Grzesiox Napisano 10 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2012 Witam Mam pytanko. Ze względu na fakt, że w internecie znajduje sprzeczne instrukcje do tego parownika, nie wiem wg, której go regulować. W instrukcji obsługi są dwie śruby regulacyjne na parowniku mała przy filtrze gazu wkręcana pionowo - śrubka regulacji czułości, oraz śruba w okolicy środka parownika - śrubka regulacji obrotów jałowych. W drugiej generacji w palio czym w końcu regulować - bo ciągle po wymianie mam bogatą mieszankę i za dużo pali. Jak ktoś to regulował niech napisze czym kręcił. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slendtom Napisano 10 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2012 Mała srubka - regulacja wolnych obrotow (w zasadzie powinna byc zakrecona). Duza, ta w okolicy środka to regulacja czułości, i tą sie reguluje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_sl Napisano 10 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2012 małej śrubki nie ruszasz, regulujesz tą na środku parownika od wolnych obrotów. Żeby zmniejszyć spalanie gazu wkręcasz śrubę. Jak jest za bogato to objawem będzie gaśnięcie samochodu jak spadają obroty po np. wrzuceniu na luz. Jak za mocno skręcisz to przy ruszaniu będzie miał tzw. "muła" Już pół obrotu śrubką jest dużo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzesiox Napisano 10 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2012 ok no to już wiem Krokowca do regulacji wywalić czy regulować wszystko z krokowcem? Nie gaśnie mi ale pali 10.5 zamiast 8.5l/100km a to spora różnica. Sonda na bogato cały czas, więc muszę to podregulować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 10 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2012 > Krokowca do regulacji wywalić czy regulować wszystko z krokowcem? Krokowca odłącz i wciśnij go. Na odłączonym korkowcu wyreguluj i dopiero podłącz. A jaki komp od gazu?? PZDR VEN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzesiox Napisano 11 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2012 > Krokowca odłącz i wciśnij go. Na odłączonym korkowcu wyreguluj i dopiero podłącz. > A jaki komp od gazu?? > PZDR VEN bingo w wersji m zdaje się. Programik mam - problem miałem bo interfejjs pod usb mam (ojciec pod 3 gen kupił do czegoś sobie) i program mi się wieszał, ale teraz jakiś inny sterownik znalazłem i może będzie dobrze działał - wcześniej potrafił co jakiś czas kompa całego zwiesić (ale nie wiem czy to winda nie była winna) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2012 > bingo w wersji m zdaje się. No to najfajniej jest mieć kabelek i programik wtedy to już najłatwiejsze. PZDR VEN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2012 > Krokowca odłącz i wciśnij go. Na odłączonym korkowcu wyreguluj i dopiero podłącz. A jak komp ustawi PWA jeśli ten będzie odłączony i maks. otwarty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2012 > A jak komp ustawi PWA jeśli ten będzie odłączony i maks. otwarty? Lepiej niech komp na podstawie odczytów z sondy lambda zdusi, niż ma mu zabraknąć miejsca gdzie może się otworzyć. W mojej instalacji autronic AL-600 tester podłączany do kompa AT600 służący do jej regulacji, po podłączeniu atuator cofa się maksymalnie i wtedy ustawia się mieszankę aby była stechiometryczna. Powiem szczerze nie znam tak dobrze innych instalacji, wiem że AL600 to taka przejściówka między I a II generacją i chyba autor wątku wspominał coś o śrubie przy krokowcu, mi to sugeruje właśnie taką przejściówkę. Ale jak zawsze ja się dopiero uczę i zbieram wiadomości i wiedzę w tym temacie. Moja rada chyba by nie jest, aż taka zła. Edyta: Co prawda forum VW, ale szybkie rady: KLIK PZDR VEN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzesiox Napisano 12 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2012 > Lepiej niech komp na podstawie odczytów z sondy lambda zdusi, niż ma mu zabraknąć miejsca gdzie > może się otworzyć. 2ga generacja -a o śrubkę pytałem na reduktorze Po prostu znalazłem jakiś informacje, że przy regulacji reduktora krokowiec powinien być maksymalnie otwarty, dlatego też o to pytałem. W tym tygodniu już nie zdąże pewnie, ale w przyszłym jak tylko nie będzie sypać za bardzo to spróbuje to zrobić Pozdrówki Cytaty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2012 > Po prostu znalazłem jakiś informacje, że przy regulacji reduktora krokowiec powinien być > maksymalnie otwarty, dlatego też o to pytałem. hm... myślę, że ustawienie mieszanki stechiometrycznej przy maksymalnie otwartym krokowcu nie będzie dużym błędem. PZDR VEN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2012 > hm... myślę, że ustawienie mieszanki stechiometrycznej przy maksymalnie otwartym krokowcu nie > będzie dużym błędem. Ale po co tak kombinować? Nie lepiej na początek zrobić autokalibrację i zobaczyć, co wyjdzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2012 > Nie lepiej na początek zrobić autokalibrację i zobaczyć, co wyjdzie? Nie znam Bingo jak wcześniej pisałem, ale jestem bardzo ciekaw jak to się odbywa. Ja też mam Tomasetto AT07 i właśnie jeden już regenerowałem i czeka na ładniejszy dzień na wymianę wszystkie śrubki poskręcałem na maksa i zastanawiam się jak zacząć regulację, mój komp jak pisałem wcześniej to AL-600. Zamierzam również zaopatrzyć się w tester AT600 do regulacji. Planuje wpierw odkręcić trochę tą miedzianą śrubkę i wyregulować wolne obroty, później mieszankę przy obrotach 3000 rpm. Może jakieś rady, czy może inaczej rozpocząć regulacje?? PZDR VEN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzesiox Napisano 15 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2012 > Nie znam Bingo jak wcześniej pisałem, ale jestem bardzo ciekaw jak to się odbywa. > Ja też mam Tomasetto AT07 i właśnie jeden już regenerowałem i czeka na ładniejszy dzień na wymianę > wszystkie śrubki poskręcałem na maksa i zastanawiam się jak zacząć regulację, mój komp jak > pisałem wcześniej to AL-600. > Zamierzam również zaopatrzyć się w tester AT600 do regulacji. > Planuje wpierw odkręcić trochę tą miedzianą śrubkę i wyregulować wolne obroty, później mieszankę > przy obrotach 3000 rpm. > Może jakieś rady, czy może inaczej rozpocząć regulacje?? > PZDR VEN Ja akurat kupiłem nowego, hurtownik stwierdził, że po przejechaniu 120kkm nie warto tego regenerować. Autokalibracja jest ale coś nie do końca wychodzi poprawnie stąd też sprawa regulacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2012 > Ja akurat kupiłem nowego, hurtownik stwierdził, że po przejechaniu 120kkm nie warto tego regenerować. Powiem szczerze, że oprócz membran i gumowych uszczelek nic tam innego się nie zużywa. Zestaw regeneracyjny kosztuje 40 pln, a nowy reduktor 3 razy tyle. Z braku finansów i dla własnej satysfakcji zregenerowałem. Teraz czekam na nowego kompa (AL600) i tester (at600), i biorę się za montaż i regulację. Mam nadzieję, że nie napotkam większych przeszkód. PZDR VEN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waldi_wl Napisano 16 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2012 > Powiem szczerze, że oprócz membran i gumowych uszczelek nic tam innego się nie zużywa. > Zestaw regeneracyjny kosztuje 40 pln, a nowy reduktor 3 razy tyle. > Z braku finansów i dla własnej satysfakcji zregenerowałem. Mój Tomasetto (ten z filtrem przy reduktorze) już dwa razy regenerowany. 1-szym razem robił to gazownik wyszło OK działał jak trzeba. Drugim razem robiłem to sam, gdyż gazownik zażyczył sobie coś koło 150 PLN, prawie tyle co nowy bez przesyłki, więc kupiłem zestaw naprawczy wraz z testerem szczelności, lektura forum, manual... wszystko przebiegło bardzo sprawnie, auto hula jak powinno, SATYSFAKCJA... bezcenne. PS. Po tych doświadczeniach nie widzę sensu zamiany na nowy, regeneracja daje radę, a cena nieporównywalna (pod warunkiem, że zrobi się samemu) Pozdrawiam waldi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 16 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2012 Ja dzięki temu, że posiadałem dwa reduktory, jeden na aucie drugi do regeneracji miałem więcej czasu, więc go całego elegancko oczyściłem, zewnętrzne części oczyściłem dremelem ze szczotką drucianą odtłuściłem i pomalowałem farbą termiczną. Jak założę pochwalę się efektem. PZDR VEN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.