Skocz do zawartości

JTD dodatkowa nagrzewnica (czyli grzała elektr)


tarlaf

Rekomendowane odpowiedzi

W JTD są następujące warianty wyposażenia w dodatkową nagrzewnicę:

- nie ma jej w ogóle

- jest - wersja wyposażenia 200

- jest webasto na tego pilota, opisane w instrukcji - wersja w wyposażenia 205 z nagrzewnicą zwaną autonomo

Jeżeli chodzi o webasto to jest jasne, bo albo jest pilot albo nie. Ale czy ktoś wie jak sprawdzić (poza rozpoznaniem organoleptycznym) czy jest ta dodatkowa nagrzewnica 200?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale czy ktoś wie jak sprawdzić (poza rozpoznaniem

> organoleptycznym) czy jest ta dodatkowa nagrzewnica 200?

No są chyba 2 sposoby, albo rozebrac poł deski i zobaczyć czy z nagrzewicy wychodza 2 takie grube kable, podłączone do przekażników które są koło schowka pasażera albo, chyba łatwiej, zapalić auto na mrozie, włączyć ogrzewanie i poczekac chwilke... jesli poleci ciepłe powietrze tzn ze nagrzewica jest... jesli poleci zimne zanim auto sie zagrzeje znaczy ze nie ma! smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zapalić auto na mrozie, włączyć ogrzewanie i poczekac chwilke...

> jesli poleci ciepłe powietrze tzn ze nagrzewica jest... jesli

> poleci zimne zanim auto sie zagrzeje znaczy ze nie ma!

To też, ale to niejest pewny sposób, przypuszczam że wśród ludzi są różne współczynniki rozmrażania posladków...

> zobaczyć czy z

> nagrzewicy wychodza 2 takie grube kable, podłączone do

> przekażników które są koło schowka pasażera

No właśnie, jakbyś podal więcej szczegółów, idealnie jakieś foto, bo może da się to zrobić przez ten zakamarek z filtrem, może wystarcz upewnić się co do przekaźników i wszystko będzie jasne.??????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. jak się włączy auto poniżej 12 stopni na plusie to ogrzewanie powinno działać. Najlepiej widać to w okolicach 0 stopni i poniżej. Wtedy z okolic deski rozdzielczej słychać takie tykanie jak w starym dobrym budziku i nieco przygasa podświetlenie deski rozdzielczej. crazy.gif Ale jest jeszcze ina ewętualność. jeśli nawet dodatkowe ogrzewanie jest, to może być nieaktywne i należy je uruchomić przez egzaminer. miałem taką sytuację. Jeździłem 3 chłodne miesiące bez niego nie wiedząc jakie mają być objawy jego działania aż w ASO miłosiernie mi je uaktywnili. biglaugh.gif Ogrzewanie nie było aktywne od początku, ponieważ jadąc latem nad ranem poniżej 5 stopni dmuchało zimnem. tongue.gif Myślę że nawet nowe auta mające to rozwiązanie nie muszą oed razu mieć go uaktywnionego. Wiąże się z tym również podgrzewanie paliwa które też przy nieaktywnej funkcji wyżej opisanej nie działa. Pozdrawiam smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mógłbyś spytać czy można stopniować nagrzewanie to było by dobrze. Nie mam pewności czy jak włączyli mi je wtedy to czy działa na maxa. niewiem.gif może jest tak że to działa albo nie ale zawszre lepiej sprawdzić. nie chcę jechać do ASO z tym pytaniem bo jeszcze coś zepsują. oslabiony.gifhehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

jako że jest zimno chciałem cię spytać. Czy byłeś w ASO? A jeśli tak, to czy udało ci się czegoś dowiedzieć w sprawie regulacji ogrzewania dodatkowego? Chodzi mi o to czy można je podkręcać tak oficjalnie. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli chodzi o webasto to jest jasne, bo albo jest pilot albo nie.

> Ale czy ktoś wie jak sprawdzić (poza rozpoznaniem

> organoleptycznym) czy jest ta dodatkowa nagrzewnica 200?

wlaczasz zimny silnik, z okolic sterowania klimatyzacja zaczyna byc slychac przelaczajace sie przekazniki, przygasa wowczas lekko oswietlenie zegarow i swiatel, czuc przy stalym polozeniu pedalu gazu (w czasie jazdy) cykliczne spadanie i wzrost mocy silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to właściwie z tym dodatkowym ogrzewaniem jest ?

Byłem w ASO i powiedziano mi, że w stilonach na polski rynek coś takiego wogóle nie występuje i nie ma możliwości dokupienia i zamontowania bo komputer zwariuje. niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak to właściwie z tym dodatkowym ogrzewaniem jest ?

> Byłem w ASO i powiedziano mi, że w stilonach na polski rynek coś

> takiego wogóle nie występuje

Najlepszy dowód, żeby niekoniecznie zawsze wierzyć w to, co mówią w ASO zlosnik.gif

Dodatkowe ogrzewanie jest dostępne w opcji przy zamawianiu nowego auta - i trochę osób na kąciku ma ten dodatek, mając jednocześnie auta z polskich salonów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. jak się włączy auto poniżej 12 stopni na plusie to ogrzewanie

> powinno działać. Najlepiej widać to w okolicach 0 stopni i

> poniżej. Wtedy z okolic deski rozdzielczej słychać takie tykanie

> jak w starym dobrym budziku i nieco przygasa podświetlenie deski

> rozdzielczej. Ale jest jeszcze ina ewętualność. jeśli nawet

> dodatkowe ogrzewanie jest, to może być nieaktywne i należy je

> uruchomić przez egzaminer. miałem taką sytuację. Jeździłem 3

> chłodne miesiące bez niego nie wiedząc jakie mają być objawy

> jego działania aż w ASO miłosiernie mi je uaktywnili.

> Ogrzewanie nie było aktywne od początku, ponieważ jadąc latem

> nad ranem poniżej 5 stopni dmuchało zimnem. Myślę że nawet

> nowe auta mające to rozwiązanie nie muszą oed razu mieć go

> uaktywnionego. Wiąże się z tym również podgrzewanie paliwa które

> też przy nieaktywnej funkcji wyżej opisanej nie działa.

> Pozdrawiam

?? Czyzby to tak jak bylo z tempomatem...jest ale go "nie ma" ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najlepszy dowód, żeby niekoniecznie zawsze wierzyć w to, co mówią w

> ASO

> Dodatkowe ogrzewanie jest dostępne w opcji przy zamawianiu nowego

> auta - i trochę osób na kąciku ma ten dodatek, mając

> jednocześnie auta z polskich salonów.

OK, ale czy można to ustrojstwo zamontować w już jeżdżącym stilonie, czy można zamówić tylko do nowego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OK, ale czy można to ustrojstwo zamontować w już jeżdżącym stilonie,

> czy można zamówić tylko do nowego ?

To jest część 10 poniżej i występuje zarówno w wersjach z klimą automatyczną i ręczną.

276296073-opornik.gif

Natomiast algorytm pracy tego opornika uwzględnia zarówno stan naładowania aku jak i temp płynu chłod. I to moze wymagać jakiegoś dodatku.

post-59333-14352467706984_thumb.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest część 10 poniżej i występuje zarówno w wersjach z klimą automatyczną i ręczną.

> Natomiast algorytm pracy tego opornika uwzględnia zarówno stan naładowania aku jak i temp płynu chłod. I to moze wymagać jakiegoś dodatku.

Jeśli nie ma centralki wbudowanej w siebie, to zapewne rozpoznaje tylko 0 woltów i 12 woltów. zlosnik.gif Jeśli to jest prawdą, to pewnie możnaby nawet pokusić się o zamontowanie tego w benzynie. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ?? Czyzby to tak jak bylo z tempomatem...jest ale go "nie ma" ??

Niestety na wątek z tempomatem się niezałapałem. Wiem że coś było na forum, ale nie wiem gdzie i co. frown.gif Z ogrzewaniem jest tak że jeśli się je zamówi, to można z pełną nieświadomością go nie módz używać. nie wiem dlaczego tak jest, ale u mnie tak właśnie było. przypadkiem włączył je mechanik diagnozujący failury ESP i ESR. przynajmniej w moim przypadku takie failury wyszły na dobre. hahaha.gif A tak poważnie nawet przez głowę mi nie przeszło domagać się dogrzewania, ponieważ myślałem że tak ma właśnie być. czacha.gifwrrr.gif Ale i tu widzę dobrą stronę. hehe.gif przynajmniej potrafię docenić auto z dogrzewaniem i zauważam różnicę w szybkości nagrzewania się wnętrza. cfaniak.gifhehe.gif Biorę jednak pod uwagę system polecany przez kolegę EDuke o nazwie upwarm czy jakoś podobnie. muszę `tylko mieć prąd w garażu. pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że kolega nazywa się Duke. nie wiem tylko dlaczego wkradła się tam litera e na początku. Za to bardzo przepraszam 526.gifsmile.gif Czy może jest coś po polsku na temat tego systemu? Byłem na stronie www.dfa.com i jest tylko po angielsku. Wiem że ten system rozprowadza u nas Intercars ale tam też nic nie można znaleźć. Mówię oczywiście o necie. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiem że kolega nazywa się Duke. nie wiem tylko dlaczego wkradła się

> tam litera e na początku. Za to bardzo przepraszam Czy może

> jest coś po polsku na temat tego systemu? Byłem na stronie

> www.dfa.com i jest tylko po angielsku. Wiem że ten system

> rozprowadza u nas Intercars ale tam też nic nie można znaleźć.

> Mówię oczywiście o necie. pozdrawiam

Na tej stronie DEFA jest także po polsku. Tu KLIK . Mozna także pobrać opis w pdf po polsku. Stąd KLIK "Poradnik techniczny", stąd KLIK "Instrukcję obsługi" i stąd KLIK "Instrukcję montażu."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zapewne rozpoznaje

> tylko 0 woltów i 12 woltów. Jeśli to jest prawdą, to pewnie

> możnaby nawet w benzynie.

No dobra, w trosce o ścinanie własnych pośladków załozyłem ten wątek, a potem MirekD przysłał mi DTE na które złorzeczył, a w międzyczasie ścięło lód wokół mola, a ja w tym DTE mogłem poczytać o tej nagrzewnicy i wypróbować jak to nawiewa. No to jak moja wina to teraz sam to opiszę.

Na początek przeczytajcie to:

Quote:

Nagrzewnica dodatkowa PTC, dostarczana na żądanie w wersjach JTD, służy do szybszego ogrzewania wnętrza samochodu będącego w ruchu (rpm> 700 obr/min) w przypadku niesprzyjających warunków otoczenia (na przykład bardzo chłodny klimat).

Jest to grzałka umieszczona obok promiennika o mocy maksymalnej 700 W i napięciu 13,5 V.

Układ logiczny przewiduje sterowanie włączeniem/odłączeniem przekaźników w zależności od odczytanej temperatury wody, zgodnie z poniższym bilansem cieplnym P.T.C..

BILANS CIEPLNY PTC

TEMPERATURA H2O | % /obciążenia/ PTC

= 64°C..................0

= 62 °C i < 64 °C......33

= 60 °C i < 62 °C .....66

< 60 °C.................100

Sterownik PTC musi również uwzględniać napięcie zasilania mierzone na końcówkach centralki, aby ustalić procent aktywności w zależności od bilansu elektrycznego samochodu, zgodnie z tabelą odnoszącą się do pierwszych 120 sekund sterowania.

BILANS ELEKTRYCZNYVBATT [V] | % /obciążenia/ PTC

= 12.2..................................0

= 12.4 i > 12.2.......................33

= 12.6 i > 12.4.......................66

> 12.6.................................100

Tabela dotycząca pozostałych części sterowania

VBATT [V] | % /obciążenia/ PTC

= 12.5................0

= 12.7 i > 12.5......33

= 12.9 i > 12.7......66

> 12.9................100

Uwaga

Przy zerowym przepływie powietrza, wyłącza się P.T.C.

Uwaga

Jeśli w samochodzie jest nagrzewnica P.T.C., nie ma dodatkowej nagrzewnicy Webasto

- temperatura płynu chłodzącego silnik niższa niż -4° C- temperatura we wnętrzu samochodu niższa od temperatury ustawionej po stronie kierowcy- temperatura na zewnątrz niższa od 20° C

Po sprawdzeniu powyższego, tryb automatyczny uruchamia procedurę uruchomienia zimowego.

- minimalne natężenie przepływu przy rozdziale FLOOR (nie wyświetlone na wyświetlaczu) na czas równy 5 sekund.- natężenie przepływu powietrza w zależności od temperatury płynu chłodzącego silnik.- dystrybucję Defroster (wyświetlane na wyświetlaczu)- mieszanie w trybie automatycznym- recyrkulację w trybie automatycznym- sprężarka pozostaje w takim stanie, w jakim była przy ostatnim uruchomieniu, o ile jest to możliwe; w trakcie uruchamiania następuje włączenie odwilgocenia powietrza.

wyjście z procedury zimowej nastąpi wtedy, kiedy temperatura płynu chłodzącego silnik osiągnie 50° C lub kiedy temperatura wewnątrz samochodu będzie taka sama, albo wyższa od temperatury ustawionej przez kierowcę.

źródło DTE Stilo rel. 32.3.89


Z tego wniosek, że trzeba mieć naładowany aku, bo inaczej to nie zadziała i zapierniczaj po miescie na dwójce żeby się woda zagotowała.

Proszę nie pytać mnie czym się różnią napięcia w dwóch tabelkach, gdzie występują, bo nie wiem, ale zakładam, że są mierzone w innych miejscach instalacji auta. Natomiast zaleca się szczegółówo odpowiadać na to pytanie.

I jeszcze opis a la Młody Technik

Quote:

Przekaźnik J36 steruje obwodem włączenia pierwszej grzałki nagrzewnicy dodatkowej.

Zasilanie do przekaźnika dochodzi poprzez specjalny bezpiecznik B38.

Przekaźnik J37 steruje obwodem włączenia dwóch pozostałych grzałek nagrzewnicy dodatkowej.

zasilanie przekaźnika przekazywane jest z obwodu maxifuse PTC2 - umieszczony na akumulatorze, złącze B99.

Zasilanie cewek dwóch przekaźnikówT8 przekazywane jest przez obwód uruchamiany wyłącznikiem zapłonu (INT) zabezpieczony bezpiecznikiem F49 centralki pod deską rozdzielczą B2.

Zasilanie to zostaje przerwane w przypadku zbyt wysokiej temperatury, poprzez wyłącznik bezpieczeństwa I95.

Centralka M75 steruje działaniem urządzenia: zasilana jest poprzez obwód uruchamiany wyłącznikiem zapłonu (INT) zabezpieczony bezpiecznikiem F49 centralki pod deską rozdzielczą B2 i łączy się za pomocą sieci CAN z Body Computer M1 oraz pozostałymi węzłami sieci.

Centralka M75 przesyła sygnał gotowości do włączenia pierwszej grzałki O25A i wzbudzenia przekaźnika J36 oraz włączenia dwóch grzałek 025B przekaźnika J36.

Ponadto specjalny sygnał steruje włączaniem pierwszej prędkości elektrowentylatora N85, zasilanego poprzez obwód uruchamiany wyłącznikiem zapłonu (INT/A) przekaźnika T8 i specjalnego bezpiecznika F8 centralki komory silnika B1 - jest on uruchamiany na pierwszej prędkości wtedy kiedy dodatkowa nagrzewnica jest włączona Schemat elektryczny E6020 UKLAD KLIMATYZACJI /w zał. plik .wmf zamieniony na .jpg, bo serwer odrzuca/

źródło DTE Stilo rel. 32.3.89


--

dUKE: Nie mam autoryzacji Fiata, ale co poczytacie to Wasze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w praktyce wygląda to tak:

> wlaczasz zimny silnik, z okolic sterowania klimatyzacja zaczyna byc

> slychac przelaczajace sie przekazniki,

To się włącza tylko w trybie FULL AUTO (inaczej nie udałomi się tego zaprząc do pracy) po przejechaniu około 2-3 minut

> przygasa wowczas lekko

> oswietlenie zegarow i swiatel,

Nic nie przygasa (mój nowy aku? IThankYou.gif)

> czuc przy stalym polozeniu pedalu

> gazu (w czasie jazdy) cykliczne spadanie i wzrost mocy silnika

Albo nie mam czucia na tym mrozie, albo nic nie czuję - to co opisujesz działoby się w przypadku urzadzenia napędzanego jakimś paskiem napędzanym przez silnik, a to przeca zwykły opornik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim chłopskim zdaniem jak ktoś ma prąd w garażu to wystarczy mu farelka plus gniazdko z włącznikiem zegarowym i uzyskuje tę sama funkcjonalność.

Moim skromnym zdaniem farelka skierowana dobrze w kierunku miski olejowej (oj, osłona!) w szczelnym garażu może podnieść temp o 5-10 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie w praktyce wygląda to tak:

> To się włącza tylko w trybie FULL AUTO (inaczej nie udałomi się tego

> zaprząc do pracy) po przejechaniu około 2-3 minut

nie wiem, nie zwrocilem uwagi, jak jest zimno i tak mam w trybie full auto

> Nic nie przygasa (mój nowy aku? )

> Albo nie mam czucia na tym mrozie, albo nic nie czuję - to co

> opisujesz działoby się w przypadku urzadzenia napędzanego jakimś

> paskiem napędzanym przez silnik, a to przeca zwykły opornik.

tak bylo od nowosci, moze moje grzalki pobieraja wiecej pradu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moim chłopskim zdaniem jak ktoś ma prąd w garażu to wystarczy mu

> farelka plus gniazdko z włącznikiem zegarowym i uzyskuje tę sama

> funkcjonalność.

Widziales dzisiejsze Fakty ? Jest tam informacja czym sie konczy takie podgrzewanie ..

> Moim skromnym zdaniem farelka skierowana dobrze w kierunku miski

> olejowej (oj, osłona!) w szczelnym garażu może podnieść temp o

> 5-10 stopni.

O ile pamietam to Defa po ok 3h przy -17st ogrzewa plyn do ok 50st. Poniewaz zainstalowana jest przy filtrze oleju wiec olej tez jest niezle ogrzewany.

Przy obecnych mrozach (w granicach -10st) po odpaleniu tak podgrzanego auta, silnik pracuje praktycznie tak jakby byl juz rozgrzany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widziales dzisiejsze Fakty ? Jest tam informacja czym sie konczy

> takie podgrzewanie ..

> O ile pamietam to Defa po ok 3h przy -17st ogrzewa plyn do ok 50st.

> Poniewaz zainstalowana jest przy filtrze oleju wiec olej tez

> jest niezle ogrzewany.

> Przy obecnych mrozach (w granicach -10st) po odpaleniu tak

> podgrzanego auta, silnik pracuje praktycznie tak jakby byl juz

> rozgrzany.

jeszcze sie z tego Merca dymiło hehe.gifhahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ponawiam swoje pytanie :

> czy można dodatkową nagrzewnice zainstalować w jeżdżącym aucie czy

> można zamówić tylko z nowym ? ASO nie umiało mi udzielić

> odpowiedzi.

Na to pytanie raczej nikt nie będzie umiał udzielić jednoznaczenj odpowiedzi hmm.gif - no chyba że ktoś już próbował...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nic nie przygasa (mój nowy aku? )

U mnie przygasało nawet wiosną i na nowym akumulatorze (co prawda MM, ale wymienionym na gwarancji) - zwłaszcza widać to w przypadku przednich reflektorów: często parkuję na parkingu podziemnym, gdzie jest półmrok, a jak auto stoi przodem do ściany, to widać doskonale, że intensywność świecenia zmienia się w takt klekotania przekaźników gdzieś spod konsoli środkowej. ok.gif. W środku mniej to widać jeśli chodzi o podświetlenie zegarów, natomiast na panelu sterowania klimatyzacją również jest to dobrze widoczne. Widać ten efekt również w przypadku oświetlenia kabiny - wystarczy zapalić np. lampkę do czytania.

Nie wiem jak pogodzić takie zachowanie z obecnością regulatora napięcia, który na chłopski rozum powinien przecież temu zapobiegać niewiem.gif

> Albo nie mam czucia na tym mrozie, albo nic nie czuję - to co

> opisujesz działoby się w przypadku urzadzenia napędzanego jakimś

> paskiem napędzanym przez silnik, a to przeca zwykły opornik.

Alternator jest napędzany paskiem od silnika grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ponawiam swoje pytanie :

> czy można dodatkową nagrzewnice zainstalować w jeżdżącym aucie czy

> można zamówić tylko z nowym ?

A ja w ASO Viamot Kraków dowiedziałem sie, że taka dodatkowa nagrzewnica jest standardowo montowana na rynek skandynawski. Pokazano mi również Fiata Bravo, który tą nagrzewnicę miał dołożoną później i podobno był bardzo zadowolony z wyników. Wnioskując prawdopodobnie jak większość elementów można toto włożyc i do Stilo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie powiem juz od ilu farelek splonely garaze wink.gif ale generalnie jak ci sie chce to tak rob; nagrzejesz tez garaz ogolnie duzo nagrzejesz a niekoniecznie to co trzeba; nie mowiac o tym ze sterownik do 2kW farelka to bedzie taki lepszejszy; grzalka defa to chyba 700W i moze ja byle co obslugiwac. Podstawowa sprawa natomiast to fakt ze DEFA w zalozeniu to nie tylko grzalka silnika; jest to tez ladowarka aku, jest to tez grzalka wnetrza. Calosc dodatkowo wyposazona w sterownik oraz okablowanie ktore pozwoli ci to podlaczyc nawet na parkingu - chyba nie masz zamiaru probowac odpalac farelka na parkingu? Zamykajac temat; podobno niektore czolgi odpalalo sie rozpalajac w specjalnej wanience wiaderko ropy - jak chcesz mozesz poprobowac ze swoim autem wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podobno niektore czolgi odpalalo sie rozpalajac w specjalnej

> wanience wiaderko ropy - jak chcesz mozesz poprobowac ze swoim

> autem

Jedno jest pewne, Twój patent jest tym właściwym, reszta to doraźna rzeźba w rzdkim g*****. (asi pienso). cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> elektryczne opcje sa dwie; albo fabryczna grzalka na 12V albo DEFA na

> 220V; o ktora pytasz?

Auto stoi na dworzu, także defa odpada, a jeśli chodzi o fabryczną grzałkę to chciałby zapytać czy można to zamontować w jeżdżącym już stilo (znaczy dokupić w ASO) i jaki jest orientacyjny koszt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Auto stoi na dworzu, także defa odpada (...)

Zrobiłeś chyba skrót myślowy: nie tyle 'na dworzu' co 'daleko od gniazdka'. Zewnętrze jako takie nie przeszkadza DEFIE. Mam rację?

Dziś właśnie rozgrzewając punto i patrząc z obawą, czy zaraz się coś nie zjara 'wymyśliłem' taki zintegrowany z samochodem podgrzewacz (olej, płyn chłodniczy, paliwo) - wystarczy tylko wtyczka, którą trzeba wetknąć na pół godzinki do gniazdka... A tu proszę, 450 zł i jest.

dUKE: napisz jakie składowe tego systemu masz u siebie. Ze strony wynika, że jest to system modułowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrobiłeś chyba skrót myślowy: nie tyle 'na dworzu' co 'daleko od

> gniazdka'. Zewnętrze jako takie nie przeszkadza DEFIE. Mam

> rację?

masz

> dUKE: napisz jakie składowe tego systemu masz u siebie. Ze strony

> wynika, że jest to system modułowy.

moduly to:

* grzalka silnika (czyt. grzalka plynu chlodzacego)

* ladowarka akumulatora (nie wymagajaca zadnego odlaczania elektroniki)

* grzalka wnetrza (czyli taki mikro farelek do wnetrza)

* sterownik (zarzadzajacy calosci i ustwaiajacy godziny uruchamiania poszczegolnych urzadzen)

* zestaw dedykowanych kabli (lacznie z estetycznym wyprowadzeniem na zewnatrz i kablem zasilajacym z sieci 220V)

wiecej info na Stronie DEFA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dUKE: napisz jakie składowe tego systemu masz u siebie. Ze strony

> wynika, że jest to system modułowy.

wystarczy wariant najprostszy, czyli grzalka i kable do podlaczenia zasilania

reszta to juz bajery dosyc kosztowne

rok temu Duke mial mi kupic kompletny zestaw, z ladowaniem aku i ogrzewaczem wnetrza. Tak sobie zakladalem, ale nie zdecydowalem sie zlosnik.gif

w tym roku ceny zestawu tak niekorzystnie zmienili, ze po prostu nie oplaca sie

kupilem grzalke i kable, jest super, to naprawde dziala ok.gif

a jak masz troche ponad 1000 zl, mozesz postarac sie o Webasto

zakup na Allegro, montaz, wyjdzie ponizej 2 tys.zl palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że jak mówisz zmienili niekożystnie ceny DEFA. frown.gif mam nieśmiałą nadzieję że latem może je opuszczą. oczywiście że najlepszym wyjźciem byłoby vebasto ale jest jeden mankament. Taki system wykożystuje aku do podgrzania jak słyszałem i wtedy można obudzić się z ręką w "nocniku" kiedy rano pójdziemy uruchamiać auto. biglaugh.gifhehe.gif oczywiście że należy dbać o naładowanie akumulatora ale wiadomo jak to w praktyce wygląda. oslabiony.gif Przy zamawianiu auta zamierzałem wziąć vebasto tylko że z 2000 zł. w przypadku 5d. cena w kombi skoczyła do 4000 zł biglaugh.gif i wtedy zrezygnowałem. mam nadzieję że stosując podgrzanie płynu chłodniczego uzyskać można szybsze nagrzanie wnętrza po uruchomieniu. Okaże się po zakupie i zamontowaniu jak się zdecyduje. na allegro widziałem też podgrzewanie elektryczne silnika firmy vebasto Tę najprostrzą jego wersję bes elektroniki sterującej za około 95 do 150 zł.W takie mrozy jednak długo nie czekało na nabywców. zlosnik.gif . Pozdrawiam smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wystarczy wariant najprostszy, czyli grzalka i kable do podlaczenia

> zasilania

> reszta to juz bajery dosyc kosztowne

Czyli to, co czerwone na schemacie z instrukcji montażu. Inaczej mówiąc, można połączyć bezpośrednio przewód z mini-gniazda z przewodem grzałki. Czy tak?

276358004-defa.jpg

Ingerencja w instalację samochodu jest wtedy o niebo mniejsza, sprowadza się bowiem do wstawienia grzałki w przewód chłodnicy oleju. A jak to się ma do gwarancji samochodu?

Słyszałem, że citroen produkuje do swoich diesli taką grzałkę i że można ją wykorzystać w innych samochodach. Szczegółów nie znam.

post-48643-14352467999422_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli to, co czerwone na schemacie z instrukcji montażu. Inaczej

> mówiąc, można połączyć bezpośrednio przewód z mini-gniazda z

> przewodem grzałki. Czy tak?

jeden przewod od mini gniazda do grzalki

> Ingerencja w instalację samochodu jest wtedy o niebo mniejsza,

> sprowadza się bowiem do wstawienia grzałki w przewód chłodnicy

> oleju.

dokladnie

>A jak to się ma do gwarancji samochodu?

ja w ASO zalozylem, zeby nie mieli zastrzezen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.