Skocz do zawartości

Klimatyzacja ASTRA F


dj_petro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chciałbym zamontować sobie w mojej Astrze F klimatyzację w standardzie jej nie było czy ktoś z szanownych kolegów montował klimatyzacje w swojej Astrze F

Jakich trzeba by było dokonać przeróbek i czy nie przekroczy to kosztów samochodu.

Pozdrawiam

dj_petor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Chciałbym zamontować sobie w mojej Astrze F klimatyzację w standardzie jej nie było czy ktoś z

> szanownych kolegów montował klimatyzacje w swojej Astrze F

> Jakich trzeba by było dokonać przeróbek i czy nie przekroczy to kosztów samochodu.

> Pozdrawiam

> dj_petor

Jestem w trakcie tej operacji. trza mieć nerwy ze stali i mnóstwo wolnego czasu. nie wiem czy nie skończy się wysłaniem astry na złom smile.gif sam nie wiem jak się to Sklejkowi udało poskładać tak by działało niewiem.gif

poszukiwania części zacznij od wiązki chłodnic/ reflektorów - cała reszta jest dostępna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dramatyzujcie, cały komplet klimatyzacji (najlepiej wymontowany z innej AF w całości) jest jak najbardziej możliwy do zainstalowania i uruchomienia. Najważniejsze są wiązki elektryczne (jesli nie chcemy się bawić w przerabianie istniejacego w pojeździe okablowania, co też jest wykonalne i wbrew pozorom łatwe...), poz tym wszystkie drobiazgi związane z klimatyzacją typu podtrzymki, przewody, osłony.... W AF bez klimatyzacji konieczne jest wycięcie otworów w ścianie grodziowej (wejście do parownika klimatyzacji i odpływu skroplin z parownika). Poza tym potrzebna będzie łapa pod kompresor klimatyzacji...coz, długo mógłbym wymieniać, bo też przerabiałem, i nie jest to droga przez mękę zlosnik.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmmm....

życie jest pełne niespodzianek smile.gif

ale nie poddaję się i działam dalej. od rana rozpinam wiązki w komorze silnikowej i przygotowuję drugą deskę do montażu - część kabli trzeba będzie przerobić lub uzupełnić. później wymiana nagrzewnicy z nawiewami + oczywiście dziury o których wspomniałeś.

o ile oczywiście nie będzie padać panic.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK

to juz po waszych komentarzach wiedzę że sam tego nie zrobię.

za dużo grzebaniny jak na moje umiejętności a niestety samochód potrzebny jest codziennie :/

Dzieki wszystkim za wypowiedzi smile.gif

To już chyba taniej by kupić coś takiego http://otomoto.pl/opel-astra-super-stan-zadbany-sliczny-C24121162.html

i tam mam wszystko stan wizualny o niebo lepszy do mojego smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> klima jest wymieniona przecież w wyposażeniu dodatkowym - czyli wyposażeniu które można zamontować

Ten opis w ogóle jakoś z czapy. Silnik 1,6 i 115 KM? Takiego to chyba nie było. A w dodatkowym wyposażeniu zaznaczył chyba wszystko co się da w otomoto. Fakt, że cena jest śmieszna, ale według mnie sprzedający jest niepoważny icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OK

> to juz po waszych komentarzach wiedzę że sam tego nie zrobię.

> za dużo grzebaniny jak na moje umiejętności a niestety samochód potrzebny jest codziennie :/

No to masz problem. Sklejek ocenił że jest to ok. 60 godzin pracy . jeśli nie miałeś z podobnymi zajęciami do czynienia to niestety więcej- co najmniej tydzień z okładem na kołkach

> Dzieki wszystkim za wypowiedzi

> To już chyba taniej by kupić coś takiego

> http://otomoto.pl/opel-astra-super-stan-zadbany-sliczny-C24121162.html

> i tam mam wszystko stan wizualny o niebo lepszy do mojego

tam właśnie nie masz nic smile.gif a wizualnie to wiesz...

BTW, to przedlift więc maksymalnie rok 94.zważywszy że moja z 2001 ma 195 tys. przebiegu, więc tamta ze dwa razy tyle smile.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i nie jest to droga przez mękę

odpadłem.

jeśli ktoś chce się bawić, to komplet gratów mam na zbyciu. z uchwytami, czujnikami chłodnicą itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mam założoną klimatyzację w Astrze F X16SZ.

Samodzielnie przekładkę robiłem. Bebechy na złomie kupiłem za 150zł.

Mam mały problem z elektroniką. W chwili obecnej działa w oparciu o 2 przekaźniki sterowane presostatami ale chcę elektrykę skończyć - jak praktycznie rozgryzę całość powstanie sterownik klimy (półautomat). Na razie nie mogę znaleźć schematu do X16SZ a jest mi on potrzebny, bo tam gdzieś informuje się komputer, że powinien obroty zwiększyć ?

Jakby komuś się przydało mam fotorelację z montażu... w chwili obecnej głównie w kabinie:

http://www.tameri.pl/portal72/modules.php?name=coppermine&file=thumbnails&album=36

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo tam

> gdzieś informuje się komputer, że powinien obroty zwiększyć ?

Jak nie poinformujesz to też się nic nie stanie. Kolega tosh nie ma tego podpiętego i jeździ (o ile mnie pamięć nie myli).

Ale jeśli odtwarzasz układ sterowania klimą to szacun - układ na przekaźnikach jest tak zakręcony jak bąk w koziej d...

Masz już rozwiązane włączanie wentylatorów szeregowo/równolegle, zależnie od potrzeby?

Proszę kontynuować rozmowę w wątku o klimatyzacji (link w FAQ). Tam kol. Danczon z pewnością otrzyma odpowiedź na pytanie o sterowanie ECU.

[Orochimaru]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.