Skocz do zawartości

Jak regulować Tomasetto AT07


Grzesiox

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam pytanko. Ze względu na fakt, że w internecie znajduje sprzeczne instrukcje do tego parownika, nie wiem wg, której go regulować.

W instrukcji obsługi są dwie śruby regulacyjne na parowniku mała przy filtrze gazu wkręcana pionowo - śrubka regulacji czułości,

oraz śruba w okolicy środka parownika - śrubka regulacji obrotów jałowych.

W drugiej generacji w palio czym w końcu regulować - bo ciągle po wymianie mam bogatą mieszankę i za dużo pali. Jak ktoś to regulował niech napisze czym kręcił.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

małej śrubki nie ruszasz, regulujesz tą na środku parownika od wolnych obrotów. Żeby zmniejszyć spalanie gazu wkręcasz śrubę. Jak jest za bogato to objawem będzie gaśnięcie samochodu jak spadają obroty po np. wrzuceniu na luz. Jak za mocno skręcisz to przy ruszaniu będzie miał tzw. "muła" Już pół obrotu śrubką jest dużo. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Krokowca do regulacji wywalić czy regulować wszystko z krokowcem?

Krokowca odłącz i wciśnij go. Na odłączonym korkowcu wyreguluj i dopiero podłącz.

A jaki komp od gazu??

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Krokowca odłącz i wciśnij go. Na odłączonym korkowcu wyreguluj i dopiero podłącz.

> A jaki komp od gazu??

> PZDR VEN

bingo w wersji m zdaje się. Programik mam - problem miałem bo interfejjs pod usb mam (ojciec pod 3 gen kupił do czegoś sobie) i program mi się wieszał, ale teraz jakiś inny sterownik znalazłem i może będzie dobrze działał - wcześniej potrafił co jakiś czas kompa całego zwiesić (ale nie wiem czy to winda nie była winna)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak komp ustawi PWA jeśli ten będzie odłączony i maks. otwarty?

Lepiej niech komp na podstawie odczytów z sondy lambda zdusi, niż ma mu zabraknąć miejsca gdzie może się otworzyć.

W mojej instalacji autronic AL-600 tester podłączany do kompa AT600 służący do jej regulacji, po podłączeniu atuator cofa się maksymalnie i wtedy ustawia się mieszankę aby była stechiometryczna.

Powiem szczerze nie znam tak dobrze innych instalacji, wiem że AL600 to taka przejściówka między I a II generacją i chyba autor wątku wspominał coś o śrubie przy krokowcu, mi to sugeruje właśnie taką przejściówkę.

Ale jak zawsze ja się dopiero uczę i zbieram wiadomości i wiedzę w tym temacie.

Moja rada chyba by nie jest, aż taka zła.

Edyta:

Co prawda forum VW, ale szybkie rady: KLIK

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lepiej niech komp na podstawie odczytów z sondy lambda zdusi, niż ma mu zabraknąć miejsca gdzie

> może się otworzyć.

2ga generacja -a o śrubkę pytałem na reduktorze smile.gif

Po prostu znalazłem jakiś informacje, że przy regulacji reduktora krokowiec powinien być maksymalnie otwarty, dlatego też o to pytałem.

W tym tygodniu już nie zdąże pewnie, ale w przyszłym jak tylko nie będzie sypać za bardzo to spróbuje to zrobić

Pozdrówki

Cytaty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po prostu znalazłem jakiś informacje, że przy regulacji reduktora krokowiec powinien być

> maksymalnie otwarty, dlatego też o to pytałem.

hm... myślę, że ustawienie mieszanki stechiometrycznej przy maksymalnie otwartym krokowcu nie będzie dużym błędem.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie lepiej na początek zrobić autokalibrację i zobaczyć, co wyjdzie?

Nie znam Bingo jak wcześniej pisałem, ale jestem bardzo ciekaw jak to się odbywa.

Ja też mam Tomasetto AT07 i właśnie jeden już regenerowałem i czeka na ładniejszy dzień na wymianę wszystkie śrubki poskręcałem na maksa i zastanawiam się jak zacząć regulację, mój komp jak pisałem wcześniej to AL-600.

Zamierzam również zaopatrzyć się w tester AT600 do regulacji.

Planuje wpierw odkręcić trochę tą miedzianą śrubkę i wyregulować wolne obroty, później mieszankę przy obrotach 3000 rpm.

Może jakieś rady, czy może inaczej rozpocząć regulacje??

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie znam Bingo jak wcześniej pisałem, ale jestem bardzo ciekaw jak to się odbywa.

> Ja też mam Tomasetto AT07 i właśnie jeden już regenerowałem i czeka na ładniejszy dzień na wymianę

> wszystkie śrubki poskręcałem na maksa i zastanawiam się jak zacząć regulację, mój komp jak

> pisałem wcześniej to AL-600.

> Zamierzam również zaopatrzyć się w tester AT600 do regulacji.

> Planuje wpierw odkręcić trochę tą miedzianą śrubkę i wyregulować wolne obroty, później mieszankę

> przy obrotach 3000 rpm.

> Może jakieś rady, czy może inaczej rozpocząć regulacje??

> PZDR VEN

Ja akurat kupiłem nowego, hurtownik stwierdził, że po przejechaniu 120kkm nie warto tego regenerować. Autokalibracja jest ale coś nie do końca wychodzi poprawnie stąd też sprawa regulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja akurat kupiłem nowego, hurtownik stwierdził, że po przejechaniu 120kkm nie warto tego regenerować.

Powiem szczerze, że oprócz membran i gumowych uszczelek nic tam innego się nie zużywa.

Zestaw regeneracyjny kosztuje 40 pln, a nowy reduktor 3 razy tyle.

Z braku finansów i dla własnej satysfakcji zregenerowałem.

Teraz czekam na nowego kompa (AL600) i tester (at600), i biorę się za montaż i regulację.

Mam nadzieję, że nie napotkam większych przeszkód.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiem szczerze, że oprócz membran i gumowych uszczelek nic tam innego się nie zużywa.

> Zestaw regeneracyjny kosztuje 40 pln, a nowy reduktor 3 razy tyle.

> Z braku finansów i dla własnej satysfakcji zregenerowałem.

Mój Tomasetto (ten z filtrem przy reduktorze) już dwa razy regenerowany. 1-szym razem robił to gazownik wyszło OK działał jak trzeba. Drugim razem robiłem to sam, gdyż gazownik zażyczył sobie coś koło 150 PLN, prawie tyle co nowy bez przesyłki, więc kupiłem zestaw naprawczy wraz z testerem szczelności, lektura forum, manual... wszystko przebiegło bardzo sprawnie, auto hula jak powinno, SATYSFAKCJA... bezcenne.

PS. Po tych doświadczeniach nie widzę sensu zamiany na nowy, regeneracja daje radę, a cena nieporównywalna (pod warunkiem, że zrobi się samemu)

Pozdrawiam waldi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzięki temu, że posiadałem dwa reduktory, jeden na aucie drugi do regeneracji miałem więcej czasu, więc go całego elegancko oczyściłem, zewnętrzne części oczyściłem dremelem ze szczotką drucianą odtłuściłem i pomalowałem farbą termiczną.

Jak założę pochwalę się efektem.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.