Rzucio Napisano 19 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2012 Da sie przestawić zapłon w Uno 1.4? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 19 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2012 > Da sie przestawić zapłon w Uno 1.4? ale w jakim sensie? czy się da popsuć? pewnie tak a jeśli chodzi o regulację kąta wyprzedzenia zapłonu, to ZTCW można to zrobić jedynie w ograniczonym zakresie (dosłownie kilka stopni) ruszając czujnik położenia wału korbowego: czujnik jest przykręcony na stałe do blaszki/płytki stalowej, a płytka ma otworki - fasolki i to one pozwalają na minimalną regulację zapłonu. no chyba że zmienisz położenie kołków na kole zamachowym, ale tego fabryka nie przewidziała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maly35 Napisano 19 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2012 > ale w jakim sensie? czy się da popsuć? pewnie tak a jeśli chodzi o regulację kąta wyprzedzenia > zapłonu, to ZTCW można to zrobić jedynie w ograniczonym zakresie (dosłownie kilka stopni) > ruszając czujnik położenia wału korbowego: czujnik jest przykręcony na stałe do blaszki/płytki > stalowej, a płytka ma otworki - fasolki i to one pozwalają na minimalną regulację zapłonu. > no chyba że zmienisz położenie kołków na kole zamachowym, ale tego fabryka nie przewidziała jeszcze zalezy czy ma rozdzielacz czy nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 19 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2012 > Da sie przestawić zapłon w Uno 1.4? nie da się - musiałbyś przesunąć czujnik położenia wału korb. a to raczej niewykonalne. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2012 > nie da się - musiałbyś przesunąć czujnik położenia wału korb. a to raczej niewykonalne. > pozdr lub zamontować regulowane kółko rozrządu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MTechnic Napisano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2012 > lub zamontować regulowane kółko rozrządu Jest takie urzadzonko zwane Wariatorem kata wyprzedzenia zaplonu kosztuje ok 200 zl i Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2012 > Jest takie urzadzonko zwane Wariatorem kata wyprzedzenia zaplonu kosztuje ok 200 zl i tylko znajdź taki co obsługuje 2 impulsy na na 1 obrót wału korbowego... większość przystosowana jest do wielozębnych kół fonicznych z brakującymi zębami wyznaczającymi GMP. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2012 > lub zamontować regulowane kółko rozrządu a możesz mi powiedzieć jak to przestawi zapłon skoro czujnik jest na wale korbowym? pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2012 > a możesz mi powiedzieć jak to przestawi zapłon skoro czujnik jest na wale korbowym? > pozdr ide do jamki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ceka1 Napisano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2012 Rozumiem, że to uno ies - tzn. elektroniczny zapłon, z czujnikiem indukcyjnym kata położenia wału. Czujnik przykręcony do płytki, praktycznie nie ma regulacji, może najwyżej o 1-2 stopnie. Można się zawziąć i dorobić nową podstawkę z innym położeniem otworów - przesunąć otwór po łuku o jakiś ulubiony kąt. Ale elektronika w ieS będzie automatycznie starać się zniwelować to wyprzedzenie, tworząc w pamięci nową "mapę zapłonu". Dlatego zabawa jest raczej niecelowa i bez efektu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2012 > Ale elektronika w ieS będzie automatycznie starać się zniwelować to wyprzedzenie, tworząc w > pamięci nową "mapę zapłonu". > Dlatego zabawa jest raczej niecelowa i bez efektu. Wyjaśnij w jaki sposób (dokładnie!!!) będzie się tworzyć nowa mapa zapłonów. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.