Skocz do zawartości

Zapieczony zacisk hamulców przednich


bati1986

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jest u mnie problem tego typu, że zacisk cały czas dociska klocki.Pewnie zasyfione jarzmo też coś przytrzymuje. Czyścił ktoś tłoczek? Bo jeśli nie ma wżerów to może wystarczy przeczyścić i nasmarować, więc prosiłbym o jakieś info co i jak. I jeszcze mam problem z urwaną śrubka odpowietrzania, jak ją teraz odkręcić? Wiercenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, jest u mnie problem tego typu, że zacisk cały czas dociska klocki.Pewnie zasyfione jarzmo

> też coś przytrzymuje.

Rozebrać i wyczyścić

> Czyścił ktoś tłoczek? Bo jeśli nie ma wżerów to może wystarczy

> przeczyścić i nasmarować, więc prosiłbym o jakieś info co i jak.

Można spróbować wyczyścić, jeśli problem pojawi się znowu to tłoczek do wymiany. Dobrze jest też kupić zestaw regeneracyjny, który składa się z nowych uszczelek.

> I jeszcze mam problem z

> urwaną śrubka odpowietrzania, jak ją teraz odkręcić? Wiercenie?

Chyba tylko rozwiercić i nagwintować niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli nie mam za wesoło

Jak masz trochę zdolności manualnych i wiertła w różnych rozmiarach (najlepiej byłoby co 0,1 mm) to myślę, że jest sens się w to bawić. Wszystko dobrze oczyść, psiknij jakimś penetratorem grinser006.gif (najlepiej byłoby zamoczyć w nafcie na jakiś czas) i rozwiercaj coraz większymi wiertłami aż z odpowietrznika zostanie praktycznie sama "sprężynka", wtedy wydłubujesz ją z gwintu w zacisku, ewentualnie można poprawić gwintownikiem waytogo.gif

EDIT: A na przyszłość zabezpiecz czymś odpowietrzniki i kup dobry klucz, to nie będzie takich problemów. U mnie zaciski mają 29 lat i wszystkie odpowietrzniki śmigają jak ta lala skromny.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez wymiany końcówek elastycznych przewodów hamulcowych się nie obejdzie (chodzi i te węże gumowe), możesz czyścić smarować a i tak nie będzie się cofał tłoczek i przez to przytrzymywał klocek przy tarczy.

Co do odpowietrznika, można kombinować ale wymiana/kupno/ na szrocie zacisku na jeden sprawny trwa i krócej i efektywniej i licząc stracony czas taniej - bo to kilka złociszy kosztuje. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.