimo tego spalania nie ma żadnych niepokojących objawów. Jeśli to nie pomoze pojade gdzie indziej. Sam sondy i tych napięc nie sprawdze. Nie znam się na tym, nie mam sprzetu... A gazownikowi to do głowy ni eprzyszło więc, albo nie wiedział, albo nie było takiej potrzeby. Mówił, ze wkazania sa cacy. Niemalże idealne... Jeszcze dodam ciekawostkę... Jezdże na tej instalacji już jakieś 50 tys. km. od 2007 roku. Jakieś 3 lata temu byłem u dobrego gazownika z Gdańska do którego się teraz dostac nie można;) Poiwedział że mam żle założony reduktor (na płasko względem kierunku jazdu a nie bokiem do kierunku jazdy) Chciałem wtedy wymienić filtr. powiedział ze u mnie nie ma w ogóle. No i tak zostawiłem sprawę... Pojeżdziłem te 3 lata nic się nie działo z instalacją palił 9-11 l/100. Ten gazownik przypomniał mi o sprawie ja mu mówię że nic nie wymieniałem i niech wymieni. Mówi ż enie ma Także czy to możliwe że nie mam filtra i z czym to się je? Jakie moga być probelmy z tego powodu? Reduktor to jest BRC tecno, ale nie wiem jaki konkretnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 17 Października 2011 Udostępnij Napisano 17 Października 2011 > Czy faktycznie krokowiec gazu może mieć tutaj wpływ? Nie wymieniałem żadnych filtrów, nic nie > czyściłem itp. może mieć > Co może być jeszcze ewentualną przyczyną. zła masa sterownika LPG jakiś tekst > Zadnych check enginów nie wywala. i nie wywali bo ECU wtedy pracuje na emulacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.