Zuraw Napisano 8 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2012 Istnieje taki? Bo siedze nad schematami typu i za grzyba nie potrafie rozgryzc ani oznaczen pinow steronika, ich kolejnosci, ani gdzie szukac ich drugich koncow. Schematy lacza sie w jakis calkowicie nielogiczny tasiemiec... (oczywiscie mam jpgi w wiekszej rozdzielczosci, choc nic to nie zmienia) Ma ktos schematy narysowane w ludzkim jezyku? Musze przedzwonic wiazke na okolicznosc ciglosci polaczen miedzy wtyczkami sterownika, a ich drugimi koncami, poniewaz znowu zniknela mi kontrolka silnika i nei moge uruchomic silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcd1234 Napisano 9 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2012 > Istnieje taki? Tak - masz go przed sobą. > Ma ktos schematy narysowane w ludzkim jezyku? Znając zasady tego języka można stwierdzić, że jest bardzo logiczny. Na dole każdego schematu masz coś w rodzaju "linijki". W podanym przez Ciebie przykładzie zaczyna się ona od nr 1000 a kończy na nr 1079. Każda linia sygnałowa (idąca gdzieś tam dalej) zakończona jest na danym arkuszu prostokącikiem z liczbą. Ta liczba to "adres" dalszego przebiegu tego sygnału. Bierzesz schemat z tym "adresem" i znajdujesz dalszy ciąg śledzonego przez Ciebie sygnału. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 9 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2012 > Tak - masz go przed sobą. > Znając zasady tego języka można stwierdzić, że jest bardzo > logiczny. > Na dole każdego schematu masz coś w rodzaju "linijki". > W podanym przez Ciebie przykładzie zaczyna się ona od nr 1000 > a kończy na nr 1079. Każda linia sygnałowa (idąca gdzieś tam > dalej) zakończona jest na danym arkuszu prostokącikiem z liczbą. > Ta liczba to "adres" dalszego przebiegu tego sygnału. Bierzesz > schemat z tym "adresem" i znajdujesz dalszy ciąg śledzonego > przez Ciebie sygnału. I co - czytam go od dolu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcd1234 Napisano 9 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2012 A teraz lepiej? A1-1 połączone z A2-10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 9 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2012 > A teraz lepiej? > A1-1 połączone z A2-10 OK, lapie o co biega. Bede musial jeszcze raz podejsc do tematu. Dzieki wielkie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marianpaszek Napisano 10 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2012 jak bys zajrzal do sam naprawiam str306 to bys wiedzial ze batdziej po ludzku nie idzie chyba ze chcesz po arabsku to mozesz dostac pismem wezykowym ale z gory uprzedzm ze znajomy arabista ja siada do takiego textu to ma w zapasie 3 slowniki . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 10 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2012 > jak bys zajrzal do sam naprawiam str306 to bys wiedzial ze batdziej po ludzku nie idzie zauważ, że ta ksiązka nie jest dodawana do auta i nie każdy ją posiada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 10 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2012 > jak bys zajrzal do sam naprawiam str306 to bys wiedzial ze batdziej po ludzku nie idzie chyba ze > chcesz po arabsku to mozesz dostac pismem wezykowym ale z gory uprzedzm ze znajomy arabista ja > siada do takiego textu to ma w zapasie 3 slowniki . Jakbym mial ksiazke, to zapewne zajerzalbym do niej w pierwszej kolejnosci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 10 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2012 > A teraz lepiej? > A1-1 połączone z A2-10 Mozesz jeszcze pomoc rozszyfrowac piny kostek sterownika? Jakajest ich kolejnosc - ktory pelny, ktory pusty? Co oznacza A,B, C i D? Wiem, ze forum sie troszke rozjechalo, ale potrzebuje tej pomocy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 10 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2012 Ni uja nie rozumiem o co chodzi. Gdzie mam szukac dalszej czesci przewodu zaznaczonego na czerwono? Dochodzi do 1008 i co dalej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 10 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2012 Pozioma kreska na dole to masa. Przewód jest przykręcony do nadwozia, albo idzie kablem do akumulatora. A, B, C, D to po prostu oznaczenia rzędów. We wtyczce jak się przyjrzysz też masz naniesione oznaczenia. Są 4 rzędy pinów plus numer pinu w rzędzie. W tym przypadku (ECU) masz dwie wtyczki po 2 rzędy pinów we wtyczce. Ciesz się, że masz Astrę. Oplowskie schematy przy tych od BMW to kwintesencja przejrzystości . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marys85 Napisano 10 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2012 Raczej nigdzie, bo to chyba jest polaczone z masa Przynajmniej ja to tak rozumiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WOJTAS2000 Napisano 10 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2012 > Ni uja nie rozumiem o co chodzi. Gdzie mam szukac dalszej czesci przewodu zaznaczonego na czerwono? > Dochodzi do 1008 i co dalej? TAk na prędko.I dla potomnych A-12,B-19,D-1. MASA, C-4 + PO STACYJKE TZW 15 ,, C-16,B-1 + STAŁY TZW 30. Najlepsza metoda to NIE MIERNIK tylko sprawdzanie pod obciazeniem na samochodzie (może sie zdazyć ze miernikiem będziesz miał 12v a pod obciażeniem np żar. 21w tylko 6v spadek przez uszkodzeniu żyły przewodu i jego izolacji.), ale jeśli sprawdzasz na stole to tylko miernik i lepiej rozwinąć ja z peszla i pomacac kazdy kabekek czy nie zielono. A nr na wtyczce , nalerzy zdemintowac niebieskie zapinki ,któte zownież utrzymują wsówki w gnieżdzie i pod nimi jest opis pinów od A-1 do A-16, pod spodem analogicznie B-1do B -16 i podobnie wtyk obok. Dasz rade . PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 11 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2012 > TAk na prędko.I dla potomnych A-12,B-19,D-1. MASA, C-4 + PO STACYJKE TZW 15 ,, C-16,B-1 + STAŁY > TZW 30. Najlepsza metoda to NIE MIERNIK tylko sprawdzanie pod obciazeniem na samochodzie (może > sie zdazyć ze miernikiem będziesz miał 12v a pod obciażeniem np żar. 21w tylko 6v spadek > przez uszkodzeniu żyły przewodu i jego izolacji.), ale jeśli sprawdzasz na stole to tylko > miernik i lepiej rozwinąć ja z peszla i pomacac kazdy kabekek czy nie zielono. A nr na wtyczce > , nalerzy zdemintowac niebieskie zapinki ,któte zownież utrzymują wsówki w gnieżdzie i pod > nimi jest opis pinów od A-1 do A-16, pod spodem analogicznie B-1do B -16 i podobnie wtyk > obok. Dasz rade . PZDR Spoko, wiem juz jak dzialac. Zobaczymy czy to ogarne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.