Skocz do zawartości

Civic CTDI - opinie o motorowni...


oskar 16v

Rekomendowane odpowiedzi

> Witam!

> Przymierzam się do zakupu tego cuda. Jak postrzegany jest silnik 1.7 CTDI

Szczegułów nie znam, ale jest to chyba motor stosowany przez Opla.

Pochodzenie najprawdopodobniej od Isuzu (w przeciwieństwie do oplowskiego motoru).

Wszelkie info znajdziesz na kąciku Opla (najaktywniejszy na tym forum smile.gif )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!

> Przymierzam się do zakupu tego cuda. Jak postrzegany jest silnik 1.7 CTDI i podzespoły typu

> skrzynia itd?

> Awaryjne to? Wymaga jakiejś specjalnej, większej troski?

Motor Isuzu/GM. Nie idz ta droga. Awarie sa i to nawet czeste, ASO rozklada rece bo oficjalnie takiego Civica w PL nigdy nie bylo i nawet dokumentacji do niego nie maja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Motor Isuzu/GM. Nie idz ta droga. Awarie sa i to nawet czeste, ASO rozklada rece bo oficjalnie

> takiego Civica w PL nigdy nie bylo i nawet dokumentacji do niego nie maja.

Kto nie ma ten nie ma wink.gif Silnik cudowny nie jest, mój jest po regeneracji wtrysków i ze świeżą turbiną i teraz problemów nie sprawia. ALe fakt, tanie naprawy to nie były ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!

> Przymierzam się do zakupu tego cuda. Jak postrzegany jest silnik 1.7 CTDI i podzespoły typu

> skrzynia itd?

> Awaryjne to? Wymaga jakiejś specjalnej, większej troski?

ile jeszcze wątków załozysz na temat 1,7 cdti? hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kto nie ma ten nie ma Silnik cudowny nie jest, mój jest po regeneracji wtrysków i ze świeżą

> turbiną i teraz problemów nie sprawia. ALe fakt, tanie naprawy to nie były

Ja wiem, ze wszystko da sie dzisiaj ogarnac. I manuale i czesci. Ale babrac sie w tym dla w sumie zupelnie przecietnego silnika to ja jakos sensu nie widze. Ale co kto lubi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja wiem, ze wszystko da sie dzisiaj ogarnac. I manuale i czesci. Ale babrac sie w tym dla w sumie

> zupelnie przecietnego silnika to ja jakos sensu nie widze. Ale co kto lubi...

Pewnie, do EP sensownym i jedynym motorem wartym uwagi jest K20. Reszta to zaślepki pod maskę ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewnie, do EP sensownym i jedynym motorem wartym uwagi jest K20. Reszta to zaślepki pod maskę

dół od 2,2 a góra po lekkiej obróbce od 2,0 type-r i lekko uturbione. I dopiero jest fun zlosnik.gif, przy którym k20 to oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dół od 2,2 a góra po lekkiej obróbce od 2,0 type-r i lekko uturbione. I dopiero jest fun , przy

> którym k20 to

Mówię o serii. Robienie franka ma sens, ale kosztuje. A seria z k20 lata znośnie, po założeniu krótkiego przełożenia dużo lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dół od 2,2 a góra po lekkiej obróbce od 2,0 type-r i lekko uturbione. I dopiero jest fun , przy

> którym k20 to

Cos dzwoni ale chyba niewiadomo gdzie. Ktory dol z 2.2?? Nie bylo zadnej fabrycznej K-serii z pojemnoscia 2.2. Chyba chodzilo o 2.4 bo nie sadze zebys mowil o strokerach, ktorych ceny ida w grube tysiace $.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Normalny kanapowóz, może lepiej nieco zbierajacy się na obrotach. Ale nic nie zmieni - ze

> kanapowozem zostanie.

> Auto, to nie tylko silnik...

VII gen z K20 to kanapowoz?

moze 2.0 w 5d, ale EP3 to byl uznawany za najlepszy HH na rynku i jezdzil zdecydowanie lepiej niz jak to okreslasz kanapowoz grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> VII gen z K20 to kanapowoz?

> moze 2.0 w 5d, ale EP3 to byl uznawany za najlepszy HH na rynku i jezdzil zdecydowanie lepiej niz

> jak to okreslasz kanapowoz

Jechaliście takim? 200km/h? I ostre dohamowanie awaryjne? Zapewniam, do 130km.h hamulce nie istnieją! Auto po prostu nie zwalnia! Jedzie niewzruszone hehe.gifhehe.gif

Też, kiedyś wydawało mi się, że wystarczy nieco mocniejszy silnik i pisk opony, żeby toczydło nazwać autem sportowym.

Zainwestujcie kilkaset/kilka tyś zł, w jazdę po torze, autem do tego przygotowanym z mocnym silnikiem, efektywnymi hamulcami, slikami na felgach - a zmienicie zdanie.

I nie piszcie ze to auta na tor, tor jest tylko miejscem, gdzie bezpiecznie możecie wyładować adrenalinę. Po drogach tez mozna się poruszać - z przepisową prędkością...

Jestem pewnien że dwóch na trzech świeżaków bedzie miało problem z utrzymaniem równowagi. Bładnik nie wytrzyma zlosnik.gif

Więc IMHO, mam rację nazywając fabrycznego civica - kanapowozem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jechaliście takim? 200km/h? I ostre dohamowanie awaryjne? Zapewniam, do 130km.h hamulce nie

> istnieją! Auto po prostu nie zwalnia! Jedzie niewzruszone

> Też, kiedyś wydawało mi się, że wystarczy nieco mocniejszy silnik i pisk opony, żeby toczydło

> nazwać autem sportowym.

> Zainwestujcie kilkaset/kilka tyś zł, w jazdę po torze, autem do tego przygotowanym z mocnym

> silnikiem, efektywnymi hamulcami, slikami na felgach - a zmienicie zdanie.

> I nie piszcie ze to auta na tor, tor jest tylko miejscem, gdzie bezpiecznie możecie wyładować

> adrenalinę. Po drogach tez mozna się poruszać - z przepisową prędkością...

> Jestem pewnien że dwóch na trzech świeżaków bedzie miało problem z utrzymaniem równowagi. Bładnik

> nie wytrzyma

> Więc IMHO, mam rację nazywając fabrycznego civica - kanapowozem.

Mam dostęp do wielu mocnych CTR`ów (mocnych - czyli moc ok 260km), po torze też się takimi jeździ, podobnie jak A grupowymi rajdówkami. To NIE jest kanapowóz, kanapowóz to Mondeo albo E-klasa. Nie jest to seryjnie rajdówka, ale po postawieniu takiego auta na proflexie, zeszperowaniu i założeniu hamulców o godnym rozmiarze jest bardzo ok. Motor też mozna grzebać na wiele sposobów. Seryjny Lancer też szału nie robi, Czoper zajechał takiego na prostym Memoriale na 2 okrążeniu. Wszystko zależy czego oczekujesz i ile zainwestujesz w auto, ale określenie CTR`a kanapowozem jest jednak na wyrost.

Odpowiadając na pytanie - tak, jechaliście takim, podczas testów wraz z kierowcami, którzy wiedzą do czego służą te samochody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale po postawieniu takiego auta na proflexie, zeszperowaniu i

> założeniu hamulców o godnym rozmiarze jest bardzo ok. Motor też mozna grzebać na wiele

> sposobów.

Wydawało mi się ze pisalismy o serii... i jej mozliwosciach.

> Seryjny Lancer też szału nie robi,

dokładnie tak. Uliczny ścigant.

> Wszystko zależy czego oczekujesz i ile zainwestujesz w auto, ale określenie CTR`a

> kanapowozem jest jednak na wyrost.

No, żebyś się nie obraził, nazwę to pojazdem o sportowym klimacie shocked.gif

> Odpowiadając na pytanie - tak, jechaliście takim, podczas testów wraz z kierowcami, którzy wiedzą

> do czego służą te samochody.

No to pewnie wiesz co mam na mysli. cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wydawało mi się ze pisalismy o serii... i jej mozliwosciach.

> dokładnie tak. Uliczny ścigant.

> No, żebyś się nie obraził, nazwę to pojazdem o sportowym klimacie

> No to pewnie wiesz co mam na mysli.

Skoro piszemy o mozliwosciach serii - to podaj cos mniej kanapowego z lat 2001-2005 tylko nie pisz o Megane R26 shocked.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.