Skocz do zawartości

Stacyjka- rozrusznik


przemty

Rekomendowane odpowiedzi

Mam takie teoretyczne pytanie.

Jeżeli przykładowo u mnie ma być rozrusznik z kołem zębatym na 10 zebów a założyłbym na przykład taki z 9 lub 11 zębami to czy oprócz tego ze zmieni się przełożenie a więc koło zamachowe będzie kręcić się szybciej lub wolniej będzie miało to jeszcze na coś wpływ- jakies negatywne skutki?

A tak przy okazji posiada ktoś informację ile u mnie w silniku rozrusznik powinien posiadać zębów na kole ? wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tylko zeby będą takie same, to nie ma wpływu. Zajmowałem się tym trochę kiedyś. Nawet nie zauważysz różnicy w obrotach. Oczywiście różnica musi być w granicach rozsądku, nie pieć i nie piętnaście, jeśli potrzebna jest zębatka np. na dziesięc zębów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> skoro liczba zebów jest rozna wiec w czyms musi być różnica...

Najprawdopodobniej chodzi o różnice obrotów do diesla lub benzyny. Ale z praktyki wiem, że nie miało to znaczenia. Ale na pewno jest założyć takie jak jest w oryginale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najprawdopodobniej chodzi o różnice obrotów do diesla lub benzyny.

to napewno

ale wersja 9 i 10 zębna ma zastosowanie wg producentów rozruszników w tym samym silniku czyli moim

dlatego zaciekawiło mnie dlaczego są dwie wersje w jednym silniku - no chyba, że koło zamachowe też moze miec rozna ilośc zebów i aby uzyskac to samo przełożenie stad te dwie odmiany kół zębatych wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy później...

> narazie chciałem wziąść się za elektromagnes i poległem

> jak to cholerstwo rozebrać- odkrecony mam tylko nie wiem jak zaglądnąć do środka

sam elektromagnes jest bardziej nierozbieralny niż rozbieralny ale jak już to tylko raz ja swój rozrusznik regenerowałem sam a to materiał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sam elektromagnes jest bardziej nierozbieralny niż rozbieralny ale jak już to tylko raz ja swojego

> regenerowałem sam a to materiał

ja mam troche inny rozrusznik niż twoj

i jak go rozebrać co do ostatniej srubki to wiem jedynie ten elektromagnes mnie zaciekawił,

podejrzewałem, żę jest on do jednorazowego rozebrania ale wolałem się upewnić - tak wiec szlifierka w dłoń i do dzieła grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Perypetii ciąg dalszy crazy.gif

Dopóki temperatura przez dzień nie spadała poniżej zera było wszystko ok ale gdy zaczęły się ujemne temperatury muszę trochę " dłużej " kręcić rozrusznikiem. Rozrusznik owszem kręci jak szalony ale gdy jest zimny po nocy to powiedzmy sekunde, dwie kręci silnikiem a po tym czasie odlacza się od silnika i słychać tylko świst rozrusznika. Winnym może być elektromagnes czy bendiks?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mówisz że rok temu ... gwarancja już pewnie nieobowiązuje

no raczej grinser006.gif

> Inaczej mowiąc jak wiesz bendiks to sprzęgło jednokierunkowe może nietrzymać (puszczać) np. z

> powodu wyrobienia się (słabej jakości materiałów) zabrudzenia

no właśnie coś typu "zabrudzenie " też podejrzewam ale wolałem sie upewnic bo demontaż/ montaż bedzie odbywał się pod chmurką i nie chciałbym go powtarzać... rainy.gif

podejrzewam, ze to zabrudzenie bo tylko na zimnym rozłącza, jak jest ciepło/ciepły rozrusznik to kręci idealnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... bo demontaż/ montaż bedzie odbywał się pod chmurką i nie chciałbym go powtarzać...

Znam ten ból przechodziłem to na początku tego roku(w lutym ) przy wyciąganiu swojego więc już współczuje ale tak czy inaczej chyba bedzie to nieuniknione. I takie pytanie jeszcze czy regeneracja obejmowała bendiks czy tylko same tuleje i szczotki ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znam ten ból przechodziłem to na początku tego roku(w lutym )

no ja też wtedy wymieniałem crazy.gif

> I takie pytanie jeszcze czy

> regeneracja obejmowała bendiks czy tylko same tuleje i szczotki ???

ja kupowałem regenerowany, nie dawałem swojego do regeneracji

tuleje i sczotki na pewno były zmieniane, żębatka rózniez wygladała na nową więc podejrzewam, że i cały mechanizm sprzęgający był wymieniony a przynajmniej sprawdzony czy dobrze działa wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.