Skocz do zawartości

punto 2 i grzanie kabiny


piotr86rze

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Powiedzcie mi, czy niski stan płynu chłodniczego ma wpływ na jakość grzania w kabinie? Otóż niby leci ciepłe powietrze z nawiewów, ale to właściwie letni podmuch. Szukałem przyczyny i zauważyłem ze w zbiorniku wyrównawczym chłodnicy jest o wiele za mało płynu. Auto mam od tygodnia i powoli się akurat w ten model zagłębiam smile.gif Dodam, że jest to Punto II z silniczkiem 1.2 8V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzanie zależy bardziej od tego czy układ chłodzenia jest zapowietrzony lub termostat nie działa właściwie.

Weź pod uwagę także to, że obecnie temp. nie sprzyjają gorącemu powietrzu z nawiewów oraz to, że cieplejsze powietrze będziesz miał, jak silnik będzie pracował w zakresie 3000-4000 obr./min niż w zakresie np. 1500-2500obr./min.

Parę lat temu jechałem na ferie ponad 400km przy temp. zewn. ok. -18°C i miałem zamarznięte szyby od środka przez cała drogę pomimo bardzo ciepłego powietrza z nawiewów.

Niesprawny termostat i zapowietrzenie łatwo sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Grzanie zależy bardziej od tego czy układ chłodzenia jest zapowietrzony lub termostat nie działa

> właściwie.

> Weź pod uwagę także to, że obecnie temp. nie sprzyjają gorącemu powietrzu z nawiewów oraz to, że

> cieplejsze powietrze będziesz miał, jak silnik będzie pracował w zakresie 3000-4000 obr./min

> niż w zakresie np. 1500-2500obr./min.

> Parę lat temu jechałem na ferie ponad 400km przy temp. zewn. ok. -18°C i miałem zamarznięte szyby

> od środka przez cała drogę pomimo bardzo ciepłego powietrza z nawiewów.

> Niesprawny termostat i zapowietrzenie łatwo sprawdzić.

W sumie bardziej obstawiałbym zapowietrzenie z uwagi na naprawdę niski stan tego płynu. Ale bardzo fajnie byłoby jakbyś napisał jak sprawdzić jedno i drugie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W sumie bardziej obstawiałbym zapowietrzenie z uwagi na naprawdę niski stan tego płynu. Ale bardzo

> fajnie byłoby jakbyś napisał jak sprawdzić jedno i drugie

usterkę termostatu widać na wskaźniku temp silnika, podczas postoju np na światłach nie powinna opadać

zapowietrzony układ bulgota po odpaleniu.

Jesli płynu jest dużo za mało to opcja z zapowietrzeniem jest prawie pewna, zalej płyn do max i sprawdź za kilka dni poziom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. co pokazuje wskazowka temperatury na liczniku? dochodzi do polowy skali?

2. a jak zostawisz auto na wlaczonym silniku, to po kilku minutach zaczyna leciec cieple powietrze z nawiewow? jesli tak, to termostat do sprawdzenia/wymiany. w sklepie 39zl za Vernet, na allegro 25zl, a wymiana 30-50zl + reszta plynu na dolewke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> usterkę termostatu widać na wskaźniku temp silnika, podczas postoju np na światłach nie powinna

> opadać

> zapowietrzony układ bulgota po odpaleniu.

> Jesli płynu jest dużo za mało to opcja z zapowietrzeniem jest prawie pewna, zalej płyn do max i

> sprawdź za kilka dni poziom.

faktycznie przy dodawaniu gazu na zimnym silniku bulgota. Dolałem płynu do max ale nie wiem jak odpowietrzyć . Pomóżcie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się bardziej martwił dlaczego brakuje tak dużo płynu w układzie??? Jeśli nie widać wycieku to może być większy problem (np. uszczelka pod głowicą) sick.gif

> W sumie bardziej obstawiałbym zapowietrzenie z uwagi na naprawdę niski stan tego płynu. Ale bardzo

> fajnie byłoby jakbyś napisał jak sprawdzić jedno i drugie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi ubywało płynu w niewiadomych okolicznościach. Samochód sie zapowietrzał ale nie tak żeby nagrzewnica nie grzała. Okazało się że był wyciek między pompą wody a tą metalową rurką(puścił oring). Po zrobieniu tego nic mi teraz nie bulgocze i płynu nie ubywa. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> usterkę termostatu widać na wskaźniku temp silnika, podczas postoju np na światłach nie powinna

> opadać

> zapowietrzony układ bulgota po odpaleniu.

> Jesli płynu jest dużo za mało to opcja z zapowietrzeniem jest prawie pewna, zalej płyn do max i

> sprawdź za kilka dni poziom.

Panowie, podepnę się pod temat. Dzisiaj walczyłem z takim samym problemem. Grzanie w środku mizerne, silnik nagrzewa się normalnie (do połowy skali), wskaźnik nie opada nawet na postoju przy obecnych mrozach. Wykluczyłem więc termostat? Zacząłem od odpowietrzenia. Czynność powtórzona dwukrotnie nie dała znaczących efektów. Co może być przyczyną? Dodam, że rurki wchodzące do nagrzewnicy są "letnie", nawet po rozgrzaniu motoru. Płynu zalane MAX. Czyżby nagrzewnica powiedziała papa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że rurki

> wchodzące do nagrzewnicy są "letnie", nawet po rozgrzaniu motoru. Płynu zalane MAX. Czyżby

> nagrzewnica powiedziała papa?

Wygląda jakby była przytkana w środku niewiem.gif

Może spróbować płukania w przeciwną stronę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zacznij od całkowitego zlania płynu i potem cała procedura odpowietrzania, mk2 ma felerna

> konstrukcje układu i nie odpowietrzysz zapowietrzonego układu bez zlania wszystkiego.

Dzięki za odpowiedź. Tak zrobię. Przy okazji wymienię termostat dla świętego spokoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.