volcan Napisano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 Rozglądamy się za czymś pokroju C4 Picasso, Altea, S Max, stąd potrzeba zdobycia informacji na temat tych aut. Jako że C4 najbardziej nam się podoba - zaczynamy od tego modelu. Jakie są wady i zalety? Na co zwracać uwagę przy zakupie? Uściślając - byłby to samochód z silnikiem HDi, kilkulatek (budżet do 30 kPLN z ewentualną małą górką). Dzięki z góry za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidnb Napisano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 > Rozglądamy się za czymś pokroju C4 Picasso, Altea, S Max, stąd potrzeba zdobycia informacji na > temat tych aut. Jako że C4 najbardziej nam się podoba - zaczynamy od tego modelu. Jakie są > wady i zalety? Na co zwracać uwagę przy zakupie? > Uściślając - byłby to samochód z silnikiem HDi, kilkulatek (budżet do 30 kPLN z ewentualną małą > górką). > Dzięki z góry za pomoc za 30k PLN to c4P w dobrym stanie z hdi raczej nie kupisz. auto fajne ale w wersji exclusive z nawigacja z wygodnymi fotelami robi dopiero wrażenie. takie zwykłe selection sa fajne ale czegoś im brakuje. silniki 1,6 hdi są słabe i dają radę tylko w zwykłych wersjach choć szału nie ma na tych 110 KM. w C4P Grand 1,6 to jest tragedia nie jedzie wcale. 2.0 hdi jest fajny bo ma te 140km a to już przy tych gabarytach auta i masie daje komfort i frajdę. zarówno w wersji krótkiej jak i Grand Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolchyla Napisano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2012 Rzucę jedynie wiadomością na temat Altei. Zwykła Altea to odpowiednik Golfa Plus, natomiast odpowiednikiem C4 będzie Altea XXL- czyli odpowiednik Tourana. A te raczej ciężko znaleźć. Co do C4 to wybór pochwalam. Sam marzę o takim, jako następcy dla XP, ale właśnie ceny są zaporowe jak na tą chwilę. I pytanie czy godne uwagi C4 znajdziesz za 30 z małą górką? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_T Napisano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 > za 30k PLN to c4P w dobrym stanie z hdi raczej nie kupisz. > auto fajne ale w wersji exclusive z nawigacja z wygodnymi fotelami robi dopiero wrażenie. takie > zwykłe selection sa fajne ale czegoś im brakuje. > silniki 1,6 hdi są słabe i dają radę tylko w zwykłych wersjach choć szału nie ma na tych 110 KM. w > C4P Grand 1,6 to jest tragedia nie jedzie wcale. Jedzie, bez wiekszego problemu jedzie, w zasadzie tak samo jak slabsza wersja 2.0 HDi. > 2.0 hdi jest fajny bo ma te 140km a to już przy tych gabarytach auta i masie daje komfort i frajdę. > zarówno w wersji krótkiej jak i Grand Dziwnym zbiegiem okolicznosci, 2.0 HDi 136 KM jest o cale 0,1 sek szybszy do 100 km/h od 1.6 HDi... Tak, faktyczne daje komfort i frajde Z HDi to troche frajdy daje wersja 150KM. Zanim zaczniesz glosic te prawdy objawione to przejedz sie kazdym z nich - ja tak zrobilem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_T Napisano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 Wady ? Trudno mi wskazac konkretne, ale np. g..ania farelka trzeszczy jak dogrzewa i serwis rozklada rece. To glowna wada. Poza tym ma jak dla mnie troche malo schowkow - moze to urok wersji 7os, ale brak mi w bagazniku miejsca na pochowanie "luznych" szpargalow. Co do zalet: 1) Ekonomiczne jezeli chodzi o spalanie, zarowno 1.6 i 2.0 HDi (ten slabszy) to raczej oszczedne silniki w tej budzie (pisze o Grandzie, ja mam 1.6, a kolezanka ma 2.0) 2) Pakowne - miejsca dla pasazerow sporo, bagaznik spory, a w wersji 7 os mozesz jeszcze upchnac 2 dzieci kosztem bagaznika 3) Przyjemnie sie prowadzi, ale bez szalu - to van i do tego typowe jezdzilo, jak szukasz emocji i frajdy z jazdy to lepiej szukaj kombi 4) Dobra widocznosc, a "dluga" przednia szyba jest naprawde fajnym rozwiazaniem Najlepiej to znajdz, wsiadz, przejedz sie i bedziesz wiedzial co i jak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2012 > Dzięki z góry za pomoc C4 picasso z 2.0 hdi tak ale nie ze skrzynia mcp po 70kkm rozlecialo sie sprzeglo w takim autku... i mialo problem z tylnymi zaciskami, ktore po rozgrzaniu piszcza i serwis nie potrafil sobie z tym poradzic... pozdr. M. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaskół Napisano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2012 > Rozglądamy się za czymś pokroju C4 Picasso, Altea, S Max, stąd potrzeba zdobycia informacji na temat tych aut. Jako że C4 najbardziej nam się podoba - zaczynamy od tego modelu. Ja w zeszłym roku szukałem 3-4 latka, jeszcze Zafire brałem pod uwage Podstawowy problem, to jest mało pewnych aut - obejrzałem sporo, wiec obiektywnie powiem, każdy sprowadzony miał coś robione (czasami duzo) Jezeli chcesz diesla, to lepiej uwierz w przebiegi 140-160 kkm w 4-5 letnim aucie Ja ostatecznie dolozyłem do nowego Powodzenia w szukaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karax Napisano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2012 > Rozglądamy się za czymś pokroju C4 Picasso, Altea, S Max, stąd potrzeba zdobycia informacji na > temat tych aut. Jako że C4 najbardziej nam się podoba - zaczynamy od tego modelu. Jakie są > wady i zalety? Na co zwracać uwagę przy zakupie? > Uściślając - byłby to samochód z silnikiem HDi, kilkulatek (budżet do 30 kPLN z ewentualną małą > górką). > Dzięki z góry za pomoc podepne sie patrze na C4 Picasso i C4 Grand Picasso przy czym u mnie w gre wchodzi jedynie benzynowy silnik i skrzynia automatyczna fajnie rozwiazania ma to auto i do tego mi sie nawet podoba czy wersja 2.0 jedzie w miare? raczej odrzucam diesla bo przy przebiegach do 15kkm jest on raczej ekonomicznie nieuzasadniony aha. budzet circa 35-40 kpln Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidnb Napisano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2012 > podepne sie > patrze na C4 Picasso i C4 Grand Picasso przy czym u mnie w gre wchodzi jedynie benzynowy silnik i > skrzynia automatyczna > fajnie rozwiazania ma to auto i do tego mi sie nawet podoba > czy wersja 2.0 jedzie w miare? > raczej odrzucam diesla bo przy przebiegach do 15kkm jest on raczej ekonomicznie nieuzasadniony > aha. budzet circa 35-40 kpln 2.0 16v w benzynie z pseudo automatem MPC pali w granicach 15 z pełnym automatem C4P jest mało na rynku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karax Napisano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2012 > 2.0 16v w benzynie z pseudo automatem MPC pali w granicach 15 > z pełnym automatem C4P jest mało na rynku. no to dla takiego spalania nie warto zmieniać auta, obecnie moje pali jakieś 19 litrów a jak skrzynie rozróżnić? zakładam, że MPC to skrzynka manualna z dołożonym idioten-interfejsem do automatycznej zmiany edit: już znalazłem skrzynia MPC: RNMA skrzynia klasyczna PRNDM - nie dalej jak wczoraj do sąsiadów ktoś właśnie takim C4 przyjechał no dobra, zakładam, że zwykły automat palił by do 12 (niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę) to może w takim razie diesel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_T Napisano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2012 > to może w takim razie diesel Pewnie zalezy Ci na osiagach ? Jezeli tak, to tylko najmocniejszy diesel 2.0HDi 150KM. Jako posiadacz Citroena dodam jeszcze jedna maluska, maciupenka uwage - auto jest fajne, do momentu, w ktorym dotknie sie do niego polskie ASO, po tej chwili zaczyna sie nagminnie pier... Jezeli znasz jakis dobry warsztat od francozow i nie jest to ASO to Jezeli zamierzasz odwiedzac ASO to wyrazy wspolczucia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2012 Nie martw sie, na ASO nie bedzie narzekal jak sie odezwie do mnie Tylko nie bardzo widze sens przeplacania za robocizne wiec pewnie skorzysta z alternatywy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidnb Napisano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2012 > Pewnie zalezy Ci na osiagach ? Jezeli tak, to tylko najmocniejszy diesel 2.0HDi 150KM. Jako > posiadacz Citroena dodam jeszcze jedna maluska, maciupenka uwage - auto jest fajne, do > momentu, w ktorym dotknie sie do niego polskie ASO, po tej chwili zaczyna sie nagminnie > pier... Jezeli znasz jakis dobry warsztat od francozow i nie jest to ASO to Jezeli > zamierzasz odwiedzac ASO to wyrazy wspolczucia. uzasadnij to ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_T Napisano 2 Maja 2012 Udostępnij Napisano 2 Maja 2012 > uzasadnij to ? Goofniane ASO ? Historia serwisowa moge uzasadnic, do wgladu na miejscu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_T Napisano 2 Maja 2012 Udostępnij Napisano 2 Maja 2012 > Nie martw sie, na ASO nie bedzie narzekal jak sie odezwie do mnie > Tylko nie bardzo widze sens przeplacania za robocizne wiec pewnie skorzysta z alternatywy... Poza ASO jest pewnie spoko i sam na 100% po skonczeniu gwarancji nie pojawie sie juz w tym przybytku niedoli. Citroenowi gratulujemy kolejnego "zadowolonego" klienta, z pewnoscia juz nie kupie nigdy wiecej Citroena. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 2 Maja 2012 Udostępnij Napisano 2 Maja 2012 Ja uwazam ze nie do konca jest prawda co piszesz, nie wiem gdzie robiles auto w ktorym aso, ale generalnie w naszym okregu jakosc sie zdecydowanie poprawia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karax Napisano 2 Maja 2012 Udostępnij Napisano 2 Maja 2012 > Pewnie zalezy Ci na osiagach ? Jezeli tak, to tylko najmocniejszy diesel 2.0HDi 150KM. zależy, żebym nie czuł ogromnej traumy po przesiadce z obecnego auta, średnia trauma może być > Jako > posiadacz Citroena dodam jeszcze jedna maluska, maciupenka uwage - auto jest fajne, do > momentu, w ktorym dotknie sie do niego polskie ASO, po tej chwili zaczyna sie nagminnie > pier... Jezeli znasz jakis dobry warsztat od francozow i nie jest to ASO to Jezeli > zamierzasz odwiedzac ASO to wyrazy wspolczucia. pojadę do warsztatu który polecą mi posiadacze/użytkownicy citroena Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karax Napisano 2 Maja 2012 Udostępnij Napisano 2 Maja 2012 > Nie martw sie, na ASO nie bedzie narzekal jak sie odezwie do mnie > Tylko nie bardzo widze sens przeplacania za robocizne wiec pewnie skorzysta z alternatywy... jeśli kupię coś francuskiego to na pewno się odezwę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_T Napisano 2 Maja 2012 Udostępnij Napisano 2 Maja 2012 > Ja uwazam ze nie do konca jest prawda co piszesz, nie wiem gdzie robiles auto w ktorym aso, ale > generalnie w naszym okregu jakosc sie zdecydowanie poprawia. To ktore ASO bys w W-wie polecil ? Dodam, ze glownie chodzi mi o elektronike, a nie mechanike. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_T Napisano 2 Maja 2012 Udostępnij Napisano 2 Maja 2012 > zależy, żebym nie czuł ogromnej traumy po przesiadce z obecnego auta, > średnia trauma może być najszybszy (to wlasnie ten diesel) ma zdaje sie ciut ponizej 10s do 100, wiec glowy nie urwie, ale jezdzic sie da. Najwolniejszy (tadam - to moj ) ma ponad 12 (chyba 12.6) i jezdzic sie da, wiadomo, to nie to co te 150KM. W obu przypadkach nie liczylbym na emocje - zawieszenie skutecznie je ostudzi - to jest typowy dzieciowoz jak 90% takich mikrovanow. > pojadę do warsztatu który polecą mi posiadacze/użytkownicy citroena ja wlasnie do takiego pojechalem z tym, ze bylo to polecone ASO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 2 Maja 2012 Udostępnij Napisano 2 Maja 2012 pulawska/krakowska, ale tylko ze wzgledu ze znam szczegolnie na pulawskiej troche ludzia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_T Napisano 2 Maja 2012 Udostępnij Napisano 2 Maja 2012 > pulawska/krakowska, ale tylko ze wzgledu ze znam szczegolnie na pulawskiej troche ludzia Znam oba, i niestety z uslug czesci mechanicznej to raczej nie jestem (delikatnie mowiac) zbyt zadowolony, jezeli w pozostalych ASO jest gorzej to chyba zakup Citroena byl strzalem w stope. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaczmar Napisano 5 Maja 2012 Udostępnij Napisano 5 Maja 2012 > najszybszy (to wlasnie ten diesel) ma zdaje sie ciut ponizej 10s do 100, wiec glowy nie urwie, ale > jezdzic sie da. Najwolniejszy (tadam - to moj ) ma ponad 12 (chyba 12.6) i jezdzic sie da, > wiadomo, to nie to co te 150KM. W obu przypadkach nie liczylbym na emocje - zawieszenie > skutecznie je ostudzi - to jest typowy dzieciowoz jak 90% takich mikrovanow. > ja wlasnie do takiego pojechalem z tym, ze bylo to polecone ASO zaraz, zaraz. Najszybszy to ma chyba być benzyna 1.6 THP 156km. Dla zainteresowanych spalanie miasto 10-10,5 / 100km. Autostrada - nawet zejdzie do 7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_T Napisano 5 Maja 2012 Udostępnij Napisano 5 Maja 2012 > zaraz, zaraz. Najszybszy to ma chyba być benzyna 1.6 THP 156km. Moze i ma byc, ale katalogowo nie jest, co w sumie mnie nie dziwi. > Dla zainteresowanych spalanie > miasto 10-10,5 / 100km. Autostrada - nawet zejdzie do 7 Kierowca musi byc niezly w ecodrivingu i muskac pedal gazu niczym piorko. Na autostradzie przy 130-140 to jestem na 100% pewien, ze nie zejdzie mniej niz 8-9, a miescie te 10 to wersja bardzo optymistyczna, zwlaszcza jezeli mowimy o Grandzie wazacym prawie 1600 kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaczmar Napisano 28 Maja 2012 Udostępnij Napisano 28 Maja 2012 > Moze i ma byc, ale katalogowo nie jest, co w sumie mnie nie dziwi. > Kierowca musi byc niezly w ecodrivingu i muskac pedal gazu niczym piorko. Na autostradzie przy > 130-140 to jestem na 100% pewien, ze nie zejdzie mniej niz 8-9, a miescie te 10 to wersja > bardzo optymistyczna, zwlaszcza jezeli mowimy o Grandzie wazacym prawie 1600 kg. W ramach chwalenia się: Co prawda C4 zwykłe, a nie GP i trochę więcej niż 7l/100, ale z całej trasy Słupsk/PL - Haga/NL: - ok. 230 km po Polsce (do Szczecina) - w miarę przepisowo - Szczecin Berlin - ok. 130 km/h nie licząc licznych remontów gdzie zwalnia się do 80 km/h - od Berlina w zasadzie pomijając konieczne ograniczenia - równo na tempomacie 150 km/h - od granicy DE/NL - równo 120 km/h (na tempomacie) Srednia - jak widać - 101 km/h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_T Napisano 28 Maja 2012 Udostępnij Napisano 28 Maja 2012 Niezle. Swoja padlina zrobilem teraz 2200 km po Polsce (W-wa->Jaroslawiec (ten obok Slupska)->Jurata-W-wa (z tym, ze odcinek W-wa-Jurata 3x)). Spalanie srednie z komputera jakies 6.3, real 6.5, srednia predkosc nieznana, ale z odcinka A1 (Torun-Gdansk), mam srednia 126km/h przy spalaniu 6.8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.