Skocz do zawartości

Złącze oświetlenia wewnętrznego


Lucyfer

Rekomendowane odpowiedzi

Jest w Uno takowe, na schemacie nr 27 element 116.

Idzie przez nie stały plus zasilający plafonierę w kabinie i lampkę oświetlenia bagażnika oraz masa podawana przez przełączniki w drzwiach.

Gdzie je fizycznie znajdę i jak wygląda (żeby było łatwiej zlokalizować)?

Ma pewien pomysł, ale najpierw to gniazdo muszę znaleźć.

Oto interesujący schemat:

285484668-SchematUnos27anotated.JPG

post-9287-14352514582304_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o ile dobrze pamiętam ta kostka/złącze jest po lewej stronie na wysokości kolan - no trochę niżej (poniżej głośnika na ściance bocznej od strony kierowcy pod tą cała wykładziną/izolacją) stamtąd idzie kabelek do drzwi, po słupku w górę do oświetlenia i pod progiem do bagażnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> najłatwiej idź po przewodach od lampki w podsufitce i znajdziesz, pewnie gdzieś w okolicy deski

> rozdzielczej i stamtąd przewody idą do bagażnika do drugiej lampki

Wiesz, to ja nawet wiem, ale nie chcę rozbebeszać wszystkiego idąc po przewodach, szczególnie z góry. Przede wszystkim mi chodzi o to, czy to złącze jest właśnie w okolicach deski, czy kufra, bo ze schematu nie wynika. A po przewodach to będzie prościej od włącznika w lewych przednich drzwiach pójść, mniej patroszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jaw 1.4 ta wtyczke mialem przy lewym slupku zaraz za kanalem od lewej kratki nawiewu - jak

> wyciagniesz licznik idzie to namacac i troche wyciagnac jest troszke zapasu na przewodach.

> tak samo mialem w 1.5SX

Tak wygląda, bo "poszedłem" za przewodami od nóg kierowcy i mam za krótkie i za duże ręce, żeby dalej sięgnąć. Ale zaraz popatrzę na zdjęcia Uno gdy był rozbebeszony u blacharza i miał zdjętą deskę, może tam zlokalizuję. Kolory przewodów podane przez Józka się zgadzają ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o ile dobrze pamiętam ta kostka/złącze jest po lewej stronie na wysokości kolan - no trochę niżej

> (poniżej głośnika na ściance bocznej od strony kierowcy pod tą cała wykładziną/izolacją)

> stamtąd idzie kabelek do drzwi, po słupku w górę do oświetlenia i pod progiem do bagażnika.

No właśnie u mnie idzie dalej do góry, a kostka ewidentnie grzechocze (przy poruszeniu przewodów) pomiędzy plastikowym kanałem lewego nawiewu a grodzią ogniową. Chyba tam się do niej nie dostanę, ale może rzeczywiście prościej się będzie dobrać do przewodu biało-czerwonego, prowadzącego stały plus do lampek, w okolicach słupka. Bo do podającego masę od wyłączników dostanę się bez problemu pod deską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> uchyl rąbka tajemnicy - może będzie inne rozwiązanie?

Potrzebuję wyprowadzić dodatkowe oświetlenie sterowane tak samo, jak w kabinie, włącznikami drzwiowymi. Żeby nie bawić się w diody odcinające zapobiegające "prądom wstecznym", to musi być zasilane z tego samego obwodu, czyli bezpiecznika.

A kombinuję ze zrobieniem oświetlenia w dole drzwi, żeby po ciemku nie włazić w kałuże przy wysiadaniu z pojazdu. Żeby nie rżnąć blachy drzwi, rozważam płaskie oświetlacze LED na dole kieszeni przednich drzwi, co dodatkowo zabezpieczy je przed narażeniami atmosferycznymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mogę powiedzieć, że było ;p;p

czyt. miałem takie oświetlenie u siebie od roku ;p

resztę na priv zapraszam, diody będą lepszym rozwiązaniem, bo wystarczy jedna, obecnie powstaje kolejne takie w kolejnym uniaku ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i pomysł świetny

też chciałem, ale jak wiadomo chciałem wiele zrobić i nie było czasu wink.gif

może Tobie się to uda

tylko będziesz miał miejsce w przelotkach?

w moim po założeniu głośników w drzwi i pociągnięciu przewodów zasilania do CB ciężko było przepchnać przewody do podgrzewania lusterek i nic innego by mi już nie weszło 270751858-jezyk.gif, szczególnie, że było też zasilanie centralnego i podnośników

obecnie w Gtv mam takie podświetlenie seryjnie w dole tapicerki drzwi cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mogę powiedzieć, że było ;p;p

> czyt. miałem takie oświetlenie u siebie od roku ;p

> resztę na priv zapraszam, diody będą lepszym rozwiązaniem, bo wystarczy jedna, obecnie powstaje

> kolejne takie w kolejnym uniaku ;p

O, widzę że pedałownię oświetliłeś zlosnik.gif

Idę w mocniejsze oświetlenie niż jedna dioda i o szerszym kącie świecenia. Zamierzam założyć płaskie oświetlacze 24 LED SMD, takie jak właśnie montuję w bagażniku zamiast fabrycznej pojedynczej żarówki.

285486989-o%B6wietlacz24LEDSMD.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no i pomysł świetny

> też chciałem, ale jak wiadomo chciałem wiele zrobić i nie było czasu

> może Tobie się to uda

> tylko będziesz miał miejsce w przelotkach?

> w moim po założeniu głośników w drzwi i pociągnięciu przewodów zasilania do CB ciężko było

> przepchnać przewody do podgrzewania lusterek i nic innego by mi już nie weszło , szczególnie,

> że było też zasilanie centralnego i podnośników

Mam CZ, mam grzane lusterka, ale nie mam głośników w drzwiach, więc miejsce jeszcze jest bez problemu. Kombinuję żeby w dół dać trupiobiałe oświetlające, a na pionowych bokach czerwone ostrzegawcze, ale ostatnio znikły z supermarketów krótkie wodoszczelne paski ledów SMD w różnych kolorach, które można było ciąć na bodaj po 4 ledy (z jednego bym zrobił ostrzegacze na drzwiach, a z drugiego przerżniętego na pół, na rancie klapy bagażnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Potrzebuję wyprowadzić dodatkowe oświetlenie sterowane tak samo, jak w kabinie, włącznikami

> drzwiowymi.

no i gitarrra - też dołożyłem parę lampek na podsufitce, które mają kilka wariantów sterowania: indywidualne lub grupowe (w dwóch odmianach) oraz zdalne i lokalne. oświetlenie podłogi ma już wykrosowane przewody, czeka mnie jedynie montaż i podłączenie. jedynie... sick.gif

> Żeby nie bawić się w diody odcinające zapobiegające "prądom wstecznym", to musi

> być zasilane z tego samego obwodu, czyli bezpiecznika.

pozwolę się nie zgodzić z taką tezą. weź skądkolwiek stały plus (na czas eksperymentu w wersji hardkor - bez zabezpieczenia oink.gif), podłącz do niego jakiś mały odbiornik typu żarówka 5W lub w Twoim przypadku listwa LED-owa. minus weź - tak jak fabryka przewidziała - z łącznika drzwiowego. gwarantuję Ci, że żadna inna lampa ani żaden inny odbiornik nie będzie działał wbrew Twej woli.

diody zaporowe sam zastosowałem - owszem, ale w obwodzie oświetlenia bagażnika, by jego otwarcie nie powodowało zapalania się oświetlenia wewnątrz auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no i gitarrra - też dołożyłem parę lampek na podsufitce, które mają kilka wariantów sterowania:

> indywidualne lub grupowe (w dwóch odmianach) oraz zdalne i lokalne.

Oświetlenie sufitu już kilkanaście lat temu zmodyfikowałem, dodając przed lusterkiem przednim plafonierę od starego Passata, zanim pojawiły się LEDy do celów oświetleniowych.

> oświetlenie podłogi ma już

> wykrosowane przewody, czeka mnie jedynie montaż i podłączenie. jedynie...

Znam ten ból, do przeróbki oświetlenia kufra się zbierałem kilka lat zlosnik.gif Ale już gotowe. Najdłużej się zastanawiałem, jak zasilić oświetlacze LEDowe, bo z zespołu styków tylnej klapy, w którym siedzi i wyłącznik i żarówka, wprost nie da się wyprowadzić plusa sterowanego. A nawet jakby kombinować, to co kilka lat styki klapy się wypalają i trzeba je zmienić. I znowu by trzeba przerabiać. W końcu z kawałka płytki drukowanej zrobiłem "cokół" żarówki bezcokołowej, przylutowałem do niego przewody i wetknąłem w gniazdo zamiast niej zlosnik.gif

Ale przewody do innych lampek sobie też wyprowadzę na zapas.

> pozwolę się nie zgodzić z taką tezą. weź skądkolwiek stały plus (na czas eksperymentu w wersji

> hardkor - bez zabezpieczenia ), podłącz do niego jakiś mały odbiornik typu żarówka 5W lub w

> Twoim przypadku listwa LED-owa. minus weź - tak jak fabryka przewidziała - z łącznika

> drzwiowego. gwarantuję Ci, że żadna inna lampa ani żaden inny odbiornik nie będzie działał

> wbrew Twej woli.

Wiesz, grzebię się w elektryce samochodowej tak ze 30 lat i z różnymi cyrkami się spotykałem. Może być tak, jak mówisz, ale przestrzeganie pewnych zasad gwarantuje, że będzie porządnie.

Dam Ci przykład alarmu, który mi kiedyś założono do Audi. Okazało się potem, że gość jako przewód plusowy sterowany stacyjką wybrał sobie przewód zasilający ABS. Bo po prostu sprawdzał próbnikiem przekręcając stacyjkę, nie bawiąc się w schematy. Tyle że Audi ma wyłącznik ABS. I jego wciśnięcie powoduje odcięcie tego plusa. A z kolei alarm pozbawiony tego plusa uznawał, że stacyjka została przekręcona na pozycję STOP i odcinał silnik obwodami immobilizera. Ponieważ o tej pomyłce nie wiedziałem, kiedyś się o mało przez to nie rozwaliłem. A i chwila czasu zeszła, zanim powiązałem to zachowanie z alarmem. Gość przeprosił i przerobił.

> diody zaporowe sam zastosowałem - owszem, ale w obwodzie oświetlenia bagażnika, by jego otwarcie

> nie powodowało zapalania się oświetlenia wewnątrz auta.

No to jest najczęstszy powód ich dawania, ale nie jedyny. Np. dawałem takie już w 1980 roku w 125p, gdy sobie zrobiłem panel sygnalizacji niedomkniętych drzwi i klap (żeby pokazywał konkretne) oraz przepalenia żarówek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w rzeczywistości świeciło dużo mocniej, telefon w nocy kiepsko łapał ;p

A a propos tego przewodu plusowego, to teraz mi się kojarzy, że on dochodzi od skrzynki bezpieczników do wiązki przewodów od włącznika drzwiowego, idącej w górę do kostki za kanałem nawiewu, już na wysokości skrzynki bezpiecznikowej. Muszę ściągnąć boczek i obejrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> plus jest z skrzynki, bodajże bezpiecznik z papieroskiem,

Zgadza się, nr 12.Tylko że przed chwilą zaglądałem i trudno się dopatrzeć miejsca, gdzie do wiązki ten przewód dochodzi. W wolniejszej chwili wypnę skrzynkę i wtedy powinno się do niego udać dobrać.

> masa ze styków obok kiery

To do włącznika, ale ja jej nie potrzebuję. Wepnę się za włącznikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dorwiesz się do kabli idących do tyłu auta obok nogi kierowcy, to tam jest przewód czerwono-biały, to jest stały plus do lampki oświetlenia bagażnika, jest on na tym samym bezpieczniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.