Skocz do zawartości

JTD dodatkowa nagrzewnica (czyli grzała elektr)


tarlaf

Rekomendowane odpowiedzi

> Szkoda że jak mówisz zmienili niekożystnie ceny DEFA. mam nieśmiałą

> nadzieję że latem może je opuszczą. oczywiście że najlepszym

> wyjźciem byłoby vebasto ale jest jeden mankament. Taki system

> wykożystuje aku do podgrzania jak słyszałem

zle slyszales - katalitycznie rozkladana jest dawka paliwa

i wtedy można

> obudzić się z ręką w "nocniku" kiedy rano pójdziemy uruchamiać

> auto. oczywiście że należy dbać o naładowanie akumulatora

> ale wiadomo jak to w praktyce wygląda. Przy zamawianiu auta

> zamierzałem wziąć vebasto tylko że z 2000 zł. w przypadku 5d.

> cena w kombi skoczyła do 4000 zł i wtedy zrezygnowałem. mam

> nadzieję że stosując podgrzanie płynu chłodniczego uzyskać można

> szybsze nagrzanie wnętrza po uruchomieniu.

mozna choc nie takie jest przeznaczenie grzalki silnika, do ogrzewania wnetrza jest taki mikro farelek

Okaże się po zakupie

> i zamontowaniu jak się zdecyduje. na allegro widziałem też

> podgrzewanie elektryczne silnika firmy vebasto Tę najprostrzą

> jego wersję bes elektroniki sterującej za około 95 do 150 zł.W

> takie mrozy jednak długo nie czekało na nabywców. . Pozdrawiam

w porownaniu z DEFA to wyglada na wyklepane w garazu, nie mowiac o tym ze o wyjscie na zewnatrz auta musisz sie martwic sam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, ale czy do tego procesu katalitycznego nie potrzeba ciągłego używania akumulatora? niewiem.gif Powiedział mi użytkownik takiego ale tzw. "suchego vebasto" że jak jest słaby akumulator to ono niezbyt dobrze działa a nawet potrafi się samodzielnie wyłączyć bądź nie włączyć wcale. oslabiony.gif Poza tym jak patrzyłem na Allegro to są tam różne zestawy używane z różnych marek samochodu. jakbym kupował taki zestaw to jakie części muszę brać pod uwagę? czacha.gif Z czego taki zestaw powinien się składać? Wiem że to zależy od opcji jaką bym chciał. Nie pytam ciebie osobiście o to ponieważ wiem że możesz być niezorjętowany w pełni, ale może ktoś z czytających będzie wiedział i napisze. Poza tym co do zestawu Defa miałem nadzieję że jeśli kupiłbym opcję podgrzewania oleju, potem podgrzewania płynu chłodniczego ( to po to żeby uzyskać szybkie nagrzanie wnętrza po uruchomieniu auta) to uzyskałbym porządany efekt. Rozmawiałem z mechanikami na ten temat i powiedzieli mi że to mogło by się udać z podgrzaniem płynu. Wiem że podgrzanie oleju służy do lepszego uruchamiania czyli eliminuje tzw. suchy start. co do tzw. farelki to nie chciałbym powiększać i tak już nie małych kosztów tego przyszłego zestawu. crazy.gif Zestawu z Allegro za 150 zł. wogule nie brałem pod uwagę. pozdrawiam i dzięki za wyjaśnienia. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pytam ciebie osobiście o

> to ponieważ wiem że możesz być niezorjętowany w pełni, ale może

> ktoś z czytających będzie wiedział i napisze. Chciałem też dodać że jeśli ty będziesz wiedział to bardzo proszę napisz. Nie chciałbym żegbyś odniósł wrażenie traktowania siebie jak chodzącej instrukcji na użytek kolegów z autokącika. smile.gif jeśli będziesz wiedział to daj znać bo bardzo mnie to interesuje. piszę to oczywiście nie do siebie tylko do kolegi Duke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobrze, ale czy do tego procesu katalitycznego nie potrzeba

> ciągłego używania akumulatora? Powiedział mi użytkownik

> takiego ale tzw. "suchego vebasto" że jak jest słaby akumulator

> to ono niezbyt dobrze działa a nawet potrafi się samodzielnie

> wyłączyć bądź nie włączyć wcale.

Przez "suche webasto" rozumiesz ogrzewanie powietrzne? Ono chyba w aucie osobowym nie ma zastosowania - to raczej urządzenie do ciężarówki hmm.gif

Generalnie to w autach osobowych zwykle montuje się ogrzewanie wodne - pobierane ze zbiornika paliwo jest spalane podgrzewając płyn chłodniczy, natomiast do ogrzewania wnętrza wykorzystywany jest standardowy układ wentylacji samochodu (nawiewy). Akumulator zasila pompę paliwa agregatu, dmuchawę, do tego jest konieczny do zainicjowania procesu spalania - więc trochę tego prądu jednak "ubywa".

Dowiadywałem się o montaż webasto w Stilo - w przypadku klimatyzacji manualnej nie ma problemu, natomiast jeśli idzie o automatyczną klimatyzację dwustrefową, to ... jest to problem trudny do obejścia. hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobrze, ale czy do tego procesu katalitycznego nie potrzeba

> ciągłego używania akumulatora? Powiedział mi użytkownik

> takiego ale tzw. "suchego vebasto" że jak jest słaby akumulator

> to ono niezbyt dobrze działa a nawet potrafi się samodzielnie

> wyłączyć bądź nie włączyć wcale.

proces spalania jest podtrzymywania swieca (zarowa?) czyli cos tam potrzeba, natomiast samo cieplo nie jest generowane "elektrycznie"

Poza tym jak patrzyłem na

> Allegro to są tam różne zestawy używane z różnych marek

> samochodu. jakbym kupował taki zestaw to jakie części muszę brać

> pod uwagę?

moim zdaniem jest to karkolomne zadanie, instalacja obejmuje czesci wybitnie indywidulane (dolaczenie do ukladu wentylacyjnego) oraz ingenerencje w uklad paliwowy - imo takie rzeczy powinno sie robic w punktach z jakas autoryzacja

Z czego taki zestaw powinien się składać? Wiem że

> to zależy od opcji jaką bym chciał. Nie pytam ciebie osobiście o

> to ponieważ wiem że możesz być niezorjętowany w pełni, ale może

> ktoś z czytających będzie wiedział i napisze.

Webasto robi rozne modele i dosc podstawym problemem bedzie rozmiar (w takim JTD nie ma za duzo miejsca), co wchodzi w sklad moge sie tylko domyslac; bedzie to uklad palnika, modul sterowania i zesatw pozwalajacy to jakos dolaczyc do ukladu wentylacyjnego/paliwowego/elektrycznego

Poza tym co do

> zestawu Defa miałem nadzieję że jeśli kupiłbym opcję

> podgrzewania oleju, potem podgrzewania płynu chłodniczego ( to

> po to żeby uzyskać szybkie nagrzanie wnętrza po uruchomieniu

> auta) to uzyskałbym porządany efekt.

DEFA zawsze podgrzewa wode!!!

Rozmawiałem z mechanikami

> na ten temat i powiedzieli mi że to mogło by się udać z

> podgrzaniem płynu. Wiem że podgrzanie oleju służy do lepszego

> uruchamiania czyli eliminuje tzw. suchy start. co do tzw.

> farelki to nie chciałbym powiększać i tak już nie małych kosztów

> tego przyszłego zestawu.

Farelka to grzeje wnetrze - zobacz strone www.defa.com tam sa detale

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dowiadywałem się o montaż webasto w Stilo - w przypadku klimatyzacji manualnej nie ma problemu,

Generalnie Eberspacher jest tańszy od Webasto i ma te same funkcje. Najtaniej znalazłem w Krakowie:

Elementy załączające do wyboru

nr zam. nazwa cena netto cena brutto

22 1000 32 35 00 Mini zegar Easy Start T 216,05 zł 263,58 zł

22 1000 31 39 00 Zdalne sterowanie TP41(stary model) 352,82 zł 430,44 zł

pilot, funkcja włącz/wyłącz, zasięg do 600m

22 1000 32 01 00 Zdalne sterowanie Easy Start R+ (nowy model) 1 299,00 zł 1 584,78 zł

pilot z wskazaniem temperatury wnętrza i funkcjami zegara

Fiat Stilo benzyna 1,8

klimatyzacja ręczna

nr zam. nazwa cena netto cena brutto

20 1866 05 00 00 Hydronic B4WS 1 601,50 zł 1 953,83 zł

20 1819 80 00 00 uniwersalny zestaw do zabudowy 628,52 zł 766,79 zł

22 1000 20 07 00 ujęcie paliwa 94,93 zł 115,81 zł

elementy dodatkowe do zabudowy 90,00 zł 109,80 zł

Montaż 600,00 zł 732,00 zł

Cena zestawu bez elementu sterującego 3 014,95 zł 3 678,24 zł

Cena łączna zestawu z elementem sterującym: plus element sterujący p.wyżej plus element sterujący p.wyżej

Czyli jak by nie patrzył nowe ogrzewanko z gwarancją kosztuje około 4000 złotych crazy.gif. Ja na razie odpuszczam. 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli jak by nie patrzył nowe ogrzewanko z gwarancją kosztuje około

> 4000 złotych .

Teraz już nie ma na liście opcji w Stilo, ale kiedyś jeszcze było - i właśnie fabryczne ogrzewanie wymagało dopłaty 4 kzł zlosnik.gif Plus przynajmniej taki, że są więsze szanse na poprawne działanie i to również w przypadku klimy automatycznej - bo przy montażu tego przez firmę trzecią to na prawdę jest co popsuć. passed_out.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teraz już nie ma na liście opcji w Stilo, ale kiedyś jeszcze było - i właśnie fabryczne ogrzewanie wymagało dopłaty 4 kzł

Tak, ale tylko dla ropniaków. Do benzynki musiały być rozwiązania "alternatywne". zlosnik.gif

A najlepsze jest to, że Fiat w swoim miesięczniku (takie 30 stronicowe książeczki do darmowego pobrania w każdym salonie/ASO) na początku 2004 roku proponował klientom, że każde ASO założy niezależne ogrzewanie do każdego fiacika. Cen nie było, ale była deklaracja. smile.gif Poszedłem więc do kilku ASO z tą książeczką, pokazałem palcem i wszyscy robili boje_sie.gif takie oczy. hehe.gif Oczywiście nie znali ani ceny, ani numerów części, ba, nawet nie chcieli się podjąć tego. rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U kogo i za ile się podłaczasz do examinera, jeśli można wiedzieć ?

Szukam kogos "kumatego" co by rozumiał co zrobiś z tym co mu się wyswietla ma ekranie.

Poprzednio miałem do czynienia z gościem, co miał ściągę na kartce, cio trzeba wciskać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U kogo i za ile się podłaczasz do examinera, jeśli można wiedzieć ?

> Szukam kogos "kumatego" co by rozumiał co zrobiś z tym co mu się

> wyswietla ma ekranie.

> Poprzednio miałem do czynienia z gościem, co miał ściągę na kartce,

> cio trzeba wciskać.

Polecam ASO Bieliński na ul. Modlińskiej w W-wie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przez "suche webasto" rozumiesz ogrzewanie powietrzne? Ono chyba w

> aucie osobowym nie ma zastosowania - to raczej urządzenie do

> ciężarówki

> Generalnie to w autach osobowych zwykle montuje się ogrzewanie wodne

> - pobierane ze zbiornika paliwo jest spalane podgrzewając płyn

> chłodniczy, natomiast do ogrzewania wnętrza wykorzystywany jest

> standardowy układ wentylacji samochodu (nawiewy). Akumulator

> zasila pompę paliwa agregatu, dmuchawę, do tego jest konieczny

> do zainicjowania procesu spalania - więc trochę tego prądu

> jednak "ubywa".

> Dowiadywałem się o montaż webasto w Stilo - w przypadku klimatyzacji

> manualnej nie ma problemu, natomiast jeśli idzie o automatyczną

> klimatyzację dwustrefową, to ... jest to problem trudny do

> obejścia.

Tak ten użytkownik ma to vebasto właśnie w busie. Co do tzw. mokrego vebasto to o takie mi właśnie chodziło, ale zważywszy cenę podaną przez kolegę zwolaka i trudności w zakupie poprzez np. allegro przedstawione przez kolegę duke i twoją wiadomość o trudnym montarzu lepiej z tego zrezygnować na rzecz Defa. oslabiony.gifsmile.gif dzięki wszystkim za informację na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> DEFA zawsze podgrzewa wode!!!

Bo grzalka wpieta jest w uklad chlodzenia ale ... w JTD z racji bliskiego sasiedztwa z filtrem oleju, olej tez troche sie grzeje (tak mi sie wydaje) - wokol filtra oleju krazy plun chlodniczy a miedzy filtrem a grzalka jest z max 10cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ile sobie zyczyli za wersje do JTD ?

Nie wiem - bo do etapu ceny nie doszedłem biglaugh.gif

Przy klimatyzacji manualnej ustawia się pokrętłami temperaturę, kierunek i siłę nadmuchu i to wszystko to są przełączniki elektromechaniczne - wystarczy że pojawi się napięcie i całość jest w takim stanie, w jakim ją zostawiono. Przy klimie automatycznej pojawia się natomiast problem sterowania - i podobno jest nawet jakiś osobny, dedykowany sterownik, ale nie wiedzieli ile kosztuje i co dokładnie on robi, bo nigdy nie widzieli go na oczy i jak zaczęli tak marudzić to już nawet nie pytałem o cenę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ile sobie zyczyli za wersje do JTD ?

Koszt jest zbliżony jeśli chodzi o benzynę i diesla. Jak by nie patrzeć za nowe ogrzewanko wychodzi cena co najmniej 4000 złotych. crazy.gif No chyba, że ktoś kupi używane elementy i zamontuje sobie sam. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dowiadywałem się o montaż webasto w Stilo - w przypadku klimatyzacji

> manualnej nie ma problemu, natomiast jeśli idzie o automatyczną

> klimatyzację dwustrefową, to ... jest to problem trudny do

> obejścia.

na czym polegal problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na czym polegal problem ?

Pewnie na ogrzewaniu wnętrza auta. W klimie ręcznej ustawiasz pokrętło na grzanie i jak się załączy webasto i wiatraczek, to się kabina normalnie nagrzewa od płynu chłodniczego. W klimatroniku nie ma pokrętła, więc sterowanie grzaniem jest trudniejsze. 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewnie na ogrzewaniu wnętrza auta. W klimie ręcznej ustawiasz

> pokrętło na grzanie i jak się załączy webasto i wiatraczek, to

> się kabina normalnie nagrzewa od płynu chłodniczego. W

> klimatroniku nie ma pokrętła, więc sterowanie grzaniem jest

> trudniejsze.

ja akurat instalacje Webasto w Stilo z autoklima znam, pytam Daniela co orzekli fachowcy, z ktorymi rozmawial...

w przypadku, ktory testowalem wszystko poprawnie dzialalo, ciekawe co dowiedzial sie Daniel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na czym polegal problem ?

Mówili coś o jakimś dodatkowym module, który trzebaby zastosować zeby umożliwić ogrzewanie wnętrza po załączeniu Webasto - oni nigdy tego nie montowali i ich zdaniem może być z tym duży kłopot, musieliby dokładnie rozpoznać temat i z góry nie są w ogóle stanie zagwarantować że się podejmą, chyba że na moje ryzyko. passed_out.gif

Zakład we Wrocławiu na Rakowej - montują klimatyzacje, mają autoryzację Webasto. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mam pytanie do posiadaczy DEFA. Jako ze beda mi to zakladac zaraz na przegladzie, pytanie brzmi gdzie umiescic mocowanie mini-plug? Na tym foto jest na stronie pas. na dole zderzaka ale czy to dobry pomysł (woda brud itd). Z drugiej strony kwestia montazu i podprowadzenia kabli. Jak macie u siebie?

5fa9368879fe51c3.jpg

Grill odpada bo zbyt delikatny. No nie wiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A TUTAJ link zawierajacy manuale montazu do stilo (wersje 1,9 1,8 ,1,6) + podrecznik techniczny + instrukcja montazu i obslugi + broszura. Wszystko zebrane z roznych miejsc w 1 miejscu dla potomnosci.

Tak wyglada komplet do montazu - wersja podstawowa czyli grzałka, przewód z gniazdem i kabel 230V do miniplug'a

050efb27515e164fm.jpg 584c1de7659cb2f4m.jpg c8f3731f9c50cd8dm.jpg 2ea91b46f50ba5c1m.jpg bffc2d63f9a721c8m.jpg d84a9d97e61a8318m.jpg a66fc0986a26f8eam.jpg 02d177a3e0507fa8m.jpg 78e31821cd9ff149m.jpg 5be5ffd8996187bam.jpg 1331ad1dfd878bb2m.jpg c7d2df47e1090d2am.jpg 1dbcc7af38beb90em.jpg 35df777719d962d8m.jpg e82608f70189b138m.jpg 1a42f5cd6e8cd6b1m.jpg c84912954b25cfdam.jpg d78a676e29fc86a4m.jpg

i kilka linków:

defa 1

defa 2

defa 3

defa 4

defa 5

defa 6

defa 7

intercars 1

intercars 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mialem to zrobione jak w wersji 5D... bardzo dobrze sie sprawdzalo; > mocuje sie do lopatki grila ktora jest dosc pancerna

OK. Dzieki. Tak bedzie najprosciej i nie bedzie zabawy z wycinaniem otworow w zderzaku. Z tego co zaobserowowalem to jeszcze nad rejestracja jest takie miejsce (na jej szerokosci) gdzie sie nie brudzi, jednakze zabawa wieksza bybyla z montazem - tym bardziej ze jest to fragment zderzaka pod katem 45stopni).

Jak bedzie na pokladzie to zdam relacje foto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

dfc8cd33cf5004c0m.jpg 49c966f79888f2a5m.jpg 94d3303ce0ef3f18m.jpg 741ce54038da8b59m.jpg

Co do skutecznosci. Rano po przejechaniu ok 200m wskazówka skacze na 2 pole na zegarach. Cieple powietrze jest momentalnie. Widac takze iz spalanie na krotkich odcinkach nie rosnie tak gwałtownie w por. gdy podgrzewania nie bylo. Co prawda wielkich mrozow nie bylo ale nawet przy 0C przydaje sie i w kazdym kolejmy aucie bede chcial miec cos takiego. Calosc podłaczone do wylacznika czasowego (link)

Jestem ciekawe jak koledze KrzP udalo sie tak gleboko schowac to gniazdo. Patrzac u siebie do konca pletwy zostało tylko kilka mm i głebiej sie nie dało frown.gif A co do poprzedniego posta miałem na mysli gril przy ktorym jest logo fiata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jestem ciekawe jak koledze KrzP udalo sie tak gleboko schowac to

> gniazdo. Patrzac u siebie do konca pletwy zostało tylko kilka mm

> i głebiej sie nie dało

Bo KrzP ma zamontowaną wtyczkę na środkowej "płetwie", zresztą tak jak ja. Wtyczka nie wystaje poza obrys zderzaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A u mnie chyba nie ma czegos takiego a cieplo sie robi w miare szybko > (wskazowka temp wody nie drgnie) a juz leci w miare cieple > powietrze , ponoc klimatroniki maja jakies takie nagrzewanie

Maja, i juz o tym byl (pykanie przekazników). W Manualnej klimie tez jest, ale nie zawsze i w kazdym modelu (jak i zreszta w kliamtroniku - chyba ze sie myle). Nie mniej rozwiazanie defy bardzo mi odpowiada (cieply silnik w zimie ma same plusy). Jesli mial bym wybierac miedzy opcjonalnymi grzałkami a defa wybral bym defe smile.gif bo cena podobna, jak nie identyczna. Naturalnie o ile ktos parkuje na swoim terenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

> jesteś zadowolony z tego ogrzewacza? jak odczuwasz spadek spalania w zimie ?

> jaką temperaturę osiągasz po odpaleniu przy np -15st ?

Bardzo zadowolony - świetny wynalazek. Zmiana zużycia paliwa jest znacząco zauważalna - szczególnie gdy po odpaleniu silnika skasuje się tripB - widać ile czasu silnik potrzebuje na nagrzanie a co za tym idzie szybszy spadek CaB. Zwłaszcza na krótkich trasach gdzie bez tego silnik nie miał by szansy się nagrzać (a przy okazji nas) różnice są ogromne.

Kolosalnie widoczna jest także kultura pracy jednostki - gdy jest zimny i nie podgrzany jest wyraźnie głośniejszy, nie pracuje tak miękko. Po podgrzaniu tego nie ma. Kontrolka świec nawet przy największych mrozach gaśnie momentalnie - jak latem.

Co do temperatury - wszystko zależy od tego o ile wcześniej grzanie ma się włączyć. Wiadome, że przy dużych mrozach będzie to znacznie dłużej jak teraz, gdy mamy rano 3C. Co do temperatury - wygląda to tak że po przejechaniu 200, 300m wskazówka cieczy chłodzącej się podnosi, tak więc ciepłe powietrze jest momentalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 tygodnie później...

> Ja noszę się z montażem tej grzałki ale zastanawiam się jaki model pasuje do Punto 2 JTD - jakoś

> nie mogę tego wygoglować może ktoś wie?

jaką grzałkę mówisz o podgrzewaczu świecowym czy o defa`ie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.