simek18 Napisano 12 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 Cześć, Czy turbosprężarki jak w temacie mają zamienne gorące muszle? 25 i 28 na 99% tak, ale co z T2? Tam chyba wirnik jest mniejszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 12 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 > Cześć, > Czy turbosprężarki jak w temacie mają zamienne gorące muszle? 25 i 28 na 99% tak, ale co z T2? Tam > chyba wirnik jest mniejszy które T2 bo było ich kilka i różniły sie rozmiarami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 12 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2012 > które T2 bo było ich kilka i różniły sie rozmiarami. Z 2.0 td primery. Ożeni to z dupką T25? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 13 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2012 > Cześć, > Czy turbosprężarki jak w temacie mają zamienne gorące muszle? 25 i 28 na 99% tak, ale co z T2? Tam > chyba wirnik jest mniejszy Podstawowe pytanie - poruszamy się w obrębie serii T czy GT? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 13 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 13 Lutego 2012 > Podstawowe pytanie - poruszamy się w obrębie serii T czy GT? Sądzę, że w primerze jak i w saabie 9000 jest seria T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 13 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2012 > Sądzę, że w primerze jak i w saabie 9000 jest seria T. Primera - TB02 Saab - TB25 Jak widać różnica kliku (nie pamiętam dokładnie ile ich jest) rzędów wielkości w typoszeregu strony gorącej. Zgadza się - wirnik jest mniejszy Co nie znaczy, że się nie da tego złożyć Dużo łatwiej w rozeznaniu jest w przypadku serii GT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 13 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 13 Lutego 2012 > Primera - TB02 > Saab - TB25 > Jak widać różnica kliku (nie pamiętam dokładnie ile ich jest) rzędów wielkości w typoszeregu strony > gorącej. > Zgadza się - wirnik jest mniejszy > Co nie znaczy, że się nie da tego złożyć > Dużo łatwiej w rozeznaniu jest w przypadku serii GT. Primera to T02 czy T20? Na stronie garretta są opisy dla serii GT Da radę ożenić, no ale jak? Trzeba zmienić wirnik, bo łożyskowania są takie same, ale wtedy operacja traci sens W takim razie w jakich popularnych samochodach były sprężarki T25? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 13 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2012 > W takim razie w jakich popularnych samochodach były sprężarki T25? Nissan 200SX S13, Rover 220T, Mitsu Eclipse 2.0T, masa Saabow i Volvo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaserTi Napisano 13 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2012 > Nissan 200SX S13, Rover 220T, Mitsu Eclipse 2.0T, masa Saabow i Volvo... Dla ciekawości w saabie na TB25 można wycisnąć ok 265 koni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 14 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2012 > Primera to T02 czy T20? Na stronie garretta są opisy dla serii GT Da radę ożenić, no ale jak? T02 czy T2 to ta sama rodzina, tylko kwestia polega na tym, że T02 to specyficzny model (torus compressor type). Oznaczenia serii T nie zostały do końca przez Garretta wyjaśnione (TA,TB - typy wstegate,TBP- t4 z w/g, E - konstrukcja Egliego, L - chłodzona cieczą CHRA, TW - chłodzona ciecza część turbiny,AFB itd), tak naprawdę dla użytkownika najwięcej mówi numerologia - typoszereg strony gorącej (który przenosi się na wielkość) i najlepiej jeszcze rozmiar kompresora, w postaci dwóch kolejnych cyfr. > Trzeba zmienić wirnik, bo łożyskowania są takie same, ale wtedy operacja traci sens Zależy co chcesz osiągnąć - wcześniejszy spool czy większe moce? > W takim razie w jakich popularnych samochodach były sprężarki T25? Jest tego od groma, ale cała kwestia polega na tym, że w dieslach w większości (nie mówimy o dużych pojemnościach) strona gorąca jest większa od zimnej). Z ciekawostek jest np TE27 - fabryczna hybryda - kompresor T3, turbina T25 Ja ogólnie polecam twory MHI - jakieś TD04HL lub TD05. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 14 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2012 To trochę zawiłe informacje W SAMie miałem oryginalne saabowskie T25 z baryłkową flanszą wydechu, rozpadła mi się turbina, kolega dał mi "ciepłą" T28 (duże luzy), wyspawałem flanszę pod 5 śrubowy downpipe, niestety była tak "ciepła", że wytrzymała dwa wyjazdy w teren i puszcza olej. Chciałem być cwańszy od systemu i kupić tańszą i popularną turbinę i aby przełożyć muszlę gorącą z T28, żeby nie bawić się z wydechem Chcę mieć przede wszystkim moc z dołu, T28 wstawało z opóźnieniem, ale jak się wkręcił na obroty to nie puchł pod żadną górę Ale do końca mi to nie leży, chciałbym mieć tą moc niżej. Czy kupując taką T2 z primery pogorszę górę? Bo na dole chyba zyskam. Silnik to 2.3 tb z saaba 9000. A co do regeneracji, robiłem w patrolu, dostałem piękne wykresy, gwarancję, ale i tak podkapcał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 14 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2012 > Chcę mieć przede wszystkim moc z dołu, T28 wstawało z opóźnieniem, ale jak się wkręcił na obroty to > nie puchł pod żadną górę Ale do końca mi to nie leży, chciałbym mieć tą moc niżej. Czy > kupując taką T2 z primery pogorszę górę? Bo na dole chyba zyskam. Silnik to 2.3 tb z saaba > 9000. Rozmawiamy o konkretnym przypadku. Zakładając taką samą turbinę, górny zakres obrotów pogorszy się w przypadku mniejszego kompresora - wyższa temperatura sprężonego powietrza, mniejszy max przepływ, ale z kolei mniejsze a/r zapewni wcześniejszy spool - większy moment obrotowy od niskich partii. Zakładając turbosprężarkę z mniejszą częścią gorącą dostajesz również wcześniejszy spool, ale z kolei przy wysokich przepływach wytarza się większy backpressure - również efekt "puchnięcia" w wyższych partiach obrotów. Rozwiązanie - część gorąca T25, część zimna T3 Szukaj po prostu zbliżonego do seryjnego turbo i skalkuluj czy chcesz/opłaca się przeróbka/spawanie DP, zasilania, spływu, orurowania. > A co do regeneracji, robiłem w patrolu, dostałem piękne wykresy, gwarancję, ale i tak podkapcał Temat regeneracji pozostawiam każdemu do osobistej oceny... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simek18 Napisano 14 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2012 Nie, nie, nie. Tu musi być seria Przypadkowe za głębokie wodowanie na rozgrzanej turbinie pozamiata wszystko, wtedy allegro i szukamy, a nie składamy zestaw od nowa. Tak na oko T2 z primery ma flanszę do kolektora, spływ oleju, zasilanie i wodę tak jak T25, czy mi się wydaje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.