bizz Napisano 9 Marca 2012 Udostępnij Napisano 9 Marca 2012 Od momentu zakupu potrzebowała jakichś 4-5 sekund kręcenia rozrusznikiem, poprzedni właściciel mówił, że ten typ tak ma, mój mechanik potwierdził, więc nie ruszałem. Dziś pomimo kręcenia do 15 sekund nie odpala - co może być przyczyną? Auto ma 294 tys. km, instalację gazową od 2004 roku II generacji, od jakiegoś miesiąca miga przy zakrętach i ostrym hamowaniu kontrolka oleju - dolewam jakieś pół litra na 2000 km i na chwilę gaśnie. Auto robi duże przebiegi, minimum 3000 km miesięcznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 9 Marca 2012 Udostępnij Napisano 9 Marca 2012 Na początek sprawdź, czy po tym kręceniu świece są mokre. Jeśli są, to oczyść i sprawdź, czy na świecy jest iskra. Możesz też zajrzeć do środka aparatu zapłonowego. Często kabelki od modułu obłażą z izolacji, robią się zwarcia i lipa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 9 Marca 2012 Udostępnij Napisano 9 Marca 2012 Jak powyżej Orochimaru napisał: jeśli nie odpala, sprawdź, czy jest iskra na świecach. Jeśli jej nie ma (pomijając kwestie oczywiste jak uszkodzone świece, przewody, kopułka lub palec, również cewka zapłonowa oraz, co ważne, wszelkie alarmy, odcięcia zapłonu i tym podobne), najczęściej winny jest niestety moduł zapłonowy w aparacie zapłonowym (pomaga zdjęcie wszystkich wtyczek i ich ponowne założenie, ale świadczy to tylko o konieczności wymiany tego podzespołu na nowy- w moim wozie miałem taka przypadłośc...). Jeśli iskra na świecach jest prawidłowa (to też ważne), winny może być przekaźnik pompy paliwa, filtr paliwa (stary, zapchany), pompa paliwa (nie pracuje, podaje paliwo pod zbyt małym ciśnieniem, uszkodzony regulator ciśnienia paliwa w obudowie przepustnicy), uszkodzony system odpowietrzania zbiornika paliwa. Jak widzisz, powodów może być wiele. Przedstawiłem sytuację dotyczącą tylko zasilania benzyną. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bizz Napisano 9 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2012 > Na początek sprawdź, czy po tym kręceniu świece są mokre. > Jeśli są, to oczyść i sprawdź, czy na świecy jest iskra. > Możesz też zajrzeć do środka aparatu zapłonowego. Często kabelki od modułu obłażą z izolacji, robią > się zwarcia i lipa. Obejrzałem. Iskra sobie skacze z kabelka na kabelek zamiast po świecach Troszkę zaniedbałem białą "szczałę", jutro idzie na kompleksowy przegląd z wymianą rozrządu, pompy, uszczelek, kabli WN, świec, filtrów i oleju. Może po tym troszkę odżyje, bo zatraciła gdzieś chyba z połowę koników mechanicznych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bizz Napisano 9 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2012 Dzięki za szczegółową odpowiedź, jutro wraz z zaprzyjaźnionym mechanikiem tchniemy trochę życia w biedaczkę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bizz Napisano 10 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2012 Kable WN były przegnite, świece wyżarte do połowy. Mechanik stwierdził, że istnieje duże prawdopodobieństwo, że auto jeździło na fabrycznych świecach - jest to możliwe przez 17 lat?? Świece białe, z niebieskim napisem GM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 10 Marca 2012 Udostępnij Napisano 10 Marca 2012 No to doprowadziłeś asterkę do stanu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.