Skocz do zawartości

[Epica] Kalibracja położenia przepustnicy.


OBLOZ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Poszukuje informacji na temat kalibracji położenia przepustnicy względem pedału "gazu".

Mam Epice 2.0 benzyna + gaz - rok '07

Ostatnio wymieniłem akumulator ( stary był "wybulwiony" po bokach). Zastanawiam się czy muszę teraz jakoś dostroić - "nauczyć" przepustnice granicznych położeń wspomnianego pedału przyspieszenia ?

Z tego co widzę cały system jest "by wire" nie ma zwykłej stalowej linki. Wcześniej miałem Octavie - tam robiłem coś takiego jak kalibracja przepustnicy przez VAG-COM.

Może jestem przewrażliwiony - ale teraz po wymianie akumulatora, coś jakby samochód z opóźnieniem reagował na "depnięcie"...

Na początku myślałem, że to LPG robi takie cuda - dostroiłem instalację, i teraz mam ok. +/- 2% poprawek długoterminowych za i przed katalizatorem - prawie fabrycznie smile.gif .

Ale dalej to samo, jakby małe opóźnienie. Na benzynie tak samo.

Jakos miesiąc temu zmieniałem filtry , oleje, świece ( na NGK -irydowe bodajże). Także serwis był.

Byłbym wdzięczny za pomoc w tym temacie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ostatnio wymieniłem akumulator ( stary był "wybulwiony" po bokach). Zastanawiam się czy muszę teraz

> jakoś dostroić - "nauczyć" przepustnice granicznych położeń wspomnianego pedału przyspieszenia

> ?

Nic nie rób ok.gif

> Może jestem przewrażliwiony - ale teraz po wymianie akumulatora, coś jakby samochód z opóźnieniem

> reagował na "depnięcie".

U mnie nic takiego nie było. Aku wyciągany kilka razy i ani na LPG ani na benzynie nic się nie działo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nic nie rób

> U mnie nic takiego nie było. Aku wyciągany kilka razy i ani na LPG ani na benzynie nic się nie

> działo

Zapewne jest jakaś procedura uczenia przepustnicy.

Można odpalić bez dodawania gazu i pozwolić mu trochę popracować na jałowym, włączyć i wyłączyć klimę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nic nie rób

> U mnie nic takiego nie było. Aku wyciągany kilka razy i ani na LPG ani na benzynie nic się nie

> działo

Tak jak piszesz blue_impuls nic nie będę robił. Przewertowałem TIS pod katem przepustnicy, czujnika pedału "gazu" itp.. spraw - nic nie znalazłem. Nie ma jasno opisanej procedury programowania przepustnicy, jak np. programowanie AUTO zamykania i domykania szyby kierowcy.

Dzięki wielkie blue_impuls i rwIcIk za rady i zainteresowanie.

Pozdrawiam

P.S

Właśnie wróciłem z jazdy testowej z "zabaweczką" Launch CReader VI - generalnie wszystko OK smile.gif samochód wkręca się na obroty jest moc, itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

> Zależy od źródła. Te które czytałem każą uczyć o ile była ona ruszana

Uwaga odgrzewany kotlet smile.gif

Przeglądając TIS natknąłem się na procedurę kalibrowania przepustnicy, np; po jej czyszczeniu.

Quote:

Procedura wuczania biegu jałowego

Poniższą procedurę uczenia się biegu jałowego wykonywać należy wtedy, gdy wykonywane będą jedna lub więcej czynności opisanych poniżej:

- wymiana modułu ECM na nowy

- Wymiana korpusu przepustnicy na nowy

- usuwanie osadu węglowego z korpusu przepustnicy

- Przeprogramowanie oprogramowania ECM

Włączyć zapłon.

Zerowanie wartości adaptacyjnych z użyciem skanera diagnostycznego.

Wyłącz zapłon (pozycja OFF) na 35 sekund.

Włącz zapłon (ZAŁ) na 5 sekund.

Wyłącz zapłon (pozycja OFF) na 35 sekund.

Włącz zapłon (ZAŁ) na 5 sekund.

Uruchom silnik na przełożeniu postojowym/neutralnym (P/N).

Jeżeli samochód wyposażony jest w automatyczną skrzynię biegów, włącz hamulec postojowy. Przy wciśniętym pedale hamulca ustaw dźwignię zmiany biegów w położeniu D (jazda) na jedną sekundę, a następnie ponownie w położeniu P (położenie postojowe).

Rozgrzać silnik aż do osiągnięcia przez ciecz chłodzącą temperatury powyżej 85° C (185°F).

Przełącz na A/C ZAŁ na 10 sekund (jeżeli pojazd jest wyposażony w A/C).

Jeżeli samochód wyposażony jest w automatyczną skrzynię biegów, włącz hamulec postojowy. Trzymając wciśnięty pedał hamulca, ustaw dźwignię zmiany przełożenia na D (jazda) na 10 sekund.

Przełącz na A/C WYŁ na 10 sekund (jeżeli pojazd jest wyposażony w A/C).

Jeśli pojazd wyposażony jest w automatyczną skrzynię biegów, trzymając wciśnięty pedał hamulca, ustaw dźwignię zmiany przełożenia na pozycję parkowania/neutralną.

Wyłącz zapłon (WYŁ). Procedura przyuczania do trybu pracy biegu jałowego jest zakończona.

Przed ponownym uruchomieniem silnika poczekaj 35 sekund.


Może się komuś przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uwaga odgrzewany kotlet

ale to jest tylko adaptacja obrotów biegu jałowego. tym niemniej dzięki, może kiedyś okazać się przydatna!

a tak swoją drogą - czy ktoś już czyścił przepustnicę w Epice? Dużo nagaru było? W końcu nasze silniki mają EGR, więc z czasem trochę osadu może się tam zbierać....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem wczoraj to robić, przy okazji serwisu olejowego ( przepustnica od strony filtra nie jest zbyt brudna) - filtr paliwa zatrzymał mnie na >3h - tak zardzewiałego badziewia już dawno nie widziałem !! szybkozłączki w liniach paliwowych rozpadły się podczas rozłączania ich od filtra!! Na szczęście dało się je poskałdać. A sam filtr był tak przerdzewiały, że jak tylko zacząłem go wymontowywać, to paliwo zaczęło ciec shocked.gif Z zewnątrz wyglądał solidnie ( cały czarny i w ogóle super fajny - ale okazało się, że to tylko lakier fabryczny, a pod nim wielka próchnica!!

Panowie polecam przy okazji zmiany oleju, zobaczyć jak się ma filtr paliwa.

Dla zainteresowanych :

spinka szybkozłączki paliwowej : 96434270

uszczelka przepustnicy : 96307803

Suma sumarum - zakończyłem wczoraj ( w zasadzie dzisiaj) dzieło olejowe o ~4:00 a.m smile.gif Zacząłem ~22:00 hehe ostatni raz tak robie smile.gif

Przepustnice zostawię sobie na przyszły miesiąc - przy okazji zamówię te spinki i powymieniam te oryginalne, zmęczone życiem smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.