piotr86rze Napisano 3 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2012 Witam, Powiedzcie mi, czy niski stan płynu chłodniczego ma wpływ na jakość grzania w kabinie? Otóż niby leci ciepłe powietrze z nawiewów, ale to właściwie letni podmuch. Szukałem przyczyny i zauważyłem ze w zbiorniku wyrównawczym chłodnicy jest o wiele za mało płynu. Auto mam od tygodnia i powoli się akurat w ten model zagłębiam Dodam, że jest to Punto II z silniczkiem 1.2 8V. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 3 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2012 Grzanie zależy bardziej od tego czy układ chłodzenia jest zapowietrzony lub termostat nie działa właściwie. Weź pod uwagę także to, że obecnie temp. nie sprzyjają gorącemu powietrzu z nawiewów oraz to, że cieplejsze powietrze będziesz miał, jak silnik będzie pracował w zakresie 3000-4000 obr./min niż w zakresie np. 1500-2500obr./min. Parę lat temu jechałem na ferie ponad 400km przy temp. zewn. ok. -18°C i miałem zamarznięte szyby od środka przez cała drogę pomimo bardzo ciepłego powietrza z nawiewów. Niesprawny termostat i zapowietrzenie łatwo sprawdzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr86rze Napisano 3 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2012 > Grzanie zależy bardziej od tego czy układ chłodzenia jest zapowietrzony lub termostat nie działa > właściwie. > Weź pod uwagę także to, że obecnie temp. nie sprzyjają gorącemu powietrzu z nawiewów oraz to, że > cieplejsze powietrze będziesz miał, jak silnik będzie pracował w zakresie 3000-4000 obr./min > niż w zakresie np. 1500-2500obr./min. > Parę lat temu jechałem na ferie ponad 400km przy temp. zewn. ok. -18°C i miałem zamarznięte szyby > od środka przez cała drogę pomimo bardzo ciepłego powietrza z nawiewów. > Niesprawny termostat i zapowietrzenie łatwo sprawdzić. W sumie bardziej obstawiałbym zapowietrzenie z uwagi na naprawdę niski stan tego płynu. Ale bardzo fajnie byłoby jakbyś napisał jak sprawdzić jedno i drugie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 3 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2012 > W sumie bardziej obstawiałbym zapowietrzenie z uwagi na naprawdę niski stan tego płynu. Ale bardzo > fajnie byłoby jakbyś napisał jak sprawdzić jedno i drugie usterkę termostatu widać na wskaźniku temp silnika, podczas postoju np na światłach nie powinna opadać zapowietrzony układ bulgota po odpaleniu. Jesli płynu jest dużo za mało to opcja z zapowietrzeniem jest prawie pewna, zalej płyn do max i sprawdź za kilka dni poziom. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psychik Napisano 3 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2012 1. co pokazuje wskazowka temperatury na liczniku? dochodzi do polowy skali? 2. a jak zostawisz auto na wlaczonym silniku, to po kilku minutach zaczyna leciec cieple powietrze z nawiewow? jesli tak, to termostat do sprawdzenia/wymiany. w sklepie 39zl za Vernet, na allegro 25zl, a wymiana 30-50zl + reszta plynu na dolewke. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dobromir Napisano 3 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2012 Dolej do max, na pewno będzie lepiej grzać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr86rze Napisano 3 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2012 > usterkę termostatu widać na wskaźniku temp silnika, podczas postoju np na światłach nie powinna > opadać > zapowietrzony układ bulgota po odpaleniu. > Jesli płynu jest dużo za mało to opcja z zapowietrzeniem jest prawie pewna, zalej płyn do max i > sprawdź za kilka dni poziom. faktycznie przy dodawaniu gazu na zimnym silniku bulgota. Dolałem płynu do max ale nie wiem jak odpowietrzyć . Pomóżcie :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebademode Napisano 3 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2012 poszukaj w archeo - słowo klucz "bulgotanie". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alien_SC Napisano 3 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2012 Ja bym się bardziej martwił dlaczego brakuje tak dużo płynu w układzie??? Jeśli nie widać wycieku to może być większy problem (np. uszczelka pod głowicą) > W sumie bardziej obstawiałbym zapowietrzenie z uwagi na naprawdę niski stan tego płynu. Ale bardzo > fajnie byłoby jakbyś napisał jak sprawdzić jedno i drugie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati6630 Napisano 4 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 Mi ubywało płynu w niewiadomych okolicznościach. Samochód sie zapowietrzał ale nie tak żeby nagrzewnica nie grzała. Okazało się że był wyciek między pompą wody a tą metalową rurką(puścił oring). Po zrobieniu tego nic mi teraz nie bulgocze i płynu nie ubywa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tommy__ Napisano 4 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2012 > usterkę termostatu widać na wskaźniku temp silnika, podczas postoju np na światłach nie powinna > opadać mi opada leciutko, przy -20 C Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pasiutychy Napisano 5 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 > usterkę termostatu widać na wskaźniku temp silnika, podczas postoju np na światłach nie powinna > opadać > zapowietrzony układ bulgota po odpaleniu. > Jesli płynu jest dużo za mało to opcja z zapowietrzeniem jest prawie pewna, zalej płyn do max i > sprawdź za kilka dni poziom. Panowie, podepnę się pod temat. Dzisiaj walczyłem z takim samym problemem. Grzanie w środku mizerne, silnik nagrzewa się normalnie (do połowy skali), wskaźnik nie opada nawet na postoju przy obecnych mrozach. Wykluczyłem więc termostat? Zacząłem od odpowietrzenia. Czynność powtórzona dwukrotnie nie dała znaczących efektów. Co może być przyczyną? Dodam, że rurki wchodzące do nagrzewnicy są "letnie", nawet po rozgrzaniu motoru. Płynu zalane MAX. Czyżby nagrzewnica powiedziała papa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BojaR Napisano 5 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 Dodam, że rurki > wchodzące do nagrzewnicy są "letnie", nawet po rozgrzaniu motoru. Płynu zalane MAX. Czyżby > nagrzewnica powiedziała papa? Wygląda jakby była przytkana w środku Może spróbować płukania w przeciwną stronę ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 5 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 zacznij od całkowitego zlania płynu i potem cała procedura odpowietrzania, mk2 ma felerna konstrukcje układu i nie odpowietrzysz zapowietrzonego układu bez zlania wszystkiego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pasiutychy Napisano 5 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 > zacznij od całkowitego zlania płynu i potem cała procedura odpowietrzania, mk2 ma felerna > konstrukcje układu i nie odpowietrzysz zapowietrzonego układu bez zlania wszystkiego. Dzięki za odpowiedź. Tak zrobię. Przy okazji wymienię termostat dla świętego spokoju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.