OBLOZ Napisano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2011 Witam, Poszukuje informacji na temat kalibracji położenia przepustnicy względem pedału "gazu". Mam Epice 2.0 benzyna + gaz - rok '07 Ostatnio wymieniłem akumulator ( stary był "wybulwiony" po bokach). Zastanawiam się czy muszę teraz jakoś dostroić - "nauczyć" przepustnice granicznych położeń wspomnianego pedału przyspieszenia ? Z tego co widzę cały system jest "by wire" nie ma zwykłej stalowej linki. Wcześniej miałem Octavie - tam robiłem coś takiego jak kalibracja przepustnicy przez VAG-COM. Może jestem przewrażliwiony - ale teraz po wymianie akumulatora, coś jakby samochód z opóźnieniem reagował na "depnięcie"... Na początku myślałem, że to LPG robi takie cuda - dostroiłem instalację, i teraz mam ok. +/- 2% poprawek długoterminowych za i przed katalizatorem - prawie fabrycznie . Ale dalej to samo, jakby małe opóźnienie. Na benzynie tak samo. Jakos miesiąc temu zmieniałem filtry , oleje, świece ( na NGK -irydowe bodajże). Także serwis był. Byłbym wdzięczny za pomoc w tym temacie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2011 > Ostatnio wymieniłem akumulator ( stary był "wybulwiony" po bokach). Zastanawiam się czy muszę teraz > jakoś dostroić - "nauczyć" przepustnice granicznych położeń wspomnianego pedału przyspieszenia > ? Nic nie rób > Może jestem przewrażliwiony - ale teraz po wymianie akumulatora, coś jakby samochód z opóźnieniem > reagował na "depnięcie". U mnie nic takiego nie było. Aku wyciągany kilka razy i ani na LPG ani na benzynie nic się nie działo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2011 > Nic nie rób > U mnie nic takiego nie było. Aku wyciągany kilka razy i ani na LPG ani na benzynie nic się nie > działo Zapewne jest jakaś procedura uczenia przepustnicy. Można odpalić bez dodawania gazu i pozwolić mu trochę popracować na jałowym, włączyć i wyłączyć klimę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OBLOZ Napisano 30 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2011 > Nic nie rób > U mnie nic takiego nie było. Aku wyciągany kilka razy i ani na LPG ani na benzynie nic się nie > działo Tak jak piszesz blue_impuls nic nie będę robił. Przewertowałem TIS pod katem przepustnicy, czujnika pedału "gazu" itp.. spraw - nic nie znalazłem. Nie ma jasno opisanej procedury programowania przepustnicy, jak np. programowanie AUTO zamykania i domykania szyby kierowcy. Dzięki wielkie blue_impuls i rwIcIk za rady i zainteresowanie. Pozdrawiam P.S Właśnie wróciłem z jazdy testowej z "zabaweczką" Launch CReader VI - generalnie wszystko OK samochód wkręca się na obroty jest moc, itd... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2011 > Zapewne jest jakaś procedura uczenia przepustnicy. Po co uczyć jak nie była ruszana? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2011 > Po co uczyć jak nie była ruszana? Nie wiem Piszą, że po odłączeniu aku powinno się nauczyć przepustnicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 30 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2011 > Piszą, że po odłączeniu aku powinno się nauczyć przepustnicę. Zależy od źródła. Te które czytałem każą uczyć o ile była ona ruszana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OBLOZ Napisano 16 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 > Zależy od źródła. Te które czytałem każą uczyć o ile była ona ruszana Uwaga odgrzewany kotlet Przeglądając TIS natknąłem się na procedurę kalibrowania przepustnicy, np; po jej czyszczeniu. Quote: Procedura wuczania biegu jałowego Poniższą procedurę uczenia się biegu jałowego wykonywać należy wtedy, gdy wykonywane będą jedna lub więcej czynności opisanych poniżej: - wymiana modułu ECM na nowy - Wymiana korpusu przepustnicy na nowy - usuwanie osadu węglowego z korpusu przepustnicy - Przeprogramowanie oprogramowania ECM Włączyć zapłon. Zerowanie wartości adaptacyjnych z użyciem skanera diagnostycznego. Wyłącz zapłon (pozycja OFF) na 35 sekund. Włącz zapłon (ZAŁ) na 5 sekund. Wyłącz zapłon (pozycja OFF) na 35 sekund. Włącz zapłon (ZAŁ) na 5 sekund. Uruchom silnik na przełożeniu postojowym/neutralnym (P/N). Jeżeli samochód wyposażony jest w automatyczną skrzynię biegów, włącz hamulec postojowy. Przy wciśniętym pedale hamulca ustaw dźwignię zmiany biegów w położeniu D (jazda) na jedną sekundę, a następnie ponownie w położeniu P (położenie postojowe). Rozgrzać silnik aż do osiągnięcia przez ciecz chłodzącą temperatury powyżej 85° C (185°F). Przełącz na A/C ZAŁ na 10 sekund (jeżeli pojazd jest wyposażony w A/C). Jeżeli samochód wyposażony jest w automatyczną skrzynię biegów, włącz hamulec postojowy. Trzymając wciśnięty pedał hamulca, ustaw dźwignię zmiany przełożenia na D (jazda) na 10 sekund. Przełącz na A/C WYŁ na 10 sekund (jeżeli pojazd jest wyposażony w A/C). Jeśli pojazd wyposażony jest w automatyczną skrzynię biegów, trzymając wciśnięty pedał hamulca, ustaw dźwignię zmiany przełożenia na pozycję parkowania/neutralną. Wyłącz zapłon (WYŁ). Procedura przyuczania do trybu pracy biegu jałowego jest zakończona. Przed ponownym uruchomieniem silnika poczekaj 35 sekund. Może się komuś przyda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 16 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 > Uwaga odgrzewany kotlet ale to jest tylko adaptacja obrotów biegu jałowego. tym niemniej dzięki, może kiedyś okazać się przydatna! a tak swoją drogą - czy ktoś już czyścił przepustnicę w Epice? Dużo nagaru było? W końcu nasze silniki mają EGR, więc z czasem trochę osadu może się tam zbierać.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OBLOZ Napisano 16 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 Miałem wczoraj to robić, przy okazji serwisu olejowego ( przepustnica od strony filtra nie jest zbyt brudna) - filtr paliwa zatrzymał mnie na >3h - tak zardzewiałego badziewia już dawno nie widziałem !! szybkozłączki w liniach paliwowych rozpadły się podczas rozłączania ich od filtra!! Na szczęście dało się je poskałdać. A sam filtr był tak przerdzewiały, że jak tylko zacząłem go wymontowywać, to paliwo zaczęło ciec Z zewnątrz wyglądał solidnie ( cały czarny i w ogóle super fajny - ale okazało się, że to tylko lakier fabryczny, a pod nim wielka próchnica!! Panowie polecam przy okazji zmiany oleju, zobaczyć jak się ma filtr paliwa. Dla zainteresowanych : spinka szybkozłączki paliwowej : 96434270 uszczelka przepustnicy : 96307803 Suma sumarum - zakończyłem wczoraj ( w zasadzie dzisiaj) dzieło olejowe o ~4:00 a.m Zacząłem ~22:00 hehe ostatni raz tak robie Przepustnice zostawię sobie na przyszły miesiąc - przy okazji zamówię te spinki i powymieniam te oryginalne, zmęczone życiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 16 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 a gdzie jest filtr paliwa umiejscowiony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OBLOZ Napisano 16 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 > a gdzie jest filtr paliwa umiejscowiony? proszę bardzo Filtr Paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.