Skocz do zawartości

C4 Picasso - wady i zalety?


volcan

Rekomendowane odpowiedzi

Rozglądamy się za czymś pokroju C4 Picasso, Altea, S Max, stąd potrzeba zdobycia informacji na temat tych aut. Jako że C4 najbardziej nam się podoba - zaczynamy od tego modelu. Jakie są wady i zalety? Na co zwracać uwagę przy zakupie?

Uściślając - byłby to samochód z silnikiem HDi, kilkulatek (budżet do 30 kPLN z ewentualną małą górką).

Dzięki z góry za pomoc 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozglądamy się za czymś pokroju C4 Picasso, Altea, S Max, stąd potrzeba zdobycia informacji na

> temat tych aut. Jako że C4 najbardziej nam się podoba - zaczynamy od tego modelu. Jakie są

> wady i zalety? Na co zwracać uwagę przy zakupie?

> Uściślając - byłby to samochód z silnikiem HDi, kilkulatek (budżet do 30 kPLN z ewentualną małą

> górką).

> Dzięki z góry za pomoc

za 30k PLN to c4P w dobrym stanie z hdi raczej nie kupisz.

auto fajne ale w wersji exclusive z nawigacja z wygodnymi fotelami robi dopiero wrażenie. takie zwykłe selection sa fajne ale czegoś im brakuje.

silniki 1,6 hdi są słabe i dają radę tylko w zwykłych wersjach choć szału nie ma na tych 110 KM. w C4P Grand 1,6 to jest tragedia nie jedzie wcale.

2.0 hdi jest fajny bo ma te 140km a to już przy tych gabarytach auta i masie daje komfort i frajdę. zarówno w wersji krótkiej jak i Grand

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzucę jedynie wiadomością na temat Altei. Zwykła Altea to odpowiednik Golfa Plus, natomiast odpowiednikiem C4 będzie Altea XXL- czyli odpowiednik Tourana. A te raczej ciężko znaleźć.

Co do C4 to wybór pochwalam. Sam marzę o takim, jako następcy dla XP, ale właśnie ceny są zaporowe jak na tą chwilę. I pytanie czy godne uwagi C4 znajdziesz za 30 z małą górką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> za 30k PLN to c4P w dobrym stanie z hdi raczej nie kupisz.

> auto fajne ale w wersji exclusive z nawigacja z wygodnymi fotelami robi dopiero wrażenie. takie

> zwykłe selection sa fajne ale czegoś im brakuje.

> silniki 1,6 hdi są słabe i dają radę tylko w zwykłych wersjach choć szału nie ma na tych 110 KM. w

> C4P Grand 1,6 to jest tragedia nie jedzie wcale.

Jedzie, bez wiekszego problemu jedzie, w zasadzie tak samo jak slabsza wersja 2.0 HDi.

> 2.0 hdi jest fajny bo ma te 140km a to już przy tych gabarytach auta i masie daje komfort i frajdę.

> zarówno w wersji krótkiej jak i Grand

Dziwnym zbiegiem okolicznosci, 2.0 HDi 136 KM jest o cale 0,1 sek szybszy do 100 km/h od 1.6 HDi... Tak, faktyczne daje komfort i frajde rotfl.gif Z HDi to troche frajdy daje wersja 150KM.

Zanim zaczniesz glosic te prawdy objawione to przejedz sie kazdym z nich - ja tak zrobilem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wady ? Trudno mi wskazac konkretne, ale np. g..ania farelka trzeszczy jak dogrzewa i serwis rozklada rece. To glowna wada. Poza tym ma jak dla mnie troche malo schowkow - moze to urok wersji 7os, ale brak mi w bagazniku miejsca na pochowanie "luznych" szpargalow.

Co do zalet:

1) Ekonomiczne jezeli chodzi o spalanie, zarowno 1.6 i 2.0 HDi (ten slabszy) to raczej oszczedne silniki w tej budzie (pisze o Grandzie, ja mam 1.6, a kolezanka ma 2.0)

2) Pakowne - miejsca dla pasazerow sporo, bagaznik spory, a w wersji 7 os mozesz jeszcze upchnac 2 dzieci kosztem bagaznika

3) Przyjemnie sie prowadzi, ale bez szalu - to van i do tego typowe jezdzilo, jak szukasz emocji i frajdy z jazdy to lepiej szukaj kombi

4) Dobra widocznosc, a "dluga" przednia szyba jest naprawde fajnym rozwiazaniem

Najlepiej to znajdz, wsiadz, przejedz sie i bedziesz wiedzial co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Rozglądamy się za czymś pokroju C4 Picasso, Altea, S Max, stąd potrzeba zdobycia informacji na temat tych aut. Jako że C4 najbardziej nam się podoba - zaczynamy od tego modelu.

Ja w zeszłym roku szukałem 3-4 latka, jeszcze Zafire brałem pod uwage

Podstawowy problem, to jest mało pewnych aut - obejrzałem sporo,

wiec obiektywnie powiem, każdy sprowadzony miał coś robione (czasami duzo)

Jezeli chcesz diesla, to lepiej uwierz w przebiegi 140-160 kkm w 4-5 letnim aucie

Ja ostatecznie dolozyłem do nowego

Powodzenia w szukaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Rozglądamy się za czymś pokroju C4 Picasso, Altea, S Max, stąd potrzeba zdobycia informacji na

> temat tych aut. Jako że C4 najbardziej nam się podoba - zaczynamy od tego modelu. Jakie są

> wady i zalety? Na co zwracać uwagę przy zakupie?

> Uściślając - byłby to samochód z silnikiem HDi, kilkulatek (budżet do 30 kPLN z ewentualną małą

> górką).

> Dzięki z góry za pomoc

podepne sie skromny.gif

patrze na C4 Picasso i C4 Grand Picasso przy czym u mnie w gre wchodzi jedynie benzynowy silnik i skrzynia automatyczna

fajnie rozwiazania ma to auto i do tego mi sie nawet podoba

czy wersja 2.0 jedzie w miare?

raczej odrzucam diesla bo przy przebiegach do 15kkm jest on raczej ekonomicznie nieuzasadniony

aha. budzet circa 35-40 kpln

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podepne sie

> patrze na C4 Picasso i C4 Grand Picasso przy czym u mnie w gre wchodzi jedynie benzynowy silnik i

> skrzynia automatyczna

> fajnie rozwiazania ma to auto i do tego mi sie nawet podoba

> czy wersja 2.0 jedzie w miare?

> raczej odrzucam diesla bo przy przebiegach do 15kkm jest on raczej ekonomicznie nieuzasadniony

> aha. budzet circa 35-40 kpln

2.0 16v w benzynie z pseudo automatem MPC pali w granicach 15

z pełnym automatem C4P jest mało na rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2.0 16v w benzynie z pseudo automatem MPC pali w granicach 15

> z pełnym automatem C4P jest mało na rynku.

no to dla takiego spalania nie warto zmieniać auta, obecnie moje pali jakieś 19 litrów

a jak skrzynie rozróżnić? zakładam, że MPC to skrzynka manualna z dołożonym idioten-interfejsem do automatycznej zmiany

edit:

już znalazłem

skrzynia MPC:

dsc04972ig.jpg

RNMA

skrzynia klasyczna

c4li19031214.jpg

PRNDM - nie dalej jak wczoraj do sąsiadów ktoś właśnie takim C4 przyjechał

no dobra, zakładam, że zwykły automat palił by do 12 (niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę)

to może w takim razie diesel hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to może w takim razie diesel

Pewnie zalezy Ci na osiagach ? Jezeli tak, to tylko najmocniejszy diesel 2.0HDi 150KM. Jako posiadacz Citroena dodam jeszcze jedna maluska, maciupenka uwage - auto jest fajne, do momentu, w ktorym dotknie sie do niego polskie ASO, po tej chwili zaczyna sie nagminnie pier... no.gif Jezeli znasz jakis dobry warsztat od francozow i nie jest to ASO to ok.gif Jezeli zamierzasz odwiedzac ASO to wyrazy wspolczucia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewnie zalezy Ci na osiagach ? Jezeli tak, to tylko najmocniejszy diesel 2.0HDi 150KM. Jako

> posiadacz Citroena dodam jeszcze jedna maluska, maciupenka uwage - auto jest fajne, do

> momentu, w ktorym dotknie sie do niego polskie ASO, po tej chwili zaczyna sie nagminnie

> pier... Jezeli znasz jakis dobry warsztat od francozow i nie jest to ASO to Jezeli

> zamierzasz odwiedzac ASO to wyrazy wspolczucia.

uzasadnij to ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie martw sie, na ASO nie bedzie narzekal jak sie odezwie do mnie

> Tylko nie bardzo widze sens przeplacania za robocizne wiec pewnie skorzysta z alternatywy...

Poza ASO jest pewnie spoko i sam na 100% po skonczeniu gwarancji nie pojawie sie juz w tym przybytku niedoli. Citroenowi gratulujemy kolejnego "zadowolonego" klienta, z pewnoscia juz nie kupie nigdy wiecej Citroena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uwazam ze nie do konca jest prawda co piszesz, nie wiem gdzie robiles auto w ktorym aso, ale generalnie w naszym okregu jakosc sie zdecydowanie poprawia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewnie zalezy Ci na osiagach ? Jezeli tak, to tylko najmocniejszy diesel 2.0HDi 150KM.

zależy, żebym nie czuł ogromnej traumy po przesiadce z obecnego auta,

średnia trauma może być biglaugh.gif

> Jako

> posiadacz Citroena dodam jeszcze jedna maluska, maciupenka uwage - auto jest fajne, do

> momentu, w ktorym dotknie sie do niego polskie ASO, po tej chwili zaczyna sie nagminnie

> pier... Jezeli znasz jakis dobry warsztat od francozow i nie jest to ASO to Jezeli

> zamierzasz odwiedzac ASO to wyrazy wspolczucia.

pojadę do warsztatu który polecą mi posiadacze/użytkownicy citroena

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie martw sie, na ASO nie bedzie narzekal jak sie odezwie do mnie

> Tylko nie bardzo widze sens przeplacania za robocizne wiec pewnie skorzysta z alternatywy...

jeśli kupię coś francuskiego to na pewno się odezwę waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja uwazam ze nie do konca jest prawda co piszesz, nie wiem gdzie robiles auto w ktorym aso, ale

> generalnie w naszym okregu jakosc sie zdecydowanie poprawia.

To ktore ASO bys w W-wie polecil ? Dodam, ze glownie chodzi mi o elektronike, a nie mechanike.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zależy, żebym nie czuł ogromnej traumy po przesiadce z obecnego auta,

> średnia trauma może być

najszybszy (to wlasnie ten diesel) ma zdaje sie ciut ponizej 10s do 100, wiec glowy nie urwie, ale jezdzic sie da. Najwolniejszy (tadam - to moj smile.gif) ma ponad 12 (chyba 12.6) i jezdzic sie da, wiadomo, to nie to co te 150KM. W obu przypadkach nie liczylbym na emocje - zawieszenie skutecznie je ostudzi - to jest typowy dzieciowoz jak 90% takich mikrovanow.

> pojadę do warsztatu który polecą mi posiadacze/użytkownicy citroena

ja wlasnie do takiego pojechalem hehe.gif z tym, ze bylo to polecone ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pulawska/krakowska, ale tylko ze wzgledu ze znam szczegolnie na pulawskiej troche ludzia

Znam oba, i niestety z uslug czesci mechanicznej to raczej nie jestem (delikatnie mowiac) zbyt zadowolony, jezeli w pozostalych ASO jest gorzej to chyba zakup Citroena byl strzalem w stope.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> najszybszy (to wlasnie ten diesel) ma zdaje sie ciut ponizej 10s do 100, wiec glowy nie urwie, ale

> jezdzic sie da. Najwolniejszy (tadam - to moj ) ma ponad 12 (chyba 12.6) i jezdzic sie da,

> wiadomo, to nie to co te 150KM. W obu przypadkach nie liczylbym na emocje - zawieszenie

> skutecznie je ostudzi - to jest typowy dzieciowoz jak 90% takich mikrovanow.

> ja wlasnie do takiego pojechalem z tym, ze bylo to polecone ASO

zaraz, zaraz. Najszybszy to ma chyba być benzyna 1.6 THP 156km. Dla zainteresowanych spalanie miasto 10-10,5 / 100km. Autostrada - nawet zejdzie do 7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zaraz, zaraz. Najszybszy to ma chyba być benzyna 1.6 THP 156km.

Moze i ma byc, ale katalogowo nie jest, co w sumie mnie nie dziwi.

> Dla zainteresowanych spalanie

> miasto 10-10,5 / 100km. Autostrada - nawet zejdzie do 7

Kierowca musi byc niezly w ecodrivingu i muskac pedal gazu niczym piorko. Na autostradzie przy 130-140 to jestem na 100% pewien, ze nie zejdzie mniej niz 8-9, a miescie te 10 to wersja bardzo optymistyczna, zwlaszcza jezeli mowimy o Grandzie wazacym prawie 1600 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

> Moze i ma byc, ale katalogowo nie jest, co w sumie mnie nie dziwi.

> Kierowca musi byc niezly w ecodrivingu i muskac pedal gazu niczym piorko. Na autostradzie przy

> 130-140 to jestem na 100% pewien, ze nie zejdzie mniej niz 8-9, a miescie te 10 to wersja

> bardzo optymistyczna, zwlaszcza jezeli mowimy o Grandzie wazacym prawie 1600 kg.

W ramach chwalenia się:

286020640-IMG-20120525-00002.jpg

Co prawda C4 zwykłe, a nie GP i trochę więcej niż 7l/100, ale z całej trasy Słupsk/PL - Haga/NL:

- ok. 230 km po Polsce (do Szczecina) - w miarę przepisowo

- Szczecin Berlin - ok. 130 km/h nie licząc licznych remontów gdzie zwalnia się do 80 km/h

- od Berlina w zasadzie pomijając konieczne ograniczenia - równo na tempomacie 150 km/h

- od granicy DE/NL - równo 120 km/h (na tempomacie)

Srednia - jak widać - 101 km/h

post-7738-14352516557343_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezle. Swoja padlina zrobilem teraz 2200 km po Polsce (W-wa->Jaroslawiec (ten obok Slupska)->Jurata-W-wa (z tym, ze odcinek W-wa-Jurata 3x)). Spalanie srednie z komputera jakies 6.3, real 6.5, srednia predkosc nieznana, ale z odcinka A1 (Torun-Gdansk), mam srednia 126km/h przy spalaniu 6.8 smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.