Skocz do zawartości

Citroen Saxo VTS


Arnoldo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Kto mi podpowie jaka jest różnica między modelem SAXO VTS a VTR?

I jeszcze jedno czy te modele są ocynkowane? Zauważyłem że SAXO w wersji sportowej wychodziły z silnikami 1.4 oraz 1.6 Który jest bardziej godny uwagi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Kto mi podpowie jaka jest różnica między modelem SAXO VTS a VTR?

> I jeszcze jedno czy te modele są ocynkowane? Zauważyłem że SAXO w wersji sportowej wychodziły z

> silnikami 1.4 oraz 1.6 Który jest bardziej godny uwagi?

Real VTS to 1.6 16v, inne maja poprostu wyposazenie z tej wersji..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Saxo VTS wychodził z silnikami 1.4 75KM, 1.6 8V 88/98/101KM i 1.6 16V 118KM. VTR to nazwa przedliftowego 8V 88KM. VTS/VTR od zwykłej wersji różni się innym zawieszeniem (wahacze, sprężyny itp) i w wersjach 1.6 hamulcami - wentylowane z przodu, pełne tarcze z tyłu, 1.4 mają bębny z tyłu.

Samochód pojawił się w roku 1996 z silnikami 1.4, 1.6/88 i 118. W roku 1999 przeszedł lifting i moc silnika 1.6 8V wzrosła do 98KM, a w 2001 roku do 101KM.

Który silnik można polecić zależy od tego na czym Ci zależy. 16V zapewnia przyspieszenie do setki w ok 7,5 - 8 sek, ale żeby pokazał co naprawdę potrafi trzeba utrzymywać go na w miarę wysokich obrotach. Co do spalania tego silnika wg użytkowników w zależności od stylu i warunków jazdy od ok 7/100km do ponad 10.

1.6 8V to chyba najoszczędniejszy z benzyniaków montowanych w Saxo. Mam takiego z 2001 roku (101KM) i jego spalanie wynosi od 5,8 do ok 8 l/100km, saxofon 1.1 mojego taty pali więcej, jak ja nim jeżdżę to nie schodzi poniżej 9 smile.gif 0 - 100 km/h osiąga w zależności od stanu w ok 9 - 10,5 sek, nie najgorzej zbiera się z niskich obrotów, jednak najlepiej i tak idzie w ok 4 - 6 tys obr/min. Maksymalnie jest w stanie minimalnie przekroczyć 200 km/h.

1.4 nigdy nie jeździłem ale z tego co wiem pali mniej więcej tyle co 1.6 8V a osiągi są znacznie gorsze, hamulce słabsze, a stabilizatory cieńsze więc i prowadzenie nie to samo co w mocniejszych wersjach.

Jak chodzi o korozję to atakuje ona wnętrza tylnych nadkoli, która może się przedostać do wnętrza bagażnika i podłużnice przednie, korozja w innych miejscach wskazuje na to że może być to samochód po przejściach blacharskich. Największym minusem auta jest tylna belka, która zużywa się po ok 100 - 120 tys km.

Koszt utrzymania w porównaniu z innymi usportowionymi samochodami są naprawdę niskie, a samochód o ile kupi się zadbany egzemplarz jest bezawaryjny. W ciągu 12 tys km posłuszeństwa odmówiła tylko cewka zapłonowa (nowa Valeo 350 zł) i klakson smile.gif Częstym problemem jest elektryka - centralny zamek, sterowanie szybami to standard, jego głupieją kontrolki problem może być grubszy. Generalnie kupno 1.6 w zadowalającym stanie jest baaardzo cięzkie. Większość aut ma za sobą poważne naprawy blacharskie, przeszłość w sporcie lub są mocna wyeksploatowane. Na dobry egzemplarz trzeba wydać ok 12 tysięcy a czasem nawet więcej. Na allegro niestety wiszą głównie złomy. 1.4 jest znacznie tańszy i łatwiejszy w zakupie.

VTS świetnie hamuje, rewelacyjnie skręca i całkiem fajnie przyspiesza i to byłoby na tyle smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.6 8V to chyba najoszczędniejszy z benzyniaków montowanych w Saxo. Mam takiego z 2001 roku (101KM)

> i jego spalanie wynosi od 5,8 do ok 8 l/100km,

U żona powozi VTR-a i pali 10,5. Ale odcinki krótkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U żona powozi VTR-a i pali 10,5. Ale odcinki krótkie.

Mimo to wydaje mi sie troche za dużo hmm.gif Mój zeszłej zimy na krótkich odcinkach palił maksymalnie 8,5 a w lecie nawet więcej niż litr mniej. Może coś nie tak masz z silnikiem albo osprzętem? Sonda lambda, czujniki jakieś to częste awarie w Saxo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mimo to wydaje mi sie troche za dużo Mój zeszłej zimy na krótkich odcinkach palił maksymalnie 8,5

> a w lecie nawet więcej niż litr mniej. Może coś nie tak masz z silnikiem albo osprzętem? Sonda

> lambda, czujniki jakieś to częste awarie w Saxo

hmm muszę się zainteresować ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale one tylko bude (tzn zderzaki i nakladki na blotnikach) miały z VTSa, zawieszenie, belka i

> hamulce zwykłe z tego co wiem,

Tak jak VTS 1.4i 8V 75 (ten mial tylko dodatkowo VTSowe przednie hamulce wentylowane). Tylko VTR/VTS z 1.6i mialy mocne hamulce, sztywniejszy i nizszy zawias, wzmocniona skrzynie itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie. Zainteresowałem się tym samochodem ponieważ jest mały i dysponuje dużą mocą jak na takie małe autko. Czy te auta sa ocynkowane? Gdzieś wyczytałem że są. Natomiast tutaj piszecie że korozja wchodzi na nadkola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki wielkie. Zainteresowałem się tym samochodem ponieważ jest mały i dysponuje dużą mocą jak na

> takie małe autko. Czy te auta sa ocynkowane? Gdzieś wyczytałem że są. Natomiast tutaj piszecie

> że korozja wchodzi na nadkola.

Nie wiem czy są ocynkowane, ale wiem że korozja jakoś mocno nie atakuje. A jeśli atakuje to znaczy że auto po dzwonie lub powodzi - wiem że to duże uogólnienie ale jak poszukasz to w końcu znajdziesz prosty, nie skorodowany i nie zajechany mechanicznie. Troche może to potrwać ale taki egzemplarz na pewno odpłaci Ci się wysoką trwałością, a ewentualne ataki korozji trzeba po prostu usunąć i zakonserwować smile.gif To nie jest cinquecetno czy felicja które potrafią całe skorodować w ciągu tygodnia smile.gif A nie koroduje chyba tylko Audi A8 smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.