Skocz do zawartości

Lacetti problemy z ogrzewaniem


gonzolodz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zrobiło się zimno i przyszła potrzeba włączenia ogrzewania. Okazało się, że jest problem ogrzewanie zaczyna działać dopiero w 3/4 zakresu regulacji i jest bardzo słabe tzn,: dziś przy temp. zewnętrznej 0 w samochodzie mi było zimno z ogrzewaniem włączonym na maksa i temp silnika 90 stopni.

Może jakieś pomysły co może być nie tak.

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Zrobiło się zimno i przyszła potrzeba włączenia ogrzewania. Okazało się, że jest problem ogrzewanie

> zaczyna działać dopiero w 3/4 zakresu regulacji i jest bardzo słabe tzn,: dziś przy temp.

> zewnętrznej 0 w samochodzie mi było zimno z ogrzewaniem włączonym na maksa i temp silnika 90

> stopni.

> Może jakieś pomysły co może być nie tak.

> Z góry dzięki za pomoc.

Może termostat padł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda inne auto, ale zainteresuj się nagrzewnicą. U nas w Nubirach często to ten element zawodzi i mimo prawidłowej temp. silnika leci sobie letnie albo wręcz zimne powietrze na max ogrzewaniu. Tak też miałem. Aż szlag trafił nagrzewnice i pociekło na dywaniki. Po wymianie w aucie sauna lizak.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skoro jak kolega pisze silnik ma 90C to raczej termostat OK.

Wydaje mi się, że nagrzewnica jest w tzw. dużym obiegu chłodzenia, wię jak termostat się przytnie to w dużym obiegu temperatura nie wzrośnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wydaje mi się, że nagrzewnica jest w tzw. dużym obiegu chłodzenia, wię jak termostat się przytnie

> to w dużym obiegu temperatura nie wzrośnie.

Chyba jednak nie:

Zasada działania

W większości samochodów producenci stosują wymuszony obieg cieczy chłodzącej. Ciecz poruszana specjalną pompą krąży w tzw. płaszczu wodnym bloku silnika, przepływa przez kanały „wodne” w głowicy, dociera do nagrzewnicy wnętrza i oczywiście do chłodnicy. Obszar „silnik – nagrzewnica” nazywamy obiegiem małym, a obszar „silnik – chłodnica” – obiegiem dużym. Przepływ pomiędzy obiegiem małym i dużym reguluje termostat, czyli coś w rodzaju klapki, która otwiera się bądź zamyka w zależności od temperatury. Chodzi o to aby silnik maksymalnie szybko uzyskiwał optymalne warunki pracy, a później był skutecznie chroniony przed dalszym przegrzewaniem.

Większość układów chłodzenia jest hermetycznie zamknięta i pracuje pod odpowiednim ciśnieniem, które – podobnie jak w szybkowarach – podnosi temperaturę wrzenia płynu o kilka czy nawet kilkanaście stopni. Nic dziwnego, że czerwona kontrolka układu chłodzenia zapala się dopiero przy 110 czy nawet 120 stopniach.

A tak w ogóle tu jest fajny artykół

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ilość płynu pomiędzy min. a max także też nie to

Dziwne jest to, że ciepłe powietrze zaczyna lecieć dosłownie 3 ząbki przed końcem zakresu. Myślałem, że może coś ze sterowaniem (linka) obejrzałem cały zewnętrzny mechanizm regulacji i działa ok w całym zakresie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaobserwowałem wczoraj jeszcze jedno zjawisko: jak jadę temp ogrzewania jest wyższa niż jak auto stoi na postoju tak jak by nie było pełnego przepływu przez nagrzewnicę (przy niskim ciśnieniu płynu nie ma pełnego przepływu). Także w czwartek spróbuję przepłukać nagrzewnicę i zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zaobserwowałem wczoraj jeszcze jedno zjawisko: jak jadę temp ogrzewania jest wyższa niż jak auto

> stoi na postoju tak jak by nie było pełnego przepływu przez nagrzewnicę (przy niskim ciśnieniu

> płynu nie ma pełnego przepływu). Także w czwartek spróbuję przepłukać nagrzewnicę i zobaczymy.

Moim zdaniem, wygląda to na termostat.

Zobacz na wężach od chłodnicy, czy dolny nagrzewa sie chwilke po górnym.

Wskaźnik na desce jest średnio dokładny...

A na pewno sprwdzenie termoststu jest prostsze od płukania nagrzewnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moim zdaniem, wygląda to na termostat.

> Zobacz na wężach od chłodnicy, czy dolny nagrzewa sie chwilke po górnym.

> Wskaźnik na desce jest średnio dokładny...

> A na pewno sprwdzenie termoststu jest prostsze od płukania nagrzewnicy.

Termostat odpada bo silnik ma jakieś 70 stopni a chłodnica zimna dopiero jak dochodzi do 90 czuć jak się robi ciepła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Termostat odpada bo silnik ma jakieś 70 stopni a chłodnica zimna dopiero jak dochodzi do 90 czuć

> jak się robi ciepła

I tak ma być.

Możesz jeszcze sprawdzić, czy w tej sytuacji węże od nagrzewnicy są gorące. Jeśli nie - nie ma przez nią przepływu, jeśli tak - problem leży w przepływie powietrza.

Jedyny problem jest taki, że bez kanału będzie ciężko to sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy później...

> Witam.

> Zrobiło się zimno i przyszła potrzeba włączenia ogrzewania. Okazało się, że jest problem ogrzewanie

> zaczyna działać dopiero w 3/4 zakresu regulacji i jest bardzo słabe tzn,: dziś przy temp.

> zewnętrznej 0 w samochodzie mi było zimno z ogrzewaniem włączonym na maksa i temp silnika 90

> stopni.

> Może jakieś pomysły co może być nie tak.

> Z góry dzięki za pomoc.

Odgrzewam kotleta zlosnik.gif

Rozwiązałeś problem? Czy sam się rozwiązał wraz z końcem zimy? biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.