gonzolodz Napisano 17 Października 2011 Udostępnij Napisano 17 Października 2011 Witam. Zrobiło się zimno i przyszła potrzeba włączenia ogrzewania. Okazało się, że jest problem ogrzewanie zaczyna działać dopiero w 3/4 zakresu regulacji i jest bardzo słabe tzn,: dziś przy temp. zewnętrznej 0 w samochodzie mi było zimno z ogrzewaniem włączonym na maksa i temp silnika 90 stopni. Może jakieś pomysły co może być nie tak. Z góry dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pty Napisano 17 Października 2011 Udostępnij Napisano 17 Października 2011 > Witam. > Zrobiło się zimno i przyszła potrzeba włączenia ogrzewania. Okazało się, że jest problem ogrzewanie > zaczyna działać dopiero w 3/4 zakresu regulacji i jest bardzo słabe tzn,: dziś przy temp. > zewnętrznej 0 w samochodzie mi było zimno z ogrzewaniem włączonym na maksa i temp silnika 90 > stopni. > Może jakieś pomysły co może być nie tak. > Z góry dzięki za pomoc. Może termostat padł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gonzolodz Napisano 17 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2011 > Może termostat padł. Temp. silnika jest oki 90 i szybko silnik się nagrzewa po 3km jest już dogrzany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szary77 Napisano 17 Października 2011 Udostępnij Napisano 17 Października 2011 > Może termostat padł. Skoro jak kolega pisze silnik ma 90C to raczej termostat OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szary77 Napisano 17 Października 2011 Udostępnij Napisano 17 Października 2011 Co prawda inne auto, ale zainteresuj się nagrzewnicą. U nas w Nubirach często to ten element zawodzi i mimo prawidłowej temp. silnika leci sobie letnie albo wręcz zimne powietrze na max ogrzewaniu. Tak też miałem. Aż szlag trafił nagrzewnice i pociekło na dywaniki. Po wymianie w aucie sauna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pty Napisano 17 Października 2011 Udostępnij Napisano 17 Października 2011 > Skoro jak kolega pisze silnik ma 90C to raczej termostat OK. Wydaje mi się, że nagrzewnica jest w tzw. dużym obiegu chłodzenia, wię jak termostat się przytnie to w dużym obiegu temperatura nie wzrośnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szary77 Napisano 17 Października 2011 Udostępnij Napisano 17 Października 2011 > Wydaje mi się, że nagrzewnica jest w tzw. dużym obiegu chłodzenia, wię jak termostat się przytnie > to w dużym obiegu temperatura nie wzrośnie. Chyba jednak nie: Zasada działania W większości samochodów producenci stosują wymuszony obieg cieczy chłodzącej. Ciecz poruszana specjalną pompą krąży w tzw. płaszczu wodnym bloku silnika, przepływa przez kanały „wodne” w głowicy, dociera do nagrzewnicy wnętrza i oczywiście do chłodnicy. Obszar „silnik – nagrzewnica” nazywamy obiegiem małym, a obszar „silnik – chłodnica” – obiegiem dużym. Przepływ pomiędzy obiegiem małym i dużym reguluje termostat, czyli coś w rodzaju klapki, która otwiera się bądź zamyka w zależności od temperatury. Chodzi o to aby silnik maksymalnie szybko uzyskiwał optymalne warunki pracy, a później był skutecznie chroniony przed dalszym przegrzewaniem. Większość układów chłodzenia jest hermetycznie zamknięta i pracuje pod odpowiednim ciśnieniem, które – podobnie jak w szybkowarach – podnosi temperaturę wrzenia płynu o kilka czy nawet kilkanaście stopni. Nic dziwnego, że czerwona kontrolka układu chłodzenia zapala się dopiero przy 110 czy nawet 120 stopniach. A tak w ogóle tu jest fajny artykół Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 17 Października 2011 Udostępnij Napisano 17 Października 2011 Nie masz za mało płynu chłodzącego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gonzolodz Napisano 17 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2011 > Nie masz za mało płynu chłodzącego? Ilość płynu pomiędzy min. a max także też nie to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 17 Października 2011 Udostępnij Napisano 17 Października 2011 No to skoro silnik masz nagrzany, a ogrzewania nie ma zbyt dobrego, to problem jest w samej nagrzewnicy lub coś nie tak jest z cięgnami sterującymi przepływem powietrza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gonzolodz Napisano 17 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2011 > Ilość płynu pomiędzy min. a max także też nie to Dziwne jest to, że ciepłe powietrze zaczyna lecieć dosłownie 3 ząbki przed końcem zakresu. Myślałem, że może coś ze sterowaniem (linka) obejrzałem cały zewnętrzny mechanizm regulacji i działa ok w całym zakresie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gonzolodz Napisano 18 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2011 Zaobserwowałem wczoraj jeszcze jedno zjawisko: jak jadę temp ogrzewania jest wyższa niż jak auto stoi na postoju tak jak by nie było pełnego przepływu przez nagrzewnicę (przy niskim ciśnieniu płynu nie ma pełnego przepływu). Także w czwartek spróbuję przepłukać nagrzewnicę i zobaczymy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinKo Napisano 19 Października 2011 Udostępnij Napisano 19 Października 2011 > Zaobserwowałem wczoraj jeszcze jedno zjawisko: jak jadę temp ogrzewania jest wyższa niż jak auto > stoi na postoju tak jak by nie było pełnego przepływu przez nagrzewnicę (przy niskim ciśnieniu > płynu nie ma pełnego przepływu). Także w czwartek spróbuję przepłukać nagrzewnicę i zobaczymy. Moim zdaniem, wygląda to na termostat. Zobacz na wężach od chłodnicy, czy dolny nagrzewa sie chwilke po górnym. Wskaźnik na desce jest średnio dokładny... A na pewno sprwdzenie termoststu jest prostsze od płukania nagrzewnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gonzolodz Napisano 20 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2011 > Moim zdaniem, wygląda to na termostat. > Zobacz na wężach od chłodnicy, czy dolny nagrzewa sie chwilke po górnym. > Wskaźnik na desce jest średnio dokładny... > A na pewno sprwdzenie termoststu jest prostsze od płukania nagrzewnicy. Termostat odpada bo silnik ma jakieś 70 stopni a chłodnica zimna dopiero jak dochodzi do 90 czuć jak się robi ciepła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 20 Października 2011 Udostępnij Napisano 20 Października 2011 > Termostat odpada bo silnik ma jakieś 70 stopni a chłodnica zimna dopiero jak dochodzi do 90 czuć > jak się robi ciepła I tak ma być. Możesz jeszcze sprawdzić, czy w tej sytuacji węże od nagrzewnicy są gorące. Jeśli nie - nie ma przez nią przepływu, jeśli tak - problem leży w przepływie powietrza. Jedyny problem jest taki, że bez kanału będzie ciężko to sprawdzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_M Napisano 23 Marca 2012 Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 > Witam. > Zrobiło się zimno i przyszła potrzeba włączenia ogrzewania. Okazało się, że jest problem ogrzewanie > zaczyna działać dopiero w 3/4 zakresu regulacji i jest bardzo słabe tzn,: dziś przy temp. > zewnętrznej 0 w samochodzie mi było zimno z ogrzewaniem włączonym na maksa i temp silnika 90 > stopni. > Może jakieś pomysły co może być nie tak. > Z góry dzięki za pomoc. Odgrzewam kotleta Rozwiązałeś problem? Czy sam się rozwiązał wraz z końcem zimy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek76 Napisano 23 Marca 2012 Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 > Odgrzewam kotleta Dobrze że odgrzałeś. Ja mam tak samo jak gonzolodz . Jest zimno i tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolzglinski Napisano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2012 W Lanosie miałem to samo. Płukanie układu nic nie dało. Skończyło się na wymianie nagrzewnicy. Paskudna robota, bo trzeba rozebrać całą deskę rozdzielczą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_M Napisano 26 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2012 > Dobrze że odgrzałeś. Ja mam tak samo jak gonzolodz . > Jest zimno i tyle Czy zatem jest to rzadka usterka czy częsta przypadłość lub nawet TTTM w Lacetti? Pytam posiadaczy tego modelu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 26 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2012 Nie za bardzo. U mnie tego nie ma, a auto stare (2003) i z przebiegiem przynajmniej 145 kkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.