Rado_ Napisano 14 Maja 2012 Udostępnij Napisano 14 Maja 2012 Witam, Panowie, czy to jakaś typowa przypadłość tego silnika? Pacjent to Omega 2,2 DTI chyba 120 KM, rok 2001, ta poliftowa. Kumplowi własnie poleciał wał. Jak się domyślam, nie ma sensu naprawiać silnika, ze względu na wysokie koszty. Najlepiej będzie chyba kupić cały używany silnik. Może ktoś zna namiary do sprawdzonych handlarzy? Gdzie szukać, a może jednak naprawiać? Co mogło jeszcze polecieć, przy takiej awarii? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 14 Maja 2012 Udostępnij Napisano 14 Maja 2012 > Witam, > Panowie, czy to jakaś typowa przypadłość tego silnika? Znam przypadek 2.0 DTI czyli mniejszy brat, w którym również doszło do pęknięcia wału. Przyczyna nieznana, został wstawiony drugi silnik. EDIT: Cytat z innego forum: Quote: No niestety pęknięte wały w 2.2 DTI to porażka tych silników. Mi pękł przy około 160 tys. km. W warsztacie w którym wymieniałem, powiedzieli mi, że to już trzeci, który wymieniali po pęknięciu wału, a minął już grubo ponad rok, więc pewnie przybyło im jeszcze takich oplów. Reguły nie ma, znajomy ma Vectre, którą przejechał ponad 300 tys. i jakoś się trzyma. Ciekawe tylko czy to była jakaś czarna seria wadliwych odlewów w 2002-2003 r. Bo z 2004 to chyba się już nie zdarzało? Ja proponuję znaleźć anglika w którym siedzi ten silnik jeszcze, odpalić, sprawdzić i poczekać aż wyjmą. Ja takiego trafiłem, z całkiem niskim przebiegiem - udokumentowanym. A tak jak Tomco mówi, wszystkie części poza wałem są dobre. I jeszcze jedno uważać trzeba na amatorów rozbieraczy tych silników, bo ja akurat trafiłem na takiego co nie miał klucza do odkręcenia pompy i rozebrał mi cały rozrząd, żeby się do niej dostać. A to niestety podrożyło cały swap o 800 zł. A google na to: link Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 14 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 2012 oszz..to ma chłop kłopot Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 14 Maja 2012 Udostępnij Napisano 14 Maja 2012 Ja tam pierwsze slysze, zeby wał był typową usterką tych silnikow. Typowy w tym silniku jest pad pompy wtryskowej czy urwane kolo pasowe walu korbowego, ale nie wal... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 14 Maja 2012 Udostępnij Napisano 14 Maja 2012 > Znam przypadek 2.0 DTI czyli mniejszy brat, w którym również doszło do pęknięcia wału. Przyczyna > nieznana, Znam goscia, który na własne życzenie urwał wał w 2.0DTI. Po prostu przekręcił silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 14 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 2012 > Ja tam pierwsze slysze, zeby wał był typową usterką tych silnikow. Typowy w tym silniku jest pad > pompy wtryskowej czy urwane kolo pasowe walu korbowego, ale nie wal... Typowa, czy nie, ma chłop problem. Chyba samochód sie obraził, bo wcześniej z żona rozmawiał o jego sprzedaży, a za chwilę bumm.. Teraz kupe forsy wpakuje, aby go sprzedać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.