LOSMARCELOS Napisano 20 Maja 2012 Udostępnij Napisano 20 Maja 2012 Hej! Co wymienić, sprawdzić po kupnie Opla Zafiry A (1.8 benzyna, bez gazu). Gaz założę na własną rękę (z zamontowanym gazem miałby już większy przebieg). No i teraz mam pytanie, co w Oplu wymienić po kupnie. Ja planuje (bez względu na przebieg który będzie) : - olej silnikowy, filtr oleju, filtr powietrza, filtr paliwa, filtr kabinowy - pasek rozrządu + pompa - świece zapłonowe - żarówki z przodu (trudna jest wymiana? bo to samemu zrobię) - wyczyścić i odgrzybić klimatyzację - nowy płyn hamulcowy - przed zimą zakonserwować podwozie i profile wewnętrzne od środka Nie bardzo znam się na technice Zafiry dlatego się pytam, co jeszcze tam trzeba wymienić... Czy świece NGK będą odpowiednie? Filtry z Sędziszowa mogą być? Czy lepiej MANN? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaskół Napisano 21 Maja 2012 Udostępnij Napisano 21 Maja 2012 > Hej! Co wymienić, sprawdzić po kupnie Opla Zafiry A (1.8 benzyna, bez gazu). Warto sprawdzić jeszcze klocki hamulcowe i tarcze, wymiana zaleznie od przebiegu i stanu. Przy kupnie sprawdz czy biegi wchodzą dobrze, problem moze być z jedynka i wstecznym. Po 5 latach jazdy oceniam Zafire A jako bezpoblemowe auto. Wymieniałem tylko rzeczy eksploatacyjne. Jesli nie masz wielkiej łapy to żarówki wymienisz samodzielnie, bez problemu. Były dwa rodzaje klimatyzacji Behr i Delphi, do których sa różne filtry p-pyłkowe. Ja miałem świece NGK i filtry Filtrona - było OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LOSMARCELOS Napisano 21 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2012 Dzięki Jeszcze pytanko-czy warto robić tzw. konserwację profili zamkniętych środkiem typu Valvoline Tectyl ?? Chodzi mi o wnętrze progów, drzwi, nadkoli itp... ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaskół Napisano 21 Maja 2012 Udostępnij Napisano 21 Maja 2012 > Dzięki > Jeszcze pytanko-czy warto robić tzw. konserwację profili zamkniętych środkiem typu Valvoline Tectyl > ?? Chodzi mi o wnętrze progów, drzwi, nadkoli itp... ? Ja u siebie nic nie robiłem - jesli auto bezwypadkowe to chyba nie trzeba Kupując Zafirę jako 3-latka wydech końcowy miał sporo rdzy, jednak po kolejnych 5 latach nadal się trzymał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 22 Maja 2012 Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 > Dzięki > Jeszcze pytanko-czy warto robić tzw. konserwację profili zamkniętych środkiem typu Valvoline Tectyl > ?? Chodzi mi o wnętrze progów, drzwi, nadkoli itp... ? Zawsze watro - no chyba, że za max. 3 lata zamieżasz zmienić wóz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 22 Maja 2012 Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 > Jeszcze pytanko-czy warto robić tzw. konserwację profili zamkniętych środkiem typu Valvoline Tectyl Ja swoją sprzedawałem jak miała 10 lat i korozji nie było. Myślę, że takie coś ma sens po wyjechaniu z salonu, w aucie kilkuletnim jak gdzieś ma ruda się pojawić to i tak się pojawi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coderiese Napisano 22 Maja 2012 Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 > Dzięki > Jeszcze pytanko-czy warto robić tzw. konserwację profili zamkniętych środkiem typu Valvoline Tectyl imo nie warto robic w ogole. Kupujesz stare auto, jezdzic tym do konca zycia nie bedziesz, czasy PRLu sie skonczyly - szybciej zmienisz auto niz cokolwiek sie z autem stanie. Kola ci do srodka nie wpadna a rdzą powierzchown\ą sie nie ma co przejmowac - chyba ze jakis z przeproszeniem esteta jestes Lepiej kase przeznaczyc na prezent dla Żonki lub na przepicie z doswiadczenia szwagra - sprawdz czy na styku listew tych na nadkolach sie lakier nie wyciera - u niego sie cos takiego pojawilo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LOSMARCELOS Napisano 23 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2012 Dzięki za odpowiedzi Żony nie mam, pić mało pije Zobaczę w ogóle w jakim stanie będzie autko... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oki Napisano 24 Maja 2012 Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 Warto sprawdzić stan tylnich sworzni w układzie chamulcowym, lubią się jarzma zacierać o ile jest to układ tarczowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.