rafm Napisano 14 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2012 Używacie klucza dynamometrycznego czy tak na "oko". W poprzednich autach wymieniałem u mechaników w tym w ASO. Żaden z nich nie używał do tego klucza dynamometrycznego. Teraz wymieniłem sam. Na pudełku świecy (Bosch) było napisane 90 stopni lub 25nm. Zastosowałem pierwszą opcję. Na razie wszystko gra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NOWOPA Napisano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2012 > Używacie klucza dynamometrycznego czy tak na "oko". > W poprzednich autach wymieniałem u mechaników w tym w ASO. Żaden z nich nie używał do tego klucza > dynamometrycznego. Teraz wymieniłem sam. Na pudełku świecy (Bosch) było napisane 90 stopni lub > 25nm. Zastosowałem pierwszą opcję. Na razie wszystko gra. Tak przy okazji zapytam - czy sa jakieś "niuanse" przy tej wymianie, czy poprostu klucz do świec wystarczy? Wymieniałem już w CC i Punto ale w Astrze z tym silnikiem nie miałem okazji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2012 > . Teraz wymieniłem sam. Na pudełku świecy (Bosch) było napisane 90 stopni Tzn. od pierwszego napotkanego oporu dokrecamy o 90stopni czy jak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafm Napisano 15 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2012 > Tak przy okazji zapytam - czy sa jakieś "niuanse" przy tej wymianie, czy poprostu klucz do świec > wystarczy? Wymieniałem już w CC i Punto ale w Astrze z tym silnikiem nie miałem okazji Przesuwasz klapkę (z napisem ecotec) w prawo i zdejmujesz. Torxem odkręcasz dwie śruby cewki. W miejsca śrub wkręcasz większe (chyba 8mm) za które wyciągasz moduł cewki. I masz świece gotowe do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafm Napisano 15 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2012 > Tzn. od pierwszego napotkanego oporu dokrecamy o 90stopni czy jak? tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2012 > tak Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elmenel Napisano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2012 > Przesuwasz klapkę (z napisem ecotec) w prawo i zdejmujesz. > Torxem odkręcasz dwie śruby cewki. W miejsca śrub wkręcasz większe (chyba 8mm) za które wyciągasz > moduł cewki. I masz świece gotowe do wymiany. mocno siedzi cewka ?? trzeba się z nią siłować aby ją wyjąć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2012 > mocno siedzi cewka ?? trzeba się z nią siłować aby ją wyjąć W AH jeszcze nie wymieniałem, bo nie ma 60kkm przebiegu ale w Corsie C w Z12XEP listwa nie siedziała zbyt mocno. W ASO mają do tego takie wkrętaki z końcówką gwintowaną, ładne to i estetycznie wygląda ale zwykłe śruby też dają radę, można sobie takie coś zrobić z dwóch śrub i płaskownika np. żeby to równo wyciągnąć. Świece dokręcamy momentem 25Nm. A cewkę momentem 8Nm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_j Napisano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2012 > Tak przy okazji zapytam - czy sa jakieś "niuanse" przy tej wymianie, czy poprostu klucz do świec > wystarczy? Wymieniałem już w CC i Punto ale w Astrze z tym silnikiem nie miałem okazji Cewkę da się spokojnie wyjąć bez tych śrub. Jedyne co potrzeba to długi klucz do świec (są tam te "mniejsze" świece - z tego co pamiętam, to klucz 16 mm). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elmenel Napisano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2012 > W AH jeszcze nie wymieniałem, bo nie ma 60kkm przebiegu ale w Corsie C w Z12XEP listwa nie > siedziała zbyt mocno. W ASO mają do tego takie wkrętaki z końcówką gwintowaną, ładne to i > estetycznie wygląda ale zwykłe śruby też dają radę, można sobie takie coś zrobić z dwóch śrub > i płaskownika np. żeby to równo wyciągnąć. > Świece dokręcamy momentem 25Nm. A cewkę momentem 8Nm. w z14xep tez jeszcze nie wymienialem bo mam dopiero 50tyś przejechane, w F-ce z x16xel poszlo gladko ale tam byly przewody WN i pamiętam żeby wyciągnąć jedną fajkę potrzebowałem użyć dosyć sporej siły a w z14xep są 4 razem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.