Skocz do zawartości

[1.2 8V] Wysokie obr po odpaleniu + dlugo kreci


Zelotx

Rekomendowane odpowiedzi

Siema

Po swapie mam nastepujacy problem. Po odpaleniu na zimnym silniku (pali od strzala) obroty wchodza na 2-2,2tys po 3 sekundach spadaja do 1,5tys dopiero po przejechaniu jakiegos tam dystansu spadaja do normalnych jalowych. Przy odpalaniu na cieplym silniku musze krecic grubo ponad 5 sekund... ale raz na kilkanascie odpalen na cieplym zapala od strzala. Spalanie pb 9-10l a lpg sekwencja 12l. Krokowiec wyczyszczony i dzialajacy (slychac jak sie chowa po wylaczeniu zaplonu). Czujnik temp plynu przy kolektorze ma rezystacje w porzadku no ale profilaktycznie wymienie. Co moze byc przyczyna takiego zachowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na moje oko masz za duże spalanie (punto mi mniej pali z tym silnikiem), więc stawiam na jakąś nieszczelność w dolocie, łapie lewe powietrze i tak się zachowuje (miałem podobnie jak krokowy przepuszczał powietrze przez siebie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na moje oko masz za duże spalanie (punto mi mniej pali z tym silnikiem), więc stawiam na jakąś

> nieszczelność w dolocie, łapie lewe powietrze i tak się zachowuje (miałem podobnie jak krokowy

> przepuszczał powietrze przez siebie)

A jak sprawdzic czy krokowy nie przepuszcza lewego? Przy skladaniu silnika dalem nowa uszczelke pod kolektor a przepustnice rozlozylem i skrecilem na silikon wiec jedna opcja to chyba krokowy. Jezeli oczywiscie to sie dzieje przez lewe powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lewe powietrze plus uwalony czujnik temperatury albo lambda. IAW 8F.5T nie ecol nie sygnalizuje

> błędu lambdy.

Ale skad moze te lewe powietrze brac? Czujnik temperatury moge spokojnie kupic nowy i wymienic ale z lambda to juz gorzej sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, w pon kupie czujnik i postaram sie odrazu wymienic. Auto jedzie wiec lambda raczej jest ok (w iaw scanie pokazuje przy depnieciu ze jest za bogato). Jak sprawdzic czy krokowiec nie puszcza lewego powietrza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To posprawdzaj dobrze masy.

Wyszlo, ze nie ma przejscia miedzy pinem 16 a silnikiem. Pin odpowiada za mase TPS, MAPa, gniazdka diagnostycznego oraz czujnikow temp powietrza i wody. 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pin podlaczony do masy i nareszcie nie rzuca tak obrotami po odpaleniu. Jednak nadal czasami trzeba dlugo krecic spineyes.gif

Czy przez to, ze po odpaleniu silnik wskakiwal na 2tys obrotow moglo mi wywalac caly czas silikon pod miska olejowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pin podlaczony do masy i nareszcie nie rzuca tak obrotami po odpaleniu. Jednak nadal czasami trzeba

> dlugo krecic

> Czy przez to, ze po odpaleniu silnik wskakiwal na 2tys obrotow moglo mi wywalac caly czas silikon

> pod miska olejowa?

Ale przecież to jest w miarę normalne, ten skok na 2krpm. Są setupy, gdzie skacze nawet wyżej.

Co do odpalania, to w sumie nie wiem czy to ma jakiś związek, ale czy pin 26 od ECU odłączyłeś? Zakładam, że komp to 8/18F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale przecież to jest w miarę normalne, ten skok na 2krpm. Są setupy, gdzie skacze nawet wyżej.

> Co do odpalania, to w sumie nie wiem czy to ma jakiś związek, ale czy pin 26 od ECU odłączyłeś?

> Zakładam, że komp to 8/18F.

Pin 26 jest nie podlaczony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy przez to, ze po odpaleniu silnik wskakiwal na 2tys obrotow moglo mi wywalac caly czas silikon

> pod miska olejowa?

Nie.

Prędzej bagnet od oleju by ci wypchnęło niż silikon spod miski.Możliwe że przed składaniem źle było odtłuszczone i silikon się nie trzymał miejscami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pin podlaczony do masy i nareszcie nie rzuca tak obrotami po odpaleniu. Jednak nadal czasami trzeba dlugo krecic

Problem z wysokimi obrotami po odpaleniu oraz wysokimi jalowymi na ssaniu jest nadal. Tak samo dlugie krecenie na cieplym. Co zrobic? klnie.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Problem z wysokimi obrotami po odpaleniu oraz wysokimi jalowymi na ssaniu jest nadal. Tak samo

> dlugie krecenie na cieplym. Co zrobic?

Skokiem obrotów po odpaleniu aż tak bym się nie przejmował, aczkolwiek skoro masz problemy z kręceniem na ciepłym to może warto by podmienić krokowy i zobaczyć co będzie. Bo to, że sprawdzony i czyszczony jeszcze nic nie znaczy. Pisałem już zylion razy, mam łącznie trzy sztuki w piwnicy, wszystkie "poprawnie" działające, a tylko na czwartym co mam w samochodzie daje się jeździć ok.gif

Co masz na myśli wysokie obroty na zimnym? Przy tej pogodzie co jest teraz powinieneś mieć mniej więcej 1400-1500.

EDIT: teraz się skapczyłem, że masz gaz, to w sumie nie moja działka no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skokiem obrotów po odpaleniu aż tak bym się nie przejmował, aczkolwiek skoro masz problemy z

> kręceniem na ciepłym to może warto by podmienić krokowy i zobaczyć co będzie. Bo to, że

> sprawdzony i czyszczony jeszcze nic nie znaczy. Pisałem już zylion razy, mam łącznie trzy

> sztuki w piwnicy, wszystkie "poprawnie" działające, a tylko na czwartym co mam w samochodzie

> daje się jeździć

No wlasnie sie tak zastanawiam nad krokowym, moze on takie psikusy robi

> Co masz na myśli wysokie obroty na zimnym? Przy tej pogodzie co jest teraz powinieneś mieć mniej

> więcej 1400-1500.

Mam okolo 1500-1600

> EDIT: teraz się skapczyłem, że masz gaz, to w sumie nie moja działka

Zapomnialem ze na benzynie tak jest. Gaz ogarniam w 100% zlosnik.gif

Czy te krokowce z allegro za ~50pln sa cos warte?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No wlasnie sie tak zastanawiam nad krokowym, moze on takie psikusy robi

> Mam okolo 1500-1600

Jeżeli za dużo, to w porywach 100-150, póki co zignoruj.

> Zapomnialem ze na benzynie tak jest. Gaz ogarniam w 100%

> Czy te krokowce z allegro za ~50pln sa cos warte?

No więc z mojego doświadczenia wynika, że lepiej jest te 50 zeta oprawić w ramkę i powiesić na ścianie, więcej pożytku z tego będzie. Załatw sobie działającą używkę ricambi ok.gif tylko przypilnuj, żeby do Twojej przepustnicy pasował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli za dużo, to w porywach 100-150, póki co zignoruj.

Czyli to normalne, ze po odpaleniu na zimnym leci odrazu do ponad 2tys a potem spada do 1,5tys?

> No więc z mojego doświadczenia wynika, że lepiej jest te 50 zeta oprawić w ramkę i powiesić na

> ścianie, więcej pożytku z tego będzie. Załatw sobie działającą używkę ricambi tylko

> przypilnuj, żeby do Twojej przepustnicy pasował.

To od czego pasuje krokowiec? Od 1.1spi tez podejdzie? Moze komus zalega i chce odsprzedac? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli to normalne, ze po odpaleniu na zimnym leci odrazu do ponad 2tys a potem spada do 1,5tys?

> To od czego pasuje krokowiec? Od 1.1spi tez podejdzie? Moze komus zalega i chce odsprzedac?

mi sie wala w garazu :D PW smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jest sens wymieniac czujnik temperatury cieczy skoro w iawscanie wskazania sa poprawne? Tak samo jest z czujnikiem temperatury zasysanego powietrza. Krokowiec sprawny - podmieniany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skoro krokowiec i czujniki temp wody/powietrza sa ok to co mi padlo ze tak ciezko pali na cieplym

Masz zdjęcie tego dolotu co to po zdjęciu wspomaga odpalanie?

Jeżeli masz masz iawscana, to go podłącz i spisz wartości czujników przed odpaleniem na ciepło. Może coś się nadmiernie nagrzewa, u mnie np. temp. powietrza w dolocie wg. czujnika w lecie jak się silnik "studzi" potrafi pokazać 80 stopni. Może masz podobny efekt z czujnikiem wody... confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czujnik na wale

Nowy.

> Masz zdjęcie tego dolotu co to po zdjęciu wspomaga odpalanie?

> Jeżeli masz masz iawscana, to go podłącz i spisz wartości czujników przed odpaleniem na ciepło.

> Może coś się nadmiernie nagrzewa, u mnie np. temp. powietrza w dolocie wg. czujnika w lecie

> jak się silnik "studzi" potrafi pokazać 80 stopni. Może masz podobny efekt z czujnikiem

> wody...

Z tym dolotem to ja jeszcze musze sprawdzic. Bo silnik na dziwne humory i potrafi kilka razy pod rzad odpalic od strzala na cieplo i moglem wlasnie na to trafic pod zdjeciu dolotu stad to odczucie.

Czujnik temp wody pokazuje prawidlowe skazania w kazdym zakresie ale jak jest z czujnikiem powietrza to musze sprawdzic. Dzieki za pomysl ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz zdjęcie tego dolotu co to po zdjęciu wspomaga odpalanie?

> Jeżeli masz masz iawscana, to go podłącz i spisz wartości czujników przed odpaleniem na ciepło.

> Może coś się nadmiernie nagrzewa, u mnie np. temp. powietrza w dolocie wg. czujnika w lecie

> jak się silnik "studzi" potrafi pokazać 80 stopni. Może masz podobny efekt z czujnikiem

> wody...

Sprawdzalem dzisiaj w iawscanie co i jak. Wszystko rozgrzewa sie prawidlowo. Temp powietrza 32*C a temp wody 90*C. Na zimnym maja po rowno 4*C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdzalem dzisiaj w iawscanie co i jak. Wszystko rozgrzewa sie prawidlowo. Temp powietrza 32*C a

> temp wody 90*C. Na zimnym maja po rowno 4*C.

Aku sprawdzałeś też przy tym wszystkim? Mój też zaczął mi najpierw na ciepło dawać oznaki, potem po prostu siadł na totalne zero. Poza tym, nie chce mi się czytać w tył, co to znaczy, że długo kręci? 2-3 sek, czy powyżej 5?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aku sprawdzałeś też przy tym wszystkim? Mój też zaczął mi najpierw na ciepło dawać oznaki, potem po

> prostu siadł na totalne zero. Poza tym, nie chce mi się czytać w tył, co to znaczy, że długo

> kręci? 2-3 sek, czy powyżej 5?

Aku jest ok, kreci caly czas ze stala predkoscia ale poprostu na zimnym krocej (1-2s) a na cieplym dluzej (czasem ponad 5s)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aku jest ok, kreci caly czas ze stala predkoscia ale poprostu na zimnym krocej (1-2s) a na cieplym

> dluzej (czasem ponad 5s)

Kręcenie ze stałą prędkością jeszcze nic nie znaczy. Przez te 5 sek. są jakieś objawy próby odpalenia (krztuszenie się), czy po prostu kręci i nic? Dla świętego spokoju spróbowałbym z kabli od drugieo samochodu odpalić parę razy i zobaczyć co będzie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kręcenie ze stałą prędkością jeszcze nic nie znaczy. Przez te 5 sek. są jakieś objawy próby

> odpalenia (krztuszenie się), czy po prostu kręci i nic? Dla świętego spokoju spróbowałbym z

> kabli od drugieo samochodu odpalić parę razy i zobaczyć co będzie

Po prostu kreci i nic. Moge sprobowac ale watpie zeby to cos dalo bo 1.1 odpalalo zawsze od strzala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A caly osprzet silnika jest z 1,2?

Tak.

> Jak tak to ja bym albo dorobil powrot albo sprobowal zmienic regulator w pompie na 2,5 bara

No z powrotem to gorzej ale regulator czemu nie ok.gif A jak to zrobic? Od czego pasi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak.

> No z powrotem to gorzej ale regulator czemu nie A jak to zrobic? Od czego pasi?

Czemu gorzej , trochę węża paliwowego zbrojonego , kawałek rurki miedzianej i parę tyr-tyrek zlosnik.gif . Do tego kanał i z 30minut roboty z przerwą na browar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czemu gorzej , trochę węża paliwowego zbrojonego , kawałek rurki miedzianej i parę tyr-tyrek .

> Do tego kanał i z 30minut roboty z przerwą na browar

Nie wiem jak sie podlaczyc pod kosz pompy zeby zrzucalo wache do baku. Nie wiem gdzie wiercic. Moze ktos podpowie bo nie chcialbym czegos spartolic zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem jak sie podlaczyc pod kosz pompy zeby zrzucalo wache do baku. Nie wiem gdzie wiercic. Moze

> ktos podpowie bo nie chcialbym czegos spartolic

Wyciagasz kosz i patrzysz gdzie sie mozesz przewiercic, robisz dziurke, wsadzasz jakiskawalek rurki na ciasno i tyle wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem jak sie podlaczyc pod kosz pompy zeby zrzucalo wache do baku. Nie wiem gdzie wiercic. Moze

> ktos podpowie bo nie chcialbym czegos spartolic

postaram się jutro jakieś foto zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wyciagasz kosz i patrzysz gdzie sie mozesz przewiercic, robisz dziurke, wsadzasz jakiskawalek rurki

> na ciasno i tyle

Tak tez zrobilem. Puscilem pod autem waz 8mm zbrojony i podlaczylem go do przewodu miedzianego 8mm (uzywany przy laczeniu wlewu ze zbiornikiem) ktory wpuscilem w wywiercony otwor w koszu. Akurat zrobilem go w takim fajnym wglebieniu wiec zalalem wszystko na koniec klejem na cieplo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.