Skocz do zawartości

Opel Zafira A, co sprawdzić, wymienić kupnie ?


LOSMARCELOS

Rekomendowane odpowiedzi

Hej! Co wymienić, sprawdzić po kupnie Opla Zafiry A (1.8 benzyna, bez gazu). Gaz założę na własną rękę (z zamontowanym gazem miałby już większy przebieg). No i teraz mam pytanie, co w Oplu wymienić po kupnie. Ja planuje (bez względu na przebieg który będzie) :

- olej silnikowy, filtr oleju, filtr powietrza, filtr paliwa, filtr kabinowy

- pasek rozrządu + pompa

- świece zapłonowe

- żarówki z przodu (trudna jest wymiana? bo to samemu zrobię)

- wyczyścić i odgrzybić klimatyzację

- nowy płyn hamulcowy

- przed zimą zakonserwować podwozie i profile wewnętrzne od środka

Nie bardzo znam się na technice Zafiry dlatego się pytam, co jeszcze tam trzeba wymienić...

Czy świece NGK będą odpowiednie? Filtry z Sędziszowa mogą być? Czy lepiej MANN?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hej! Co wymienić, sprawdzić po kupnie Opla Zafiry A (1.8 benzyna, bez gazu).

Warto sprawdzić jeszcze klocki hamulcowe i tarcze, wymiana zaleznie od przebiegu i stanu.

Przy kupnie sprawdz czy biegi wchodzą dobrze, problem moze być z jedynka i wstecznym.

Po 5 latach jazdy oceniam Zafire A jako bezpoblemowe auto.

Wymieniałem tylko rzeczy eksploatacyjne. Jesli nie masz wielkiej łapy to żarówki wymienisz samodzielnie, bez problemu.

Były dwa rodzaje klimatyzacji Behr i Delphi, do których sa różne filtry p-pyłkowe.

Ja miałem świece NGK i filtry Filtrona - było OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki

> Jeszcze pytanko-czy warto robić tzw. konserwację profili zamkniętych środkiem typu Valvoline Tectyl

> ?? Chodzi mi o wnętrze progów, drzwi, nadkoli itp... ?

Ja u siebie nic nie robiłem - jesli auto bezwypadkowe to chyba nie trzeba

Kupując Zafirę jako 3-latka wydech końcowy miał sporo rdzy,

jednak po kolejnych 5 latach nadal się trzymał wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki

> Jeszcze pytanko-czy warto robić tzw. konserwację profili zamkniętych środkiem typu Valvoline Tectyl

> ?? Chodzi mi o wnętrze progów, drzwi, nadkoli itp... ?

Zawsze watro - no chyba, że za max. 3 lata zamieżasz zmienić wóz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze pytanko-czy warto robić tzw. konserwację profili zamkniętych środkiem typu Valvoline Tectyl

Ja swoją sprzedawałem jak miała 10 lat i korozji nie było.

Myślę, że takie coś ma sens po wyjechaniu z salonu, w aucie kilkuletnim jak gdzieś ma ruda się pojawić to i tak się pojawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki

> Jeszcze pytanko-czy warto robić tzw. konserwację profili zamkniętych środkiem typu Valvoline Tectyl

imo nie warto robic w ogole. Kupujesz stare auto, jezdzic tym do konca zycia nie bedziesz, czasy PRLu sie skonczyly - szybciej zmienisz auto niz cokolwiek sie z autem stanie. Kola ci do srodka nie wpadna a rdzą powierzchown\ą sie nie ma co przejmowac - chyba ze jakis z przeproszeniem esteta jestes

Lepiej kase przeznaczyc na prezent dla Żonki lub na przepicie

z doswiadczenia szwagra - sprawdz czy na styku listew tych na nadkolach sie lakier nie wyciera - u niego sie cos takiego pojawilo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.