Skocz do zawartości

Dokręcanie świec zapłonowych


rafm

Rekomendowane odpowiedzi

Używacie klucza dynamometrycznego czy tak na "oko".

W poprzednich autach wymieniałem u mechaników w tym w ASO. Żaden z nich nie używał do tego klucza dynamometrycznego. Teraz wymieniłem sam. Na pudełku świecy (Bosch) było napisane 90 stopni lub

25nm. Zastosowałem pierwszą opcję. Na razie wszystko gra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Używacie klucza dynamometrycznego czy tak na "oko".

> W poprzednich autach wymieniałem u mechaników w tym w ASO. Żaden z nich nie używał do tego klucza

> dynamometrycznego. Teraz wymieniłem sam. Na pudełku świecy (Bosch) było napisane 90 stopni lub

> 25nm. Zastosowałem pierwszą opcję. Na razie wszystko gra.

Tak przy okazji zapytam - czy sa jakieś "niuanse" przy tej wymianie, czy poprostu klucz do świec wystarczy? Wymieniałem już w CC i Punto ale w Astrze z tym silnikiem nie miałem okazji 270635636-JUMP2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak przy okazji zapytam - czy sa jakieś "niuanse" przy tej wymianie, czy poprostu klucz do świec

> wystarczy? Wymieniałem już w CC i Punto ale w Astrze z tym silnikiem nie miałem okazji

Przesuwasz klapkę (z napisem ecotec) w prawo i zdejmujesz.

Torxem odkręcasz dwie śruby cewki. W miejsca śrub wkręcasz większe (chyba 8mm) za które wyciągasz moduł cewki. I masz świece gotowe do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przesuwasz klapkę (z napisem ecotec) w prawo i zdejmujesz.

> Torxem odkręcasz dwie śruby cewki. W miejsca śrub wkręcasz większe (chyba 8mm) za które wyciągasz

> moduł cewki. I masz świece gotowe do wymiany.

mocno siedzi cewka ?? trzeba się z nią siłować aby ją wyjąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mocno siedzi cewka ?? trzeba się z nią siłować aby ją wyjąć

W AH jeszcze nie wymieniałem, bo nie ma 60kkm przebiegu ale w Corsie C w Z12XEP listwa nie siedziała zbyt mocno. W ASO mają do tego takie wkrętaki z końcówką gwintowaną, ładne to i estetycznie wygląda smile.gif ale zwykłe śruby też dają radę, można sobie takie coś zrobić z dwóch śrub i płaskownika np. żeby to równo wyciągnąć.

Świece dokręcamy momentem 25Nm. A cewkę momentem 8Nm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak przy okazji zapytam - czy sa jakieś "niuanse" przy tej wymianie, czy poprostu klucz do świec

> wystarczy? Wymieniałem już w CC i Punto ale w Astrze z tym silnikiem nie miałem okazji

Cewkę da się spokojnie wyjąć bez tych śrub. Jedyne co potrzeba to długi klucz do świec (są tam te "mniejsze" świece - z tego co pamiętam, to klucz 16 mm).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W AH jeszcze nie wymieniałem, bo nie ma 60kkm przebiegu ale w Corsie C w Z12XEP listwa nie

> siedziała zbyt mocno. W ASO mają do tego takie wkrętaki z końcówką gwintowaną, ładne to i

> estetycznie wygląda ale zwykłe śruby też dają radę, można sobie takie coś zrobić z dwóch śrub

> i płaskownika np. żeby to równo wyciągnąć.

> Świece dokręcamy momentem 25Nm. A cewkę momentem 8Nm.

w z14xep tez jeszcze nie wymienialem bo mam dopiero 50tyś przejechane, w F-ce z x16xel poszlo gladko ale tam byly przewody WN i pamiętam żeby wyciągnąć jedną fajkę potrzebowałem użyć dosyć sporej siły a w z14xep są 4 razem crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.