Skocz do zawartości

Garrett T2/T25/T28


simek18

Rekomendowane odpowiedzi

> Sądzę, że w primerze jak i w saabie 9000 jest seria T.

Primera - TB02

Saab - TB25

Jak widać różnica kliku (nie pamiętam dokładnie ile ich jest) rzędów wielkości w typoszeregu strony gorącej.

Zgadza się - wirnik jest mniejszy ok.gif

Co nie znaczy, że się nie da tego złożyć grinser006.gif

Dużo łatwiej w rozeznaniu jest w przypadku serii GT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Primera - TB02

> Saab - TB25

> Jak widać różnica kliku (nie pamiętam dokładnie ile ich jest) rzędów wielkości w typoszeregu strony

> gorącej.

> Zgadza się - wirnik jest mniejszy

> Co nie znaczy, że się nie da tego złożyć

> Dużo łatwiej w rozeznaniu jest w przypadku serii GT.

Primera to T02 czy T20? Na stronie garretta są opisy dla serii GT crazy.gif Da radę ożenić, no ale jak? Trzeba zmienić wirnik, bo łożyskowania są takie same, ale wtedy operacja traci sens zlosnik.gif

W takim razie w jakich popularnych samochodach były sprężarki T25?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Primera to T02 czy T20? Na stronie garretta są opisy dla serii GT Da radę ożenić, no ale jak?

T02 czy T2 to ta sama rodzina, tylko kwestia polega na tym, że T02 to specyficzny model (torus compressor type).

Oznaczenia serii T nie zostały do końca przez Garretta wyjaśnione (TA,TB - typy wstegate,TBP- t4 z w/g, E - konstrukcja Egliego, L - chłodzona cieczą CHRA, TW - chłodzona ciecza część turbiny,AFB itd), tak naprawdę dla użytkownika najwięcej mówi numerologia - typoszereg strony gorącej (który przenosi się na wielkość) i najlepiej jeszcze rozmiar kompresora, w postaci dwóch kolejnych cyfr.

> Trzeba zmienić wirnik, bo łożyskowania są takie same, ale wtedy operacja traci sens

Zależy co chcesz osiągnąć - wcześniejszy spool czy większe moce?

> W takim razie w jakich popularnych samochodach były sprężarki T25?

Jest tego od groma, ale cała kwestia polega na tym, że w dieslach w większości (nie mówimy o dużych pojemnościach) strona gorąca jest większa od zimnej).

Z ciekawostek jest np TE27 - fabryczna hybryda - kompresor T3, turbina T25 ok.gif

Ja ogólnie polecam twory MHI - jakieś TD04HL lub TD05. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To trochę zawiłe informacje zlosnik.gif W SAMie miałem oryginalne saabowskie T25 z baryłkową flanszą wydechu, rozpadła mi się turbina, kolega dał mi "ciepłą" T28 (duże luzy), wyspawałem flanszę pod 5 śrubowy downpipe, niestety była tak "ciepła", że wytrzymała dwa wyjazdy w teren i puszcza olej. Chciałem być cwańszy od systemu i kupić tańszą i popularną turbinę i aby przełożyć muszlę gorącą z T28, żeby nie bawić się z wydechem wink.gif

Chcę mieć przede wszystkim moc z dołu, T28 wstawało z opóźnieniem, ale jak się wkręcił na obroty to nie puchł pod żadną górę grinser006.gif Ale do końca mi to nie leży, chciałbym mieć tą moc niżej. Czy kupując taką T2 z primery pogorszę górę? Bo na dole chyba zyskam. Silnik to 2.3 tb z saaba 9000.

A co do regeneracji, robiłem w patrolu, dostałem piękne wykresy, gwarancję, ale i tak podkapcał crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chcę mieć przede wszystkim moc z dołu, T28 wstawało z opóźnieniem, ale jak się wkręcił na obroty to

> nie puchł pod żadną górę Ale do końca mi to nie leży, chciałbym mieć tą moc niżej. Czy

> kupując taką T2 z primery pogorszę górę? Bo na dole chyba zyskam. Silnik to 2.3 tb z saaba

> 9000.

Rozmawiamy o konkretnym przypadku.

Zakładając taką samą turbinę, górny zakres obrotów pogorszy się w przypadku mniejszego kompresora - wyższa temperatura sprężonego powietrza, mniejszy max przepływ, ale z kolei mniejsze a/r zapewni wcześniejszy spool - większy moment obrotowy od niskich partii.

Zakładając turbosprężarkę z mniejszą częścią gorącą dostajesz również wcześniejszy spool, ale z kolei przy wysokich przepływach wytarza się większy backpressure - również efekt "puchnięcia" w wyższych partiach obrotów.

Rozwiązanie - część gorąca T25, część zimna T3 grinser006.gif

Szukaj po prostu zbliżonego do seryjnego turbo i skalkuluj czy chcesz/opłaca się przeróbka/spawanie DP, zasilania, spływu, orurowania.

> A co do regeneracji, robiłem w patrolu, dostałem piękne wykresy, gwarancję, ale i tak podkapcał

Temat regeneracji pozostawiam każdemu do osobistej oceny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie, nie. Tu musi być seria zlosnik.gif Przypadkowe za głębokie wodowanie na rozgrzanej turbinie pozamiata wszystko, wtedy allegro i szukamy, a nie składamy zestaw od nowa.

Tak na oko T2 z primery ma flanszę do kolektora, spływ oleju, zasilanie i wodę tak jak T25, czy mi się wydaje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.