Skocz do zawartości

Siena 1.6 '98 - drży na wolnych obrotach


Da_Don

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z wolnymi obrotami, ale dopiero po kilku minutach od uruchomienia zimnego silnika. Na zimnym wszystko gra, ale jak w miarę nagrzewania silnika obroty spadają, to silnik zaczyna pracować nierówno i drży wraz z całą karoserią. Poza tym silnik wkręca się na obroty, nie czuć spadku mocy, wszystko wydaje się być w porządku. Może to przypadek, a może nie, że problem pojawił się po wymianie rozrządu. Wydawałoby się, że jest źle ustawiony, ale czy w takim przypadku nie byłoby problemu także na zimnym silniku? Od niedawna samo uruchamianie na zimno wygląda tak, że za pierwszym razem niby odpala, ale po sekundzie gaśnie. Za drugim razem startuje idealnie. Ten problem pojawił się niedawno, a problem z wolnymi obrotami zaistniał już wcześniej (po wymianie rozrządu pod koniec lipca). Na benzynie i na gazie objawy są identyczne.

Wymieniłem pół auta, czyli: cewka, przewody, świece, łącznik elastyczny tłumika, katalizator, sondę lambda i tłumik środkowy oraz olej z filtrem. Silnik krokowy czyszczony wielokrotnie, aku odłączany i nic nie pomaga. Czy to jednak rozrząd? Macie jakieś pomysły, gdzie szukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być, ale u mnie to na pewno coś innego, bo na gazie jest tak samo jak na benzynie. Najprawdopodobniej będzie to złe ustawienie rozrządu. Nie jestem tylko pewien czy w takim przypadku silnik pracowałby normalnie w całym zakresie obrotów oprócz wolnych? Bo tak właśnie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na początek sprawdzenie całęgo dolotu czy nie ma nieszczelnosc przez którą pobiera wiecej powietrza niż paliwa, kiedy był wymieniany rozrząd jaki przebieg jaki okres ? sprawdzić czystość przepustnicy i zostaje silniczek krokowy i czujnik położenia przepustnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, w takim razie szukam nowego krokowca. Dzięki za info. ok.gif

Dolot i wszystkie wężyki sprawdzone - nie widzę nieszczelności. Rozrząd wymieniany przy 200 kkm i zaraz po wymianie pojawił się problem. Być może zbieg okoliczności lub w najgorszym przypadku podmienili mi silniczek krokowy w warsztacie. Nie wiem. Zamówiłem już nowy i będę wymieniał.

Aha, dodam jeszcze, że po podłączeniu do kompa z softem do gazu, widać jak na wolnych obrotach napięcie TPS skacze w zakresie 0,47V-0,51V i ani przez chwilę nie stabilizuje się. Oczywiście idzie to w parze z nierówną pracą silnika i obrotami oscylującymi gdzieś w granicach 830-950/min. Widać to tylko na kompie, wskazówka obrotomierza nie drga ani trochę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniczek krokowy wymieniony i nie ma żadnej poprawy. Nie wiem już gdzie dalej szukać... sciana.gif Pozostaje tylko ustawienie rozrządu i najprawdopodobniej to będzie przyczyna kłopotów. Dziwi mnie tylko to, że poza wolnymi obrotami i to tylko po rozgrzaniu, silnik pracuje idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Akurat posiadam bravo 1.6 ale silniki chyba te same. Mój też drży. Wymieniłem poza wtryskiwaczami już wszystko i nadal problem występuje. Wtryski już czekają - wydaje mi się że któryś leje itp.

Jak to nic nie da to silnik idzie do rozbiórki i moje podejrzenia ostatecznie pójdą w stronę popychaczy bo jeden po rozgrzaniu się odzywa.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.