tarlaf Napisano 6 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2006 W JTD są następujące warianty wyposażenia w dodatkową nagrzewnicę: - nie ma jej w ogóle - jest - wersja wyposażenia 200 - jest webasto na tego pilota, opisane w instrukcji - wersja w wyposażenia 205 z nagrzewnicą zwaną autonomo Jeżeli chodzi o webasto to jest jasne, bo albo jest pilot albo nie. Ale czy ktoś wie jak sprawdzić (poza rozpoznaniem organoleptycznym) czy jest ta dodatkowa nagrzewnica 200? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akonior Napisano 7 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2006 > Ale czy ktoś wie jak sprawdzić (poza rozpoznaniem > organoleptycznym) czy jest ta dodatkowa nagrzewnica 200? No są chyba 2 sposoby, albo rozebrac poł deski i zobaczyć czy z nagrzewicy wychodza 2 takie grube kable, podłączone do przekażników które są koło schowka pasażera albo, chyba łatwiej, zapalić auto na mrozie, włączyć ogrzewanie i poczekac chwilke... jesli poleci ciepłe powietrze tzn ze nagrzewica jest... jesli poleci zimne zanim auto sie zagrzeje znaczy ze nie ma! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tarlaf Napisano 7 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2006 > zapalić auto na mrozie, włączyć ogrzewanie i poczekac chwilke... > jesli poleci ciepłe powietrze tzn ze nagrzewica jest... jesli > poleci zimne zanim auto sie zagrzeje znaczy ze nie ma! To też, ale to niejest pewny sposób, przypuszczam że wśród ludzi są różne współczynniki rozmrażania posladków... > zobaczyć czy z > nagrzewicy wychodza 2 takie grube kable, podłączone do > przekażników które są koło schowka pasażera No właśnie, jakbyś podal więcej szczegółów, idealnie jakieś foto, bo może da się to zrobić przez ten zakamarek z filtrem, może wystarcz upewnić się co do przekaźników i wszystko będzie jasne.?????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maser Napisano 7 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2006 Witam. jak się włączy auto poniżej 12 stopni na plusie to ogrzewanie powinno działać. Najlepiej widać to w okolicach 0 stopni i poniżej. Wtedy z okolic deski rozdzielczej słychać takie tykanie jak w starym dobrym budziku i nieco przygasa podświetlenie deski rozdzielczej. Ale jest jeszcze ina ewętualność. jeśli nawet dodatkowe ogrzewanie jest, to może być nieaktywne i należy je uruchomić przez egzaminer. miałem taką sytuację. Jeździłem 3 chłodne miesiące bez niego nie wiedząc jakie mają być objawy jego działania aż w ASO miłosiernie mi je uaktywnili. Ogrzewanie nie było aktywne od początku, ponieważ jadąc latem nad ranem poniżej 5 stopni dmuchało zimnem. Myślę że nawet nowe auta mające to rozwiązanie nie muszą oed razu mieć go uaktywnionego. Wiąże się z tym również podgrzewanie paliwa które też przy nieaktywnej funkcji wyżej opisanej nie działa. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ampi89 Napisano 7 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2006 Jezeli jest to tykanie i mruga podświetlenie deski rozdielczej to ja cos takiego mam ale jak bedę na examinerze to poproszę zeby mi dokładnie powiedzieli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maser Napisano 7 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2006 Jeśli mógłbyś spytać czy można stopniować nagrzewanie to było by dobrze. Nie mam pewności czy jak włączyli mi je wtedy to czy działa na maxa. może jest tak że to działa albo nie ale zawszre lepiej sprawdzić. nie chcę jechać do ASO z tym pytaniem bo jeszcze coś zepsują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maser Napisano 19 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2006 jako że jest zimno chciałem cię spytać. Czy byłeś w ASO? A jeśli tak, to czy udało ci się czegoś dowiedzieć w sprawie regulacji ogrzewania dodatkowego? Chodzi mi o to czy można je podkręcać tak oficjalnie. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JaMi Napisano 19 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2006 > Jeżeli chodzi o webasto to jest jasne, bo albo jest pilot albo nie. > Ale czy ktoś wie jak sprawdzić (poza rozpoznaniem > organoleptycznym) czy jest ta dodatkowa nagrzewnica 200? wlaczasz zimny silnik, z okolic sterowania klimatyzacja zaczyna byc slychac przelaczajace sie przekazniki, przygasa wowczas lekko oswietlenie zegarow i swiatel, czuc przy stalym polozeniu pedalu gazu (w czasie jazdy) cykliczne spadanie i wzrost mocy silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafak Napisano 19 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2006 Jak to właściwie z tym dodatkowym ogrzewaniem jest ? Byłem w ASO i powiedziano mi, że w stilonach na polski rynek coś takiego wogóle nie występuje i nie ma możliwości dokupienia i zamontowania bo komputer zwariuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 19 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2006 > Jak to właściwie z tym dodatkowym ogrzewaniem jest ? > Byłem w ASO i powiedziano mi, że w stilonach na polski rynek coś > takiego wogóle nie występuje Najlepszy dowód, żeby niekoniecznie zawsze wierzyć w to, co mówią w ASO Dodatkowe ogrzewanie jest dostępne w opcji przy zamawianiu nowego auta - i trochę osób na kąciku ma ten dodatek, mając jednocześnie auta z polskich salonów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wyrozumialy1 Napisano 19 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2006 > Witam. jak się włączy auto poniżej 12 stopni na plusie to ogrzewanie > powinno działać. Najlepiej widać to w okolicach 0 stopni i > poniżej. Wtedy z okolic deski rozdzielczej słychać takie tykanie > jak w starym dobrym budziku i nieco przygasa podświetlenie deski > rozdzielczej. Ale jest jeszcze ina ewętualność. jeśli nawet > dodatkowe ogrzewanie jest, to może być nieaktywne i należy je > uruchomić przez egzaminer. miałem taką sytuację. Jeździłem 3 > chłodne miesiące bez niego nie wiedząc jakie mają być objawy > jego działania aż w ASO miłosiernie mi je uaktywnili. > Ogrzewanie nie było aktywne od początku, ponieważ jadąc latem > nad ranem poniżej 5 stopni dmuchało zimnem. Myślę że nawet > nowe auta mające to rozwiązanie nie muszą oed razu mieć go > uaktywnionego. Wiąże się z tym również podgrzewanie paliwa które > też przy nieaktywnej funkcji wyżej opisanej nie działa. > Pozdrawiam ?? Czyzby to tak jak bylo z tempomatem...jest ale go "nie ma" ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafak Napisano 19 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2006 > Najlepszy dowód, żeby niekoniecznie zawsze wierzyć w to, co mówią w > ASO > Dodatkowe ogrzewanie jest dostępne w opcji przy zamawianiu nowego > auta - i trochę osób na kąciku ma ten dodatek, mając > jednocześnie auta z polskich salonów. OK, ale czy można to ustrojstwo zamontować w już jeżdżącym stilonie, czy można zamówić tylko do nowego ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tarlaf Napisano 19 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2006 > OK, ale czy można to ustrojstwo zamontować w już jeżdżącym stilonie, > czy można zamówić tylko do nowego ? To jest część 10 poniżej i występuje zarówno w wersjach z klimą automatyczną i ręczną. Natomiast algorytm pracy tego opornika uwzględnia zarówno stan naładowania aku jak i temp płynu chłod. I to moze wymagać jakiegoś dodatku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zwolak Napisano 19 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2006 > To jest część 10 poniżej i występuje zarówno w wersjach z klimą automatyczną i ręczną. > Natomiast algorytm pracy tego opornika uwzględnia zarówno stan naładowania aku jak i temp płynu chłod. I to moze wymagać jakiegoś dodatku. Jeśli nie ma centralki wbudowanej w siebie, to zapewne rozpoznaje tylko 0 woltów i 12 woltów. Jeśli to jest prawdą, to pewnie możnaby nawet pokusić się o zamontowanie tego w benzynie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maser Napisano 19 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2006 > ?? Czyzby to tak jak bylo z tempomatem...jest ale go "nie ma" ?? Niestety na wątek z tempomatem się niezałapałem. Wiem że coś było na forum, ale nie wiem gdzie i co. Z ogrzewaniem jest tak że jeśli się je zamówi, to można z pełną nieświadomością go nie módz używać. nie wiem dlaczego tak jest, ale u mnie tak właśnie było. przypadkiem włączył je mechanik diagnozujący failury ESP i ESR. przynajmniej w moim przypadku takie failury wyszły na dobre. A tak poważnie nawet przez głowę mi nie przeszło domagać się dogrzewania, ponieważ myślałem że tak ma właśnie być. Ale i tu widzę dobrą stronę. przynajmniej potrafię docenić auto z dogrzewaniem i zauważam różnicę w szybkości nagrzewania się wnętrza. Biorę jednak pod uwagę system polecany przez kolegę EDuke o nazwie upwarm czy jakoś podobnie. muszę `tylko mieć prąd w garażu. pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duke Napisano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2006 Biorę jednak pod uwagę system polecany przez kolegę > EDuke o nazwie upwarm czy jakoś podobnie. muszę `tylko mieć prąd > w garażu. pozdrawiam. DEFA a kolega sie nazywa dUKE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maser Napisano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2006 Wiem że kolega nazywa się Duke. nie wiem tylko dlaczego wkradła się tam litera e na początku. Za to bardzo przepraszam Czy może jest coś po polsku na temat tego systemu? Byłem na stronie www.dfa.com i jest tylko po angielsku. Wiem że ten system rozprowadza u nas Intercars ale tam też nic nie można znaleźć. Mówię oczywiście o necie. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kroman61 Napisano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2006 > Wiem że kolega nazywa się Duke. nie wiem tylko dlaczego wkradła się > tam litera e na początku. Za to bardzo przepraszam Czy może > jest coś po polsku na temat tego systemu? Byłem na stronie > www.dfa.com i jest tylko po angielsku. Wiem że ten system > rozprowadza u nas Intercars ale tam też nic nie można znaleźć. > Mówię oczywiście o necie. pozdrawiam Na tej stronie DEFA jest także po polsku. Tu KLIK . Mozna także pobrać opis w pdf po polsku. Stąd KLIK "Poradnik techniczny", stąd KLIK "Instrukcję obsługi" i stąd KLIK "Instrukcję montażu." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lachal Napisano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2006 > Niestety na wątek z tempomatem się niezałapałem. Wiem że coś było na > forum, ale nie wiem gdzie i co. To już podpowiadam: stąd trzy pierwsze tematy. Oj się działo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tarlaf Napisano 20 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2006 > zapewne rozpoznaje > tylko 0 woltów i 12 woltów. Jeśli to jest prawdą, to pewnie > możnaby nawet w benzynie. No dobra, w trosce o ścinanie własnych pośladków załozyłem ten wątek, a potem MirekD przysłał mi DTE na które złorzeczył, a w międzyczasie ścięło lód wokół mola, a ja w tym DTE mogłem poczytać o tej nagrzewnicy i wypróbować jak to nawiewa. No to jak moja wina to teraz sam to opiszę. Na początek przeczytajcie to: Quote: Nagrzewnica dodatkowa PTC, dostarczana na żądanie w wersjach JTD, służy do szybszego ogrzewania wnętrza samochodu będącego w ruchu (rpm> 700 obr/min) w przypadku niesprzyjających warunków otoczenia (na przykład bardzo chłodny klimat). Jest to grzałka umieszczona obok promiennika o mocy maksymalnej 700 W i napięciu 13,5 V. Układ logiczny przewiduje sterowanie włączeniem/odłączeniem przekaźników w zależności od odczytanej temperatury wody, zgodnie z poniższym bilansem cieplnym P.T.C.. BILANS CIEPLNY PTC TEMPERATURA H2O | % /obciążenia/ PTC = 64°C..................0 = 62 °C i < 64 °C......33 = 60 °C i < 62 °C .....66 < 60 °C.................100 Sterownik PTC musi również uwzględniać napięcie zasilania mierzone na końcówkach centralki, aby ustalić procent aktywności w zależności od bilansu elektrycznego samochodu, zgodnie z tabelą odnoszącą się do pierwszych 120 sekund sterowania. BILANS ELEKTRYCZNYVBATT [V] | % /obciążenia/ PTC = 12.2..................................0 = 12.4 i > 12.2.......................33 = 12.6 i > 12.4.......................66 > 12.6.................................100 Tabela dotycząca pozostałych części sterowania VBATT [V] | % /obciążenia/ PTC = 12.5................0 = 12.7 i > 12.5......33 = 12.9 i > 12.7......66 > 12.9................100 Uwaga Przy zerowym przepływie powietrza, wyłącza się P.T.C. Uwaga Jeśli w samochodzie jest nagrzewnica P.T.C., nie ma dodatkowej nagrzewnicy Webasto - temperatura płynu chłodzącego silnik niższa niż -4° C- temperatura we wnętrzu samochodu niższa od temperatury ustawionej po stronie kierowcy- temperatura na zewnątrz niższa od 20° C Po sprawdzeniu powyższego, tryb automatyczny uruchamia procedurę uruchomienia zimowego. - minimalne natężenie przepływu przy rozdziale FLOOR (nie wyświetlone na wyświetlaczu) na czas równy 5 sekund.- natężenie przepływu powietrza w zależności od temperatury płynu chłodzącego silnik.- dystrybucję Defroster (wyświetlane na wyświetlaczu)- mieszanie w trybie automatycznym- recyrkulację w trybie automatycznym- sprężarka pozostaje w takim stanie, w jakim była przy ostatnim uruchomieniu, o ile jest to możliwe; w trakcie uruchamiania następuje włączenie odwilgocenia powietrza. wyjście z procedury zimowej nastąpi wtedy, kiedy temperatura płynu chłodzącego silnik osiągnie 50° C lub kiedy temperatura wewnątrz samochodu będzie taka sama, albo wyższa od temperatury ustawionej przez kierowcę. źródło DTE Stilo rel. 32.3.89 Z tego wniosek, że trzeba mieć naładowany aku, bo inaczej to nie zadziała i zapierniczaj po miescie na dwójce żeby się woda zagotowała. Proszę nie pytać mnie czym się różnią napięcia w dwóch tabelkach, gdzie występują, bo nie wiem, ale zakładam, że są mierzone w innych miejscach instalacji auta. Natomiast zaleca się szczegółówo odpowiadać na to pytanie. I jeszcze opis a la Młody Technik Quote: Przekaźnik J36 steruje obwodem włączenia pierwszej grzałki nagrzewnicy dodatkowej. Zasilanie do przekaźnika dochodzi poprzez specjalny bezpiecznik B38. Przekaźnik J37 steruje obwodem włączenia dwóch pozostałych grzałek nagrzewnicy dodatkowej. zasilanie przekaźnika przekazywane jest z obwodu maxifuse PTC2 - umieszczony na akumulatorze, złącze B99. Zasilanie cewek dwóch przekaźnikówT8 przekazywane jest przez obwód uruchamiany wyłącznikiem zapłonu (INT) zabezpieczony bezpiecznikiem F49 centralki pod deską rozdzielczą B2. Zasilanie to zostaje przerwane w przypadku zbyt wysokiej temperatury, poprzez wyłącznik bezpieczeństwa I95. Centralka M75 steruje działaniem urządzenia: zasilana jest poprzez obwód uruchamiany wyłącznikiem zapłonu (INT) zabezpieczony bezpiecznikiem F49 centralki pod deską rozdzielczą B2 i łączy się za pomocą sieci CAN z Body Computer M1 oraz pozostałymi węzłami sieci. Centralka M75 przesyła sygnał gotowości do włączenia pierwszej grzałki O25A i wzbudzenia przekaźnika J36 oraz włączenia dwóch grzałek 025B przekaźnika J36. Ponadto specjalny sygnał steruje włączaniem pierwszej prędkości elektrowentylatora N85, zasilanego poprzez obwód uruchamiany wyłącznikiem zapłonu (INT/A) przekaźnika T8 i specjalnego bezpiecznika F8 centralki komory silnika B1 - jest on uruchamiany na pierwszej prędkości wtedy kiedy dodatkowa nagrzewnica jest włączona Schemat elektryczny E6020 UKLAD KLIMATYZACJI /w zał. plik .wmf zamieniony na .jpg, bo serwer odrzuca/ źródło DTE Stilo rel. 32.3.89 -- dUKE: Nie mam autoryzacji Fiata, ale co poczytacie to Wasze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tarlaf Napisano 20 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2006 U mnie w praktyce wygląda to tak: > wlaczasz zimny silnik, z okolic sterowania klimatyzacja zaczyna byc > slychac przelaczajace sie przekazniki, To się włącza tylko w trybie FULL AUTO (inaczej nie udałomi się tego zaprząc do pracy) po przejechaniu około 2-3 minut > przygasa wowczas lekko > oswietlenie zegarow i swiatel, Nic nie przygasa (mój nowy aku? ) > czuc przy stalym polozeniu pedalu > gazu (w czasie jazdy) cykliczne spadanie i wzrost mocy silnika Albo nie mam czucia na tym mrozie, albo nic nie czuję - to co opisujesz działoby się w przypadku urzadzenia napędzanego jakimś paskiem napędzanym przez silnik, a to przeca zwykły opornik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tarlaf Napisano 20 Stycznia 2006 Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2006 Moim chłopskim zdaniem jak ktoś ma prąd w garażu to wystarczy mu farelka plus gniazdko z włącznikiem zegarowym i uzyskuje tę sama funkcjonalność. Moim skromnym zdaniem farelka skierowana dobrze w kierunku miski olejowej (oj, osłona!) w szczelnym garażu może podnieść temp o 5-10 stopni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JaMi Napisano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2006 > U mnie w praktyce wygląda to tak: > To się włącza tylko w trybie FULL AUTO (inaczej nie udałomi się tego > zaprząc do pracy) po przejechaniu około 2-3 minut nie wiem, nie zwrocilem uwagi, jak jest zimno i tak mam w trybie full auto > Nic nie przygasa (mój nowy aku? ) > Albo nie mam czucia na tym mrozie, albo nic nie czuję - to co > opisujesz działoby się w przypadku urzadzenia napędzanego jakimś > paskiem napędzanym przez silnik, a to przeca zwykły opornik. tak bylo od nowosci, moze moje grzalki pobieraja wiecej pradu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TMW Napisano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2006 > Moim chłopskim zdaniem jak ktoś ma prąd w garażu to wystarczy mu > farelka plus gniazdko z włącznikiem zegarowym i uzyskuje tę sama > funkcjonalność. Widziales dzisiejsze Fakty ? Jest tam informacja czym sie konczy takie podgrzewanie .. > Moim skromnym zdaniem farelka skierowana dobrze w kierunku miski > olejowej (oj, osłona!) w szczelnym garażu może podnieść temp o > 5-10 stopni. O ile pamietam to Defa po ok 3h przy -17st ogrzewa plyn do ok 50st. Poniewaz zainstalowana jest przy filtrze oleju wiec olej tez jest niezle ogrzewany. Przy obecnych mrozach (w granicach -10st) po odpaleniu tak podgrzanego auta, silnik pracuje praktycznie tak jakby byl juz rozgrzany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maczo111 Napisano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2006 > Widziales dzisiejsze Fakty ? Jest tam informacja czym sie konczy > takie podgrzewanie .. > O ile pamietam to Defa po ok 3h przy -17st ogrzewa plyn do ok 50st. > Poniewaz zainstalowana jest przy filtrze oleju wiec olej tez > jest niezle ogrzewany. > Przy obecnych mrozach (w granicach -10st) po odpaleniu tak > podgrzanego auta, silnik pracuje praktycznie tak jakby byl juz > rozgrzany. jeszcze sie z tego Merca dymiło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafak Napisano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2006 Ponawiam swoje pytanie : czy można dodatkową nagrzewnice zainstalować w jeżdżącym aucie czy można zamówić tylko z nowym ? ASO nie umiało mi udzielić odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 20 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2006 właczniki zegarowe to zlo nigdy wiecej tego jesli juz to elektroniczny wlacznik i stycznik który wytrzyma taki prad... scierwa sie topia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 21 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2006 > Ponawiam swoje pytanie : > czy można dodatkową nagrzewnice zainstalować w jeżdżącym aucie czy > można zamówić tylko z nowym ? ASO nie umiało mi udzielić > odpowiedzi. Na to pytanie raczej nikt nie będzie umiał udzielić jednoznaczenj odpowiedzi - no chyba że ktoś już próbował... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 21 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2006 > Nic nie przygasa (mój nowy aku? ) U mnie przygasało nawet wiosną i na nowym akumulatorze (co prawda MM, ale wymienionym na gwarancji) - zwłaszcza widać to w przypadku przednich reflektorów: często parkuję na parkingu podziemnym, gdzie jest półmrok, a jak auto stoi przodem do ściany, to widać doskonale, że intensywność świecenia zmienia się w takt klekotania przekaźników gdzieś spod konsoli środkowej. . W środku mniej to widać jeśli chodzi o podświetlenie zegarów, natomiast na panelu sterowania klimatyzacją również jest to dobrze widoczne. Widać ten efekt również w przypadku oświetlenia kabiny - wystarczy zapalić np. lampkę do czytania. Nie wiem jak pogodzić takie zachowanie z obecnością regulatora napięcia, który na chłopski rozum powinien przecież temu zapobiegać > Albo nie mam czucia na tym mrozie, albo nic nie czuję - to co > opisujesz działoby się w przypadku urzadzenia napędzanego jakimś > paskiem napędzanym przez silnik, a to przeca zwykły opornik. Alternator jest napędzany paskiem od silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olgierd Napisano 21 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2006 > Ponawiam swoje pytanie : > czy można dodatkową nagrzewnice zainstalować w jeżdżącym aucie czy > można zamówić tylko z nowym ? A ja w ASO Viamot Kraków dowiedziałem sie, że taka dodatkowa nagrzewnica jest standardowo montowana na rynek skandynawski. Pokazano mi również Fiata Bravo, który tą nagrzewnicę miał dołożoną później i podobno był bardzo zadowolony z wyników. Wnioskując prawdopodobnie jak większość elementów można toto włożyc i do Stilo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duke Napisano 21 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2006 nie powiem juz od ilu farelek splonely garaze ale generalnie jak ci sie chce to tak rob; nagrzejesz tez garaz ogolnie duzo nagrzejesz a niekoniecznie to co trzeba; nie mowiac o tym ze sterownik do 2kW farelka to bedzie taki lepszejszy; grzalka defa to chyba 700W i moze ja byle co obslugiwac. Podstawowa sprawa natomiast to fakt ze DEFA w zalozeniu to nie tylko grzalka silnika; jest to tez ladowarka aku, jest to tez grzalka wnetrza. Calosc dodatkowo wyposazona w sterownik oraz okablowanie ktore pozwoli ci to podlaczyc nawet na parkingu - chyba nie masz zamiaru probowac odpalac farelka na parkingu? Zamykajac temat; podobno niektore czolgi odpalalo sie rozpalajac w specjalnej wanience wiaderko ropy - jak chcesz mozesz poprobowac ze swoim autem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duke Napisano 21 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2006 o co pytasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lachal Napisano 21 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2006 > podobno niektore czolgi odpalalo sie rozpalajac w specjalnej > wanience wiaderko ropy - jak chcesz mozesz poprobowac ze swoim > autem Jedno jest pewne, Twój patent jest tym właściwym, reszta to doraźna rzeźba w rzdkim g*****. (asi pienso). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maczo111 Napisano 21 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2006 > Ponawiam swoje pytanie : > czy można dodatkową nagrzewnice zainstalować w jeżdżącym aucie czy > można zamówić tylko z nowym ? ASO nie umiało mi udzielić > odpowiedzi. Jasne że można tylko jakim kosztem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 21 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2006 > podobno niektore czolgi odpalalo sie rozpalajac w specjalnej > wanience wiaderko ropy Kiedyś byłem świadkiem uruchamiania samochodu Kraz 255 w zimie - pierwszym etapem było właśnie rozpalenie pod autem ogniska w metalowej beczce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wseia Napisano 21 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2006 > Kiedyś byłem świadkiem uruchamiania samochodu Kraz 255 w zimie - > pierwszym etapem było właśnie rozpalenie pod autem ogniska w > metalowej beczce Marek Hłasko się kłania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 21 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2006 > Marek Hłasko się kłania Ja to co prawda widziałem nie w Bieszczadach tylko na Uralu, ale generalnie klimaty podobne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafak Napisano 21 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2006 > o co pytasz? generalnie jak rozgrzac mojego stilona... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TMW Napisano 22 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2006 > generalnie jak rozgrzac mojego stilona... Jesli masz dostep do 230V to kup grzalke DEFA - ok 450zl w Intercarsie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duke Napisano 22 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2006 elektryczne opcje sa dwie; albo fabryczna grzalka na 12V albo DEFA na 220V; o ktora pytasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duke Napisano 22 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2006 za grzalke i kable tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafak Napisano 22 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2006 > elektryczne opcje sa dwie; albo fabryczna grzalka na 12V albo DEFA na > 220V; o ktora pytasz? Auto stoi na dworzu, także defa odpada, a jeśli chodzi o fabryczną grzałkę to chciałby zapytać czy można to zamontować w jeżdżącym już stilo (znaczy dokupić w ASO) i jaki jest orientacyjny koszt? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TMW Napisano 22 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2006 > za grzalke i kable tyle Pakiet podstawowy: grzalka + kable. ps. nastepny diesle to juz raczej musi miec Webasto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maser Napisano 23 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2006 Bardzo dziękuję za stronki. zabiorę się do ich czytania w najbliższym czasie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xstach Napisano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2006 > Auto stoi na dworzu, także defa odpada (...) Zrobiłeś chyba skrót myślowy: nie tyle 'na dworzu' co 'daleko od gniazdka'. Zewnętrze jako takie nie przeszkadza DEFIE. Mam rację? Dziś właśnie rozgrzewając punto i patrząc z obawą, czy zaraz się coś nie zjara 'wymyśliłem' taki zintegrowany z samochodem podgrzewacz (olej, płyn chłodniczy, paliwo) - wystarczy tylko wtyczka, którą trzeba wetknąć na pół godzinki do gniazdka... A tu proszę, 450 zł i jest. dUKE: napisz jakie składowe tego systemu masz u siebie. Ze strony wynika, że jest to system modułowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duke Napisano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2006 > Zrobiłeś chyba skrót myślowy: nie tyle 'na dworzu' co 'daleko od > gniazdka'. Zewnętrze jako takie nie przeszkadza DEFIE. Mam > rację? masz > dUKE: napisz jakie składowe tego systemu masz u siebie. Ze strony > wynika, że jest to system modułowy. moduly to: * grzalka silnika (czyt. grzalka plynu chlodzacego) * ladowarka akumulatora (nie wymagajaca zadnego odlaczania elektroniki) * grzalka wnetrza (czyli taki mikro farelek do wnetrza) * sterownik (zarzadzajacy calosci i ustwaiajacy godziny uruchamiania poszczegolnych urzadzen) * zestaw dedykowanych kabli (lacznie z estetycznym wyprowadzeniem na zewnatrz i kablem zasilajacym z sieci 220V) wiecej info na Stronie DEFA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JaMi Napisano 24 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2006 > dUKE: napisz jakie składowe tego systemu masz u siebie. Ze strony > wynika, że jest to system modułowy. wystarczy wariant najprostszy, czyli grzalka i kable do podlaczenia zasilania reszta to juz bajery dosyc kosztowne rok temu Duke mial mi kupic kompletny zestaw, z ladowaniem aku i ogrzewaczem wnetrza. Tak sobie zakladalem, ale nie zdecydowalem sie w tym roku ceny zestawu tak niekorzystnie zmienili, ze po prostu nie oplaca sie kupilem grzalke i kable, jest super, to naprawde dziala a jak masz troche ponad 1000 zl, mozesz postarac sie o Webasto zakup na Allegro, montaz, wyjdzie ponizej 2 tys.zl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maser Napisano 29 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2006 Szkoda że jak mówisz zmienili niekożystnie ceny DEFA. mam nieśmiałą nadzieję że latem może je opuszczą. oczywiście że najlepszym wyjźciem byłoby vebasto ale jest jeden mankament. Taki system wykożystuje aku do podgrzania jak słyszałem i wtedy można obudzić się z ręką w "nocniku" kiedy rano pójdziemy uruchamiać auto. oczywiście że należy dbać o naładowanie akumulatora ale wiadomo jak to w praktyce wygląda. Przy zamawianiu auta zamierzałem wziąć vebasto tylko że z 2000 zł. w przypadku 5d. cena w kombi skoczyła do 4000 zł i wtedy zrezygnowałem. mam nadzieję że stosując podgrzanie płynu chłodniczego uzyskać można szybsze nagrzanie wnętrza po uruchomieniu. Okaże się po zakupie i zamontowaniu jak się zdecyduje. na allegro widziałem też podgrzewanie elektryczne silnika firmy vebasto Tę najprostrzą jego wersję bes elektroniki sterującej za około 95 do 150 zł.W takie mrozy jednak długo nie czekało na nabywców. . Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xstach Napisano 30 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2006 > wystarczy wariant najprostszy, czyli grzalka i kable do podlaczenia > zasilania > reszta to juz bajery dosyc kosztowne Czyli to, co czerwone na schemacie z instrukcji montażu. Inaczej mówiąc, można połączyć bezpośrednio przewód z mini-gniazda z przewodem grzałki. Czy tak? Ingerencja w instalację samochodu jest wtedy o niebo mniejsza, sprowadza się bowiem do wstawienia grzałki w przewód chłodnicy oleju. A jak to się ma do gwarancji samochodu? Słyszałem, że citroen produkuje do swoich diesli taką grzałkę i że można ją wykorzystać w innych samochodach. Szczegółów nie znam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JaMi Napisano 30 Stycznia 2006 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2006 > Czyli to, co czerwone na schemacie z instrukcji montażu. Inaczej > mówiąc, można połączyć bezpośrednio przewód z mini-gniazda z > przewodem grzałki. Czy tak? jeden przewod od mini gniazda do grzalki > Ingerencja w instalację samochodu jest wtedy o niebo mniejsza, > sprowadza się bowiem do wstawienia grzałki w przewód chłodnicy > oleju. dokladnie >A jak to się ma do gwarancji samochodu? ja w ASO zalozylem, zeby nie mieli zastrzezen. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.