kristo Napisano 19 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2012 Jako że, powoli zaczynam się rozglądać za NOWYM dostawczakiem ( obecnie Master 2,5dci) wpadł mi w oko Jumper 3,0HDI ( 180kM ). Ktoś z szanownej braci użytkuje takowy i podzieli się opiniami? Co pada w aucie, jakie wrażenia z jazdy, jaka konsupcja ON? Będę wdzięczny za każdą ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 19 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2012 Silnik chwalony, idealny na trasy, potężna moc i niskie spalanie (długa skrzynia biegów). Rozrząd na łańcuchu. Samo auto również IMHO udane, cicho w kabinie i komfortowo, mechanicznie twarda sztuka. Typowy problem to pękające tylne drzwi przy zawiasach, przy wersji 270* problem ponoć nie występuje. Dlaczego Jumper, a nie np. Ducato ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kristo Napisano 19 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2012 > Silnik chwalony, idealny na trasy, potężna moc i niskie spalanie (długa skrzynia biegów). no własnie auto ma być na trasy a nie do miasta - ctz niskie? ( no oczywiście styl jazdy ważny ) > Rozrząd na łańcuchu. > Samo auto również IMHO udane, cicho w kabinie i komfortowo, mechanicznie twarda sztuka. > Typowy problem to pękające tylne drzwi przy zawiasach, przy wersji 270* problem ponoć nie > występuje. > Dlaczego Jumper, a nie np. Ducato ?? bo to jeden i ten sam h..... albo cholera jak już a dlatego tylko cytryna, że stoi taka jedna u dilera z 2011 ( EUR5) dobrze wyposażona za dobrą cenę i czy brać... obecny Master z 1,5t na pace i emeryckiej jeździe w 7,5lON się zamyka a robiąc koło 70kkm rocznie i płacąc z własnej kasy za paliwko - jego małe zużycie ma niebagatelne znaczenie, powiedziałbym wręcz jest priorytetem podczas wyboru nowego !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
omega01 Napisano 19 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2012 Porównując do mastera, będzie miało większą i bardziej kwadratową pakę co ułatwia pakowanie po tz. brzegi. Jeździ się przyjemnie chodź jest to auto ciaśniejsze w kabinie od mastera. Jumper przy normalnej jeździe będzie palił ok 10l/100km czyli jest to norma bo tyle samo palił mi master 3.0 140KM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kristo Napisano 19 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2012 > Porównując do mastera, będzie miało większą i bardziej kwadratową pakę co ułatwia pakowanie po tz. i o to chodzi > brzegi. Jeździ się przyjemnie chodź jest to auto ciaśniejsze w kabinie od mastera. no ja do wielkoludów nie należę, przymierzałem się już w Peugeocie ( a przecież to to samo ) i miejsca mam aż nadto... > Jumper przy normalnej jeździe będzie palił ok 10l/100km no i mnie to najbardziej martwi.... Obecny Masterek nawet jak się go dociśnie do 130 na A4 poza 8,5 nie wychodzi... dzięki za opinię... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
omega01 Napisano 19 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2012 > Obecny Masterek nawet jak się go dociśnie do 130 na A4 poza 8,5 nie wychodzi... Tyle to będzie Ci palił Jumper, ale z silnikiem 2,2 120KM. > dzięki za opinię... Proszę bardzo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kristo Napisano 19 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2012 > Tyle to będzie Ci palił Jumper, ale z silnikiem 2,2 120KM. teraz tak patrzę w dane katalogowe i producent podaje dla 3,0 160 kM - zużycie pozamiejskie 8,3 a dla 2,2 -120 kM - 8,4 czyli więcej... btw. Twoje 10/100 to dla jakiej jazdy masz? ( trasa, miasto, jeżeli mieszana to w jakim udziale i jaki rodzaj jazdy - bo moja to baaardzo emerycka jest ... ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati6630 Napisano 19 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2012 Witaj. Ostatnio miałem podobny dylemat czy kupić fiata 2.3 czy 3.0 tak chwalonego że mocny i wgl. Powiem tak: jeździłem i tym i tym. Wziąłem 2.3 ponieważ nawet z maksymalnym ładunkiem sobie dobrze radzi i silnik sprawdzony montowany już od 2002 w nowej budzie zmieniono osprzęt i jakieś pierdoły typu uszczelki. Przebiegi rzędu 500kkm nie robią na tym silniku wrażenia. Spalanie tak mi się przedstawiało: 2.3 - 8,2 na trasie na tempomacie 3.0 - 8.9-9.0 też na trasie i też na tempomacie oczywiście nie było mowy o jakimś kapelusz mode tylko normalna jazda po DK czyli max 80-90km/h z czasto używanym tempomatem, bez niego ciężko byłoby mi wykręcić taką normę. W moim przypadku jeździłem wersjami kabinowymi z paką 3.2m więc wszystkie podmuchy wiatru miały wpływ na wynik spalania. W wersjach furgonowych przewiduję niższe spalanie. Przy prędkościach autostradowych już tak kolorowo nie jest i te 10-11l w 2.3 musi spalić( przynajmniej w moim wypadku) 3.0 przy takich prędkościach przegoniłem tylko kilka razy bo nie wyjeżdzałem nim na A i S-ki. Może na autostradach 3.0 wyszłoby lepiej w porównaniu do 2.3 ale diabli wiedzą. Do wnętrza nie mam większych zastrzeżeń oprócz niczym nie zakrytej gołej tylnej sciany kabiny i szybko wyziębia się wnętrze, w furgonie tego nie ma jest przyjemny materiał podsufitkowy. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest dodatkowa półka nad szybą idealne miejsce na CB i jakieś drobniejsze rzeczy. Na koniec musze jeszcze zaznaczyć że jeździłem odpowiednio werjami 120KM i 160KM konną teraz w Ducatach po lifcie jest wgrany wirus na 150KM i 180KM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
omega01 Napisano 19 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2012 Generalnie jeżdżę tymi samochodami Polska-Irlandia więc głównie długie trasy. Obstawił bym że 70% to autostrada reszta po miastach. Prędkość na autostradzie to maks 120km\h powyżej tej prędkości i tak się wiele czasowo nie nadrabia, a paliwa jednak można zaoszczędzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 19 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2012 > no własnie auto ma być na trasy a nie do miasta - ctz niskie? ( no oczywiście styl jazdy ważny ) Da się osiągnąć katalogowe. Ja miałem 2.3 (furgon) i można było w emeryckiej trasie po Polsce jadąc "z Tirami" zrobić 7,5l. 3.0 będzie palił ok. 0,5l-1l więcej > bo to jeden i ten sam h..... albo cholera jak już > a dlatego tylko cytryna, że stoi taka jedna u dilera z 2011 ( EUR5) dobrze wyposażona za dobrą > cenę i czy brać... Trzeba się zastanowić co to znaczy dobra cena, na Ducato do produkcji możliwe są rabaty 30-35% od cennika, więc trzeba policzyć. Na cytryny zresztą też i peżoty również, trzeba zrobić konkurs ofert. > obecny Master z 1,5t na pace i emeryckiej jeździe w 7,5lON się zamyka a robiąc koło 70kkm rocznie i > płacąc z własnej kasy za paliwko - jego małe zużycie ma niebagatelne znaczenie, powiedziałbym > wręcz jest priorytetem podczas wyboru nowego !!! No to raczej 2.3, ale tu dochodzi rozrząd co 180kkm, ok. 1000zł w ASO na gotowo. Ale tańszy w zakupie i jeśli nie potrzebujesz zap po 180km/h po autobanach to 3.0 jest zbędne. Ja swoim 2.3 ok. 1,5t na pace + przyczepa 1,5 tony i jechał. A ciągają i po 2,5t na haku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertinio Napisano 20 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2012 > Jako że, powoli zaczynam się rozglądać za NOWYM dostawczakiem ( obecnie Master 2,5dci) wpadł mi w > oko Jumper 3,0HDI ( 180kM ). Ktoś z szanownej braci użytkuje takowy i podzieli się opiniami? > Co pada w aucie, jakie wrażenia z jazdy, jaka konsupcja ON? > Będę wdzięczny za każdą ... a iveco daily nie chcesz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kristo Napisano 20 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2012 priv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.