StiloMWVANActive Napisano 31 Marca 2012 Udostępnij Napisano 31 Marca 2012 Witam. Proszę abyście się wypowiedzieli na temat użytkowania skrzyń automatycznych w Cromie. Wymyśliłem sobie, że moja Croma, tak na marginesie wkrótce zakup, musi mieć automat. Dzisiaj sprzedałem Stilo, przy okazji zagadnąłem fachmanów Kupującego o automat w Cromach. Mówili, że są to skrzynie z Opla i nie są najlepsze. Znają przypadki poważnych problemów z tymi skrzyniami. Jak to wygląda z waszej perspektywy jako użytkowników tych skrzyń? Faktycznie lepiej zrezygnować z automatu na rzecz manula, aby nie wpakować się w problemy? Nigdy nie miałem automatu i chciałbym zakosztować tego luksusu, ale nie kosztem inwestowania w naprawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 31 Marca 2012 Udostępnij Napisano 31 Marca 2012 Ona oplowska nie jest a japońska, ale jest w wielku markach stosowana. http://en.wikipedia.org/wiki/AWTF-80_SC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 31 Marca 2012 Udostępnij Napisano 31 Marca 2012 > Ona oplowska nie jest a japońska, ale jest w wielku markach stosowana. > http://en.wikipedia.org/wiki/AWTF-80_SC Szkody tylko, że ta skrzynia Japonii nigdy w swoim życiu nie widziała... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 31 Marca 2012 Udostępnij Napisano 31 Marca 2012 > Witam. Proszę abyście się wypowiedzieli na temat użytkowania skrzyń automatycznych w Cromie. > Wymyśliłem sobie, że moja Croma, tak na marginesie wkrótce zakup, musi mieć automat. Dzisiaj > sprzedałem Stilo, przy okazji zagadnąłem fachmanów Kupującego o automat w Cromach. Mówili, że > są to skrzynie z Opla i nie są najlepsze. Znają przypadki poważnych problemów z tymi > skrzyniami. Jak to wygląda z waszej perspektywy jako użytkowników tych skrzyń? Faktycznie > lepiej zrezygnować z automatu na rzecz manula, aby nie wpakować się w problemy? Nigdy nie > miałem automatu i chciałbym zakosztować tego luksusu, ale nie kosztem inwestowania w naprawy. Jak w większości automatów należy wbrew zaleceniom producenta, regularnie wymieniać olej co 60-80 tysięcy i to metodą dynamiczną. Brak wymiany oleju i przejechanie ponad 150 tysięcy, powoduje zgon skrzyni. Niestety dynamiczna wymiana do tanich nie należy. Na dodatek filtr oleju jest niewymienny bez rozbiórki skrzyni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 31 Marca 2012 Udostępnij Napisano 31 Marca 2012 > Na dodatek filtr oleju jest > niewymienny bez rozbiórki skrzyni. Nie wydaje mi się, żeby wymiana filtra była jakaś mega skomplikowana, nie wiem jak dokładnie odbywa się to w tej konkretnej skrzyni, ale pewnie podobnie jak w każdej, zdejmuje się miskę, odkręca filtr, zakłada nowy filtr, nowa uszczelka miski i do przodu. Nie może to być skomplikowane skoro mój mechanik to zrobił i nie marudził. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 31 Marca 2012 Udostępnij Napisano 31 Marca 2012 W tym pięknym kraju, w którym przyszło nam żyć, większości z nas od wielu pokoleń, niestety automatyczna skrzynia biegów jest postrzegana jako coś mega awaryjnego, pogarszającego osiągi samochodu, odbierającego kierowcy kontakt z samochodem i milion innych bzdur. Automatyczna skrzynia biegów(pisząc ASB mam na myśli skrzynię automatyczną a nie wynalazki typu zautomatyzowany manual czy inne wynalazki typu DSG) teoretycznie jest trwalsza od manualnej(nie będę wdawał się w kolejną pyskówkę, była taka na MK i tam sobie wyjaśniliśmy pewne sprawy) bo jest lepiej(pod wysokim ciśnieniem) smarowana. Jeśli nie będziesz starał się jej zakatować i regularnie zmieniał płyn hydrauliczny+filtr w niej to będzie działać bezawaryjnie. Krowa jest fajna na autostrady, przyjemnie jeździ się nią z prędkościami autostradowymi i autobahnowymi, z racji masy i długości nie nadaje się do szaleństw po mieście, jak chcę się pobawić to biorę Stilo 3d noPB/LPG manual. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekPanda Napisano 31 Marca 2012 Udostępnij Napisano 31 Marca 2012 > Witam. Proszę abyście się wypowiedzieli na temat użytkowania skrzyń automatycznych w Cromie. > Wymyśliłem sobie, że moja Croma, tak na marginesie wkrótce zakup, musi mieć automat. Dzisiaj > sprzedałem Stilo, przy okazji zagadnąłem fachmanów Kupującego o automat w Cromach. Mówili, że > są to skrzynie z Opla i nie są najlepsze. Znają przypadki poważnych problemów z tymi > skrzyniami. Jak to wygląda z waszej perspektywy jako użytkowników tych skrzyń? Faktycznie > lepiej zrezygnować z automatu na rzecz manula, aby nie wpakować się w problemy? Nigdy nie > miałem automatu i chciałbym zakosztować tego luksusu, ale nie kosztem inwestowania w naprawy. mam vectre C w automacie czyli ten sam automat co w cromie, może płynność biegów zostawia trochę do życzenia ( w porównaniu do multironika z audi) ale i tak jest bardzo przyjemnie, następne auto też kupie w automacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
StiloMWVANActive Napisano 31 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2012 Dzięki za konkrety. Fachmany poniekąd rację mieli, tzn. ta skrzynia jeździ też i w Oplu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
StiloMWVANActive Napisano 31 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2012 >(nie będę wdawał się w kolejną pyskówkę, była taka na MK i tam sobie wyjaśniliśmy > pewne sprawy) Zechce Kolega dla ułatwienia podać linka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 31 Marca 2012 Udostępnij Napisano 31 Marca 2012 > Zechce Kolega dla ułatwienia podać linka? Szukaj wyrażenia ASB lub automat w postach użytkownika bas. Tamta dyskusja nie miała bezpośredniego związku z Twoim pytaniem, były to bardziej rozważania akademickie nad automatycznymi skrzyniami biegów i innymi wynalazkami. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
StiloMWVANActive Napisano 31 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2012 > Jak w większości automatów należy wbrew zaleceniom producenta, regularnie wymieniać olej co 60-80 > tysięcy i to metodą dynamiczną. Brak wymiany oleju i przejechanie ponad 150 tysięcy, powoduje > zgon skrzyni. To ważne co Kolega napisał. Widzisz, Croma będzie pewnie miała najechane od 100 do 160 kkm (2008/2009 rocznik tak będzie miał). Nie będzie pewności jak często automat miał zmieniany olej ani czy metodą dynamiczną. A propos metody zmiany oleju, czy ma ktoś możliwość sprawdzenia w jakimś eLearn jak Fiat zaleca zmieniać olej bo z przeczytanych wypowiedzi wnioskuję, że metoda zmiany oleju w automacie Cromy nie jest bezsporna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
StiloMWVANActive Napisano 31 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2012 > Brak wymiany oleju i przejechanie ponad 150 tysięcy, powoduje > zgon skrzyni. W związku z tym jeszcze jedno, po czym poznać, że automat ma dość i może się skończyć - jeśli wcześniej nigdy nie jeździło się automatem? Podajcie jakieś charakterystyczne objawy padającego automatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2012 > W tym pięknym kraju, w którym przyszło nam żyć, większości z nas od wielu pokoleń, niestety > automatyczna skrzynia biegów jest postrzegana jako coś mega awaryjnego, pogarszającego osiągi > samochodu, odbierającego kierowcy kontakt z samochodem i milion innych bzdur. > Automatyczna skrzynia biegów(pisząc ASB mam na myśli skrzynię automatyczną a nie wynalazki typu > zautomatyzowany manual czy inne wynalazki typu DSG) teoretycznie jest trwalsza od > manualnej(nie będę wdawał się w kolejną pyskówkę, była taka na MK i tam sobie wyjaśniliśmy > pewne sprawy) bo jest lepiej(pod wysokim ciśnieniem) smarowana. > Jeśli nie będziesz starał się jej zakatować i regularnie zmieniał płyn hydrauliczny+filtr w niej to > będzie działać bezawaryjnie. > Krowa jest fajna na autostrady, przyjemnie jeździ się nią z prędkościami autostradowymi i > autobahnowymi, z racji masy i długości nie nadaje się do szaleństw po mieście, jak chcę się > pobawić to biorę Stilo 3d noPB/LPG manual. > Pozdrawiam BAS Prawda to co piszesz, żeby było śmieszniej cały zespół napędowy jest bardziej trwały i mniej zużywa się przy automacie. Biegi zmieniają się pry zadanych z góry obrotach, nie ma możliwości skatować silnika kręcąc go do maks obrotów itp. Niestety poziom polskich warsztatów zajmujących się automatami zostawia wiele do życzenia, stąd większość problemów z tymi skrzyniami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szkot7 Napisano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2012 Też się bałem, ale to już przeszłość... Kolejny też automat będzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Saigon Napisano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2012 Skrzynia automatyczna AISIN AF 40-6 Można wykonać testy takiej skrzyni i stwierdzić czy już się kończy czy nie ( mogę Ci przesłać opis jak to zrobić ) generalnie skrzynia trwała , ale droga w serwisowaniu a o naprawie nie wspomnę bo nawet nie wiem czy wszystkie części są do niej dostępne W skrzynie nie wymienia się oleju , filtr jest wewnątrz skrzyni , zresztą i tak nie można spuścić całego oleju może zleci z 1,5 kg a cała pojemnośc to 3,320 kg olej TUtela GI-VI skrzynia stosowana w Croma 1.9 i 2.4 jest ta sama Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2012 > Skrzynia automatyczna AISIN AF 40-6 > Można wykonać testy takiej skrzyni i stwierdzić czy już się kończy czy nie ( mogę Ci przesłać opis > jak to zrobić ) generalnie skrzynia trwała , ale droga w serwisowaniu > a o naprawie nie wspomnę bo nawet nie wiem czy wszystkie części są do niej dostępne > W skrzynie nie wymienia się oleju , filtr jest wewnątrz skrzyni , zresztą i tak nie można spuścić > całego oleju może zleci z 1,5 kg a cała pojemnośc to 3,320 kg > olej TUtela GI-VI > skrzynia stosowana w Croma 1.9 i 2.4 jest ta sama Ciekawą rzecz napisałeś, bo na FFP kumpel który ma Crome w automacie pisał że był olej wymieniać i jak sie nie myle skasowali go za to blisko 700zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Saigon Napisano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2012 > Nie wydaje mi się, żeby wymiana filtra była jakaś mega skomplikowana, nie wiem jak dokładnie odbywa > się to w tej konkretnej skrzyni, ale pewnie podobnie jak w każdej, zdejmuje się miskę, odkręca > filtr, zakłada nowy filtr, nowa uszczelka miski i do przodu. > Nie może to być skomplikowane skoro mój mechanik to zrobił i nie marudził. > Pozdrawiam BAS no jeżeli Ci mechanik wymienił filtr oleju ( tak Ci powiedział i skasował ) w takiej skrzyni to Cię oszukał :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2012 > no jeżeli Ci mechanik wymienił filtr oleju ( tak Ci powiedział i skasował ) w takiej skrzyni to > Cię oszukał :) Źle mnie zrozumiałeś, to nie mnie a znajomego z FFP który też ma Crome. Quote: Dzisiaj cromie została "przetoczona krew" w skrzyni u Palki w Mysłowicach(780zł|)na razie to chyba wszystko co miałem w planach zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2012 > no jeżeli Ci mechanik wymienił filtr oleju ( tak Ci powiedział i skasował ) w takiej skrzyni to > Cię oszukał :) Dlaczego miałby nie wymienić filtra płynu hydraulicznego? Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2012 > no jeżeli Ci mechanik wymienił filtr oleju ( tak Ci powiedział i skasował ) w takiej skrzyni to > Cię oszukał :) Chyba jednak olej się wymienia, wymiana całości metodą dynamiczną ze sporymi stratami. Filtr jednak też się da wymienić, odkręcając miskę skrzyni. Obie czynności stosowane regularnie, powodują długą i bezawaryjną pracę. Wiem, że kolega dysponuje danymi serwisowymi z ASO i nie przewiduje się wymian oleju i tym bardziej filtra. Na całe szczęście mamy internet i możemy się wymieniać doświadczeniami. Ta sama skrzynia występuje w Oplu i już dawno użytkownicy doszli do wniosku, że olej należy regularnie wymieniać - brak wymiany skutkuje zgonem przy przebiegach 140-180 tysięcy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
StiloMWVANActive Napisano 4 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2012 > Skrzynia automatyczna AISIN AF 40-6 > Można wykonać testy takiej skrzyni i stwierdzić czy już się kończy czy nie ( mogę Ci przesłać opis > jak to zrobić ) generalnie skrzynia trwała , ale droga w serwisowaniu Oczywiście, poproszę o opis jak sprawdzić stan automatu. A te wysokie koszty serwisu mozna jakoś bardziej konkretnie określić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Saigon Napisano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2012 > Oczywiście, poproszę o opis jak sprawdzić stan automatu. A te wysokie koszty serwisu mozna jakoś > bardziej konkretnie określić? zrobię skany z materiałów szkoleniowych z bielska i Ci wyślę jak znajdę chwilę czasu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Saigon Napisano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2012 pod "miską" skrzynki jest tylko zespół zaworów filtr jest wewnątrz bez rozwalenia skrzyni nie da rady go wymienić mówie tylko to co nam powiedzieli na szkoleniu w bielsku sam tego nigdy nie rozbierałem widziałem rozwaloną taką skrzynkę tylko w bielsku _ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2012 > zrobię skany z materiałów szkoleniowych z bielska i Ci wyślę jak znajdę chwilę czasu To ja też poproszę maila podam na pw. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
StiloMWVANActive Napisano 4 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2012 Wielkie dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2012 > pod "miską" skrzynki jest tylko zespół zaworów filtr jest wewnątrz bez rozwalenia skrzyni nie da > rady go wymienić mówie tylko to co nam powiedzieli na szkoleniu w bielsku sam tego nigdy nie > rozbierałem widziałem rozwaloną taką skrzynkę tylko w bielsku _ Skrzynia Aisin czy jak ją tam zwał była też w Oplu Astrze F być może nie identycznie taka sama, ale też serwis twierdził, że filtrów się nie da wymienić. Po zdjęciu jednej z osłon skrzyni (miski) prywatne warsztaty wymieniały filtry bez problemów. Przypuszczam, że tu będzie tak samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bojaco Napisano 14 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2012 Tutaj macie opis tej skrzyni: http://www.prnd.pl/porady-asb/tf-80sc-automatyczna-skrzynia-biegow-aisin-inaczej-takze-zwana-af40 Zaraz po kupnie auta wymieniałem olej w skrzyni u Palki w Mysłowicach. Dynamicznie, cały olej z płukaniem skrzyni detergentem. Zapłaciłem bodajże 750 zł. Tanio nie jest ale przy ewentualnych kosztach naprawy skrzyni uważam, że się opłaca. Oczywiście w FAP przy zakupie twierdzili, że tego się nie robi, skrzynia bezobsługowa itp. Jasne. aż padnie i trzeba będzie kupować nową. Swoją drogową w instrukcji Cromy stoi jak byk, że wymiana oleju w skrzyni co 30 000 km. Mnie tam dobrze się tym wozi. Wygoda jest ogromna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaryskaBlue Napisano 14 Maja 2012 Udostępnij Napisano 14 Maja 2012 Quote: > Swoją drogową w instrukcji Cromy stoi jak byk, że wymiana oleju w skrzyni co 30 000 km. A dokładniej w manualu pisze: "Sprawdziç i ewentualnie przywróciç poziom oleju w automatycznej skrzyni biegów" co 30 tys. km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marpiw75 Napisano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2012 Witam:) Mam do was małe pytanko....otóż rok temu kupiłem crome z przeb.150 tys.km..chodzi rewelacyjnie Zastanawiam sie czy zmienić olej w automacie czy nie. Dziś ma przeb,180 tys...czy jest sens to robić????????Jestem zakręcony w tym temacie bo są zwolennicy i przeciwnicy wymiany oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bojaco Napisano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2012 > Witam:) Mam do was małe pytanko....otóż rok temu kupiłem crome z przeb.150 tys.km..chodzi > rewelacyjnie Zastanawiam sie czy zmienić olej w automacie czy nie. Dziś ma przeb,180 tys...czy > jest sens to robić????????Jestem zakręcony w tym temacie bo są zwolennicy i przeciwnicy > wymiany oleju. Dlatego i tak decyzję będziesz musiał podjąć sam. Poczytaj sobie jeszcze tutaj: http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=286074611&an=0&page=0#Post286074611 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.