Esiovsky Napisano 22 Maja 2012 Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 Witam, od jakiegoś czasu ciężko wchodzą biegi, muszę cisnąć sprzęgło do końca, ostatnio, wsteczny wchodzi jedynie na siłę, aż zgrzyta, a nie chcę zepsuć skrzyni biegów. Czy to wina linki od sprzęgła, czy może coś innego ? Dziękuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blondas Napisano 22 Maja 2012 Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 u mnie pierwsze objawy konczącego się sprzęgła to zawsze ciężko wchodzący wsteczny. inna sprawa to przebieg na tym elemencie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Esiovsky Napisano 22 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 > u mnie pierwsze objawy konczącego się sprzęgła to zawsze ciężko wchodzący wsteczny. > inna sprawa to przebieg na tym elemencie Witam, zapewne przebieg ;-)...a jeździłeś jeszcze na tak niesprawnym wstecznym, czy można sobie skrzynię rozwalić ? Już wcześniej ciężko wchodziła 1 i 2 oraz wsteczny, z tym że wsteczny aż zgrzytał. Czyli wymiana sprzęgła i powinno być OK ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Esiovsky Napisano 22 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 > u mnie pierwsze objawy konczącego się sprzęgła to zawsze ciężko wchodzący wsteczny. > inna sprawa to przebieg na tym elemencie P's słyszałem też o jakiś synchronizatorach, bym musiał o tym poczytać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blondas Napisano 22 Maja 2012 Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 to bym musiał się przejechać aby to ustalić. synchronizatory inaczej nadają :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tpopiol Napisano 22 Maja 2012 Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 > Witam, od jakiegoś czasu ciężko wchodzą biegi, muszę cisnąć sprzęgło do końca, ostatnio, wsteczny > wchodzi jedynie na siłę, aż zgrzyta, a nie chcę zepsuć skrzyni biegów. Czy to wina linki od > sprzęgła, czy może coś innego ? Dziękuje Najpierw podciągnij linke sprzegła i napisz czy pomogło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Esiovsky Napisano 22 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 > Najpierw podciągnij linke sprzegła i napisz czy pomogło. To raczej nic nie słychać, tylko ciężko biegi wrzucić...a jak się zabrać do tego podciągania, trzeba koło zdjąć, czy jest inny sposób ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blondas Napisano 22 Maja 2012 Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 trzeba się położyć pod autem, zlokalizować łapę sprzęgła przy skrzyni naciągnać ją i kilka krotnie pokręcić w prawo taki plastikowy cykak na lince Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Esiovsky Napisano 22 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 > trzeba się położyć pod autem, zlokalizować łapę sprzęgła przy skrzyni naciągnać ją i kilka krotnie > pokręcić w prawo taki plastikowy cykak na lince Ok, więcej wiem o co chodzi. A jak nie mam na razie warunków, to mogę jeździć na takim wstecznym ? Muszę podjechać gdzieś, gdzie mogę podnieść auto i go zabezpieczyć, bo na stojącym, to raczej tam nie sięgnę, chyba, że da radę jakoś tam sięgnąć ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blondas Napisano 22 Maja 2012 Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 jak byś był przejazdem w ZK to Ci pomogę :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrewk Napisano 22 Maja 2012 Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 jak chcesz sobie zjechać koło zębate to jeździj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Esiovsky Napisano 22 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 > jak chcesz sobie zjechać koło zębate to jeździj do przodu jeździ, będę jeździł dookoła ;-), widzę, że mieszkasz w Koszalinie, nie jest daleko, może będę przejazdem, a cóż to za skrót ZK (Zachodniopomorskie, Koszalin), pewnie jesteś mechanikiem, albo przynajmniej z zamiłowania, pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 22 Maja 2012 Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 > P's słyszałem też o jakiś synchronizatorach, bym musiał o tym poczytać... Synchronizatorów na wstecznym nie ma. tylko na biegach do przodu. to raz. Dwa, linke podciągnąć to wystarczy maske otworzyć Linkę znajdziesz w okolicach tego niebieskiego abażura Oczywiście u Ciebie może to inaczej wyglądać, bo nie wiem czy masz seryjny dolot czy jakiś modyfikowany. Jak nie będzie/ będzie za mało dostępu od góry, zostaje wleźć pod auto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Esiovsky Napisano 22 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 > Synchronizatorów na wstecznym nie ma. tylko na biegach do przodu. > to raz. > Dwa, linke podciągnąć to wystarczy maske otworzyć > Linkę znajdziesz w okolicach tego niebieskiego abażura > Oczywiście u Ciebie może to inaczej wyglądać, bo nie wiem czy masz seryjny dolot czy jakiś > modyfikowany. > Jak nie będzie/ będzie za mało dostępu od góry, zostaje wleźć pod auto. Witam, dolot bez modyfikacji, będę wdzięczny za parafrazę "w okolicach tego niebieskiego abażura" za co trzeba złapać i co trzeba podkręcać, są tam jakieś uchwyty, chodzi pod maską ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 22 Maja 2012 Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 > Witam, dolot bez modyfikacji, będę wdzięczny za parafrazę "w okolicach tego niebieskiego abażura" > za co trzeba złapać i co trzeba podkręcać, są tam jakieś uchwyty, chodzi pod maską ;-) Abażur czyli ten niebieski filtr tam jest linka, z nakrętką m6 (klucz 10) plus do tego taka plastikowa kostka. Linkę trzymasz, kręcisz kostką wkręcając ją, i w ten sposób podciągniesz linkę/sprzęgło. robota prosta jak obsługa kasownika 20 lat temu w autobusie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Esiovsky Napisano 22 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 > Abażur czyli ten niebieski filtr > tam jest linka, z nakrętką m6 (klucz 10) plus do tego taka plastikowa kostka. Linkę trzymasz, > kręcisz kostką wkręcając ją, i w ten sposób podciągniesz linkę/sprzęgło. > robota prosta jak obsługa kasownika 20 lat temu w autobusie. Aha, czyli zdejmuję filtr powietrza i tam coś takiego znajdę...sprawdzę ;-) czy to jest linka do tego modelu, bo sprzedawcy nie bardzo mogą poradzić: http://allegro.pl/show_item.php?item=2331169910 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrewk Napisano 22 Maja 2012 Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 Ja nie mieszkam w koszaliniuniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Esiovsky Napisano 22 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 > Ja nie mieszkam w koszaliniuniu wiem, wiem, to było do poprzedniego rozmówcy, też to zauważyłem ;-), pzodro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Esiovsky Napisano 22 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 > Abażur czyli ten niebieski filtr > tam jest linka, z nakrętką m6 (klucz 10) plus do tego taka plastikowa kostka. Linkę trzymasz, > kręcisz kostką wkręcając ją, i w ten sposób podciągniesz linkę/sprzęgło. > robota prosta jak obsługa kasownika 20 lat temu w autobusie. Witam ponownie, to coś jest po lewej stronie filtra powietrza ? tylko tam widziałem linkę, żadnej kostki nie widziałem...chyba to nie to... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 22 Maja 2012 Udostępnij Napisano 22 Maja 2012 > Witam ponownie, to coś jest po lewej stronie filtra powietrza ? tylko tam widziałem linkę, żadnej > kostki nie widziałem...chyba to nie to... Na końcu linki, na części gwintowanej, powinna być nakręcona taka plastikowa "kostka" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Esiovsky Napisano 23 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2012 > Na końcu linki, na części gwintowanej, powinna być nakręcona taka plastikowa "kostka" Ok, to będę musiał się przyjrzeć, a którą nową linkę polecasz, bo od sprzedawcy słyszę, że muszą znać numer nadwozia, u mnie zaczyna się ZFA... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JaRabbit Napisano 24 Maja 2012 Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 > Ok, to będę musiał się przyjrzeć, a którą nową linkę polecasz, bo od sprzedawcy słyszę, że muszą > znać numer nadwozia, u mnie zaczyna się ZFA... Wszystkie Fiaty zaczynają się na ZFA. Jak masz sejaka to twój VIN wygląda tak: ZFA18700000...... (tak gdzie kropki wpisz numer nadwozia) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Esiovsky Napisano 24 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 > Wszystkie Fiaty zaczynają się na ZFA. > Jak masz sejaka to twój VIN wygląda tak: ZFA18700000...... (tak gdzie kropki wpisz numer nadwozia) i tu się mylisz ;-), zależy od kraju pochodzenia: Polska, Włochy, a może np. Chiny ;-), wczoraj o tym czytałem, mogę znaleźć link-a ;-) http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=82019 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Esiovsky Napisano 2 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2012 > Na końcu linki, na części gwintowanej, powinna być nakręcona taka plastikowa "kostka" Witam ponownie, kostki nie znalazłem, natomiast poszedłem do sklepu, powiedziałem model i sprzedawca miał taką linkę (35 zł), nie było potrzebne numer nadwozia itp. pojechałem do mechanika, wymienił linkę, koszt 40 zł, biegi działają, najważniejszy wsteczny. Mechanik powiedział, że mogę pojeździć jeszcze, ale w przyszłości będę musiał wymienić sprzęgło, bo już jest na wykończeniu. Dziękuję za wszystkie sugestie, kończę wątek. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.