Skocz do zawartości

[F] Zrozumialy schemat wiazki silnika X16SZ?


Zuraw

Rekomendowane odpowiedzi

Istnieje taki? Bo siedze nad schematami typu i za grzyba nie potrafie rozgryzc ani oznaczen pinow steronika, ich kolejnosci, ani gdzie szukac ich drugich koncow. Schematy lacza sie w jakis calkowicie nielogiczny tasiemiec... (oczywiscie mam jpgi w wiekszej rozdzielczosci, choc nic to nie zmienia)

285641808-Resizeof1000-1079.jpg

Ma ktos schematy narysowane w ludzkim jezyku? Musze przedzwonic wiazke na okolicznosc ciglosci polaczen miedzy wtyczkami sterownika, a ich drugimi koncami, poniewaz znowu zniknela mi kontrolka silnika i nei moge uruchomic silnika.

post-11501-1435251511758_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Istnieje taki?

Tak - masz go przed sobą.

> Ma ktos schematy narysowane w ludzkim jezyku?

Znając zasady tego języka można stwierdzić, że jest bardzo

logiczny.

Na dole każdego schematu masz coś w rodzaju "linijki".

W podanym przez Ciebie przykładzie zaczyna się ona od nr 1000

a kończy na nr 1079. Każda linia sygnałowa (idąca gdzieś tam

dalej) zakończona jest na danym arkuszu prostokącikiem z liczbą.

Ta liczba to "adres" dalszego przebiegu tego sygnału. Bierzesz

schemat z tym "adresem" i znajdujesz dalszy ciąg śledzonego

przez Ciebie sygnału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak - masz go przed sobą.

> Znając zasady tego języka można stwierdzić, że jest bardzo

> logiczny.

> Na dole każdego schematu masz coś w rodzaju "linijki".

> W podanym przez Ciebie przykładzie zaczyna się ona od nr 1000

> a kończy na nr 1079. Każda linia sygnałowa (idąca gdzieś tam

> dalej) zakończona jest na danym arkuszu prostokącikiem z liczbą.

> Ta liczba to "adres" dalszego przebiegu tego sygnału. Bierzesz

> schemat z tym "adresem" i znajdujesz dalszy ciąg śledzonego

> przez Ciebie sygnału.

I co - czytam go od dolu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak bys zajrzal do sam naprawiam str306 to bys wiedzial ze batdziej po ludzku nie idzie chyba ze

> chcesz po arabsku to mozesz dostac pismem wezykowym ale z gory uprzedzm ze znajomy arabista ja

> siada do takiego textu to ma w zapasie 3 slowniki .

Jakbym mial ksiazke, to zapewne zajerzalbym do niej w pierwszej kolejnosci old.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A teraz lepiej?

> A1-1 połączone z A2-10

Mozesz jeszcze pomoc rozszyfrowac piny kostek sterownika? Jakajest ich kolejnosc - ktory pelny, ktory pusty? Co oznacza A,B, C i D?

285647630-1.jpg

Wiem, ze forum sie troszke rozjechalo, ale potrzebuje tej pomocy.

post-11501-14352515127727_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozioma kreska na dole to masa. Przewód jest przykręcony do nadwozia, albo idzie kablem do akumulatora.

A, B, C, D to po prostu oznaczenia rzędów. We wtyczce jak się przyjrzysz też masz naniesione oznaczenia. Są 4 rzędy pinów plus numer pinu w rzędzie. W tym przypadku (ECU) masz dwie wtyczki po 2 rzędy pinów we wtyczce.

Ciesz się, że masz Astrę. Oplowskie schematy przy tych od BMW to kwintesencja przejrzystości wink.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ni uja nie rozumiem o co chodzi. Gdzie mam szukac dalszej czesci przewodu zaznaczonego na czerwono?

> Dochodzi do 1008 i co dalej?

TAk na prędko.I dla potomnych A-12,B-19,D-1. MASA, C-4 + PO STACYJKE TZW 15 ,, C-16,B-1 + STAŁY TZW 30. Najlepsza metoda to NIE MIERNIK tylko sprawdzanie pod obciazeniem na samochodzie (może sie zdazyć ze miernikiem będziesz miał 12v a pod obciażeniem np żar. 21w tylko 6v spadek przez uszkodzeniu żyły przewodu i jego izolacji.), ale jeśli sprawdzasz na stole to tylko miernik i lepiej rozwinąć ja z peszla i pomacac kazdy kabekek czy nie zielono. A nr na wtyczce , nalerzy zdemintowac niebieskie zapinki ,któte zownież utrzymują wsówki w gnieżdzie i pod nimi jest opis pinów od A-1 do A-16, pod spodem analogicznie B-1do B -16 i podobnie wtyk obok. Dasz rade . PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> TAk na prędko.I dla potomnych A-12,B-19,D-1. MASA, C-4 + PO STACYJKE TZW 15 ,, C-16,B-1 + STAŁY

> TZW 30. Najlepsza metoda to NIE MIERNIK tylko sprawdzanie pod obciazeniem na samochodzie (może

> sie zdazyć ze miernikiem będziesz miał 12v a pod obciażeniem np żar. 21w tylko 6v spadek

> przez uszkodzeniu żyły przewodu i jego izolacji.), ale jeśli sprawdzasz na stole to tylko

> miernik i lepiej rozwinąć ja z peszla i pomacac kazdy kabekek czy nie zielono. A nr na wtyczce

> , nalerzy zdemintowac niebieskie zapinki ,któte zownież utrzymują wsówki w gnieżdzie i pod

> nimi jest opis pinów od A-1 do A-16, pod spodem analogicznie B-1do B -16 i podobnie wtyk

> obok. Dasz rade . PZDR

Spoko, wiem juz jak dzialac. Zobaczymy czy to ogarne waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.